Tilslut USB-printer og hent 233 Mb for at ~
Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 23-12-08 14:35

Jeg har netop været på besøg et sted og haft behov for at skrive en side
ud. Vips, i med den lokale USB-printer, og SoftwareUpdate for at hente
driveren.

Det er bare kun 233 Mb download til Canon - herregud - men det henter
den da glad og gerne og kan så skrive ud.

Første gang det har taget en halv time fra man trykker print til man har
siden i hånden. DER synes jeg godt Apple kunne have lavet en lidt mere
elegant løsning

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 23-12-08 15:13

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> [...]
>
> Det er bare kun 233 Mb download til Canon - herregud - men det henter
> den da glad og gerne og kan så skrive ud.

Så blev det din tur. - Jeg var ude for noget lignende for ikke så
længe siden med en Brother, hvor driveren godt nok var tilstede, men den
bad om at blive opdateret. - 'Problemet' hænger sammen med, at Apple
Ã¥benbart har lavet en aftale med de store printer producenter om at lave
en samlet fælles image/CD med alle drivere til samtlige modeller. - Det
gælder ihvertfald for Brother, Canon, Epson, HP og lexmark...

> Første gang det har taget en halv time fra man trykker print til man har
> siden i hånden. DER synes jeg godt Apple kunne have lavet en lidt mere
> elegant løsning

Jo såmænd, men det er nok for at 'spare' lidt, de gør det på den måde, -
så er de jo også fri for at skulle lave en laaaaaang liste med små
'pakker' til hver enkelt model...

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 23-12-08 17:43

On 23/12/08 14.34, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Første gang det har taget en halv time fra man trykker print til man har
> siden i hånden. DER synes jeg godt Apple kunne have lavet en lidt mere
> elegant løsning

Jeg tror, der følger noget mere repository-agtigt i kølvandet af Snow
Leopard. Det håber jeg i al fald. Jeg ved godt at båndbredde ikke er SÅ
dyrt, men hvis de droppe at installere de der 3,5 GB drivere (det vil de
gerne selv), der pt. installeres ved en almindelig installation, og
yderemere ikke distribuerer dem på installationsmediet (det så jeg
gerne), så bliver der altså meget trafik fra deres servere, hvis man
skal hente ~300MB for at installere en printer.

Det er selvfølgelig kun spekulationer. Jeg har ikke hørt eller set noget
om det, men jeg /tror/ at Apple vælger den strategi. Måske ikke i
forbindelse med lanceringen af Snow Leopard, men inden for rimelig tid
efter det.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-12-08 22:41

On 2008-12-23 14:34:53 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> [...]
>
> Første gang det har taget en halv time fra man trykker print til man
> har siden i hånden. DER synes jeg godt Apple kunne have lavet en lidt

Havde du installeret canon printerdrivere fra DVD'en?
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 23-12-08 23:50

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> Havde du installeret canon printerdrivere fra DVD'en?

Hvad tror du selv

Min pointe var ikke at jeg var utilfreds med at jeg skulle hente en
driver jeg ikke havde installeret "dengang", men at mit behov for EN
driver NU, blev håndteret sådan (jeg løste jo problemet, ikke).

Synes at en kvart gigabyte er lige i overkanten, men er egentlig bare
glad for at det ikke var via modem eller disketter...

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 24-12-08 02:01

> [...]
>
> Synes at en kvart gigabyte er lige i overkanten, men er egentlig bare
> glad for at det ikke var via modem eller disketter...

SÃ¥dan er'ed jo, jaa, det er'ed jo... Det wed a, det wed do..-)

Glædelig jul...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-12-08 11:25

> Sådan er'ed jo, jaa, det er'ed jo... Det wed a, det wed do..-)

Hvis man kan huske Degnens Vise med Ludvig Brandstrup, så afslører man
virkelig sin alder

Jeg slog ham lige op i Wikipedia. Degnens Vise er ikke nævnt det. En
anden berømt inspilning: Hyp Lille Lotte er heller ikke nævnt, men dem
har han åbenbart ikke skrevet selv. Derimod kan jeg se, at han har
skrevet så berømte sange som Lille Lise let på tå og Hen te' kommoden og
te'bavs igen.

Jeg kunne jo lige så godt lede videre: Degnens vise er skrevet af Arvid
Müller.
<http://www.bjornetjenesten.dk/teksterdk/sangeviser.htm>
Han har også skrevet Hyp, lille Lotte med musik af Aage Stentoft.
<http://www.festabc.dk/db.aspx?id=1071&catid=148&dlindex=&idg=63e4e52e-5
6d6-4dc7-8bf3-a2f5863f0a02>
--
Henrik Münster