Åge aften på TV2 Charlie
Fra : Max

Dato : 27-12-08 18:43

Hej

Man starter kl 19:30 med Kommisær Rex sydfra : )

20:30 Er der så dansktop fra Damhuskroen med
Keld Heick.

21:15 Julesang på Charlie med Johnny Reimar,
Fede Finn og Funny Boys.

21:45 Tæt på Torben Lendager

22:10 Dansk lystspil "Nøglen til Paradis".

23:25 Den gamle "Hvem Støver Af".

Og så er det sengetid for Åge, for kl:

01:00 Freddie Mercury bag facaden.

Så der er også noget for vi andre :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 20:01

> [...]
> Fede Finn og Funny Boys.
>
> 21:45 Tæt på Torben Lendager
>
> 22:10 Dansk lystspil "Nøglen til Paradis".

Hæ hæ det kan Åge sikkert ikke se på sin gamle tyske skraller-parabol
beregnet på 80'ernes ASTRA

Fra : Per H

Dato : 27-12-08 20:45

On Sat, 27 Dec 2008 20:01:17 +0100, "Allan Krautwald"
<allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev:

>"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

>Hæ hæ det kan Åge sikkert ikke se på sin gamle tyske skraller-parabol
>beregnet på 80'ernes ASTRA

Hvornår har han fået lagt strøm ind?

per

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-12-08 21:24

Per H skrev:

>Hvornår har han fået lagt strøm ind?

Den dag han startede med at tage gas på jer.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 27-12-08 21:56

Hej Ivan

> Den dag han startede med at tage gas på jer.

Og du røg lige i fælden med benene samlet :)

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-08 22:06

> Hej Ivan

> Og du røg lige i fælden med benene samlet :)
>
> --
> Mvh Max

SV. Nej nej lille Mini-Max.
Hans kommentar er til top-point. Dog med pil nedad.
Det skyldes, at jeg væltede kaffe ud over hele bordet.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 27-12-08 23:03

Hej Åge

> SV. Nej nej lille Mini-Max.

Det glæder jeg mig til at høre dig kalde mig når jeg
banker på din fordør :)

> Hans kommentar er til top-point. Dog med pil nedad.
> Det skyldes, at jeg væltede kaffe ud over hele bordet.

Er du nu fuld igen ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 23:07

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Det glæder jeg mig til at høre dig kalde mig når jeg
> banker på din fordør :)

Adw.... Gå væk billeder....... :/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-08 23:37

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Adw.... Gå væk billeder....... :/

Nånå nånå. Det plejer at være Krutte-mandens kommentar.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-12-08 11:45

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> SV. Nej nej lille Mini-Max.
> Hans kommentar er til top-point. Dog med pil nedad.
> Det skyldes, at jeg væltede kaffe ud over hele bordet.
>
> Hilsen Åge

Hej Åge

Glemte du, at du max måtte tage 3 af dem, i de grønne flasker ??

M.V.H... Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-12-08 13:23

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> Glemte du, at du max måtte tage 3 af dem, i de grønne flasker ??

SV: Jeg køber altså ikke kaffe i grønne flasker - Jeg køber "Merrild". Og
ikke 3 ad gangen, men kun 2. På tilbud koster de 55 kr. i DårligBrugsen.
Den sorte er passende, da jeg ser sort på musikkulturens ffremtid i Danmark.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-12-08 14:50

> [...]
> ikke 3 ad gangen, men kun 2. På tilbud koster de 55 kr. i DårligBrugsen.
> Den sorte er passende, da jeg ser sort på musikkulturens ffremtid i

Tja, det var jeg sådan set ikke i tvivl om....

Men jeg fatter ikke hvorfor du gør det....

Der ligger da masser af små spirer, der bare venter på at springe ud....

Faktisk vil jeg sige, det ser utroligt godt og lovende ud.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-08 16:55

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> Der ligger da masser af små spirer, der bare venter på at springe ud....
>
> Faktisk vil jeg sige, det ser utroligt godt og lovende ud.

Hej Benny

Det har jeg godt nok ikke lige opdaget at der gør. Men jeg kan da også godt
afsløre at jeg nok har mere tjek på tyske og hollandske hit efterhånden.

Jeg kender intet som skulle se ud til at være utroligt eller lovende her fra
landet?. Hvad er dt lige du tænker på. Altså noget nyt på vej.

