MacBook tilslutning til TV?
Fra : Steen BJ

Dato : 26-12-08 16:21

Jeg har nogle videoer liggende på min Mac som jeg gerne ville se på mit
TV i stedet.

Hvilket kabel skal jeg vælge, i junglen af forskellige kabler, på Apples
hjemmeside?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-12-08 16:26

Steen BJ <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote:

> Jeg har nogle videoer liggende på min Mac som jeg gerne ville se på mit
> TV i stedet.
>
> Hvilket kabel skal jeg vælge, i junglen af forskellige kabler, på Apples
> hjemmeside?

det kommer an på dit tv .. og hvilken macbook du har .. og hvor god
kvalitet du ønsker ..

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-08 17:15

On 2008-12-26 16:25:59 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> det kommer an på dit tv .. og hvilken macbook du har .. og hvor god
> kvalitet du ønsker ..
>
> /thomas

Den forkromede løsning er DVI ud af mac til HDMI ( digi->digi) ( et
kabel.. køb et der er dyrt, der er kvalitets forskel, kig i
hifi/hjemmebio shops/butikker)( ti meter=1000 kroner)
Analog video ud ( S-video!?) til scart er også en mulighed ( find dette
kabel i den billigste elgigant i nærheden)

har du en bærbar, kan der være mini DVI på denne.
Go ting.
Så er det Mini DVI -> HDMI ( forudsat at du har HDMI ind, på dit TV) (
mac butik)

Har du en analogt TV så køb et nyt ( vil du have CRT, findes der en
enkelt samsung HD model, med HDMI ind ) ( taget ud af handel, men
muligt at finde syd på)( eller i US, men det er anden historie)

har du mulighed for at gå ren digital, er kvaliteten i omegnen af DTT
i mpeg4 ( måske, igen hvis du spørger mig) et skvat bedre end svensk
mpeg4 DTT. ( og dårligere end dansk mpeg2 DTT, der indtil de kommende
historie og børne kanaler kommer, ikke sparer på båndbredden )
DTT ligger i mpeg4 i omegnen af 1000kbit/s hvilket er den "samme
kvalitet" som mange vælger at gemme deres egne, eller andres DVDer i,
når de kopierer dem.