iPod - reparationsstatus Nr 2 Apple ( og H~
Fra : Kim

Dato : 20-12-08 19:32

Apple ( og Humac) support/service.
Apple :
Det værste, vil jeg bare sige, er ikke at man som kunde
selv skal betale for at ringe til Irland, på dk-takst siger
de, og at det tager 5-15 minutter før en person tager
telefonen hvorpå man får at vide at man igen skal vente
5- 15 min før man bliver stillet om til en person der
måske kan hjælpe en.

Eller får at vide at Deres politik er at de ikke ringer til kunden,
det er kunden der altid skal ringe... :" Vil du vente 5-15 minutter
imens jeg prøver at undersøge om jeg kan hjælpe dig, eller
vil du ringe tilbage ?"

Og når man så lige har ventet i ca 30-30 minutter,
bare for at komme igennem til en person...

Og at mange at de personer der skal supporte de danske
kunder ikke snakker dansk, men engelst eller et så gebrokkent
dansk at man dårligt kan forstå hvad de siger..og så går der
længere tid med det... på ens egen tlf-regning.

Vil det være for meget forlangt at det er er personer
der snakker flydende dansk der skal betjene det
danske marked?

Man kan her tænke på hvor meget omsætning Apple
og Humac mon har på det danske marked, over flere
millioner kr er mit gæt.

Eller at apple på deres site klart skriver at "Service"
fås gennem Humac-butikkerne og når man så spørger
nede i Humac-butikken hvornår ens helt nye ipod
kommer tilbage fra rep ( defekt baggrundslys) så ved
de det ikke, og kan ikke undersøge det for sådan kører
deres arbejdsgang ikke..Apple og Humac snakker åbenbart
kun sammen når det er meget nødvendigt...

Eller at man får at vide at ipoden skal sendes til Kina,
..... øhhh hvad har det med mig at gøre, jeg vil bare have
en ny der virker... Jo det var fordi der skal indgraveres
på ipoden...men hvorfor piller de så ikke bare indmaden
ud og skifter, der er jo nok ikke noget galt med coveret,
hvorpå der er indgraveret.

Og da vi bestilte ipoden over nettet med en indgraveres,
gik der præcist 5 dage til den blev leveret på vores bopæl.

Eller at de ikke har en Track og Trace funktion på
deres forsendelser til reperation så de kan fortælle
kunden hvornår den kommer tilbage til kunden.

Med det resultat at de ikke kan fortælle kunden
overhovedet hvornår ipoden kommer tilbage.

Eller at man får at vide nede i Humac butikken at man
ikke mere må komme ind i deres butik, fordi man ikke
snakker pænt til folk... lidt svært at være "sød" når man
overhovedet intet kan få at vide om hvornår ens datter
på 12 år kan få sin "betalte med egne penge" ipod tilbage.

Eller at de hos Humac tlf-support siger at nu vil de sende den
til os med posten, men vil ikke oplyse hvornår eller hvordan...

Næe, det værste er at ipoden kun var 2 mdl gammel,
aldrig tabt og beskyttet med et tykt lyserødt læderetui
fra dag et, mister sin baggrundsbelysning ( kan god spille men
skærmen er 98 % sort) og at ens datter så skal vente over 30 dage
på at få den retur..

Nu er der gået 35 dage og vi aner ikke hvornår den kommer,
kan nogen her slå den ?

/Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-08 19:47

Kim <no£@waydude.dk> wrote:

> [...]
> på at få den retur..
>
> Nu er der gået 35 dage og vi aner ikke hvornår den kommer,

Det er naturligvis træls .. men hvad vil du have vi skal gøre/sige ?

/thomas

Fra : Palle

Dato : 21-12-08 00:23

On 2008-12-20 19:46:54 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Det er naturligvis træls .. men hvad vil du have vi skal gøre/sige ?

Ikke andet end at lade manden få afløb for sine frustrationer.

Kan nikke meget genkendende til historien. Har selv haft noget så
simpelt som en Mighty Mouse til reperation (!). Reperationsstatus sagde
meget længe "Afventer reservedele". Efter at jeg rykkede en serie gange
fik jeg at vide at jeg bare kunne hente en ny nede i butikken. Fedt at
de ikke bare logisk kunne udlede den konklusion fra starten!?

Tydeligt defekt service system.

Har i øvrigt lige brugt knap en uge på at maile med iTunes teamet.
Ville købe den nyeste med Coldplay. Kunne ikke lade sig gøre herfra.
Kunne købe en del andet så det var ikke min konto der var syg. Hvor
mange personer tror I jeg skulle igennem førend jeg kunne få det svar
som jeg selv hele tiden havde givet: "Din konto fejler ikke noget, og
Coldlpay pladen kan ikke purchases"

4! Fantastisk.

Udover det er jeg super glad for min Mac. Håber bare for alt i verden
at den ikke går i stykker!!!!!

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-08 00:35

Palle <usenet@ducktrucks.dk> wrote:

> [...]
> fik jeg at vide at jeg bare kunne hente en ny nede i butikken. Fedt at
> de ikke bare logisk kunne udlede den konklusion fra starten!?

Nu skal jeg ikke udtale mig om hvordan det kører igennem en forhandler
... jeg tager den dirkete med Apple og har sjældent problemer ... udover
at jeg skal betale telefontakst ...

/thomas

Fra : Palle

Dato : 21-12-08 11:43

On 2008-12-21 00:34:58 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Nu skal jeg ikke udtale mig om hvordan det kører igennem en forhandler
> .. jeg tager den dirkete med Apple og har sjældent problemer ... udover
> at jeg skal betale telefontakst ...

Hvor mange defekte Apple ting har du da siden du har en statistik der
sjældent vidner om dårlige oplevelser??

Jeg mener at Apple også har en moralsk forpligtigelse til at opretholde
en hæderlig service ude hos forhandlerne. De (Apple) kan umuligt være
interesseret i at folk bliver tørret af HUMAC og FONA m.m.

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Kim

Dato : 21-12-08 23:19

"Palle" <usenet@ducktrucks.dk> skrev
> Hvor mange defekte Apple ting har du da siden du har en statistik der
> sjældent vidner om dårlige oplevelser??

Lige præcist, din udtagelse her bekræfter kun mine udtagelser.

> Jeg mener at Apple også har en moralsk forpligtigelse til at opretholde en
> hæderlig service ude hos forhandlerne.

Selvklart, men den kan ligge på et meget lille sted
efter min erfaring.

>De (Apple) kan umuligt være interesseret i at folk bliver tørret af HUMAC
>og FONA m.m.

Det står tydligt på apples hjemmeside:
http://makeashorterlink.dk/4f32e8e8

"Hvor kan du købe Apples produkter og serviceydelser?
Køb en Mac eller ipod, find en proffesionel løsning, eller
få den bedst tænkelige support til dine Mac-produkter"

og de 2 første butikker apple henviser til er:

HUMAC A/S
ÅBOULEVARDEN 15
DK - 1960 FREDERIKSBERG
Tlf.: 70215353

HUMAC A/S
VESTERBROGADE 12
DK - 1620 KØBENHAVN V
Tlf.: +45 70215353

men spørge man nede i Humac butikker eller til deres
tlf-support, ved de ikke noget, aner ikke noget, kan
ikke undersøge det for de snakker ikke med apple.
Det eneste man kan gøre er at vente..

Skal det forestille at være service ?

/Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-08 23:25

Kim <no£@waydude.dk> wrote:

> [...]
> Køb en Mac eller ipod, find en proffesionel løsning, eller
> få den bedst tænkelige support til dine Mac-produkter"

Det operative ord her er jo "KØBE" produkter og serviceydelser ...

Her er support siden for iPod Nano

<http://www.apple.com/dk/support/ipodnano/>

2. box til højre hedder "reperation og support"

/thomas

Fra : Kim

Dato : 26-12-08 07:10

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev
> Det operative ord her er jo "KØBE" produkter og serviceydelser ...

Præcist hvad jeg skrev::" da vi bestilte ipoden over nettet"
kan man kun hvis den er 100% betalt = garanti = service eller hva ?

> Her er support siden for iPod Nano
>
> <http://www.apple.com/dk/support/ipodnano/>
>
> 2. box til højre hedder "reperation og support"

Hvad skulle det hjælpe.

Nu er der gået 41 dage, nogen der kan slå den ?

/Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-08 23:27

Kim <no£@waydude.dk> wrote:

> [...]
> tlf-support, ved de ikke noget, aner ikke noget, kan
> ikke undersøge det for de snakker ikke med apple.

Der er vist ingen der er uenige om at det er ringe service ... det er
bare svært at sige hvor kæden hopper af når du går igennem en forhandler

/thomas

Fra : Kim

Dato : 26-12-08 07:19

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev
> Der er vist ingen der er uenige om at det er ringe service ... det er
> bare svært at sige hvor kæden hopper af når du går igennem en forhandler

Det er sq da ikke svært.

Apple skriver: http://makeashorterlink.dk/854415ce

"Hvor kan du købe Apples produkter og serviceydelser?"
og som nr 1 og 2:
HUMAC A/S
ÅBOULEVARDEN 15
DK - 1960 FREDERIKSBERG
Tlf.: 70215353

HUMAC A/S
VESTERBROGADE 12
DK - 1620 KØBENHAVN V
Tlf.: +45 70215353

så går man da ud fra som kunde at de samarbejder...
Gør de bare ikke, her et eksempel igen.
Fik lige bekræftet telefonisk fra apple manden,
eller en flink no fyr, han er jo bare ansat til at følge de
retningslinier der bliver ham pålagt fra ledelsen, at han
ikke kan komme igennem til Humac telefonisk.
Dvs at apple IKKE har et direkte tlf.nr til Humac, evt
i tilfælde af at de skal kommunikere = samarbejde.
De havde så 1 dag efter svaret på en mail han havde
skrevet til dem, hvor Humac skulle have skrevet at de
skulle have sendt den til os med posten, bare ikke med
hvilken postfirma og selvfølgelig uden Trac og Trace...

Hvad tænker man så som kunde ?

Fra : Kim

Dato : 21-12-08 23:13

> [...]
> Nu skal jeg ikke udtale mig om hvordan det kører igennem en forhandler
> .. jeg tager den dirkete med Apple og har sjældent problemer ... udover

Næe du ringer nok fra dit arb. = gratis og i arbejdstiden.

Igen, kan du slå 36 dage ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-08 23:26

Kim <no£@waydude.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev
>
> Næe du ringer nok fra dit arb. = gratis og i arbejdstiden.
>
> Igen, kan du slå 36 dage ?

jeg kan blot sige at jeg har fået en 7 mdr. gammel iPod Nano byttet på
ca. 3 dage fra jeg anmeldte den på deres support site.

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-08 00:35

> [...]

> mange personer tror I jeg skulle igennem førend jeg kunne få det svar
> som jeg selv hele tiden havde givet: "Din konto fejler ikke noget, og

De vil nok bare opretholde lidt god musiksmag her i landet ;)

/thomas

Fra : Palle

Dato : 21-12-08 11:43

On 2008-12-21 00:34:58 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> De vil nok bare opretholde lidt god musiksmag her i landet ;)

Aha.... Så må jeg hellere connecte via en proxy! Smart!

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Kim

Dato : 21-12-08 23:11

"Palle" <usenet@ducktrucks.dk> skrev i
> Ikke andet end at lade manden få afløb for sine frustrationer.

Jo, gøre andre personer opmærksomme på hvordan apple og Humac
udøver service over for deres kunder.

> Kan nikke meget genkendende til historien.

Der kan du selv se...

> [...]
>rykkede en serie gange fik jeg at vide at jeg bare kunne hente en ny nede i
>butikken. Fedt at de ikke bare logisk kunne udlede den konklusion fra

Hvor mange dage gik der i alt ?
Kan du slå 36 dage ?

> Tydeligt defekt service system.

Jep.

> [...]
> tror I jeg skulle igennem førend jeg kunne få det svar som jeg selv hele
> tiden havde givet: "Din konto fejler ikke noget, og Coldlpay pladen kan

Haha... kun 1 ugen... pak sammen...

> Udover det er jeg super glad for min Mac. Håber bare for alt i verden at
> den ikke går i stykker!!!!!

Haha... med den kø jeg har set hver gang jeg har været derned
er det nok kun et spørgsmål om tid.

Har aldrig og blir især nu aldrig apple fan.

/Kim

Fra : Kim

Dato : 21-12-08 23:07

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev
> Det er naturligvis træls .. men hvad vil du have vi skal gøre/sige ?

I dag søndag er det nu 36 dage siden... kan du slå den ?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-12-08 23:35

Kim <no£@waydude.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev
>
> I dag søndag er det nu 36 dage siden... kan du slå den ?

hvilket nummer ringer du på ?

/thomas

Fra : Kim

Dato : 26-12-08 07:25

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> hvilket nummer ringer du på ?

Har droppet Humac, deres support = 0

Ringer heller ikke mere til apple, nægter at sidder i op
til ½ time og vente på at få at vide at de lige skal undersøge
og om man vil venter ( igen ) så jeg sender kun mail nu.

Må så lige sige at jeg har fået en direkte mail til den flinke
mand fra apple support.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-12-08 23:55

Kim <no£@waydude.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev
>
> I dag søndag er det nu 36 dage siden... kan du slå den ?

Jeg har haft en bærbar (TiBook) til reparation af et knækket hængsel i
tre måneder omkring årsskiftet 2004/2005. Den var knap to år gammel, og
det var derfor omfattet af reklamationsretten. Jeg blev henvist af Apple
til en lille lokal reparatør, og jeg er helt sikker på, at det var ham,
der ikke var videre kvik til at få den repareret. Jeg tror ikke, det var
Apples skyld. Bagefter lyder det utroligt, at der gik så lang tid, men
han blev ved med at have en forklaring om, at nu ventede han svar, nu
havde han sendt billeder ind, nu ventede han reservedele, og de var
selvfølgelig heller ikke i orden, da de kom.
Mit problem var, at jeg kendte ham lidt i forvejen, for der er
jo ikke vildt mange Mac-brugere herovre. Da jeg er et venligt menneske,
ville jeg ikke presse ham for meget. Til slut mistede jeg dog
tålmodigheden og sendte det tunge skyts efter ham: Min kone. Det gik
vist ikke mere end en uge, før den var lavet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 22-12-08 00:13

Henrik Münster skrev:

> tålmodigheden og sendte det tunge skyts efter ham: Min kone. Det gik

Jeg synes det er meget dristigt af dig offentligt at antyde at din kone
er tung.

Er det sådan et trick for at lokke hende til at skrive hvis hun er
skabslæser?

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-12-08 00:51

> Jeg synes det er meget dristigt af dig offentligt at antyde at din kone
> er tung.

Tungt skyts refererer ikke til vægten, men til effekten.
Jeg har i øvrigt lige set på min iPhone, at hendes BMI er 21,8 kg/m*2.
Det er jo meget normalt. Hun er endda forholdsvis kraftigt bygget og er
ret muskuløs, og så skal ens BMI jo ligge højere, end hvis man er
spinkelt bygget.
(BMI Rechner fra FSE Mobile Schweiz)

> Er det sådan et trick for at lokke hende til at skrive hvis hun er
> skabslæser?

Ja, det gør jeg jævnligt, men hun har aldrig sagt noget. Måske er det
forklaringen på hendes humørsvingninger
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 22-12-08 15:09

Henrik Münster skrev:

> Tungt skyts refererer ikke til vægten, men til effekten.

NÃ¥h. Ok, du sender det EFFEKTIVE skyts efter ham. En vigtig detalje.

> Jeg har i øvrigt lige set på min iPhone, at hendes BMI er 21,8 kg/m*2.

Vidste ikke du havde iPhoneudgaven af Wii Fit. SKal man så have en til
hver fod, eller kan man nøjes med en?

> Ja, det gør jeg jævnligt, men hun har aldrig sagt noget. Måske er det
> forklaringen på hendes humørsvingninger

Kan være du skal skrive hende en email og spørge?

"Kære Dr. Münster, min kone lider af humørsvingninger. Har det evt noget
med vores sexliv at gøre, og hvad kan jeg gøre ved det?"

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-12-08 20:02

> Henrik Münster skrev:
>
> Vidste ikke du havde iPhoneudgaven af Wii Fit. SKal man så have en til
> hver fod, eller kan man nøjes med en?

Jeg skrev faktisk, hvilket program jeg brugte på min iPhone

> Kan være du skal skrive hende en email og spørge?
>
> "Kære Dr. Münster, min kone lider af humørsvingninger. Har det evt noget
> med vores sexliv at gøre, og hvad kan jeg gøre ved det?"

Hvilket sexliv? I har vel bemærket, at jeg sidder til over midnat og
skriver her i gruppen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 23-12-08 14:44

Henrik Münster skrev:

> Jeg skrev faktisk, hvilket program jeg brugte på min iPhone

Jaja, god med dig - jeg kan lige forestille mig den der en fod på
inderlåret, foldede hænder og stå på den anden fod-øvelse ovenpå en iPhone.

WiiPhone. Du er luret :)

> Hvilket sexliv? I har vel bemærket, at jeg sidder til over midnat og
> skriver her i gruppen.

Måske var det ikke så dårlig en mail at sende så!

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-12-08 01:52

> Jaja, god med dig - jeg kan lige forestille mig den der en fod på
> inderlåret, foldede hænder og stå på den anden fod-øvelse ovenpå en
> iPhone.
>
> WiiPhone. Du er luret :)

Jeg faldt lige over et program til iPhone, der kan måle pulsen vha. den
lille bevægelsessensor i iPhone. Så er vi da lidt henne i retning af
Wii.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Palle

Dato : 22-12-08 14:44

On 2008-12-22 00:12:57 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Jeg synes det er meget dristigt af dig offentligt at antyde at din kone
> er tung.

Aucchh!!!!

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-12-08 20:02

Palle <usenet@ducktrucks.dk> wrote:

> Aucchh!!!!

Jeg tror, man skal have set min kone rulle sig ud. Så forstår man, hvad
jeg mener. En af de første gange, vi var ude at spise sammen, gik hun
lige i flæsket på en fængelsbetjent på 120 kg, fordi han havde givet sin
ledsagerske et par på siden af hovedet. Jeg var endda styrtet i et
cykelløb samme formiddag og havde brækket højre kraveben, så der var
ikke så meget backup at hente fra mig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 23-12-08 14:42

Henrik Münster skrev:

> Jeg tror, man skal have set min kone rulle sig ud. Så forstår man, hvad

Hun er en rullesteg?

> jeg mener. En af de første gange, vi var ude at spise sammen, gik hun
> lige i flæsket på en fængelsbetjent på 120 kg, fordi han havde givet sin

Flæsk?

> ledsagerske et par på siden af hovedet. Jeg var endda styrtet i et
> cykelløb samme formiddag og havde brækket højre kraveben, så der var

Revelsben?

Er du ikke lidt præget af den tilstødende højtids madvaner? Synes godt
der kunne have været lidt kørvel og bananer med også :) Det er så sundt.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 23-12-08 15:44

> [...]
>
> Er du ikke lidt præget af den tilstødende højtids madvaner? Synes godt
> der kunne have været lidt kørvel og bananer med også :) Det er så sundt.

Forær hende nogle morgensutter, det kan være hun forstå en hentydning.
(Nej deet, sagde jeg ikke.)

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-12-08 01:52

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Forær hende nogle morgensutter, det kan være hun forstå en hentydning.
> (Nej deet, sagde jeg ikke.)

Jeg skal vist lige have sikret mig, at der ikke er en newsreader på min
kones computer. Det her er vist mere, end hun kan tåle at se. Jeg må
hellere gå op i seng til hende
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-12-08 06:13

> Jeg skal vist lige have sikret mig, at der ikke er en newsreader på min
> kones computer. Det her er vist mere, end hun kan tåle at se. Jeg må
> hellere gå op i seng til hende

Ja, hvor går grænsen
Det minder mig om Fleggårds nye reklamefilm: http://fleggaard.dk/

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-12-08 11:25

> Ja, hvor går grænsen
> Det minder mig om Fleggårds nye reklamefilm: http://fleggaard.dk/

Utroligt, hvad man kan klare i højhælede sko. Selv om alt andet tøj er
væk, skal de åbenbart være der. Nå, jeg må hellere lukke den hjemmeside
igen, så blæserne i min computer kan komme lidt ned i fart
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kim

Dato : 26-12-08 07:35

""Henrik Münster"" <henrik@muenster.dk> skrev

Fra : tiper

Dato : 23-12-08 13:06

> [...]
> tlf-support, ved de ikke noget, aner ikke noget, kan
> ikke undersøge det for de snakker ikke med apple.

Tjaeeee, nu er Humac ikke samme firma som Apple.
Hvis jeg sender mit Samsung TV til reperation gennem Samsung, så
forventer jeg da heller ikke, at Fona kender til status af
reperationen. Sender du din iPod eller andet afsted gennem Apple, så
er det Apple Support du skal have fat på når du vil opdateres.
Sender du den afsted vis Humac, så er det pudsigt nok kundeservice ved
Humac du skal have fat på.

Så i dette tilfælde er der ikke tale om dårlig serivce, bare dårlige
kunder...

Fra : Kim

Dato : 26-12-08 07:22

"tiper" <tiper@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det eneste man kan gøre er at vente..
>
> Skal det forestille at være service ?

Tjaeeee, nu er Humac ikke samme firma som Apple.

Men når Apple henviser til Humac går man som kunde ud fra at der
må være en hvis form for samarbejde.

Fra : jagge

Dato : 26-12-08 10:38

> Det er naturligvis træls .. men hvad vil du have vi skal gøre/sige ?
>
> /thomas

Debat om ringe produkter/producenter på nettet kan være ret effektivt
iforhold til at gøre opmærksom på emner der kan være afgørende for køb
eller ej.

I det mindste bliver mulige fremtidige kunder en smule mere oplyst.

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 26-12-08 10:37

Kim <no£@waydude.dk> wrote:

> Nu er der gået 35 dage og vi aner ikke hvornår den kommer,
> kan nogen her slå den ?

Det er mega pinligt for apple men det er jo bestemt ikke første gang det
er set at det halter helt utroligt med deres service, og det er
ubegribeligt.

De vil meget gerne give indtryk af at de sælger noget eksklusivt,
merpris i forhold til konkurrenter begrundes i høj kvalitet og bla bla
bla.

En af mine kollegaer har købt en skod billig acer bærbar som gik i
stykker. No problemo, den røg til tyskland og efter lidt over en uge kom
der en fungerende retur.

Jeg har købt en skod billig toshiba bærbar som er gået i stykker, no
problemo der er 2 års GARANTI med i købet, den bliver lavet i DK og de
betaler for de halve af fragten.

Der burde være MEGET mere højrystet debat om Apples måde at behandle
deres kunder på når de først er gået i nettet.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-12-08 16:15

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Der burde være MEGET mere højrystet debat om Apples måde at behandle
> deres kunder på når de først er gået i nettet.

hvorfor ? .. der er altid gode og dårlige oplevelser .. og Apple er ikke
værre eller bedre end alle de andre ...

/thomas

Fra : Jon

Dato : 26-12-08 16:33

> hvorfor ? .. der er altid gode og dårlige oplevelser .. og Apple er ikke
> værre eller bedre end alle de andre ...

Faktisk har flere undersøkelser de siste år vist at Apple er blandt de
relativt flinke, Men det forhindrer altså ikke grelle eksempler på det
motsatte.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Palle

Dato : 26-12-08 23:53

On 2008-12-26 16:15:17 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> hvorfor ? .. der er altid gode og dårlige oplevelser .. og Apple er ikke
> værre eller bedre end alle de andre ...

Korrekt. Men HUMAC er SÅ signifikant ringe når det kommer til service
og vejledning at Apple burde fratage dem retten til at forhandle deres
produkter. Under alle omstændigheder burde de sætte nogle krav til
forhandlerne om at de skal opretholde en vis standard.

Jeg ved ikke hvordan FONA, MERLIN m.m. er da jeg ikke har købt Apple
igennem dem, men HUMAC er en skandale. (Kan ikke engang huske om den
oprindelige poster havde købt igennem HUMAC, men det har relevant til
det generelle topic.

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : jagge

Dato : 27-12-08 00:21

> hvorfor ? .. der er altid gode og dårlige oplevelser .. og Apple er ikke
> værre eller bedre end alle de andre ...

Det er jo netop det der er pointen. Når det drejer sig om service tyder
en del da på at de er ringere end de fleste.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-12-08 15:12

> Det er jo netop det der er pointen. Når det drejer sig om service tyder
> en del da på at de er ringere end de fleste.

jeg tager ikke tilfældige personers "brok" på usenet eller diverse fora
som signifikante data der indikerer at Apple er de værste mht. serice
.... ... sorry

/thomas

Fra : Palle

Dato : 28-12-08 15:36

On 2008-12-28 15:11:39 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> jeg tager ikke tilfældige personers "brok" på usenet eller diverse fora
> som signifikante data der indikerer at Apple er de værste mht. serice
> ... ... sorry

Dit forsvar repræsenterer jo også blot en "tilfældig persons forsvar",
og er derfor præcis så ligegyldig som alt andet. Med andre ord må vi
tage alt dette tilfældige snak på usenet som rent vrøvl?

Jeg taler af egen erfaring, og det er nok. Har aldrig oplevet så ringe
support/service som den jeg har "fået" hos HUMAC (som jo må siges at
repræsentere Apple i denne sammenhæng). Selv da jeg købte min iMac fik
jeg direkte fejlagtige oplysninger om min maskine. Blev snydt for 500
kr. Fik dem dog igen senere, og da min mus kort efter gik i stykker
skulle jeg vente alt alt for længe for at få en ny, alt imens de havde
fejet mig væk med beskeden om at de ventede på reservedele?!?!

Men lad os da lave nogle forsøg. Lad os indsende dele til HUMAC og
sammen evaluere forløbet? Nogen de har nogle defeke dele? Ellers
fabrikerer jeg en defekt MightyMouse.

Jeg klantrer ikke Apple. Jeg klantrer HUMAC. Men Apple burde tjekke op
om HUMACS elendige service.

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-12-08 17:17

> [...]

> fabrikerer jeg en defekt MightyMouse.
>
> Jeg klantrer ikke Apple. Jeg klantrer HUMAC. Men Apple burde tjekke op

Synes vi skal trække en meget skarp streg mellem Apple og Humac ... de
har intet med hinanden at gøre udover at den ene forhandler den andens
produkter. Og Humac's server kan ikke ikke udtale mig om, da jeg aldrig
har brugt den ...

