Midtdata
Fra : Jørgen Angel

Dato : 18-12-08 13:23

Vi har det jo med at brokke os her i gruppen når en leverandør er et
fjols. Man kunne også gøre det modsatte.
Erik Richard nævner ofte Midtdata, så jeg prøvede dem da jeg skulle have
fat i den gamle type HDere ATA (+ andre sager). Det kørte altså fint.
Man får mails om hvor langt ordren er osv. Priserne er også okay. Og
varerne kom i dag.
Tak til Erik Richard for at nævne Midtdata.

Syntes det i denne søde juletid var på sin plads med en positiv melding.

Med de bedste ønsker for jer alle om nogle dejlige dage i den kommende
tid,
Jørgen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-12-08 13:55

Jørgen Angel <angelFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
>
> Syntes det i denne søde juletid var på sin plads med en positiv melding.
>
> Med de bedste ønsker for jer alle om nogle dejlige dage i den kommende

... ja der er godt nok langt imellem at folk roser producenter eller
leverandørerer .. og det derfor det tit kan se ud som om problemerne er
meget mere udtalte end de er i virkeligheden.. for du får kun alt det
negative ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-12-08 14:26

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> leverandørerer .. og det derfor det tit kan se ud som om problemerne er
> meget mere udtalte end de er i virkeligheden.. for du får kun alt det

Faktisk er noget af det, jeg godt kan lide ved MidtData, at både
personalet i butikkerne og deres telefonsælgere/konsulenter er yderst
hjælpsomme og heller ikke er bange for at indrømme det, hvis de ikke
kender til et produkt.

Én ting, jeg bemærkede den allerførste gang, jeg havde kontakt til dem
for nu efterhånden mange år siden, var, at de åbenbart også kendte en
hel del til, hvilke produkter, der kunne/ikke kunne bruges af fysisk
handicappede, og at de vel at mærke også kunne _rådgive_ i det! - Og det
kom ekstra tydeligt frem, da jeg sidste år købte min store 28" ViewSonc
skærm. - Jeg havde fire valgmuligheder i storskærm, som jeg havde fundet
ved blot at læse om dem - en 30" Apple Cinema, en 30" HP BusinessLine,
en 30" Samsung SyncMaster og så ViewSonic 28". Da han hørte, hvordan min
situation var omkring manglende syn og brug af forstørrelsessystemer,
var hans første reaktion, at det skulle være ViewSonic modellen, selvom
den kun har VGA+HDMI og ikke DVI. - For, som han sagde, du vil få en ca.
10x højere reaktionstid, selvom jeg skulle køre med VGA adapter end på
nogen af de andre skærme, - og at eneste alternativ til netop en WX2835
ville være en Eizo til godt 21.000kr.! - men at det nok ville være lidt
overkill for en privatbruger, der ikke arbnejder ret meget i grafik...

Men ret skal nu også være ret. - Jeg spurgte om det samme hos Humac
hernede, og fik præcis den samme besked med den tilføjelse, at som nr.
2, ville de anbefale HP skærmen, og at de desværre ikke kunne sælge mig
en ViewSonic, men nok en HP...

mvh. Erik Richard