hvordan kopiere en DVD
Fra : jagge

Dato : 23-12-08 02:52

Hey

Nu er jeg træt af at battle med det og inden jeg kaster mig over en pc
så vil jeg lige prøve mac'en igen.... ;0)

Jeg prøver at kopiere en alm film DVD, men kan sgu ikke få det til at
funge. Jeg har prøvet mac the ripper, men den giver fejlmeddelser. Jeg
har kigget på handbrake, men det er såvidt jeg kan se jo til at
konvertere til alt muligt andet format end mpeg2.

Det må da kunne lade sig gøre at kopiere en film DVD, så vidt jeg kan se
findes der stakkevis af programmer til pc som kan gøre det.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-12-08 07:40

On 2008-12-23 02:51:42 +0100, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> Jeg prøver at kopiere en alm film DVD, men kan sgu ikke få det til at
> funge. Jeg har prøvet mac the ripper, men den giver fejlmeddelser.

hvilke fejl?

mostro ikke enten dit drev eller din skive er i udu?
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : jagge

Dato : 23-12-08 10:34

ilke fejl?

> mostro ikke enten dit drev eller din skive er i udu?

Nej drevet og skiven funger fint. Jeg kan sagtens se filmen fra
Når jeg ripper får jeg beskeden "dummy vob warning- this indicates that
it was mstered with deliberate bad sectors". Jeg har læst om denne fejl
meddelese på nettet men ingen løsninger fundet. De eneste bud jeg har
set er at mactheripper måske ikke er helt up to date.

Derfor var jeg på udkig efter andre muligheder.

Hvis jeg fortsætter med at rippe får jeg nogle filer der får DVD player
til at crashe. Noget som foriøvrigt rimeligt ofte sker med det program.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-12-08 11:35

jagge wrote:

> [...]
> meddelese på nettet men ingen løsninger fundet. De eneste bud jeg har
> set er at mactheripper måske ikke er helt up to date.

Hvilket mærke og model drejer det sig præcis om - Sony, LiteOn, Pioneer...?

Som jeg forstår dig, så er det i selve ripningen, det går galt. - Er det
korrekt, eller er det i brændeprocessen?

Ripper du til disk eller til en image fil?

- Og hvis i brændeprocssen, hvilken hastighed brænder du ved - 1x, 2x,
4x, 6x, 8x...?

Hvilke medier bruger du - -R, +R -RW, +RW...?
Hvilke mærker bruger du i medier - TDK, Sony, RiTek, Fuji, Verbatim...?

Hvilket brænderprogram bruger du - Finder, Toast 7.x 8.x 9.x, NTI,
DiskBlaze...?

Det, der undrer mig, er at du får en fejlmelding om 'bad sectors'. - Er
du sikker på, der ikke er bad blocks på din HD, men at de pt. ligger
sådan, at de ikke har indflydelse på andre ting.

Endelig /kan/ der jo også være fejl på de DVD medier, du ripper _fra_ -
Altså fejl, der er så små, at afspilleprogrammet ikke registrerer dem -
eller rettere, at afspilleprogrammets fejlkorrektion korrigerer dem
under afspilningen. - Det samme gør sig også gældende på audio CD'ere. -
Det er næsten umuligt at få en musik CD, hvor der ikke er bare _én_
fejl. - Skulle man have 100% fejlfrie CD/DVD, ville købsprisen for en
audio eller video CD/DVD blive ca. dobbelt så dyr som nu. - Jeg har
faktisk 1 stk. musik CD, hvor der er certifikation på, at den er 100%
fejlfri, - men den kostede altså også 269kr. for en enkelt CD...

> Derfor var jeg på udkig efter andre muligheder.
>
> Hvis jeg fortsætter med at rippe får jeg nogle filer der får DVD player
> til at crashe. Noget som foriøvrigt rimeligt ofte sker med det program.

Hm, jeg tror endnu ikke, DVDPlayer har crashet her en eneste gang på OS
X på min MacPro...

Selvom der står, at et drev er uafhængig af både mærker og medietyper,
så siger min erfaring mig nu gennem 14 års brug af CD og DVD medier, at
drev er utroligt følsomme over for, hvilken medietype, man bruger. - Og
at man absolut _ikke_ skal brænde ved alt for høj hastighed på visse
medier - og for DVDs vedkoomende faktisk aldrig over 4x, selvom der står
16x på både drev og medier.

Det er ikke meget, jeg selv ripper CD/DVD'er, men jeg bruger udelukkende
Toast Titanium 8.x eller 9.x nu til både ripning og brænding, da jeg har
bemærket færrest fejl med det program.

Nu skriver du godt nok, at du overvejer at gå tilbage til en PC, og at
det stort set altid virker. - Det er ikke mit indtryk, når jeg snakker
med dem, jeg kender til, og som laver en del video. Mange af dem sidder
faktisk nærmest med hjertet i hænderne og holder øje med, om det nu
lykkes eller ikke...

Men du sidder jo med en maskine, der også kan køre windows... - Har du
prøvet med fx. en XP installation på den og så div. ripningsprogrammer
for at se, om det fungerer dér? - Det kunne jo være sjovt at se, om der
kommer de samme fejl. - Sker det, tror jeg, det med nogenlunde sikkerhed
kan siges, at det må være dit drev, der ikke aftaster korrekt... - Prøv
evt. også et andet afspilleprogram på OS X - fx. MPlayer OSX Extended
1.x - http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/36331

mvh. Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 23-12-08 11:45

> Hvilket mærke og model drejer det sig præcis om - Sony, LiteOn, Pioneer...?

Det er drevet i min macbook.

> Som jeg forstår dig, så er det i selve ripningen, det går galt. - Er det
> korrekt, eller er det i brændeprocessen?

Jeg har prøvet at rippe det til disk med mactheripper, jeg har rippet
med settingen "main only" til en fil på 5 gb. Den lander i strukturen
med en video_ts mappe. Den kan dog ikke brændes, og ej heller åbnes med
DVD-player

> - Og hvis i brændeprocssen, hvilken hastighed brænder du ved - 1x, 2x,
> 4x, 6x, 8x...?

Er slet ikke nået så langt, indtil videre ligger problemet i at rippe,
finde software der kan klare det.

> Hvilket brænderprogram bruger du - Finder, Toast 7.x 8.x 9.x, NTI,
> DiskBlaze...?

Jeg har prøvet med toast 8.

at de ikke har indflydelse på andre ting.

> Endelig /kan/ der jo også være fejl på de DVD medier, du ripper _fra_ -

Filmen afspiller perfekt på min Mac, og en ekstern dvd afspiller.

> Hm, jeg tror endnu ikke, DVDPlayer har crashet her en eneste gang på OS
> X på min MacPro...

Hmm det er det tilgengæld her, og ikke sjældent.

> Det er ikke meget, jeg selv ripper CD/DVD'er, men jeg bruger udelukkende
> Toast Titanium 8.x eller 9.x nu til både ripning og brænding, da jeg har
> bemærket færrest fejl med det program.

Ok det var jeg ikke klar over kunne bruges, kan det rekomprimere også.
Det er fra DVD9 til DVD5 jeg har brug for.

> [...]
> med dem, jeg kender til, og som laver en del video. Mange af dem sidder
> faktisk nærmest med hjertet i hænderne og holder øje med, om det nu

Jeg har faktisk overvejet at prøve DVD shrink til pc, det har jeg lige
fået anbefalet af en pc-dude ;0).

Ok tak for dine tips.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-12-08 12:47

jagge wrote:

> Det er drevet i min macbook.

Hm, så er det vist et Pioneeer eller Toshiba drev. - Der har været en
del problemer mht. video/DVD - både redigering og afspilning på nogle af
MB og MBP med de drevmærker.

> [...]
> med settingen "main only" til en fil på 5 gb. Den lander i strukturen
> med en video_ts mappe. Den kan dog ikke brændes, og ej heller åbnes med

Hm, - så meget véd jeg da, at der skal blive lavet en _ts mappe, når en
video rippes, men der må mangle et eller andet 'styre'-fil, siden den
ikke vil afspille. - DVDPlayer kan da godt afspille _ts filer. - Det er
da den, jeg bruger, når jeg en sjælden gang sætter en video på 'putt'...

> Er slet ikke nået så langt, indtil videre ligger problemet i at rippe,
> finde software der kan klare det.

> Jeg har prøvet med toast 8.

Hm, såvidt jeg kan se, understøtter Toast 8 VCD/VideoCD, SVCD/Super
VideoCD, DVD Video, Video TS samt DIVX og ikke mere. Toast 9
understøtter endnu flere formater inkl. både MPEG4 og H.264 osv...

> at de ikke har indflydelse på andre ting.
>
> Filmen afspiller perfekt på min Mac, og en ekstern dvd afspiller.

Kan godt passe, da korrektionen ved evt. småfejl altid ligger i
afspilleprogrammet.

> Hmm det er det tilgengæld her, og ikke sjældent.

Jeg tror efterhånden mere og mere, det meget vel kan vær en fejl i selve
det interne drev... Har du prøvet at rippe fra dit eksterne drev?

> Ok det var jeg ikke klar over kunne bruges, kan det rekomprimere også.
> Det er fra DVD9 til DVD5 jeg har brug for.