/thomas

Fra : Palle

Dato : 28-12-08 17:42

On 2008-12-28 17:17:15 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> [...]
> har intet med hinanden at gøre udover at den ene forhandler den andens
> produkter. Og Humac's server kan ikke ikke udtale mig om, da jeg aldrig

Tror ikke Apple er interesseret i at deres produkter får negativ
eksponering via HUMAC, så nogen fuldstændig streg får du ikke tegnet.
Slet ikke når Apple ikke har nogen fysisk butik eller fysisk service
afdeling hvor jeg kan gå hen med deres produkter.

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Kim

Dato : 29-12-08 19:30

> [...]
> Synes vi skal trække en meget skarp streg mellem Apple og Humac ... de
> har intet med hinanden at gøre udover at den ene forhandler den andens

Ikke korrekt, igen.
Hvorfor skriver Apple så: http://makeashorterlink.dk/854415ce

> [...]

så går man da ud fra som kunde at de samarbejder...

>Og Humac's server kan ikke ikke udtale mig om, da jeg aldrig

Hvordan fanen kan du så udtale dig om at
det skulle være brok fra min side af ?

Først skriver du:
> [...]
> jeg tager ikke tilfældige personers "brok" på usenet eller diverse fora
> som signifikante data der indikerer at Apple er de værste mht. serice

og så slutter du af med her:
>Og Humac's server kan ikke ikke udtale mig om, da jeg aldrig
> har brugt den ...

Du arbejder garanteret dernede i en af deres butikker.

/Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-12-08 19:48

Kim <no£@waydude.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev
>
> Ikke korrekt, igen.
> Hvorfor skriver Apple så: http://makeashorterlink.dk/854415ce

> så går man da ud fra som kunde at de samarbejder...

Så meget som enhver producent samarbejder med sine forhandlere ...
Borset fra fra det så er du jo ikke ude efter at "købe" support .. og i
dit link som overskrift:

"Hvor kan du købe....."

> Hvordan fanen kan du så udtale dig om at
> det skulle være brok fra min side af ?

Jeg har aldrig udtalt mig om Humac's service ... kun at der som regel
ikke er noget i vejen med at få Apple produkter fixet hvis du går
igennem Apple's egen support ...

> Først skriver du:

absolut nej ... min eneste pointe er at blot fordi du eller andre har
problemer med f.eks. Humac, og udgyder jeres frustration her og andre
steder, så er jeg ikke klar til at dømme deres service ude.

/thomas

Fra : Kim

Dato : 29-12-08 19:22

> Dit forsvar repræsenterer jo også blot en "tilfældig persons forsvar", og
> er derfor præcis så ligegyldig som alt andet. Med andre ord må vi tage alt
> dette tilfældige snak på usenet som rent vrøvl?

Het enig Palle.
Og til Thomas von Hassel, du vælger at opfatte mine
indlæg som brok, hvor flertallet herinde opfatter dem
som information til hvordan servicen er hos apple/humac.

> Jeg taler af egen erfaring, og det er nok. Har aldrig oplevet så ringe
> support/service som den jeg har "fået" hos HUMAC (som jo må siges at
> repræsentere Apple i denne sammenhæng).

Heller ikke jeg. Jeg har i mange år hjulpet familie, venner
og bekendte med deres pc'ere og har nu fundet en butik
hvor alt hvad jeg køber, hvis jeg kommer hjem og pludselig
syntes at farven ikke passer mig, kan jeg uden problemer
bytte eller få alle pengene tilbage på 1 sek, helt uden problemer,
diskution, udfyldelse af blanketter osv osv.
Se, det er service, og resultatet er at manden nu har en
blomstrende pc-butik, fordi alle de kunder jeg har henvist
får samme behandling, og så kommer folk jo tilbage.
Det kunne mange pc-butikker læere maget af.

> [...]
>efter gik i stykker skulle jeg vente alt alt for længe for at få en ny, alt
>imens de havde fejet mig væk med beskeden om at de ventede på

Ja, præcist hvad de også gjorde med mig.

> Men lad os da lave nogle forsøg. Lad os indsende dele til HUMAC og sammen
> evaluere forløbet? Nogen de har nogle defeke dele? Ellers fabrikerer jeg
> en defekt MightyMouse.

Eller oprette en hjemmeside hvor alle utilfredse
apple/humac kunder kan delagtigøre os alle sammen
med de oplevelser vi har haft.

Fik foresten 2 indlæg fra "Hanne Hertzog" fra www.macbruger.dk

>"Hanne Hertzog" <Hanne@enterpol.dk> skrev i en meddelelse
>
> hej Kim,
> Jeg har fulgt dit skriveri her i gruppen, og synes du er blevet behandlet
> dårligt. Skriv til mig. Min adresse er korrekt.
>
> (jeg ved ikke om du skriver under korrekt adresse her?)
>
> Selvom du ikke er medlem af MacBruger, vil jeg prøve at hjælpe dig.
> Det er simpelthen for dårligt med så elendig service. Det kan ingen
> [...]

nr 2:

>"Hanne Hertzog" <Hanne@enterpol.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har tilbudt at prøve at hjælpe dig, men det har du ikke reageret på.
> Nu er det snart jul, så.. Men det er før lykkedes mig at få ordnet op i
> nogle sager
> Venlig hilsen Hanne
>
> www.macbruger.dk
> ____________________
> Største og ældste forening
> for MacBrugere i Danmark

Har svaret her i NG men hun har ikke reageret endnu

> Jeg klantrer ikke Apple. Jeg klantrer HUMAC. Men Apple burde tjekke op om
> HUMACS elendige service.

Helt enig.
Skal lige nævne at vi fik den i går med posten, og den virker (endnu)
så nu er min datter glad igen.

Mvh Kim

Fra : jagge

Dato : 29-12-08 01:07

en del da på at de er ringere end de fleste.

> jeg tager ikke tilfældige personers "brok" på usenet eller diverse fora
> som signifikante data der indikerer at Apple er de værste mht. serice

Hvad med forbrugerprogrammer ? Der var eksempelvis en større sag med
dårlige tastaturer hvor trykket forsvandt ved alm slid. Apple gad ikke
engang kommentere det.

MVh

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-12-08 01:40

> [...]

> Hvad med forbrugerprogrammer ? Der var eksempelvis en større sag med
> dårlige tastaturer hvor trykket forsvandt ved alm slid. Apple gad ikke

så vidt jeg husker så kunne man faktisk ret nemt få skiftet sit
tastatur, også selvom det var udenfor alm. garanti, men det er der jo
ikke nogen god historie i ....

/thomas

Fra : jagge

Dato : 29-12-08 19:37

> så vidt jeg husker så kunne man faktisk ret nemt få skiftet sit
> tastatur, også selvom det var udenfor alm. garanti, men det er der jo
> ikke nogen god historie i ....

Og du mener at det var derfor et DR forbrugerprogram gik ind i sagen ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-12-08 19:48

> Og du mener at det var derfor et DR forbrugerprogram gik ind i sagen ?

Nu er DR ikke garant for objektivitet bare fordi de er "public service"

/thomas

Fra : Palle

Dato : 29-12-08 21:11

On 2008-12-29 19:47:30 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Nu er DR ikke garant for objektivitet bare fordi de er "public service"

Comon! Forsvar for forsvarets skyld, er lidt trivielt.

Det er for naivt at påstå at Apple og deres forhandlere aldrig er
urimelige. Det er jo flere sager hvor Apple har reageret med arrogance.
Husker f.eks. sagen med en Macbook (tror jeg det var) der kun virkede
når der var en skruestik på den. Her blev det tydeligt bevist at der
var en produktionsfejl i Macbook'en men Apple var ikke særlig
forståelig og kunderne skulle lide. Ved dog ikke hvad fighten endte
med. Kunne forestille mig at Apple kontaktede kunderne direkte da en
"offentlig" ombytning kunne danne præcedens for andre Macbook ejere.
Men det er et gæt. Nogen der ved det?

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : jagge

Dato : 30-12-08 10:43

Palle <usenet@ducktrucks.dk> wrote:

> Comon! Forsvar for forsvarets skyld, er lidt trivielt.

Præcis, det er lidt latterligt.

Jeg fatter ikke de fanboys der bliver totalt ukritiske fordi de er
tilhængere af et brand. Jeg er ret vild med Apples produkter, jeg
anbefaler macOS vidt og bredt og så videre.

MEN det betyder da ikke at man skal være totalt blind for producenten
apples mangler. Der er meget der tyder på at de i flere omgang har været
ret arrogante overfor deres kunder og meget ringe med service. Det
eksempel med dårlige tastaturer er et af dem.

Derudover er Apple i mange sammenhænge extremt proporitære, i en grad
der får MS til at ligne open source. MS adfærd har altid været fælles
hadeemne i apple kredse, men når det kommer fra Apple er argumentet at
de bare prøver at sikre en god oplevelse for kunden, right...

Men man ser det samme idenfor alle produkter, i kameraverdenen er den
store "kamp" mellem Nikon og Canon og der er store grupper på begge
sider der til døden vil forsvare hvilket som helst bras deres respektive
producent smider på gaden. Det er ret komisk og temmeligt uforståeligt.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-12-08 10:55

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Præcis, det er lidt latterligt.

Hvorfor ? ... jeg stoler ligeså lidt, eller lige så meget, på DR's
"public service" som alt muligt andet. Der er stadig mennesker og
seertal bag ..

> [...]
> ret arrogante overfor deres kunder og meget ringe med service. Det
> eksempel med dårlige tastaturer er et af dem.

Jeg er ikke fanboy .. og du kan finde mange eksempler på at jeg også
kritiserer deres mere faldpandede beslutninger .. bare lige for at slå
det fast ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-12-08 19:20

> [...]

> ret arrogante overfor deres kunder og meget ringe med service. Det
> eksempel med dårlige tastaturer er et af dem.

Ikke at det har noget med denne tråd at gøre, men der er også mange
forbrugere, der er fuldstændigt urimelige. Nogle mener, at de bare kan
gå ned i butikken med et produkt, der er gået i stykker efter halvandet
år og så bare med det samme valse derfra med et helt nyt tilsvarende
produkt. Eller endnu bedre, at de skal have alle pengene tilbage, så de
kan købe den nye model. Når så siger dem imod, får man straks det svar,
at man er en ukritisk fanboy. Det er faktisk ret irriterende.

> [...]
> hadeemne i apple kredse, men når det kommer fra Apple er argumentet at
> de bare prøver at sikre en god oplevelse for kunden, right...

I mange tilfælde er MS nu proprietær, men da det er med en standard,
alle bruger, regner ingen det for en proprietær standard. Omvendt bruger
Apple ofte åbne løsninger, men da ingen andre bruger dem, regnes de for
proprietære. Jeg siger ikke, det altid er sådan, men folk forveksler
ofte "standard" med "udbredt".

> [...]
> sider der til døden vil forsvare hvilket som helst bras deres respektive
> producent smider på gaden. Det er ret komisk og temmeligt uforståeligt.

Jeg synes, det er helt fint. Hvis jeg giver op mod kr. 20.000,- af mine
møjsommeligt sammensparede penge for en computer eller en cykel eller
over ti gange så meget for en bil, så vil jeg ondehyleme gerne være
begejstret for produktet. Det giver mig altså noget mere livskvalitet at
udvælge mine materielle goder med omhu og derefter være glade for dem.
Jeg skal nok være høflig overfor "modparten" og lade være med at såre
dem, der vælger de andre produkter. Jeg kan godt tænke så objektivt, at
jeg kan se, at de produkter såmænd stort set er lige så gode.
Jeg for min del kan ikke forstå, at man køber noget dyrt og
derefter er småligeglad med det. Så passer man jo ikke så godt på det,
og så bliver det hurtigere slidt og grimt. Måske går man ligefrem og
brokker sig over det. Det må da give en dårlig livskvalitet, men nogen
kan åbenbart bedst lide det sådan.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 30-12-08 20:10

> [...]
> og så bliver det hurtigere slidt og grimt. Måske går man ligefrem og
> brokker sig over det. Det må da give en dårlig livskvalitet, men nogen

Jo bedre, danskerne har det, des mere brokker de sig

Godt nytår til alle

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-12-08 21:42

> ondehyleme gerne være
> begejstret for produktet. Det giver mig altså noget mere livskvalitet at
> udvælge mine materielle goder med omhu

Tillad mig at lege ordspasser, men det hedder ondelyneme.

Og sjovt nok har jeg lige hørt en forelæsning af en Barry Scwatch, om er
ødelæggende for livskvaliteten, at udvælge materielle goder med omhu

Strengt taget er det jo netop også det som Apple gør. De tager valgene
for os.

Tilbage til mine tekster ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 30-12-08 22:15

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Og sjovt nok har jeg lige hørt en forelæsning af en Barry Scwatch, om er
> ødelæggende for livskvaliteten, at udvælge materielle goder med omhu

Henvisning:
http://videolectures.net/google_schwartz_pcwml/

En videoforelæsning som tager en time, men som man garanteret bliver i
godt humør af. Om de valg vi gør.

Godt Nytår!

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-12-08 22:39

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Om de valg vi gør.

jeg trode det hed "valg vi tog" ?

/thomas

Fra : Palle

Dato : 30-12-08 22:53

On 2008-12-30 22:38:58 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> jeg trode det hed "valg vi tog" ?

"Om de valg vi foretager"?

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-12-08 23:00

Palle <usenet@ducktrucks.dk> wrote:

> "Om de valg vi foretager"?

ok .. men ikke "gør"

/thomas

Fra : Palle

Dato : 30-12-08 23:22

On 2008-12-30 22:59:38 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> ok .. men ikke "gør"

Korrekt.

Men måske også "træffer"?

Går i seng nu. Ord Soduko må blive i morgen

Godt nytår!

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-12-08 00:00

> jeg trode det hed "valg vi tog" ?

thi hi, det er sjovt.
Jeg måtte lige overveje om jeg taler dialekt, hvilket jeg ikke er vant
til, at tænke i.

Eksempel:
Går det godt? Ja, det gør!

Der er altså bare tale om grammatisk nutid.

at gøre: bøjes gør, gjorde, gjort.
(Godt man ikke har dansk som andet-sprog.)

Man kunne skrive synonymt:
Om de ting vi gør.
Om de beslutninger vi gør.
Om de valg vi gør.

Altså no cigar, denne gang
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-08 00:21

> [...]
>
> Der er altså bare tale om grammatisk nutid.
>
> at gøre: bøjes gør, gjorde, gjort.
> (Godt man ikke har dansk som andet-sprog.)

jep ..

> Man kunne skrive synonymt:
> Om de ting vi gør.
> Om de beslutninger vi gør.
> Om de valg vi gør.
>
> Altså no cigar, denne gang

Jeg tror stadig ikke du kan bruge "gør" om et valg, eller beslutninger
for den sags skyld.

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-12-08 00:28

> jep ..

> Jeg tror stadig ikke du kan bruge "gør" om et valg, eller beslutninger
> for den sags skyld.

Køber du at man kan sige:

De handlinger vi gør?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-08 00:32

> Køber du at man kan sige:
>
> De handlinger vi gør?

hmmm .. det lyder forkert*, men ikke så forkert som "de valg vi gør" ;)

/thomas

* der er ingen der siger jeg har ret ... dansk er rent faktisk mit andet
sprog ...

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-12-08 01:02

> hmmm .. det lyder forkert*, men ikke så forkert som "de valg vi gør" ;)

Ja men det er fint.

Hentet fra en tilfældig hjemmeside:

"Visdom er at erkende de sande årsager til tingenes tilstand
– og forstå de virkelige virkninger af de handlinger vi gør i dag."

handlinger, valg, beslutninger, ting,

Et andet eksempel:

"Det er et fremtidsstykke om den moderne teknologi og om de valg, vi må
gøre, for vi er allerede på vej ud i cyberspace."

> * der er ingen der siger jeg har ret ... dansk er rent faktisk mit andet
> sprog ...

Goddag goddag, rart at lære dig at kende.
Hvad kan jeg sige om mig sæl? At jeg bør skrive opgave lige nu
"Hvad laver du lige nu:" Skriver ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-08 01:07

> [...]
>
> "Det er et fremtidsstykke om den moderne teknologi og om de valg, vi må
> gøre, for vi er allerede på vej ud i cyberspace."

tja hvad kan jeg sige ... dansk sprog svært forstår at gøre ... ;)

> Goddag goddag, rart at lære dig at kende.
> Hvad kan jeg sige om mig sæl? At jeg bør skrive opgave lige nu
> "Hvad laver du lige nu:" Skriver ...

kom så igang!

;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-12-08 00:33

> [...]

> http://videolectures.net/google_schwartz_pcwml/
>
> En videoforelæsning som tager en time, men som man garanteret bliver i

Jeg fandt en kort udgave på Youtube Ovenstående ville ikke køre hos
mig. Den er nu også på Youtube, men den er ikke ret god til at vise hans
illustrerende vittighedstegninger.
Jeg synes nu ikke helt, Barry Schwartz siger det, Flemming
Rubini konkluderer ovenfor. Han siger, at mange valg skader mere, end de
gavner. Han siger ikke, at der slet ikke må være noget at vælge mellem,
eller at man ikke må tænke sig om inden. Han indrømmer det faktisk selv
i forbindelse med hans kone.
På en måde er min handlemåde netop en reaktion på det dilemma,
Barry Schwartz beskriver. Jeg bestemmer mig ret hurtigt for en computer
fra Apple, en cykel med Campagnolo-udstyr eller tilsvarende. Det
begrænser mit udvalg til nogle ganske få modeller. Dermed ender jeg ikke
med at bruge en masse tid på at sammenligne og så alligevel være i tvivl
om mit valg bagefter.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-12-08 01:02

> [...]
> begrænser mit udvalg til nogle ganske få modeller. Dermed ender jeg ikke
> med at bruge en masse tid på at sammenligne og så alligevel være i tvivl

Er eksemplet om bilen som blandt andet bruges til denne påstand med i
dit klip?

