4 gb ram, kan det betale sig på macbook ??
Fra : jagge

Dato : 25-12-08 14:12

Jeg er i den uheldige situation at jeg ikke kan finde en 2gb klods jeg
har købt til min macbook hvor der er 2 gb i forvejen. Ud over at det er
ret surt tænker jeg om det giver en mærkbar ydelsesløft ?

Jeg bruger tit både vmware med xp og en del tunge programmer som final
cut og photoshop ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-12-08 15:29

jagge wrote:
> Jeg er i den uheldige situation at jeg ikke kan finde en 2gb klods jeg
> har købt til min macbook hvor der er 2 gb i forvejen. Ud over at det er
> ret surt tænker jeg om det giver en mærkbar ydelsesløft ?

Surt. - Prøv at tænke på det mest usandsynlige sted, du kan have lagt
den...

> Jeg bruger tit både vmware med xp og en del tunge programmer som final
> cut og photoshop ??

Ja, det er virkelig noget, du vil kunne mærke - især, når du også kører
med XP+VMWare. - Her før jul klargjorde jeg en MBP med 4gb til et par af
mine venner med XP+Parallels. Det kører som lyn og torden - selv med et
par ret tunge programmer åbne i Mac-delen samtidig.

mvh. Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 25-12-08 16:22

> [...]
> mine venner med XP+Parallels. Det kører som lyn og torden - selv med et
> par ret tunge programmer åbne i Mac-delen samtidig.

Damn jeg må gå den sure vej :0), tak for tippet.

Venlighilsen

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 25-12-08 15:55

jagge skrev:
> Jeg bruger tit både vmware med xp og en del tunge programmer som final
> cut og photoshop ??

Det vil jrg mene. Ellers køb en mere :)

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-08 19:21

On 2008-12-25 14:12:22 +0100, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> [...]
> ret surt tænker jeg om det giver en mærkbar ydelsesløft ?
>
> Jeg bruger tit både vmware med xp og en del tunge programmer som final

det korte svar er JA
har selv 4g om bord, og jeg er hele tiden oppe og have brugt lige
omrkring 2GB FØR jeg tænder nogle af de tungere programmer, som
lightroom, FCP, logic og cs3
Maskinen blev genstartet i formiddags, og har kun haft tændt for:
mail
safari
læs tekst
itunes
transmission
unison

allokeret ram er pt 1868.
dvs hvis jeg tænder logic eller cs3 kan den sagtens fidne på at bruge
1GB mere, bare fordi de er tændt.
Laver jeg noget i ex. cs3 ( hvor jeg tit roder med billeder på omkring
130MB, tager den hurtigt 1GB mere.
Har dog kun nogle få gange været oppe på at tømme den for ram.
Det kan jeg uden problemer ( desværre) gøre med logic. der sagtens kan
hente 2,5GB på et par samples og det løse..

Bruger
menumeter, til hele tiden at måle, da jeg på en tidligere maskine kun
havde 2GB.
De var nærmest hele tiden væk.. ( kontormaskine )

Fra : jagge

Dato : 25-12-08 23:17

<ecozyz> wrote:

> Bruger
> menumeter, til hele tiden at måle, da jeg på en tidligere maskine kun
> havde 2GB.
> De var nærmest hele tiden væk.. ( kontormaskine )

Du har sgu nok ret, jeg må gå den sure gang.

Venlig hilsen

Jakob