iPhone & Microsoft
Fra : Per Rønne

Dato : 16-12-08 11:49

Netop set:

iPhone OS er nu større end Windows Mobile:

<http://www.edibleapple.com/iphone-tops-windows-mobile-in-worldwide-mark
et-share/>

Og Microsoft udgiver nu deres første iPhone-appliktion, som i øvrigt
ikke kan køre under Windows Mobile, da kun iPhone har en grafikprocessor
der er hurtig nok:

<http://www.version2.dk/artikel/9370-microsoft-lancerer-foerste-iphone-a
pplikation?nyhedsbrev>

Jeg citerer fra artiklen:

=
Microsofts Live Labs har udgivet firmaets første applikation til Apples
Iphone.

Programmet er Seadragon Mobile, som er et fotovisningsprogram, der
blandt andet kan zoome ind og ud på meget store billeder i 10
megapixels-klassen. Seadragon ligger neden under Microsofts
3D-fotobrowser Photosynth.

Men brugerne af Microsofts egen telefon-platform Windows
Windows Mobile må vente.
=

Programmet er i øvrigt gratis, så jeg har lige hentet det ned ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-12-08 16:07

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> Windows Mobile må vente.
> =
>
> Programmet er i øvrigt gratis, så jeg har lige hentet det ned ...

Hvad har man ud af det? Man kan da også se billeder med det indbyggede
billedprogram i iPhone.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-12-08 16:15

http://livelabs.com/seadragon/ ligger neden under Microsofts

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-12-08 16:15

> Hvad har man ud af det? Man kan da også se billeder med det indbyggede
> billedprogram i iPhone.

http://livelabs.com/seadragon/

Nu er konceptet meget smart ... og ikke helt ulig f.eks. eRez, men nej,
nogen rigtig praktisk anvendelse er der ikke endnu ... mere proof of
conecpt.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-12-08 01:22

> http://livelabs.com/seadragon/
>
> Nu er konceptet meget smart ... og ikke helt ulig f.eks. eRez, men nej,
> nogen rigtig praktisk anvendelse er der ikke endnu ... mere proof of
> conecpt.

Tak for linket. Det er da meget spændende, på et teknisk plan. For
slutbrugere er det vel stadig lidt ligegyldigt, men måske kan
teknologien bruges til noget praktisk fremover. Som sædvanlig må jeg
konkludere, at jeg ikke forstår Microsoft. Derimod forstår jeg Apple.
Jeg kan ikke redegøre for det, men Apple passer bedre til min tankegang
end Microsoft.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 18-12-08 08:13

> [...]
> konkludere, at jeg ikke forstår Microsoft. Derimod forstår jeg Apple.
> Jeg kan ikke redegøre for det, men Apple passer bedre til min tankegang

Programmet er i øvrigt nu også kommet til MacOS X, stadig gratis.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk