Mavesyre........??
Fra : GhostRider

Dato : 26-07-01 16:07

Hej igen NG

Det er mig igen med sårene i spiserøret

Nu er det jo godt nok at pillerne hjælper til at holde mavesyren nede så
længe at sårene kan hele, men hvad så der efter, så har jeg jo sikkert
balladen igen....

Jeg ved godt jeg har et problem med at mine tanker går i min mave og er
medvirkende til hævet mavesyre produktion, men jeg tænker på hvad ellers er
med til at man får for meget mavesyre, af fødevarer......??

Kan man finde en liste over sådan noget....??

Nu ved man jo godt at sådan noget som kaffe, the og alkohol er nogle af
synderne, men hvad med fast føde, jeg tænker lige på søde sager, sukker i
det hele taget...??

Og hvad kan man gøre for at få balancen igen, hvis man har indtaget nogle
fødevarer som gi'r for meget mavesyre.....??

Mvh

Carsten, Esbjerg

PS : /arcana, du er velkommen til at svare...

Fra : S. Mikkelsen

Dato : 26-07-01 16:36

spis basemad...salat, tomater, gulerødder, agurker.
ikke for megen sukkermad...

Fra : Kat

Dato : 26-07-01 16:47

GhostRider skrev:

> [...]
mavesyren nede så
> længe at sårene kan hele, men hvad så der efter, så har jeg jo

Er det et tilbagevendende problem? Har du kronisk spiserørskatar?

> [...]
nogle af
> synderne, men hvad med fast føde, jeg tænker lige på søde

Har du fået taget en prøve for Heliobacter Pylori?
Disse bakterier skal nemlig have antibiotika for at blive
udryddet - og så kan du hjælpe med ved ikke at spise sukker og
drikke aklkohol.

> Og hvad kan man gøre for at få balancen igen, hvis man har
indtaget nogle
> fødevarer som gi'r for meget mavesyre.....??

Her er måske lidt selvhjælp:
http://www.netpatient.dk/gastroøsorefluks.htm

--
/kat
---

Fra : GhostRider

Dato : 26-07-01 19:37

Hej Kat

> Er det et tilbagevendende problem? Har du kronisk spiserørskatar?

Ikke så vidt jeg ved af, jeg får Nexium 40mg, 2 gange daligt, og skal til
gastroskopi kontrol om en md

> Har du fået taget en prøve for Heliobacter Pylori?
> Disse bakterier skal nemlig have antibiotika for at blive
> udryddet - og så kan du hjælpe med ved ikke at spise sukker og
> drikke aklkohol.

Der er udtaget prøve, venter på svar, sidst i næste uge....

Vil det sige sig at bakterien hygger sig rigtigt når den får sukker.....??

> Her er måske lidt selvhjælp:
> http://www.netpatient.dk/gastroøsorefluks.htm

Takker for linket, nærlæser det senere i aften...

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : GhostRider

Dato : 27-07-01 08:45

Hej igen Kat

> Der er udtaget prøve, venter på svar, sidst i næste uge....

Jeg har lige fået svar på prøverne, de har ikke påvist bakterien, men de
har påvist svære 'betændelsesforandringer', men ikke noget som kræver andet
udover Nexium

Så må jeg spørge, hvad er gavnligt at holde sig fra af fødevare, for at
gavne
bedringen af denne betændelse.....??

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : Kat

Dato : 27-07-01 11:32

Hej GhostRider!
> [...]
bakterien, men de
> har påvist svære 'betændelsesforandringer', men ikke noget som

Det var da godt for dig!!

> Så må jeg spørge, hvad er gavnligt at holde sig fra af
fødevare, for at
> gavne
> bedringen af denne betændelse.....?

Har du kigget her: http://www.netpatient.dk/gastroøsorefluks.htm
Der står om betændelsen og noget om hvad du selv kan gøre....
Har du ikke fået nogen vejledning i ambulatoriet ( eller hos
lægen, der gav dig svaret idag)?

--
/kat
---

Fra : GhostRider

Dato : 27-07-01 20:20

Hej Kat

> Det var da godt for dig!!

Ja, det kan man jo godt sige, på den anden side synes jeg på en måde
at hvis man nu havde fundet Heliobacter Pylori, kunne man give den et
los' bagi, og så var den pot ude, men det har jo nok ikke så meget med
tilbageløb af mavesyren at gøre alligevel....

> [...]
> Der står om betændelsen og noget om hvad du selv kan gøre....
> Har du ikke fået nogen vejledning i ambulatoriet ( eller hos

Ja, og der står sådan set ikke så meget som jeg ikke vidste i forvejen, men
hvis du kender et link til en side hvor man kan læse om fordøjelsessystemets
funktion og virkemåde, ville det være interessant, for jeg må skaffe mig
noget
viden om det, for at kunne kontrollere min mavesyre bedst muligt...

Takker mange gange igen

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 27-07-01 19:31

Hej Ghostrider

"GhostRider" <ghostrider@secret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
andet
> udover Nexium
>
> Så må jeg spørge, hvad er gavnligt at holde sig fra af fødevare, for at

Jeg vil foreslå dig at kigge på Blodtypediæten. Du kan læse om den i bogen
"Spis efter din blodtype " af Peter DÁdamo der bl.a er læge. Bogen er
oversat til dansk og kan lånes på biblioteker.

