Hvad betyder denne warning
Fra : Philip Brechmann

Dato : 21-12-08 13:37

Hej, jeg har netop skiftet host. Før hen brugte jeg bluehost.com
og alt har virket godt. Min nye host er unoeuro.com jeg har
skiftet host da jeg skal oprette nogle .dk domæner. Men min nye
host har valgt at have en helt andre instillinger med hensyn til
deres mysql opsætning. Når jeg oploader mine filer og går ind på
siden "www.yourcalendar.dk" for jeg denne warning.

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Can't connect
to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock'
(2) in
/var/www/memedia.dk/public_html/yourcalendar/includes/connection.
php on line 3

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid
MySQL-Link resource in
/var/www/memedia.dk/public_html/yourcalendar/includes/connection.
php on line 11
Database selection failedCan't connect to local MySQL server
through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2)

jeg kender ikke denne warning og har ingen ide om hvad jeg gør
forkert. Min connect fil ser således ud.

$connect = mysql_connect ("localhost", "memedia_dk", "******");
$selected_db = mysql_select_db('memedia_dk_db2', $connection);

håber i kan hjælpe på forhånd tak, ud over det vil jeg lige
tilføje at jeg ikke vil råde nogen til at bruge unoeuro som
webhotel. indtil nu har de været utrolig rådne.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-12-08 14:06

Philip Brechmann wrote:

> indtil nu har de været utrolig rådne.

Interessant holdning, hvad med at beskrive de (omkringliggende) linier i din
PHP kode, der fejler.
Der er jo linienumre angivet i dine fejlmeldinger.

Stig Johansen

Fra : Dan Storm

Dato : 21-12-08 14:26

Philip Brechmann skrev:
> [...]
>
> jeg kender ikke denne warning og har ingen ide om hvad jeg gør
> forkert. Min connect fil ser således ud.

Det er sandsynligvis fordi at mysql ikke er sat op på den aktuelle
server du forsøger at kontakte (i det her tilfælde 'localhost').

> $connect = mysql_connect ("localhost", "memedia_dk", "******");
> $selected_db = mysql_select_db('memedia_dk_db2', $connection);

Jeg gætter på at det er fordi du skal forbinde til en anden mysql server
- noget ala mysql2.unoeuro.dk eller noget i den stil.

Prøv at gennemgå din dokumentation.

> håber i kan hjælpe på forhånd tak, ud over det vil jeg lige
> tilføje at jeg ikke vil råde nogen til at bruge unoeuro som
> webhotel. indtil nu har de været utrolig rådne.

Din 'tilføjelse' er værdiløs. I sammenhængen med dit øvrige indlæg
virker det som at du mangler forståelsen for simple ting og at du har
har begivet dig ud i noget som overgår dine evner.

Jeg har læst dit indlæg i dk.edb.internet.udbydere.webhotel og finder
dine begrundelser meget tynde og har i virkeligheden ikke andet at sige
end at du får hvad du betaler for.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Philip Brechmann

Dato : 21-12-08 15:09

Har prøvet med
mysql2.unoeuro.com
linux11.unoeuro.com

Ingen af dem hvirker og de hvirker heller ikke. Det er alle de informationer
unoeuro har sendt mig. Ja du har ret måske er det over evne. Men som
webhotel skal de vel som udgangspunkt gøre det let for brugeren at benytte
deres funktioner. Har som sagt tigligere prøvet at benytte andre webhoteller
der ca kostede 500 kr om året. Som gjorde det væsentligt bedre og ikke
havde 100 hvis af ekstra omkostninger hele tiden. Har ikke været i branchen
længe, så kan være at uneuro bare er okay i forhold til pengene så. Men i så
fald kan jeg fortælle at bluehost.com virkelig er en super host. Men os lige
meget var ikke meningen dette indlæg skulle handle om webhoteller. Min fejl
jeg kommenterede det i starten.

Fra : Dan Storm

Dato : 21-12-08 17:54

Philip Brechmann skrev:
> Har prøvet med
> mysql2.unoeuro.com
> linux11.unoeuro.com

det er mysql2.unoeuro.com du skal bruge til at skabe din forbindelse.