Fra Tyskland har der været meget på vej. I flæng er der jo øjeblikkets nok
største Europahit "Ein Stern" med Nik P. og D.J. Utzi
www.youtube.com/watch?v=f0E1SX_8OUc
Også Helene Fisher (Mitten in paradis) var et hit og enstjerne på
slager-himlen i 2008 http://www.youtube.com/watch?v=XsrFh2L_j6s
Andrea Berg lavede en bragende slager, som virkelig gav genlydnemlig "Du
hast mich 1000 mal belogen"
www.youtube.com/watch?v=PT50bHwpTHg&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-12-08 13:18

> [...]
> slager-himlen i 2008 http://www.youtube.com/watch?v=XsrFh2L_j6s
> Andrea Berg lavede en bragende slager, som virkelig gav genlydnemlig "Du

Hej Åge

Jamen man kan vel tillade sig at sige det sådan... At du er nødt til at
færdes i den Danske musikkultur, for at opdage den. Det vil næppe være syd
for grænsen, du vil opdage hvad der sker nord for den.
Det hjælper F.eks at rette sin opmærksomhed mod de lokaler sportshaller....
Der lever en stor del af musikkulturen. Musikkultur, er ikke, hvem der har
Hits... Men det der sker musikalsk i dit lokalområde.... Og altså dermed
menes... Lokale musikere, som de sikkert ikke har hørt om i naboregionen....
Vi havde jo F.eks Blue Van.... Som jo ellers var, ganske almindelige ukendte
drenge, som gav sig til at spille rock musik.... Og nu har været på USA
tourne, og er knap så ukendte nu.....

Det er vel det der gælder, og da specielt i Danmark.... Støt den lokale
musik.... Uanset hvilken genre de så end må bevæge sig i..... Dem der
spiller Dansk top i dag, spiller Rock om et år, og hvem ved, måske Jazz om 3
år, og hvem ved, om 5 år igen Dansk top.... Og så starter vi forfra.... Folk
bevæger sig hele tiden, også musikalsk.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-08 14:13

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> Det vil næppe være syd
> for grænsen, du vil opdage hvad der sker nord for den.

SV: Nej nej, men nu vender jeg jo snuden mod syd netop fordi jeg ikke har
kunnet
finde noget spændende mod nord. Jeg har skam ledt og ledt mod nord.

> Vi havde jo F.eks Blue Van.... Som jo ellers var, ganske almindelige
> ukendte
> drenge, som gav sig til at spille rock musik....

SV: Jo men nu er det jo ikke så interessant for mig at vide noget af den
spændende
der sker indenfor musikgenrer som er diamentralt modsat dem, som jeg kan
holde ud at lytte til.
Hvad sker der af spændende til på den danske slager-himmel ? - det er det
jeg kan
bruge til noget.

> [...]
> Jazz om 3
> år, og hvem ved, om 5 år igen Dansk top.... Og så starter vi forfra....

SV: Hvad de spiller om 3 trekvart år kan jeg jo heller ikke bruge til noget.
Jeg er jo interesseret i dem der spiller dansktop idag, ligemeget hvilken
årsfase de er i.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-12-08 11:38

> [...]
> kunnet
> finde noget spændende mod nord. Jeg har skam ledt og ledt mod nord.

Eller kan vi sige det sådan, at det er meget lettere at finde, når man kan
bruge remoten ?..

> [...]
> holde ud at lytte til.
> Hvad sker der af spændende til på den danske slager-himmel ? - det er det

Der må da helt sikkert, være lokale grupper derovre, som spiller musik som
du kan lide....
Altså præcist, sådan nogle som Flying Hotdogs, som er fastfrosset i
fortiden....
Ikke for at dette skal opfattes negativt, og det var jo netop MUD, Sweets,
Bay City Rollers, Archies o.s.v.. Som du selv plejer at fremhæve... Sådanne
grupper findes over alt.... Det samme gælder grupper, som F.eks spiller
Dansk top, eller det der ligner.... Der må jo også være vise venner på jeres
kanter, da området jo er kendt for at have mange lokale viser.