Ellers kort: Bruger man meget omhu og tid på at vælge en bil, vil man
opleve to ting. 1) Selv efter man har købt bilen fortsætter man med at
evaluere sit køb, hvilket ikke bidrager til godt humør. 2) Man er i
dårligere humør over sit valg, end dem som blot har stolet på en andens
anbefaling, endda selvom denne agent intet ved om biler.

Årsagen: Man reagerer i virkeligheden på alt det man har fravalgt.
Konklusion: Sæt en anden til at tage valget for dig.

Og jeg er helt enig i din udlægning af dine egne valg. Deraf min
henvisning. Deraf min egen MBP som jeg takker dig for
Og, vi skulle måske i virkeligheden sætte lidt mere pris, på dine
lovprisninger

(Det er godt nok interessant, synes jeg, at Schwartz mener han har
fundet _årsagen_ til al den psykiske elendig i US i dag. At det
simpelthen er alle disse valgmuligheder der findes. )

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-08 01:07

> [...]
>
> Årsagen: Man reagerer i virkeligheden på alt det man har fravalgt.
> Konklusion: Sæt en anden til at tage valget for dig.

Eller sæt kryds ud for alt ekstraudstyret ;)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-12-08 07:51

> Eller sæt kryds ud for alt ekstraudstyret ;)

Jeg kan kun anbefale, at man shiner den op Nik&Jay-style:
Med 24 tommer alu
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-08 12:23

> Jeg kan kun anbefale, at man shiner den op Nik&Jay-style:
> Med 24 tommer alu

nøjes nu med 17" ... ellers ligner man jo en idiot ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-01-09 01:51

> nøjes nu med 17" ... ellers ligner man jo en idiot ..

Jeg tror ikke, mit udseende bliver hverken værre eller bedre uanset
skærm.

Godt nytår, alle sammen!
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-12-08 07:51

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er eksemplet om bilen som blandt andet bruges til denne påstand med i
> dit klip?

Jep. Jeg endte alligevel med at have den lange version kørende i
baggrunden, mens jeg ryddede op i mine papirer. Det var nu meget rart at
have set vittighedstegningnerne i den korte version, for de vises ikke i
den lange.

> [...]
>
> Årsagen: Man reagerer i virkeligheden på alt det man har fravalgt.
> Konklusion: Sæt en anden til at tage valget for dig.

Eller som jeg gør: Udvælg på forhånd et enkelt eller et par mærker og
ignorer de andre. Han har såmænd nok ret. Jeg var ude for lidt af det
samme, da jeg for nylig var ude at købe et fjernsyn. Jeg havde fundet et
billigt tilbud i kataloget. Sælgeren endte dog med at overtale mig til,
at jeg skulle købe et andet mærke, der var kr. 500,- dyrere. Jeg syntes
da også, at billedet var en tand mere behageligt at se på. Alligevel har
jeg siden spurgt mig selv, om jeg ikke alligevel skulle have stået fast
og købt den model, jeg havde udset mig. Jeg har selvfølgelig fundet
nogle ulemper ved det købte fjernsyn, og jeg tænker naturligvis hver
gang, at det havde nok været bedre med det andet. Det er faktisk
frygteligt generende og ødelægger ens humær.

> [...]
> henvisning. Deraf min egen MBP som jeg takker dig for
> Og, vi skulle måske i virkeligheden sætte lidt mere pris, på dine

Jeg har nu også svært ved at se, hvordan man kan fortryde noget ved en
MBP. De bliver bedre for hver generation, og de nye modeller er godt nok
lækre.

> (Det er godt nok interessant, synes jeg, at Schwartz mener han har
> fundet _årsagen_ til al den psykiske elendig i US i dag. At det
> simpelthen er alle disse valgmuligheder der findes. )

Sikkert. Noget er der i hvert fald galt med vores moderne livsstil. Han
sætter så ord på det. Jeg synes da også selv, det er irriterende med
alle de valg af f.eks. telefonselskab, internet, fjernsyn og nu også
el-forsyning. Det var altså lettere i gamle dage.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 31-12-08 09:33

> Sikkert. Noget er der i hvert fald galt med vores moderne livsstil.

Yep.

> Jeg synes da også selv, det er irriterende med
> alle de valg af f.eks. telefonselskab, internet, fjernsyn og nu også
> el-forsyning. Det var altså lettere i gamle dage.

Du har jo selv givet opskriften: indskrænk valgene, eller gør som jeg:
Vælg altid hovedet - det plejer at virke

Godt nytår

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 31-12-08 15:13

> [...]

> http://videolectures.net/google_schwartz_pcwml/
>
> En videoforelæsning som tager en time, men som man garanteret bliver i

Bemærk CC-knappen som slår de engelske undertekster til.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : jagge

Dato : 30-12-08 23:35

> [...]
> Apple ofte åbne løsninger, men da ingen andre bruger dem, regnes de for
> proprietære. Jeg siger ikke, det altid er sådan, men folk forveksler

Det er bestemt ikke mig. jeg er HELT og aldeles med på at .doc IKKE er
en standard, men derimod et udbredt format. Jeg er IKKE fortaler for
dette og anbefaler open office vidt og bredt, og bruger det selv. Min
bemærkning bunder udelukkende i at mange i høj grad "dømmer" MS og Apple
med forskellige briller.

> [...]
> møjsommeligt sammensparede penge for en computer eller en cykel eller
> over ti gange så meget for en bil, så vil jeg ondehyleme gerne være

Det har intet med sagen at gøre. Begejstring er fint bare det ikke er
den slags der gør en fuldstændig blind.

> og så bliver det hurtigere slidt og grimt. Måske går man ligefrem og
> brokker sig over det. Det må da give en dårlig livskvalitet, men nogen
> kan åbenbart bedst lide det sådan.

Enig så skulle man nok lige have checket produktet ud inden køb.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kim

Dato : 31-12-08 13:59

> Ikke at det har noget med denne tråd at gøre, men der er også mange
> forbrugere, der er fuldstændigt urimelige.

Der er fanme også mange firmaer der er fuldstændigt urimelige.
Jeg kan her bla.hurtigt nævne Elgiganten, Multimediaworld
og HK Automation.

>Nogle mener, at de bare kan
> gå ned i butikken med et produkt, der er gået i stykker efter halvandet
> år og så bare med det samme valse derfra med et helt nyt tilsvarende
> produkt.

Efter 1½ år okay, men efter 2 mdl....
Det er altså det man kalder "service"
Når de leverer et produkt der bliver defekt efter 2 mdl,
tror jeg næppe de fleste normale mennesker vil have det repareret.
Det logiske er sq da at få det byttet, måske til en anden model
eller pengene tilbage.

Se det er Service...

>Eller endnu bedre, at de skal have alle pengene tilbage, så de
> kan købe den nye model.

Og Apple's måde at orientere kunderne på at der
kommer nye ipod modeller dybt ringe for at sige det mildt.

Der er nemlig slet ingen orientering til kunderne

>Når så siger dem imod, får man straks det svar,
> at man er en ukritisk fanboy. Det er faktisk ret irriterende.

Du lyder også som en der arbejder for apple eller humac.

/Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-08 14:33

> Og Apple's måde at orientere kunderne på at der
> kommer nye ipod modeller dybt ringe for at sige det mildt.

du må være ny her ... ;)

> Der er nemlig slet ingen orientering til kunderne

> Du lyder også som en der arbejder for apple eller humac.

Skal vi tage det som en kompliment ? :)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 31-12-08 15:20

Kim skrev:

> og HK Automation.

Hov.

Jeg lurede på at købe Miglia TVMini hos netop dem (fornuftigt til prisen)

http://www.hk-automation.dk/catalog/index.php?cPath=201_207

så jeg vil da gerne høre om eventuelle erfaringer.

> [...]
> tror jeg næppe de fleste normale mennesker vil have det repareret.
> Det logiske er sq da at få det byttet, måske til en anden model

De har ret til at reparere det. Det er først når reparationerne bliver
urimelige at man kan gå over i ombytning/refundering.

Købeloven og sårn, som jeg har forstået det.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-08 15:22

> Hov.
>
> Jeg lurede på at købe Miglia TVMini hos netop dem (fornuftigt til prisen)
>
> http://www.hk-automation.dk/catalog/index.php?cPath=201_207

fin lille dims .. men husk at den _kun_ kan tage DTT ;)

> [...]
> urimelige at man kan gå over i ombytning/refundering.
>
> Købeloven og sårn, som jeg har forstået det.

korrekt. Du har som regel ikke returret ved køb af en vare. (undtaget
postordre, internetsalg og lign.)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 31-12-08 15:32

Thomas von Hassel skrev:

> fin lille dims .. men husk at den _kun_ kan tage DTT ;)

Æh, ja? Og det er en detalje hvorfor?

