Re: Recept på algefjerner ...
Fra : Gaffa

Dato : 26-07-01 15:13

Er der slet ikke nogen der har en god idé eller opskrift ?

Hilsen
Gaffa

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 26-07-01 21:45

Hvis det er på fliser du skal have fjernet alger, er det bedste og billigste
eddikesyre blandet med vand i målestok 1:2 eller 1:3 afhængig af hvor slemt
det er.
Kom det i havesprøjten, sprøjt det på fliserne og se resultat.
Hilsen
Hanne

Fra : Vibeke Hansen

Dato : 26-07-01 23:33

Jeg ved ikke om det er skadeligt for naturen at bruge klor, men det virker
og det er billigt.
Ellers er en kraftig opløsning af brun sæbe og en god skurebørste
virkningsfuld.
mvh
Vibeke

Fra : Jakob Bock

Dato : 28-07-01 14:18

> Jeg ved ikke om det er skadeligt for naturen at bruge klor, [...]

Hej Vibeke

Prøv evt. at læse:

Miljøstyrelsens klor-kampagne 2000:
Klor hører ikke til i husholdningerne
http://www.mst.dk/default.asp?Sub=http://www.mst.dk/kemi/02100000.htm

Pressemeddelelse: Stort forbrug af miljøbelastende klor
http://www.greeninfo.dk/press/klor_pr.htm

Klor og Miljø
http://www.greeninfo.dk/faktaark/37xklor.htm

Grønne råd om klor
http://www.greeninfo.dk/faktaark/37klor.htm

Venlig hilsen
Jakob

Fra : Finn

Dato : 27-07-01 19:28

"Gaffa" <xGAFFA@MAIL.DK> skrev i en meddelelse
> Er der slet ikke nogen der har en god idé eller opskrift ?
>
> Hilsen
> Gaffa
Hej Gaffa

Jeg har fået fortalt at kalk rørt ud i vand skulle være
godt mod mos på fliser og lign. Om det virker på ager
ved jeg ikke, men du kan da prøve det koster da ikke
en herregård.

Finn