Afinstallation af programmer
Fra : rt

Dato : 20-12-08 13:08

Som ny i mac-verdenen skulle jeg lige vænne mig til, at installation af
programmer kan være så simpelt som bare at trække installationsfilen
over i mappen 'Programmer'.

Men hvordan afinstallerer jeg programmer korrekt? Er det blot at trække
selv samme installationsfil i papirkurven, eller vil det ikke slette det
hele på den rigtige måde?

/rt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-08 13:16

rt <trusellruneFJERN@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Men hvordan afinstallerer jeg programmer korrekt? Er det blot at trække
> selv samme installationsfil i papirkurven, eller vil det ikke slette det

Stort set ja. Hvis det er program som du installerer ved blot at kopiere
det til "Programmer" så ja. I visse tilfælde smider programmerne ting i
~/Library/Application Support og /Library/Application Support og
indstillinger ligger i ~/Library/Preferences

Andre programmer er det nemmest at bruge en evt. afinstallations
funktion ...

Det bedste er nok at chekke producentens manuel/faq ang. fjernelse

/thomas

Fra : rt

Dato : 20-12-08 16:01

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> funktion ...
>
> Det bedste er nok at chekke producentens manuel/faq ang. fjernelse

Tak for svar, Thomas.

/rt

Fra : Lyrik

Dato : 20-12-08 15:28

Den 20.12.2008 kl. 13:08 skrev rt <trusellruneFJERN@hotmail.com>:

> [...]
>
> Men hvordan afinstallerer jeg programmer korrekt? Er det blot at trække
> selv samme installationsfil i papirkurven, eller vil det ikke slette det
,,,,,,,,,,
"Appdelete" fra Reggie Asworth er en god ting at ofre 5 dollars på. Man
trækker programfilen over på Appdeletes papirkurvsikon, trykker ok ogg
derefter havner det hele i papirkurven. Fortryder man så kan man mens
Appdelete stadig er åben trykke fortryd, så farer det hele tilbage på
plads igen.
Programmet er også godt at flytte programmer som "kun kunne installeres på
1 maskine", idet pakken appdelete laver i papirkurven kan flyttes til en
anden maskine. Man skal dog manuelt placere indholdet i de respektive
mapper på den nye maskine.

--
God Jul fra Jens

Fra : rt

Dato : 20-12-08 16:01

Lyrik wrote:

> [...]
> på 1 maskine", idet pakken appdelete laver i papirkurven kan flyttes til
> en anden maskine. Man skal dog manuelt placere indholdet i de respektive

Tak for svar. Jeg tror jeg starter mit mac-liv med bare at lære Mac OS X
at kende. Men jeg vil huske dit forslag, hvis jeg senere for behov for
mere :)

/rt

Fra : Lyrik

Dato : 20-12-08 17:05

Den 20.12.2008 kl. 16:00 skrev rt <trusellruneFJERN@hotmail.com>:

> Tak for svar. Jeg tror jeg starter mit mac-liv med bare at lære Mac OS X
> at kende. Men jeg vil huske dit forslag, hvis jeg senere for behov for
> mere :)
>
> /rt
,,,,,,,,,,,,,,,
Tillykke med din nye Mac!
Glem systemet! Brug programmerne! Husk kalænderen "iCal" filmprogrammet
"iMovie" find den gamle iMovie '06 på nettet hos Apple og snup den også.
foto iPhoto.

--
Glædelig Mac-Jul
Fra Jens

Fra : Nicolai Gideon

Dato : 29-12-08 14:48

AppCleaner er gratis og udfører afinstalleringsopgaven fint!

Nicolai

Fra : Lyrik

Dato : 29-12-08 21:58

Den 29.12.2008 kl. 14:48 skrev Nicolai Gideon
<gideon.on.juicenet@gmail.com>:

> AppCleaner er gratis og udfører afinstalleringsopgaven fint!
>

> Nicolai
Tak for den!

--
Hilsen