> korrekt. Du har som regel ikke returret ved køb af en vare. (undtaget
> postordre, internetsalg og lign.)

Der er fordele og ulemper ved alting. Personligt kan jeg bedst lide at
handle i en fysisk butik med en god netbutik. Bor forholdsvis tæt på
shg.dk og bj-trading.dk, og de er fine til mig.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-08 16:00

> Æh, ja? Og det er en detalje hvorfor?

Fordi det ikke altid klart fremgår og folk bliver forvirrede :)

bare lidt public service her sidst på året

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 03-01-09 01:40

Thomas von Hassel skrev:

> Fordi det ikke altid klart fremgår og folk bliver forvirrede :)
>
> bare lidt public service her sidst på året

Jamen, jeg er forvirret og forstår STADIG ikke hvorfor. Kunne man
anmode om at få det skåret ud i neon?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-01-09 08:44

> Jamen, jeg er forvirret og forstår STADIG ikke hvorfor. Kunne man
> anmode om at få det skåret ud i neon?

Den tager kun jordbaseret digitalt TV, dvs. du kan ikke bruge kabelTV.

Måske har du også brug for at købe en kraftigere antenne end den som
medfølger.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 04-01-09 13:16

Flemming Rubini skrev:

> Den tager kun jordbaseret digitalt TV, dvs. du kan ikke bruge kabelTV.

Se DET kunne jeg forstå. Takker :)

> Måske har du også brug for at købe en kraftigere antenne end den som
> medfølger.

Mnjah, der er vist kun skov og 15 km til nærmeste sendemast. Det er da
værd at forsøge :)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-09 10:38

> Jamen, jeg er forvirret og forstår STADIG ikke hvorfor. Kunne man
> anmode om at få det skåret ud i neon?

Der er mange som køber netop den dims og bliver skuffede fordi den
f.eks. ikke kan bruges sammen med analogt kabeltv f.eks.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-01-09 12:34

> Der er mange som køber netop den dims og bliver skuffede fordi den
> f.eks. ikke kan bruges sammen med analogt kabeltv f.eks.

Her hos os kan man kun tage 4 digitale stationer (DR2, DR2, DR Update og
TV2) med den lille antenne, der følger med sådan en tv-tuner. Vi bruger
derfor vores analoge kabel-tv, hvis vi skal se tv på en computer her i
huset. Man skal nok undersøge, om man kan modtage de stationer, man
ønsker, før man køber en tv-modtager.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-09 12:58

> [...]
> derfor vores analoge kabel-tv, hvis vi skal se tv på en computer her i
> huset. Man skal nok undersøge, om man kan modtage de stationer, man

Nu ruller de jo Boxer ud her i løbet af året ... så skulle der gerne
komme flere DTT kanaler ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-01-09 14:38

> Nu ruller de jo Boxer ud her i løbet af året ... så skulle der gerne
> komme flere DTT kanaler ...

Boxer? Det er efterhånden slet ikke til at følge med i. Vi har lige købt
en lille radio til badeværelset med både DAB og FM. Jeg turde ikke nøjes
med DAB, hvis det nu ikke duede, men vi bruger faktisk ikke andet. Mine
forældre købte en DAB-radio for nogle år siden, men de måtte bytte den.
De kunne slet ikke modtage noget i Hellerup. Man skal derfor sætte sig
lidt ind i sagerne først, ellers kan man blive skuffet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-09 15:16

> [...]
> De kunne slet ikke modtage noget i Hellerup. Man skal derfor sætte sig
> lidt ind i sagerne først, ellers kan man blive skuffet.

<http://www.boxertv.dk/?page=1432>

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-01-09 19:51

> <http://www.boxertv.dk/?page=1432>

Tak. Boxer er altså et privat firma? Jeg er jo så gammel, at jeg er vant
til de statslige/offentlige monopoler vedr. telefon, tv osv. Ærligt
talt, så savner jeg den tid lidt. Du skriver "de" ruller Boxer ud, men
du mener altså, at endnu et privat firma sælger tv-signaler? Eller har
jeg misforstået. Jeg er også lidt forarget over, det de nu alle sammen
er så smarte, at man skal til at betale pr. fjernsyn. Det undrer mig, at
Forbrugerrådet ikke har haft fat i det problem. De fleste husstande har
jo 3-4 fjernsyn. Nu har man fælles-antenne og betaler et fast beløb
uanset antallet af fjernsyn. Det samme gælder tv-licensen. Fremover skal
man have en Selector-box eller lignende pr. fjernsyn. Det bliver godt
nok dyrt, hvis man stadig vil have samme antal fjernsyn i huset.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-01-09 19:57

> [...]
> man have en Selector-box eller lignende pr. fjernsyn. Det bliver godt
> nok dyrt, hvis man stadig vil have samme antal fjernsyn i huset.

Jeg kan godt se, at ovenstående virker lidt surt. Det er ikke møntet på
dig, Thomas. Jeg er bare frustreret over, at alting hele tiden skal
laves om, og det ikke er til at finde ud af, hvad man skal købe, og om
man skal købe. Desuden føler jeg ofte, at de bare forsøger at få penge
fra os uden at tilbyde noget reelt ny. Jeg kan se, at den billige
fladskærm, vi for nylig købte til gæsteværelse og konsolspil,
overhovedet ikke duer, for den har kun MPEG2. Det er altså frustrerende,
at der er så mange tekniske finurligheder at holde styr på.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-09 20:02

> [...]
> overhovedet ikke duer, for den har kun MPEG2. Det er altså frustrerende,
> at der er så mange tekniske finurligheder at holde styr på.

Helt klart .. det er jungle uden lige. Og når du snakker digitalt kabel
tv så bliver det ikke bedre da de forskellige udbydere bruger
forskellige slags kryptering som kræver hver sit modul etc. etc. hvis du
altså ikke bare køber deres box (som ofte er dyr og dårlig)

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-01-09 20:00

> [...]
> man have en Selector-box eller lignende pr. fjernsyn. Det bliver godt
> nok dyrt, hvis man stadig vil have samme antal fjernsyn i huset.

Boxer er det private firma som vandt udbudet om at stå for at
implementere det digitale jordbaserede sendenet (DVB-T eller DTT)

De skal sende den "gamle" public service kanaler gratis + et antal andre
(nordiske, tyske) men kan også lave program pakker som du betaler for

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-01-09 20:51

> [...]
>
> De skal sende den "gamle" public service kanaler gratis + et antal andre
> (nordiske, tyske) men kan også lave program pakker som du betaler for

Aha! Det er da også rigtigt. Det er sådan, man gør i dag i stedet for at
have statslige monopoler. Man udbyder opgaven i licitation. Så er det jo
næste lige så godt som et statsligt monopol
Jeg tror, jeg fortsætter som hidtil med at vente og se, hvad der
sker på det område, før jeg investerer i en masse dyrt udstyr. Vores
gode gamle billedrørs-B&O virker fint endnu
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 04-01-09 13:17

Henrik Münster skrev:

> [...]
> derfor vores analoge kabel-tv, hvis vi skal se tv på en computer her i
> huset. Man skal nok undersøge, om man kan modtage de stationer, man

Ok. Jamen, det er fint for mig. Jeg har faktisk ikke ønske om at
kunne tage andre :)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-01-09 00:45

On 2008-12-31 15:19:36 +0100, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Hov.
>
> Jeg lurede på at købe Miglia TVMini hos netop dem (fornuftigt til prisen)

vær opmærksom på at Miglia ikke længere licenserer EyeTV softwaren.
Basseret på mine tidligere erfaringer med Milias software antager jeg
at Miglias software ikke er videre robust eller elegant.

Jeg har selv en TVmini dims /med/ EyeTV og der er ikke noget at udsætte på den.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-01-09 01:45

> [...]
> Miglias software ikke er videre robust eller elegant.
>
> Jeg har selv en TVmini dims /med/ EyeTV og der er ikke noget at udsætte på

Ifgl. vareteksten så følger eyetv 2 med .. og den kan vel bruges som
upgrade til eyetv 3

/thomas

Fra : N/A

Dato : 31-12-08 14:33

Fra : N/A

Dato : 31-12-08 14:33

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-08 14:33

Kim <no£@waydude.dk> wrote:

> "Hanne Hertzog" <Hanne@enterpol.dk> skrev
>
> 1. Jeg ved ikke hvilken newsreader du bruger eller hvordan den er sat op,
> men alle dine indlæg kommer ikke ind i denne tråd jeg har begyndt, dette
> indlæg også lægger sig helt forneden så man ikke kan se den hører til tråden
>
> Derfor kan jeg ikke se dine indlæg, uden virkelige at se efter. Tror
> heller ikke andre kan, der er jo ingen der svarer dig.

jeg kan sagtens se dem ...

> 2. Hvis du vidste lidt om SPAM ville du vide at hvis man bruger
> en rigtig mailadresse her i NG, så ved man hvorfor man ikke gør det.

sludder .. jeg bruger min rigtige adresse og har ikke mere eller mindre
spam problemer ...

