DLNA server på Mac.
Fra : Henrik

Dato : 19-12-08 22:06

Hej Alle.

Og god Jul.

På forlods efterbevilling har jeg købt et Sony W4500 tv som har
Netadgang, men det skal køres op mod en DLNA server, så skulle jeg
kunne se fotos, høre musik og måske se film fra min Mac.

Jeg har en Mac Mini stående som min musik og billed maskine. Men
hvordan får jeg det til at spille sammen? Lige på det her punkt er jeg
total novice...

Hilsen Henrik
--
Armageddon was yesterday
Today we have a serious problem

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-12-08 22:17

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har en Mac Mini stående som min musik og billed maskine. Men
> hvordan får jeg det til at spille sammen? Lige på det her punkt er jeg

<http://www.rbgrn.net/blog/2007/08/how-to-choose-dlna-media-server-softw
are-in-windows-mac-os-x-or-linux.html>

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 20-12-08 00:13

On 2008-12-19 22:16:59 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> http://www.rbgrn.net/blog/2007/08/how-to-choose-dlna-media-server-softw
> are-in-windows-mac-os-x-or-linux.html

Har prøvet de gratis, og dem der var demo af, uden det store held :(

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-08 00:24

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Har prøvet de gratis, og dem der var demo af, uden det store held :(

hvad med Elgato's ? ... den virkede da jeg testede den .. dog er det
noget tid siden..

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 20-12-08 00:38

On 19/12/08 22.06, Henrik wrote:
> På forlods efterbevilling har jeg købt et Sony W4500 tv som har
> Netadgang, men det skal køres op mod en DLNA server, så skulle jeg kunne
> se fotos, høre musik og måske se film fra min Mac.

Præcis samme problem. Præcis samme (nyindkøbte) TV.

Elgato og Twonky har ikke virket for mig. Jeg har ikke tid til at rode
med det før en gang efter nytår, men gi' gerne lyd her i tråde, hvis du
finder en løsning.

Jeg har kort googlet det og set nogle foreslå, at man slår 'personal
file sharing' etc. til og slår firewallen fra. Jeg har ikke haft tid til
at prøve, men det er måske værd at forsøge i den retning...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-08 00:44

> [...]
> file sharing' etc. til og slår firewallen fra. Jeg har ikke haft tid til
> at prøve, men det er måske værd at forsøge i den retning...

prøv evt.

<http://www.nullriver.com/products/medialink>

Jeg ved godt der står det kun er til PS3, men det er vel bare en UPnP
server ?

/thomas

Fra : Henrik

Dato : 20-12-08 14:38

On 2008-12-20 00:44:23 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said

> [...]
>
> <http://www.nullriver.com/products/medialink>
>
> Jeg ved godt der står det kun er til PS3, men det er vel bare en UPnP

Det ser godt ud. Men hver gang jeg prøver at starte den op får jeg
følgende meddelelse.

"MediaLink could not start because port 1900 or 9386 is in use. Please
quit any application that may be using these port and try again."

Jeg har intet kørende???

Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-08 14:40

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> [...]
>
> "MediaLink could not start because port 1900 or 9386 is in use. Please
> quit any application that may be using these port and try again."

har du EyeTV ?

/thomas

Fra : Henrik

Dato : 20-12-08 14:46

On 2008-12-20 14:40:03 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> har du EyeTV ?
>
> /thomas

Nej intet... Det eneste der køre er den trådløse forbindelse!!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-08 14:48

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Nej intet... Det eneste der køre er den trådløse forbindelse!!

så er der nok et eller andet fra de andre programmer du har testet der
ikke helt afinstalleret .

/thomas

Fra : Henrik

Dato : 20-12-08 14:51

On 2008-12-20 14:47:50 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> så er der nok et eller andet fra de andre programmer du har testet der
> ikke helt afinstalleret .
>
> /thomas

Hvordan finder jeg ud af det??

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 20-12-08 19:40

On 2008-12-20 14:50:31 +0100, Henrik <dyk@mil.dk> said:

> Hvordan finder jeg ud af det??

Så kom det til at virke, en spotlight søgning og en genstart senere..
Men TVet kan stadig ikke se maskinen :(