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : GhostRider

Dato : 27-07-01 20:10

Hej J¤mfruen

Den vil jeg da læse i så, ligger i min vindueskarm og kigger på mig, købte
den for 14dg siden

Takker for tippet

Mvh

Carsten, Esbjerg

Fra : Mari

Dato : 27-07-01 23:53

"GhostRider" <ghostrider@secret.dk> skrev i en meddelelse news:9jsei8$2ekl$1@news.cybercity.dk...
> Den vil jeg da læse i så, ligger i min vindueskarm og kigger på mig, købte
> den for 14dg siden

Så kunne du kigge lidt i/efter: "Mad din mirakelmedicin" af Jean Harper. Den er faktisk også rimeligt informativ.

Mh Mari

Fra : /arcana

Dato : 29-07-01 11:20

"J¤mfruen)" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Jeg vil foreslå dig at kigge på Blodtypediæten. Du kan læse om den i bogen

Det var lige den jeg ventede på. Gud fader bevares. Du hopper på alle de
fads der dukker op, hvad?
(Fad: A fashion that is taken up with great enthusiasm for a brief period of
time; a craze)

--
/arcana

Fra : John Sahl

Dato : 29-07-01 11:49

"/arcana" <wallaby@kangoroo.gov> wrote in message news:9k0o3d$2uhs$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> fads der dukker op, hvad?
> (Fad: A fashion that is taken up with great enthusiasm for a brief period of

Ok, det her gider jeg slet ikke se på.. Personforfølgelse er ikke sjov og selv om
du som du selv siger stadig sørger over tabet af din søster så lad det venligst ikke
gå ud over de andre skribenter i gruppen.

En fortsættelse af din hetz mod andre skribenter (IKKE mo deres meninger) vil
medføre en klage til din udbyder over din opførsel.

FUT er sat til dk.admin.netikette

--
John Sahl, Webmaster på http://www.websetter.dk
Se vores nyeste projekt på http://www.MandeZonen.dk

Fra : /arcana

Dato : 29-07-01 13:32

"John Sahl" <johnsahl@worldonline.dk> wrote in message

> Ok, det her gider jeg slet ikke se på.. Personforfølgelse er ikke sjov og
selv om

Jeg gider heller ikke at se på folk, som anbefaler kvaksalveri til syge
mennesker. Det er DET jeg opponerer imod, ikke personerne.

> En fortsættelse af din hetz mod andre skribenter (IKKE mo deres meninger)
vil
> medføre en klage til din udbyder over din opførsel.

Ja, ja. Du kan jo bare smide mig i killfiltret hvis du ikke gider læse mine
breve. Hvis du ikke ved, hvordan man gør, så spørg i en af de dertil
indrettede newsgrupper.

> FUT er sat til dk.admin.netikette

Du har ikke sat FUT.

--
/arcana

Fra : John Sahl

Dato : 29-07-01 14:18

"/arcana" <wallaby@kangoroo.gov> wrote in message news:9k0vq4$7rr$1@news.cybercity.dk...
> Jeg gider heller ikke at se på folk, som anbefaler kvaksalveri til syge
> mennesker. Det er DET jeg opponerer imod, ikke personerne.

Så gør det. I stedet for som du gør nu. Gå efter folk meninger, gå ikke efter
personerne.

> Ja, ja. Du kan jo bare smide mig i killfiltret hvis du ikke gider læse mine
> breve. Hvis du ikke ved, hvordan man gør, så spørg i en af de dertil
> indrettede newsgrupper.

Jeg ved godt hvordan det gøres. Men jeg gentager lige mig selv:
Fortsæt din personforfølgelse og jeg klager til din udbyder.

Du har så meget at give folk der spørger her inde, så jeg personligt
ville synes det er en skam, men so be it.

> Du har ikke sat FUT.

Fejl fra min side. Men det har jeg så nu.

Fra : /arcana

Dato : 29-07-01 14:49

> Jeg ved godt hvordan det gøres. Men jeg gentager lige mig selv:
> Fortsæt din personforfølgelse og jeg klager til din udbyder.

Du må da have travlt på usenet, hvis der ikke skal mere til for at få dig
til at sende klage til folks udbyder. Vor herre bevares. Keder du dig?

--
/arcana

Fra : Rado

Dato : 29-07-01 23:05

On Thu, 26 Jul 2001 17:07:20 +0200, "GhostRider"
<ghostrider@secret.dk> wrote:

>Jeg ved godt jeg har et problem med at mine tanker går i min mave og er
>medvirkende til hævet mavesyre produktion, men jeg tænker på hvad ellers er
>med til at man får for meget mavesyre, af fødevarer......??

Kanel er en af de værste ting, har jeg erfaret.

--
Rado

Fra : /arcana

Dato : 29-07-01 23:09

"Rado" <rado@post1.tele.dk> wrote in message

> Kanel er en af de værste ting, har jeg erfaret.

Nemlig - man bruger kanel (Cinnamonum zeylanicum) som appetitstimulerende
middel, fordi det øger udskillelsen af fordøjelses"safter".

/arcana

Fra : GhostRider

Dato : 30-07-01 18:33

Hejsa