> [...]
noget.
> Jeg er jo interesseret i dem der spiller dansktop idag, ligemeget hvilken

Se det ved du jo ikke noget om endnu, for du ved end ikke, at de overhovedet
spiller .
Jeg har da kendskab til flere harmonika klubber i området, så jeg tror godt
jeg tør love dig, at der sker en masse lige omkring ørerne på dig, som du
måske ikke har bemærket, og inden for alle genrer.... Folkedans er så vidt
jeg husker, også ganske livligt deroppe... Men det kræver da at du letter
røven.... For de nyder ikke nær så stor opmærksomhed, som Tysklands førende,
inden for schlager genren.... Okay man skal ikke altid lade sig forlede af
navne... Hvilket du kan konstatere, ved at interessere dig for F.eks Vejgård
tårnblæsere.... Dan dig først en forestilling om dem, og hør dem så, men
indrømmet.... Det er meget sjovere, hvis man ser dem live... Du kommer ikke
til at kede dig... Men bortset fra det, er de rimeligt ukendte. Men du skal
måske bevæge dig lidt, for de er ikke lige fra dit lokalområde. Men ikke
længere væk, end de kan nå's på scooteren.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-08 12:12

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> Jeg har da kendskab til flere harmonika klubber i området,

SV: Jo men harmonikamusik og tyrolermusik synes jeg generelt er afskyeligt

>Folkedans er så vidt jeg husker, også ganske livligt deroppe...

SV: Du hentyder nok til den årlige harmonika-festival i Nykøbing Mors, med
hundreder af deltagende orkestre.
Men det er for Tyrolsk for mig. Jeg vil have tidens toner.

> Men det kræver da at du letter
> røven.... For de nyder ikke nær så stor opmærksomhed, som Tysklands
> førende,
> inden for schlager genren....

SV: Nej, deeettttt.....

> Vejgård tårnblæsere....

SV: Tårnblæser-musik, hehe. Det er vist en ny genre. Jeg tror ikke
tårnblæser-pop liigeeeee er mig.

> Dan dig først en forestilling om dem, og hør dem så, men
> indrømmet....

SV: Jeg tror jeg har dannet mig en forestilling om dem.

> Men bortset fra det, er de rimeligt ukendte. Men du skal
> måske bevæge dig lidt, for de er ikke lige fra dit lokalområde. Men ikke
> længere væk, end de kan nå's på scooteren.

SV: Jeg tror helt ærligt jeg holder mig til hollandsk (nederlandstalig
musik) og tysk slager (volksmusik). Der kommer ikke ordentlig kendskab til
nye danske
navne for slager-boycotten eventuelt ophæves her i landet. Man har jo gjort
nogle forsøg.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-01-09 11:38

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen
>
> SV: Jo men harmonikamusik og tyrolermusik synes jeg generelt er afskyeligt

Nå'h ja.... Men det var jo også kun et eksempel....

> SV: Du hentyder nok til den årlige harmonika-festival i Nykøbing Mors,
med
> hundreder af deltagende orkestre.
> Men det er for Tyrolsk for mig. Jeg vil have tidens toner.

Nej jeg talte om Kulturen... Ikke bare om de arrangementer, kulturen bruger
til at gøre sig synlige på.
Kulturen er det, der sker på ganske almindelige hverdage.

> SV: Tårnblæser-musik, hehe. Det er vist en ny genre. Jeg tror ikke
> tårnblæser-pop liigeeeee er mig.

Sådan ville de fleste med garanti sige... Faktisk gjorde jeg det vist også
selv
Men sjældent har jeg moret mig så godt.

> SV: Jeg tror jeg har dannet mig en forestilling om dem.

Tja, men det må du jo selv om, er du bange for at prøve noget nyt, er det jo
kun dig selv, der bliver snydt. Jeg tør ellers vædde med, at du ville grine
din røv i laser.... ... For de er alt andet, end hvad navnet antyder....
Ja faktisk foregår alt snak, på noget som ligner et lidt forunderligt
plattysk.... Og alt synges på samme.... Og jeg er da ikke bange for at
indrømme, at de er " Meget lidt kedelige " ))

> [...]
> nye danske
> navne for slager-boycotten eventuelt ophæves her i landet. Man har jo

Tja, det er jo så dit eget valg. Men hvorfor boycotter du selv jeres egen
lokale kultur, når du klager over, at Tysk & Hollandsk Schlager musik
boycottes herhjemme.

Faktisk har jeg lidt svært ved at forstå det.... Genrer som egentligt trives
ganske godt herhjemme.... Den Hollandske nok i noget mindre grad end den
Tyske.... Kalder du for boycottet.... Rockfolket kalder genrerne for ikke
eksisterende herhjemme.... Lige som Dansk top genren som egentligt også
trives ganske godt, en stor del af det, dog i en målestok, som man ikke
rigtigt gider bemærke i København.... Men de er der.... Men vil du opdage
dem, må du ud hvor de er, for de kan næppe findes på remoten. Dansk musik,
dør når folk tror, livet kan leves på TV... Og det gælder for alle genrer.

