AC DC
Fra : Hauge

Dato : 27-12-08 22:56

Hejsa

Jeg blev tvangsindlagt til at skulle høre Black Ice med AC-DC, ok det var da
ikke det ringeste musik jeg havde hørt.. Men...

Jeg undrer mig en del over den underlige lyd der ret tit er på numrene, det
er lidt som en overfræser der afrunder hjørnerne på en egetræsbordplade..
Dog følger lyden til tider musikken..

Er det en lyd der skal være der, eller er det en fejl?

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 23:21

> [...]
det
> er lidt som en overfræser der afrunder hjørnerne på en egetræsbordplade..

Lyder som en ægte Åge beskrivelse af muzak, der ikke er lavet på et fætter
BR plastikorgel
Elektrisk guitar?

Fra : Hauge

Dato : 27-12-08 23:32

Hej
Allan Krautwald wrote:
> Lyder som en ægte Åge beskrivelse af muzak, der ikke er lavet på et
> fætter BR plastikorgel

Hehehe..

> Elektrisk guitar?

Nej, jeg har faktisk fundet ud af hvad det er, det er en mislyd kaldet Brian
Johnson.. Hmm, man burde kunne få en udgave hvor denne overfræser ikke er
med på, så ville skiven fakstisk være ganske god..

Mvh Hauge

Fra : Steen BJ

Dato : 28-12-08 10:21

Hauge <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> [...]
> Dog følger lyden til tider musikken..
>
> Er det en lyd der skal være der, eller er det en fejl?

Faktisk synes jeg BI er det album med gruppen, der har den mest markante
baslyd. På mange af de andre albums med AC/DC skal bassisten være til
stede, men ikke lægges mærke til - det kan man på dette album (uden det
er det bedste album, eller er det med den bedste lyd)

Og så er Brian Johnson gået igang med at skrive sine memoirer - så det
lakker nok mod enden for bandet

Fra : Hauge

Dato : 28-12-08 10:26

Hejsa
Steen BJ wrote:
> [...]
> være til stede, men ikke lægges mærke til - det kan man på dette
> album (uden det er det bedste album, eller er det med den bedste lyd)

Nu hører jeg ikke ret tit ACDC, men selve musikken på den skive var faktisk
ikke helt ringe, det er kun forsangeren der burde klappe i eller sendes på
pension. Findes den ikke på flerkanals-DVD-audio, så man kunne lukke
forsangerkanalen? ;)

> Og så er Brian Johnson gået igang med at skrive sine memoirer - så det
> lakker nok mod enden for bandet

Sådan er det jo tit, når alderen overhaler.

Mvh Hauge