Program til at søge
Fra : marwej

Dato : 18-12-08 14:27

Hej allesammen

Jeg mangler et program der kan bruges til at søge i indholdet i
mange php filer af gangen.

Mit problem er at jeg ikke kan finde en kode i et oscommerse
system. Men ellers gennerelt kunne det være et meget nyttigt at
kunne søge på en sætning (på sin egen harddisck) og så dukkede
alle de sider hvor sætningen stod op.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Johansen

Dato : 18-12-08 14:38

marwej skrev:
> [...]
> system. Men ellers gennerelt kunne det være et meget nyttigt at
> kunne søge på en sætning (på sin egen harddisck) og så dukkede

Jeg bruger gerne kfilereplace til netop det.

I Ubuntu hedder pakken "kfilereplace" og kan installeres med:
sudo aptitude install kfilereplace

Det understøtter også regulære udtryk. Selvom navnet hedder noget med
"replace", så kan det også bare nøjes med at søge filer igennem

Kasper Johansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-08 14:50

marwej skrev:

> Jeg mangler et program der kan bruges til at søge i indholdet i
> mange php filer af gangen.

Jeg bruger tre editorer der alle kan det du søger.

Min primære er MED. Det er shareware:

   http://www.utopia-planitia.de/indexus.html

Min sekundære er JCreator LE som er gratis (pro koster penge).
Det er den der har det bedst filsøgesystem:

   http://www.jcreator.com/

Den tredje, Notepad++, har jeg bare som ekstra. Den er også
gratis:

   http://notepad-plus.sourceforge.net/uk/site.htm

--
Bertel

Fra : marwej

Dato : 18-12-08 17:01

Bertel Lund Hansen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Min sekundære er JCreator LE som er gratis (pro koster penge).
> Det er den der har det bedst filsøgesystem:
>
>    http://www.jcreator.com/

Kan på JCreators hjemmeside står der at den har kode færdiggørrelse
og er lavet til at kode java. Men virker kodrfærdiggørelsen også til
PHP??

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-08 17:50

marwej skrev:

> Kan på JCreators hjemmeside står der at den har kode færdiggørrelse
> og er lavet til at kode java. Men virker kodrfærdiggørelsen også til
> PHP??

Nej. JCreator er god til tekst, Java og til dels HTML. Jeg bruger
den til Java og til filsøgning.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-12-08 15:06

marwej skrev:

> Jeg mangler et program der kan bruges til at søge i indholdet i
> mange php filer af gangen.

Nu har du allerede fået nogle bud på editorer, der kan søge.
Jeg vil blot nævne, at alle bare nogenlunde moderne
styresystemer vist indeholder en søgefunktion, der kan klare
opgaven. Når filerne er fundet, kan du så blot åbne dem i
din foretrukne editor.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : marwej

Dato : 18-12-08 15:26

Kim Ludvigsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> marwej skrev:

> Jeg vil blot nævne, at alle bare nogenlunde moderne
> styresystemer vist indeholder en søgefunktion, der kan klare
> opgaven.

Ja, det er rigtigt. Men Windows Vista som jeg bruger kan ikke søge i
PHP filer.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-12-08 18:10

marwej skrev:

> Ja, det er rigtigt. Men Windows Vista som jeg bruger kan ikke søge i
> PHP filer.

Vista kan sagtens søge i php-filer - i henhold til Microsoft
skulle søgninger endda foregå meget lettere i Vista end i
XP. Reelt set skulle du kunne åbne den ønskede mappe og
indtaste søgeordet i mappens søgefelt.

Men det er åbenbart under min Vistas værdighed at tillade
nemme søgninger - jeg kan i hvert fald ikke få det til at
virke (heller ikke med txt-filer). Hurra for fremskridtet!

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Carsten

Dato : 18-12-08 20:27

> Vista kan sagtens søge i php-filer - i henhold til Microsoft skulle
> søgninger endda foregå meget lettere i Vista end i XP. Reelt set skulle du
> kunne åbne den ønskede mappe og indtaste søgeordet i mappens søgefelt.

XP havde en fejl med at filtyper som windows ikke kendte til ikke blev
medtaget i dens indbyggede indeksering og derfor heller ikke kom med i
søgninger, mon ikke det samme gør sig gældende for Vista ? Løsningen var at
indsætte en DWORD parameter i registry, så man forcerede indeksering at alle
typer filer.

Carsten

Fra : Gert Krabsen

Dato : 18-12-08 16:06

marwej skrev:
> [...]
> system. Men ellers gennerelt kunne det være et meget nyttigt at
> kunne søge på en sætning (på sin egen harddisck) og så dukkede

Hvad bruger du som php editor? De fleste php editorer*) har en funktion
'global search' eller lign.

*) i al fald phpedit, HomeSite, UltraEdit, Rapid PHP...

Fra : marwej

Dato : 18-12-08 16:54

Gert Krabsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> marwej skrev:
> Hvad bruger du som php editor? De fleste php editorer*) har en funktion
> 'global search' eller lign.

Indtil videre har jeg "kun" brugt Stones Web Writer, det har fint dækket
mine behov. Men nu ville det altså være fint med den lille funktion.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-08 17:51

marwej skrev:

> Indtil videre har jeg "kun" brugt Stones Web Writer

Så kik på dens "Udvidet søgning" under menupunktet "Søg".

--
Bertel

Fra : ScooterGrisen

Dato : 19-12-08 11:13

Jeg bruger selv Notepad++ og den syns jeg er rigtig godt.
Det der mest irritere mig er at man kan ikke søge og erstatte tekst
særlig godt men ellers er det et rigtig godt program.

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-12-08 19:16

"ScooterGrisen" <fedblindkat@yahoo.dk> skrev

> Jeg bruger selv Notepad++ og den syns jeg er rigtig godt.
> Det der mest irritere mig er at man kan ikke søge og erstatte tekst
> særlig godt men ellers er det et rigtig godt program.

Jeg bruger nu bare Ctrl + H for søg + erstat ligesom i alle andre
programmer.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-12-08 19:24

Philip Nunnegaard skrev:

> Jeg bruger nu bare Ctrl + H for søg + erstat ligesom i alle andre
> programmer.

Alle? Jeg bander den slags programmer langt ind i helvede. Det er
som regel M$-programmer.

Søg skal ligge på Ctrl-F, og erstat skal ligge på Ctrl-R.

--
Bertel