iPhone og MMS
Fra : tiper

Dato : 18-12-08 07:06

Hej NG

Ja der er skrevet meget om dette emne, et sted står der det ikke er
muligt andre steder at det er.
Ved godt det kræver man jailbreaker den, og at det går ud over
garantien.
Ekspedienten hos Telia siger det "bare" er at installere et program,
og rygter siger det med seneste firmware er muligt at MMS'e, men andre
steder står der det endnu ikke er muligt.

Hvad er det rigtige svar, og hvad kræves der?

Mvh
Jesper
Måske kommende iPhone ejer.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 18-12-08 15:31

On 18/12/08 15.05, tiper wrote:

> Hvad er det rigtige svar, og hvad kræves der?

Jailbreak + SwirlyMMS ;)

Når du har jailbreaket installeres SwirlyMMS via programmet Cydia (som
installers i forbindelse med at du jailbreaker). SwirlyMMS koster vist
nok ~ $10.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 18-12-08 15:43

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> steder står der det endnu ikke er muligt.
>
> Hvad er det rigtige svar, og hvad kræves der?

Svjv kræver MMS et ekstra program, der kører i baggrunden. Det vil Apple
ikke tillade, da det skulle trække for meget strøm fra batteriet.

Billeder kan dog sendes som mail, men altså ikke som MMS, så det er kun
hvis modtager har en billig jammerboks af en mobiltelefon at der vil
være problemer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : tiper

Dato : 18-12-08 07:57

> Billeder kan dog sendes som mail, men altså ikke som MMS, så det er kun
> hvis modtager har en billig jammerboks af en mobiltelefon at der vil
> være problemer.

Ja, eller hvis man bor i DK hvor de færreste har e-mail opsætning på
deres mobil.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-12-08 16:21

> Ja, eller hvis man bor i DK hvor de færreste har e-mail opsætning på
> deres mobil.

Virkelig? Det troede jeg da var let nok at sætte op ... Eller kan det
være et spørgsmål om hvilke kredse man færdes i?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-12-08 20:03

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Virkelig? Det troede jeg da var let nok at sætte op ... Eller kan det
> være et spørgsmål om hvilke kredse man færdes i?

nej .. måske mere fordi det koster 10 kr. pr. MB under et normalt abb.

/thomas

Fra : Steen BJ

Dato : 18-12-08 22:32

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Virkelig? Det troede jeg da var let nok at sætte op ... Eller kan det
> være et spørgsmål om hvilke kredse man færdes i?

Det er let at sætte op, men da de fleste nok betaler efter forbrug, er
det nok de få der benytter sig af det.

Jeg læser min mail på en computer

Fra : Per Rønne

Dato : 19-12-08 12:48

Steen BJ <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote:

> Det er let at sætte op, men da de fleste nok betaler efter forbrug, er
> det nok de få der benytter sig af det.
>
> Jeg læser min mail på en computer

Med MobileMe kan jeg gøre det begge steder. Til iPhone downloades langt
fra hele e-mailen, så man kan altså kun se afsender og subject; skal man
læse det går man ind på det, og så kan man også hurtigt svare på noget
vigtigt.

Svarene gemmes naturligvis også på MobileMe.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 19-12-08 18:22

On 19/12/08 12.47, Per Rønne wrote:
> [...]

Jeg læser (ofte) mail på min iPhone, men svarer som regel fra min
computer. Jeg svarer dog på *100 flere mails fra min iPhone, end fra min
gamle SonyEricsson ;)

> [...]
> fra hele e-mailen, så man kan altså kun se afsender og subject; skal man
> læse det går man ind på det, og så kan man også hurtigt svare på noget

Øhm. Sån' virker det jo også med IMAP. Det er ikke en speciel feature
ved MobileMe.

> Svarene gemmes naturligvis også på MobileMe.

Eller en hvilken som helst anden IMAP server man anvender.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 19-12-08 20:55

> [...]
> ved MobileMe.

> Eller en hvilken som helst anden IMAP server man anvender.

Ja, naturligvis, det var IMAP jeg tænkte på.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : tiper

Dato : 18-12-08 09:13

On 18 Dec., 16:21, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Virkelig? Det troede jeg da var let nok at sætte op ... Eller kan det
> være et spørgsmål om hvilke kredse man færdes i?
> --
> Per Erik Rønnehttp://www.RQNNE.dk

Tjaeeee, min og konens SE er udemærket til formålet, mine kammerater
har også ganske moderne mobiler til det formål osv, men det er kun på
firmatlf at der i min kreds bruges mail.