Det véd jeg faktisk ikke. - Jeg har den stående på 'Automatic'. Og hvis
der skal laves noget andet, kommer der en dialog op med forskellige
valgmuligheder, men hvilke kan jeg da ikke huske. - Det er så sjældent,
jeg laver video. men både rekompilere og rekomprimere kan den sagtens,
så meget véd jeg dog..-) - Her ligner Toast meget deres Win-version -
Easy Mediacreator 9.x...

> Jeg har faktisk overvejet at prøve DVD shrink til pc, det har jeg lige
> fået anbefalet af en pc-dude ;0).

Den er vist ikke helt tosset, men fra en af mine venner véd jeg dog, at
man skal holde øje med den..-) - Han foretrækker Easy MediaCreator...

Men prøv lige at rippe fra dit eksterne drev. - og hvis det fungerer, så
må det jo være det interne drev, der ikke er optimal.

mvh. Erik Richard

Fra : jagge

Dato : 23-12-08 16:16

> Den er vist ikke helt tosset, men fra en af mine venner véd jeg dog, at
> man skal holde øje med den..-) - Han foretrækker Easy MediaCreator...

Hej Erik

jeg skal nok komme tilbage til dine forslag :0) men som ejg skrev til
anden side så har jeg prøvet et pc program der hedder DVDfab og det
virker fantastisk godt. Det hele virker på en seperat afspiller, MENNN
nu kan den ikke ses i mac drevet... SUK

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-12-08 17:36

jagge wrote:

> [...]
> anden side så har jeg prøvet et pc program der hedder DVDfab og det
> virker fantastisk godt. Det hele virker på en seperat afspiller, MENNN

Det så jeg godt... Der må altså være noget rivende galt et eller andet
sted. - Mac OS X kan jo _læse_ næsten alle formater. - Det er jo netop
noget af det, der gør Apples styresystemer ret enestående, hvad det
angår....

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 23-12-08 14:48

Erik Richard Sørensen skrev:
> Endelig /kan/ der jo også være fejl på de DVD medier, du ripper _fra_ -
> Altså fejl, der er så små, at afspilleprogrammet ikke registrerer dem -

En meget almindelig kopibeskyttelse er at der er fysiske fejl på mediet
i de områder som ikke normalt afspilles, og som snyder de gængse
kopieringsprogrammer.

Det giver i sagens natur en del bøvl :)

Fra : jagge

Dato : 23-12-08 16:16

> [...]
>
> En meget almindelig kopibeskyttelse er at der er fysiske fejl på mediet
> i de områder som ikke normalt afspilles, og som snyder de gængse

OK, nu har jeg prøvet et PC program der hedder DVDfab og det funger
fantastisk. Man kan vælge alt hvad man vil have med og den virker
glimrende på min standalone dvd player, intet synligt tab i kvalitet.

MENNNNN nu kan macen sgu ikke æde den ?? når jeg smider den i får jeg
beskeden fra finder at det er en tom dvd.... SUK. Nå men jeg har da i
det mindste en måde at lave backup dvd af mine DVD'er køber det pc
program men havde håbet på et mac løsning.

Hygge

Jakob

Fra : Jesper

Dato : 24-12-08 10:59

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg fortsætter med at rippe får jeg nogle filer der får DVD player
> til at crashe. Noget som foriøvrigt rimeligt ofte sker med det program.

Prøv mactheripper 3.0r14m, Google den, så finder du den.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : jagge

Dato : 25-12-08 11:44

> Prøv mactheripper 3.0r14m, Google den, så finder du den.

Ok det prøver jeg. Du er med på at jeg har prøvet en version af
"mactheripper" ikke ? :0)

MVH

Jakob

Fra : Jesper

Dato : 25-12-08 13:19

> Ok det prøver jeg. Du er med på at jeg har prøvet en version af
> "mactheripper" ikke ? :0)
>
> MVH
>
> Jakob

Ja, en forældet version af MacTheRipper.

Fra : samir

Dato : 23-12-08 02:49

On 23 Dec., 10:34, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg fortsætter med at rippe får jeg nogle filer der får DVD player
> til at crashe. Noget som foriøvrigt rimeligt ofte sker med det program.

hvad med Xilisoft DVD ripper? fungerer det ikke meget godt ligenetop
til den opgave du efterlyser?

sam

Fra : jagge

Dato : 23-12-08 11:36

> hvad med Xilisoft DVD ripper? fungerer det ikke meget godt ligenetop
> til den opgave du efterlyser?

Kender den ikke men det vil jeg da lige checke ud. Kan det komprimere
også ? Formålet er at det skal over på en anden DVD.

Hygge

Jakob