include
Fra : Søren

Dato : 19-12-08 14:36

Hej..

Hvordan laver man en rigtig include, i en celle ?

Er det sådan ?

<?
include_once 'filnavn.php';
?>

Mvh Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-08 16:36

Søren skrev:

> Hvordan laver man en rigtig include, i en celle ?

En celle?

> Er det sådan ?

> <?
> include_once 'filnavn.php';
> ?>

Ja, det er en af flere muligheder. Man kan også bruge "request"
hvis man vil forhindre kørsel når include ikke lykkes.

--
Bertel

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 19-12-08 18:16

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> writes:

> En celle?

> Ja, det er en af flere muligheder. Man kan også bruge "request"
> hvis man vil forhindre kørsel når include ikke lykkes.

Mener du require()?
--
/Wegge

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-08 19:24

Anders Wegge Keller skrev:

> Mener du require()?

[bande] ... Ja.

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 20-12-08 00:48

Søren wrote:
> Hej..
>
> Hvordan laver man en rigtig include, i en celle ?
>
> Er det sådan ?
>
> <?
> include_once 'filnavn.php';
> ?>

Det er fuldstændig ligegyldigt om man bruger

include_once(...);
eller include_once '...';

Dog har jeg det altid med at bruge require, for så failer alt hvis filen
ikke eksisterer, også er der jo noget galt :)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-12-08 01:26

Martin skrev:

> Det er fuldstændig ligegyldigt om man bruger

> include_once(...);
> eller include_once '...';

Tja. Det er også 'ligegyldigt' om man bruger
include_once((((...))));

Men selv kalder jeg det en fejl at indsætte overflødige
parenteser - medmindre de bruges til at lette oversigten i f.eks.
en stribe logiske operationer..

--
Bertel

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-12-08 08:12

Søren wrote:
> Hvordan laver man en rigtig include, i en celle ?
>
> Er det sådan ?
>
> <?
> include_once 'filnavn.php';
> ?>

Det er en rent teoretisk snak - MEN hvis vi skal tage den anyway.

Generelt skriver jeg altid print $foo, og echo $foo - altså *uden* ('er.
Eftersom print, echo, include og require ikke er funktioner man language
constructors ville *jeg* skrive det uden ().

MEN det er fuldstændig ligegyldt i sidste ende.

Dog vil jeg godt brokke mig over tendensen til at lave short open tag i
php. Må indrømme jeg finder det pænere at starte med <?php - og giver
også den største kompabilitet.

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk