Lave dato-streng om til unixtime igen?
Fra : Stig Sørensen

Dato : 20-12-08 12:44

Hej.

Jeg har en variabel der indeholder en dato, men altså blot en streng:

$dato = "20/12/2008";

Er det muligt at lave det om til unix timestamp igen? Det skal bruges
til database, det vil gøre det lettere at sortere efter dato.

På forhånd tak.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-12-08 21:51

On Sat, 20 Dec 2008 11:44:17 -0800 (PST), Stig Sørensen
<stig.sorensen@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Er det muligt at lave det om til unix timestamp igen? Det skal bruges
>til database, det vil gøre det lettere at sortere efter dato.

Måske kan strtotime() klare det for dig:
http://www.php.net/manual/en/function.strtotime.php

Eller, hvis datoen altid er som dd/mm/åååå:

$dateparts = explode('/', $dato);
$unixtime = mktime(0,0,0, $dateparts[1], $dateparts[0], $dateparts[2]);

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Stig Sørensen

Dato : 20-12-08 14:37

On Dec 20, 9:50 pm, Mads Lie Jensen <m...@gartneriet.dk> wrote:

> Måske kan strtotime() klare det for dig:http://www.php.net/manual/en/function.strtotime.php

Mange tak, jeg fik det til at virke med strtotime()

Mvh
Stig