Årets sværeste?
Fra : Martin

Dato : 25-12-08 15:16

Jeg håber I kan hjælpe mig lidt her...
Til en julefrokost i december hørte jeg en sang flere gange som jeg mangler
kunstner og titel på.
Grundlæggende er det noget rap/hiphop i den meget lette genre i stil med
Will Smith eller måske nærmere Vanilla Ice.
Nummeret har en meget karakteristisk bassline og det er bygget rimelig
simpelt op.
Til aller sidst i nummeret taler sangeren vist ind over nummeret et par
sekunder, såvidt jeg husker.
Når man først har hørt sangen, så bliver den siddende fordi den er lidt sjov
eller kitchet måske. Jeg aner ikke om det er et nyt eller gammelt nummer,
vil dog tro at det er max. 8 år gammel. Det er en mand der rapper.

Nogen bud?

Fra : Bruno

Dato : 25-12-08 16:35

Martin wrote:
> [...]
> eller kitchet måske. Jeg aner ikke om det er et nyt eller gammelt nummer,
> vil dog tro at det er max. 8 år gammel. Det er en mand der rapper.

Unden bare et par ord af teksten så er det ikke let.

Will Smith har eksempelvis lavet ganske meget der kunne passe på
beskrivelsen, men så alligevel ikke for det med snak til sidst kan jeg
ikke til og stemme. Omvendt så kan det være et mix - kan du sige om du
mon har hørt nummeret før?

Mvh
Bruno

Fra : Martin

Dato : 25-12-08 19:51

Bruno wrote:
> Unden bare et par ord af teksten så er det ikke let.

Desværre.

> [...]
> beskrivelsen, men så alligevel ikke for det med snak til sidst kan jeg
> ikke til og stemme. Omvendt så kan det være et mix - kan du sige om du

Rapperen lød hvid, hvis man kan sige det sådan.
Det er ikke et mix. Det er en enkelt sang. Har aldrig hørt nummeret før.

Fra : Mathias

Dato : 25-12-08 18:40

Martin skrev:

> Nogen bud?

Det er ret svært ud fra den sparsomme information. Men det kunne være

Run DMC - Christmas Is
http://www.youtube.com/watch?v=erAWiT94or4

Det er godt nok et barn som taler indover til sidst.

Christmas in Hollis
http://www.youtube.com/watch?v=juBEue3L4LE

Der bliver ikke rigtig talt indover til sidst, men det er en rimlig
kendt "julesang".

Fra : Martin

Dato : 25-12-08 19:53

Mathias wrote:
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=juBEue3L4LE
> Der bliver ikke rigtig talt indover til sidst, men det er en rimlig

Tak for dine bud. Men jeg tror faktisk ikke at det var en julesang.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 25-12-08 20:18

Martin skrev:

>Tak for dine bud. Men jeg tror faktisk ikke at det var en julesang.

har de virkelig formået at spille noget der ikke var julemusik, det må jo
ligefrem have været skønt at opleve.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk