Billedscript fejler hos ny udbyder
Fra : MooreHojer

Dato : 22-12-08 22:41

Hej NG

Jeg har et script som danner et billede ud fra noget tekst. Da jeg lige har flyttet min side fra Needhost til Dreamhost virker scriptet ikke længere.
Jeg får bare en besked om at billeder indeholder fejl.

Som sagt virkede det upåklageligt hos den gamle udbyder så tænker lidt at det måske er et manglende bibliotek eller en "forkert" indstilling i php.ini der gør udslaget.
Problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal kigge efter så håber der er nogen herinde der kan hjælpe mig på vej

Scriptet kan ses i "funktion" her:
http://viborgip.dk/contact/emailImage.php?email=simon

Det er teksten i variabelen email der benyttes til billedet.

og koden ser sådan her ud:

---------------KODE START---------------
<?php
   $text = "";
   if(isset($_GET['email']))
      $text = $_GET['email'] . "@viborgip.dk";
   if(strlen($text) <= 1)
      $text = "vip@viborgip.dk";

   if($_GET['showText'] == 'no')
   {
      $iconImage = imagecreatefromgif('email.gif');
      $iconHeight = imagesy($iconImage);
      $iconWidth = imagesx($iconImage);
      $emailImage = imagecreate($iconWidth+3, $iconHeight);
      $white = imagecolorallocatealpha($emailImage, 255, 255, 255, 127);
      $black = imagecolorallocate($emailImage, 0, 0, 0);
      imagecopy($emailImage, $iconImage, 3, 0, 0, 0, $iconWidth, $iconHeight);
      header("Content-type: image/png");
      imagepng($emailImage);
      imagedestroy($emailImage);
   }
   else
   {
      $iconImage = imagecreatefromgif('email.gif');
      $iconHeight = imagesy($iconImage);
      $iconWidth = imagesx($iconImage);
      $emailImage = imagecreate(200, 15);
      $white = imagecolorallocatealpha($emailImage, 255, 255, 255, 127);
      $textColor = imagecolorallocate($emailImage, 47, 47, 47);
      $yOffset = 0;
      imagefttext($emailImage, 10, 0, 25, 10, $textColor, "C:\Windows\fonts\arial.ttf", $text);
      imagecopy($emailImage, $iconImage, 3, 2, 0, 0, $iconWidth, $iconHeight);
?>
---------------KODE SLUT---------------

På Forhpnd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Gert Krabsen

Dato : 22-12-08 22:59

MooreHojer skrev:
> [...]
>
> Som sagt virkede det upåklageligt hos den gamle udbyder så tænker lidt
> at det måske er et manglende bibliotek eller en "forkert" indstilling i

Et bud, hentet op af den høje hat: Er der installeret GDLIB i
php-miljøet på den nye host?

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 22-12-08 22:52

MooreHojer <simon@moorehojer.dk> writes:

> [...]
> Jeg får bare en besked om at billeder indeholder fejl.

Du behøver ikke gøre andet end at åbne den genererede png i en text editor:

href='function.imagefttext'>function.imagefttext</a>]: Could not
find/open font in <b>/home/viborgip/viborgip.dk/contact/emai

--
/Wegge

Fra : MooreHojer

Dato : 22-12-08 23:24

> Could not find/open font in <b>/home/viborgip/viborgip.dk/contact/

Hvilket giver mening da stien er til en windowsmaskine og den nye host kører Unix...
Nogen der ved hvad stien skal hedde i stedet for så?

--
MooreHojer

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 23-12-08 00:09

> Hvilket giver mening da stien er til en windowsmaskine og den nye
> host kører Unix... Nogen der ved hvad stien skal hedde i stedet for
> så?

Det afhænger i høj grad af hvilken distribution, og om der
overhovedet er installeret TTF, endsige arial på serveren. Medmindre
du har noget dokumentation på det, så er det nemmeste nok at uploade
en Arial.ttf i dit eget webspace, og så bruge den.

PÃ¥ debian, med freefonts installeret, kan du bruge
/usr/share/fonts/truetype/freefont/FreeSans.ttf, men ellers har jeg
ingen bud.

--
/Wegge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-12-08 10:43

MooreHojer skrev:

> Som sagt virkede det upåklageligt hos den gamle udbyder så
> tænker lidt at det måske er et manglende bibliotek eller en
> "forkert" indstilling i php.ini der gør udslaget.

Jeg kan ikke hjælpe ret meget. Jeg kan blot fortælle at da jeg
lejede et reservehotel hos Needhost og skulle afprøve det,
flyttede jeg en fungerende PHP-hjemmeside derover, og det virkede
ikke. Da det kun var en reserve, gad jeg ikke forske i det.

--
Bertel