$db_con = mysql_connect ("mysql2.unoeuro.com", "memedia_dk", "******");
$connection = mysql_select_db('memedia_dk_db2', $db_con);

Prøv det istedet og fortæl derefter hvilke fejl du får (husk at rette
kodeordet til)

> [...]
> unoeuro har sendt mig. Ja du har ret måske er det over evne. Men som
> webhotel skal de vel som udgangspunkt gøre det let for brugeren at benytte

Webhoteller har som udgangspunkt formålet at tjene penge - ganske
ligesom andre erhvervsdrivende. De kan ikke tage højde for den
individuelle brugers/kundes niveau af teknisk kunnen. Ganske ligesom
andre brancher, findes der nogen der sælger en var samt nogen der tjener
penge på at hjælpe andre, uden den nødvendige viden/kunnen, som har købt
den vare.

> [...]
> havde 100 hvis af ekstra omkostninger hele tiden. Har ikke været i branchen
> længe, så kan være at uneuro bare er okay i forhold til pengene så.

Det ville ikke være helt forkert at sætte kvalitet i forhold til prisen,
men det kan sagtens snyde. Jeg betaler i øjeblikket lige knap 300 DKK om
måneden og jeg har slet ikke noget kontrolpanel...

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-12-08 17:55

Philip Brechmann wrote:

> Har prøvet med
> mysql2.unoeuro.com
> linux11.unoeuro.com
>
> Ingen af dem hvirker og de hvirker heller ikke.
Herfra:
sj@lwork1> telnet mysql2.unoeuro.com 3306
Trying 195.41.131.32...
Connected to mysql2.unoeuro.com.
Escape character is '^]'.

Så der er altså forbindelse til mysql2.unoeuro.com - på TCP/IP niveau.

> Det er alle de
> informationer unoeuro har sendt mig.

Derudover burde der stå, at du skal bruge dit domæne som user, og der bør
også være et password (det fik jeg).

Herfra har der på intet tidspunkt været problemer med at koble til mySQL hos
Unoeuro, hverken fra ASP eller diverse administrationsværktøjer på min
lokale PC.

> Men i så fald kan jeg fortælle at bluehost.com virkelig er en super
> host.

Så skift til bluehost.com.

Stig Johansen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-12-08 14:52

Philip Brechmann wrote:

> ud over det vil jeg lige
> tilføje at jeg ikke vil råde nogen til at bruge unoeuro som
> webhotel. indtil nu har de været utrolig rådne.

Jeg har da i flere år uden problemer brugt unoeuro - og MySql uden
problemer. Og da jeg første gang skulle sætte noget op, var der da heller
ikke problemer med at få support.

Som Dan siger med pris/support - der er sammenhæng.

Og så vil jeg, uden at kende til tonen i din forespørgsel til unoeuro, bare
sige, at der da også kan være sammenhæng mellem denne sprogtone og den
adspurgtes lyst til at svare.

Erik Ginnerskov

Fra : Andy Dufresne

Dato : 21-12-08 17:30

Philip Brechmann frembragte:
> [...]
> tilføje at jeg ikke vil råde nogen til at bruge unoeuro som
> webhotel. indtil nu har de været utrolig rådne.

Skal man ikke tilgå en tabel på den connection man har skabt? - Du
opretter den som $connect, men bruger den til syneladende som
$connection - Den går da vist ikke?!?!

Fra : Stig Sørensen

Dato : 21-12-08 09:40

On 21 Dec., 17:30, Andy Dufresne <coversh...@gmail.com> wrote:

> Skal man ikke tilgå en tabel på den connection man har skabt? - Du
> opretter den som $connect, men bruger den til syneladende som
> $connection - Den går da vist ikke?!?!

Enig, $connect til ændres til $connection eller vice versa.

Som andre har påpeget er trådstarter nok lige hurtigt ude og affyre
skud af mod Unoeuro, faktisk helt uden grund.