Skærmskåner, kan ikke slås fra.
Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-12-08 06:12

Det har aldrig rigtigt lykkedes mig at få 100% kontrol over
indstillinger for skærmskåner. Alt er slået fra, og alligevel kører det
lås med pt. skovbillieder.

Er det meningen at man skal vælge en tom mappe, for at stoppe diverse
fremvisninger?

Billeder er slået, Aquarium er pt. slået fra, men kun valg af tom mappe
virker efter min hensigt.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-12-08 07:27

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
> fremvisninger?
>
> Billeder er slået, Aquarium er pt. slået fra, men kun valg af tom mappe

Der er vel ikke som sådan en knap til at slå skærmskåner fra. Man kan
kun slå den fra ved at trække skyderen for tiden helt ud til højre, så
den står på "aldrig". Eller misforstår jeg dig?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-12-08 07:51

> Der er vel ikke som sådan en knap til at slå skærmskåner fra. Man kan
> kun slå den fra ved at trække skyderen for tiden helt ud til højre, så
> den står på "aldrig". Eller misforstår jeg dig?

Du har ret. Og nej det virker aldrig, det er altså ikke nok at sætte den
på "aldrig", med mindre jeg vælger en tom mappe.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 18-12-08 09:04

Henrik Münster skrev:

> Der er vel ikke som sådan en knap til at slå skærmskåner fra. Man kan

Er en skærmskåner et skåneprogram?

Gad vide hvorfor Apple ikke kalder det en pauseskærm? Det skåner jo
ikke noget.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 18-12-08 10:14

On 18/12/08 09.03, Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Er en skærmskåner et skåneprogram?
>
> Gad vide hvorfor Apple ikke kalder det en pauseskærm? Det skåner jo ikke
> noget.

Det skåner da skærmen i den forstand, at man gerne skulle undgå burn in.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-12-08 12:16

> Det skåner da skærmen i den forstand, at man gerne skulle undgå burn in.

Du får umanerligt svært ved at lave burn in på en LCD skærm ....

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 18-12-08 13:11

On 18/12/08 12.16, Thomas von Hassel wrote:

> Du får umanerligt svært ved at lave burn in på en LCD skærm ....

Så vidt jeg har forstået KAN det lade sig gøre, men du har nok ret i, at
hjemme i stuen ikke er det første sted det sker. Formentlig strækkes
begrebet også i denne sammenhæng. Det er sikkert noget helt andet der
sker med en LCD skærm end med en Plasma skærm.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-12-08 13:15

> [...]
> begrebet også i denne sammenhæng. Det er sikkert noget helt andet der
> sker med en LCD skærm end med en Plasma skærm.

"gamle" plasmaskærme har et problem .. og det er dem du ser f.eks. i
DSB's afgangshaller f.eks. hvor tingene er ved at brænde fast nu ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 18-12-08 16:45

> Er en skærmskåner et skåneprogram?

> Gad vide hvorfor Apple ikke kalder det en pauseskærm? Det skåner jo
> ikke noget.

....men det lyder bedre...

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-12-08 21:36

Morten Lind skrev den 18-12-2008 16:44:

> ....men det lyder bedre...

Æh, det må vist være på vesterbromål. Herovre på landet, hvor vi bruger
brede veltilsmagte vokaler gør det ikke.

Tøws A!