Da jeg var mellem 18 & 25 år, var der rigtigt mange spillesteder.... I dag,
er der kun nogle få tilbage...
Det mener jeg, forklarer, forklarer det hele.... Dengang havde man måske 30
baller at vælge imellem, uden at skulle køre mere end 30 km.... I dag, skal
man være glad, bare der er 3.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-08 15:37

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> slager-himlen i 2008 http://www.youtube.com/watch?v=XsrFh2L_j6s
> Andrea Berg lavede en bragende slager, som virkelig gav genlydnemlig "Du

Det ert dog ikke bare indenfor slagermusikken der er sket meget spændende -
også indenfor
almindelig volksmusik (svarer til dansktop-genren) er der sket meget
spændende.

"Oesch's Die Dritten" vandt det internationale Grand Prix, selv om jeg
undrer mig,
at Alpe-jodleri kan vinde. Men den vandt klart. Yrk. Lyt her
De har også vundet i Musikantenstadl. Hvad bliver det næste?
http://www.youtube.com/watch?v=2gb-h13tiGs&feature=related

Så skete der jo det at Rico vippede Florian Fesl af pinden i
ImmerWieder Sonntags. Han havde strikken en rigtig slager
sammen, så den fik bare i renlivet Dorthe Kollo stil
http://www.ricoseith.de/ (Der er musik på hjemmesiden)

Så vandt Linda Fellnern også i Musikantenstadl. Et helt nyt lovende håb på
stjernehimlen.
http://www.soundmedia.ch/det/a/22e/138483/manuela-fellner/nimm-dir-zeit-fuer-zweisamkeit(Lyt fra denne musikshop)Vi må da heller ikke glemme Franziska som var ude med nyt efter Årets tyskesommerhit"Sommergefuhl". Nu synger hunm om solskinhttp://www.youtube.com/watch?v=N_49n-GRxyg&feature=relatedDen der "Sommergefyhl" blev forøvrigt oversat til hollandsk af Sharonhttp://www.youtube.com/watch?v=N_49n-GRxyg&feature=related(Den prøjsiske er nu bedre)MONIQU må også huskes. hun var ude med noget af det sædvanlige. Kraftigog hurtig slager i traditionel Dortthe Kollo-stil. Hun sang og viste sinefamiliebilleder frem.i feste der Volksmusik, mens alle smilede.http://www.youtube.com/watch?v=riwvbsw7P_gDen var rigtig godHilsen ÅgePS: Nogen der ved om der også er sket noget spændende på den danskleSLAGER-himmel ?så kan de da måske lige skrive lidt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-08 15:43

ups, det med MONIQUE gik lidt i kludder-mudder

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-12-08 15:49

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Så vandt Linda Fellnern også i Musikantenstadl. Et helt nyt lovende håb på
> stjernehimlen.

Undskyld,. Det var selvfølgelig MANUELA Fellner. Men linket virkede vist
ikke.

Lyt på hendes hjemmedside i stedet

http://www.manuela-fellner.ch/Termine.57.0.html

Det er, lige som MONIQUE`s musik også typist Dorthe Kollo-stil

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-08 22:04

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Den dag han startede med at tage gas på jer.

Den giver 10 point herfra - hehe

Fra : Per H

Dato : 27-12-08 22:54

On 27 Dec 2008 20:23:52 GMT, "Ivan V. Klattrup"
<ivan.klattrup@gmail.com> skrev:

>Den dag han startede med at tage gas på jer.

Det skal han da være så hjertelig velkommen til.
hvis det kan fordrive hans tid.

per

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-08 23:40

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det skal han da være så hjertelig velkommen til.
> hvis det kan fordrive hans tid.

> Mvh per

SV: Hwa?....Fordrive tiden med at lægge strøm ind??? - Ikke forstået.
Det gjorde elektrikeren da. Altså ikke fordrev tiden, men lagde strøm
ind.

Hilsen Åge

Ps. Er der gang i champagnen allerede????

Fra : Martin Bak

Dato : 27-12-08 23:58

> [...]
> ind.
>
> Hilsen Åge
>
> Ps. Er der gang i champagnen allerede????

Oversat til jydsk lyder det sgu ret underholdende.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-12-08 00:36

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Oversat til jydsk lyder det sgu ret underholdende.

SV: Underholdende at lægge strøm ind???. Hmmmm..... Jeg skal spørge
elektrikeren.
Selv tror jeg det kommer an på om man er i stødet til det.

Hilsen Åge