> Du er skam ikke alene om at holde jul med familien-

> Jeg spurgte dig da om det, om hvad du ville kunne
> hjælpe medm når apple og humac ikke kan ?

Nu er mac verdenen jo stadig en ret lille skare her i Danmark så det er
da ikke umuligt at der er nogen der kender nogen som måske sidder
tættere på "kilden" ...

/thomas

Fra : Palle

Dato : 31-12-08 14:48

On 2008-12-31 14:32:49 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> sludder .. jeg bruger min rigtige adresse og har ikke mere eller mindre
> spam problemer ...

OK der røg den sidste troværdighed så

Med mindre du har et særdeles effektivt spamfilter.

Jeg oplever signifikant stigning i mængden af spam når jeg smider en
E-mail adresse på Usenettet. Derfor ville jeg *aldrig* bruge min
almindelige adresse her. Har skiftet en del E-mail adresser ud her de
sidste 14 år.

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 31-12-08 15:20

Palle <usenet@ducktrucks.dk> wrote:

> OK der røg den sidste troværdighed så

taktak :)

> Med mindre du har et særdeles effektivt spamfilter.

Det er effektivt ja, men jeg kan ikke se forskel på de perioder hvor jeg
bruger usenet og hvor jeg ikke gør .. derfor er min helt uvidenskabelige
konklussion at hvis du i forvejen bruger din email adresse, så gør
usenet ikke den store forskel.

Den absolut største mængde spam, gætter jeg på, kommer fra folk jeg har
korresponderet med via alm. email og som har en PC som er blevet
"overtaget"

> [...]
> E-mail adresse på Usenettet. Derfor ville jeg *aldrig* bruge min
> almindelige adresse her. Har skiftet en del E-mail adresser ud her de

Nu har jeg brugt den her siden 1997 ... og med få undtagelser er jeg
spamfri (i min inbox ... mit spamfilter får rigeligt ...)

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-01-09 00:39

On 2008-12-31 14:48:20 +0100, Palle <usenet@ducktrucks.dk> said:

> OK der røg den sidste troværdighed så

Jeg bruger også en valid adresse på usenet og har brugt den samme siden
jeg registrerede mit domaine for 8-9 år siden.

> [...]
> E-mail adresse på Usenettet. Derfor ville jeg *aldrig* bruge min
> almindelige adresse her. Har skiftet en del E-mail adresser ud her de

Jeg tror der er 7-8 mails der er spam som slipper gennem postini om
året på min konto. Da jeg kun brugte google spam filter var antallet
ikke meget højere. Antallet af mails som ved en fejl ryger i filteret
ligger på nogenlunde samme nivau.

På jobbet hvor vi også kører al mail gennem postini er det vel 2-3
stykker årligt, men mine mailadresse på jobbet er heller ikke i fri
dresur på internettet.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 01-01-09 15:32

Kim <no£@waydude.dk> wrote:

> [...]
> så er historien slut her.
> Jeg håber barefor min datter på 12 som selv betalt for den

Kære Kim - jeg forstår din frustration, men behøver du være så bidsk,
arrogant og uhøflig overfor folk, der gerne vil hjælpe dig?

Godt nytår til dig og din datter fra Morten, der ligesom du håber, at
iPod´en nu bliver ved at virke.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-12-08 16:40

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Det er mega pinligt for apple men det er jo bestemt ikke første gang det
> er set at det halter helt utroligt med deres service, og det er
> ubegribeligt.

Som jeg ser det, er der tale om at AppleStore har henvist til Humac, med
henblik på indlevering til reparation. Som jeg husker det, er iPod'den
købt på Nettet hos AppleStore.

Kommunikationen er siden røget af sporet mellem køber og Humac.

Men, det fritager på ingen måde AppleStore for sine forpligtelser.

Jeg mener at køber skal rette sine krav direkte til AppleStore, og gøre
det skriftligt.

For mig er det en oplagt sag, hvor en butik sælger en ting, og så
henviser til at indlevere den et andet sted end hvor den er købt.
Det kan medføre problemer med at holde styr på, hvad der er sket hvor.
SAmtidigt med at det kan være en fordel for den person som bor i
nærheden af en Humac, at måtte aflevere dertil.

Problemt opstår dér, hvor de involverede parter tror, at det er
indleveringstedets ansvar.

Meget kunne være sparet, hvis man fastholdt, at sælger har det fulde
ansvar for al koordination. Ingen tvivl om at det er AppleStores ansvar.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Kim

Dato : 29-12-08 19:53

"Flemming Rubini" <012008fr@gmail.com> skrev

> Som jeg ser det, er der tale om at AppleStore har henvist til Humac, med
> henblik på indlevering til reparation.

Korrekt, det gør apple på deres site.

>Som jeg husker det, er iPod'den
> købt på Nettet hos AppleStore.

Korrekt, med kontant betaling.

> Kommunikationen er siden røget af sporet mellem køber og Humac.

Ikke korrekt.
Jeg fik en indleveringseddel hvor der stod der kunne går
op til 10 arbejdsdage. Det ville jeg godt kunne acceptere.

Hvad Humac og Apple har af problemer, administrativt og
kommunikationsmæssigt ( og de har meget store problemer med det )
er jeg som kunde fuldstændig ligeglad med. Det eneste jeg er
interesseret i er hvornår vores færdigbetalte og kun 2 mdl gamle
ipod kommer retur, ikke hvad de har af problemer. Det var
præcist det der skete sidst jeg ringede til humac. Han begyndte at ævle om
alle andre ting end om hvornår min datter kunne få sin ipod, og det sagde
jeg direkte til ham. Resultatet blev at jeg så fik at vide ned i
humac-butikken
at jeg ikke måtte komme der mere da jeg ikke talte pænt til folk, nåe ja
og vores ipod var ikke kommet, selvom han om morgenen kl 10:15 havde
sagt at den ville komme efter 12:00, så går jeg jo ud fra at den ville være
der kl 12:15, det var den bare ikke...så bliver man sq sur efter at have
ventet
tålmodigt i ca 1 mdl.

> Men, det fritager på ingen måde AppleStore for sine forpligtelser.

Det gør det da.
Apple gør jo ikke noget for at yde en bedre kundeservice.
De kunne da selv åbne en butik i Kbh så man direkte selv kunne
komme ind og levere sin defekte vare.

> Jeg mener at køber skal rette sine krav direkte til AppleStore, og gøre
> det skriftligt.

Har jeg skam også gjort. Nu så mange gange at keg har fået en direkte
mail til til en flink kundesupporter, sidst jeg sendte ham en mail loige før
jul,
fik jeg et aotisvar...." Er på ferie til d 31 dec..."
Han er eller flink nok, har også snakket med ham i tlf.
JEg nægter at ringe mere, læs evt tidligere indlæg.

Ja, det gør apple på http://www.apple.com/dk/

> Det kan medføre problemer med at holde styr på, hvad der er sket hvor.

Og det er vi som kunder fuldsstændige ligeglad med, vi vil kun
have at vide hvornår vores defekte produkt kommer retur.

> SAmtidigt med at det kan være en fordel for den person som bor i
> nærheden af en Humac, at måtte aflevere dertil.

selvfølgelig.
Hvorfor har apple ikke en butik i Kbh DK ?

De har da et kontor.
På cvr.dk:
http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=28703228

På google:
c/o Apple Computer Filial Ab, Søllerødvej 64 2840 Holte Danmark Telefon :
?+45 45 56 09 10
http://www.google.dk/search?hl=da&q=APPLE+AB%2C+FILIAL+AF+APPLE+AKTIEBOLAG%2C+SVERIGE&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=

> Problemt opstår dér, hvor de involverede parter tror, at det er
> indleveringstedets ansvar.

Hvorfor henviser apple så til Humac ?

JEg som kunde er 100% ligeglad med hvem der har ansvaret,
deres forretningsgang virker ikke som den er nu.

> Meget kunne være sparet, hvis man fastholdt, at sælger har det fulde
> ansvar for al koordination. Ingen tvivl om at det er AppleStores ansvar.

Enig, eller at apple åbner butikker i DK/Kbh så man
kan henvende sig personligt.

Mvh Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-12-08 09:55

Kim <no£@waydude.dk> wrote:

> [...]
> og det er >> ubegribeligt. > > Som jeg ser det, er der tale om at
> AppleStore har henvist til Humac, med > henblik på indlevering til

ikke under "Support" ....

<http://www.apple.com/dk/support/ipod/>

Kig efter "Reparation og support"

> [...]
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=APPLE+AB%2C+FILIAL+AF+APPLE+AKTIEBOLAG
> %2C+SVERIGE&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=&aq=f&oq=

Det er et "marketing" kontor .. intet andet ..

> Hvorfor henviser apple så til Humac ?

Fordi Humac er et "drop off" point ... hvis du ikke vil sende dine ting
til Apple ... bortset fra iPod's som Apple normalt laver "swap" på ...

/thomas