Hvad er jeres yndlingsjulesang?
Fra : Michel

Dato : 23-12-08 09:13

Hej,

Måske er der mange, der efterhånden har fået nok af julemusik, men jeg kan
ikke få nok . Og jeg vil da gerne høre, hvad jeres bud på de bedste
julesange er. Også så jeg - og måske andre - kan få lidt inspiration til at
lytte til noget andet end "Jul det' cool" og "Last Christmas", der begge som
et missil sender mig i retning af radiomodtageren for at skifte program.

Mine egne bud:

Boney M's to julealbums (1981 og 1986) er det ultimative for mig. Det bliver
ikke bedre end deres version af "Mary's Boychild / Oh my Lord", der i øvrigt
er udkommet på cd i den lange 6.20-version. Deres pjattede
duttelut-synth-version af José Feliciano's "Feliz navidad" hører også til
favoritterne.

En anden favorit er "A fairytale of New York" med the Pogues og Kirsty
McColl. Teksten er ikke for børn (men skøn!) og så er den så pokkers
iørefaldende.

Til juleaften kunne Carpenters' julealbums godt finde vej til
cd-afspilleren. Måske sammen med hollandske BZN, der også har udsendt to af
disse.

Og hvem kan stå for Roy Wood og Wizzard's uopslidelige "I wish it could be
Christmas"? Eller Stevie Nicks' hæse version af "Silent Night"? For ikke at
tale om svenske Troll's herlige "Jeg så mamma kyssa tomten" (Jeg så
julemanden kysse mor).

Skal det være dansk, så er et godt bud "Jul i ingenmandsland" med Lars
Lilholt selv om man ikke bliver i godt humør af den. Det gør man derimod af
Familien Danmarks sarkastiske julesang, hvor børnene får en "julestesolid".

Nå, nu gik jeg igen i juleselvsving, men hvad er jeres andres
julefavoritter?

God jul til jer alle!
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-08 10:21

"Michel" <nosp@mthanks.dk> wrote in message

> Nå, nu gik jeg igen i juleselvsving, men hvad er jeres andres
> julefavoritter?

Den her: http://www.youtube.com/watch?v=s8jw-ifqwkM

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-08 11:08

> Den her: http://www.youtube.com/watch?v=s8jw-ifqwkM
>
> /Alex

Pokkers du kom først med den

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-08 10:29

Michel wrote:

> Nå, nu gik jeg igen i juleselvsving, men hvad er jeres andres
> julefavoritter?

Det kan ikke blive jul før jeg har hørt Chris Rea / Driving home for
christmas :

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-12-08 11:22

Nej da, det kan man da næppe nå at blive træt af...

Men nogen egentlig favoritsang, har jeg vel egentligt ikke...

Dog en lille tilståelse....

Stig Rossen & Pigekorets " Det kimer nu til julefest " har jeg lusket mig
hen og sniglytte, op til flere gange.

Men ellers er favoritten en syng selv skive, fra en billig 4 dobbelt, hvor
denne var den ene.
Den er så hyggelig og diskret at have kørende i baggrunden.

M.V.H....Benny..

Fra : Ralph

Dato : 23-12-08 14:19

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> En anden favorit er "A fairytale of New York" med the Pogues og Kirsty
> McColl. Teksten er ikke for børn (men skøn!) og så er den så pokkers
> iørefaldende.

Lige netop, men jeg har det med at glemme den, blev dog mindet om den på DR2
den anden aften:

http://www.youtube.com/watch?v=Ff3aoSyYOVs

--
Ralph

Fra : Henrik Laursen

Dato : 23-12-08 14:45

> [...]

> inspiration til at lytte til noget andet end "Jul det' cool" og "Last
> Christmas", der begge som et missil sender mig i retning af

Kongen over dem alle: Jul, Det Cool, den beskriver det juleræs og fis at
vi altid skal udsættes for hvert år.
Bryder mig generelt ikke om de andre sukker søde jule sange.

--
Henrik Laursen

Fra : Bruno

Dato : 23-12-08 16:48

Michel wrote:
> [...]
> et missil sender mig i retning af radiomodtageren for at skifte program.

Godt emne.

Jeg synes der er mange gode - og mange der er enten håbløse eller alt
for meget. Men skal jeg vælge, så fem numre der skiftes til og være
øverst på min julepedistal.

Eurythmics - Winter Wonderland
http://www.youtube.com/watch?v=04GVC1GdSpc

Christmas in Hollies - Run DMC
http://www.youtube.com/watch?v=juBEue3L4LE

Chris Rea - Driving home for Christmas (Allerede nævnt andetsted i denne
tråd.)

Stevie Nicks - Silent Night (som du også selv har nævnt)
http://www.youtube.com/watch?v=_sPQ8q-Fxp8

Mariah Carey - All I want for christmas is you
http://www.youtube.com/watch?v=-8rY0Fyws20 (Advarsel - den er sukkersød!)

Skulle jeg forøvrigt pege på et julealbum, så må det være det første "A
very special christmas"-album. Tre af numrene på min liste er faktisk og
finde på netop det album.

Glædelig jul
Bruno

Fra : Max

Dato : 23-12-08 17:03

Hej Michel

> Måske er der mange, der efterhånden har fået nok af julemusik, men
> jeg kan ikke få nok . Og jeg vil da gerne høre, hvad jeres bud på

Der er et par numre, ud over alle dem man høre hele julen,
som betyder meget jul for personlig, og så gør det jo ikke
noget at det er et par musikere der står for meget høj kvalitet :)

Glæde jul til alle herfra med dem her:

Jim Reeves - Senor Santa Claus
http://www.youtube.com/watch?v=PVrpg3D0xfQ

José Feliciano - Feliz Navidad
http://www.youtube.com/watch?v=ihW56Xa3XGQ&feature=related

--
Mvh Max

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-12-08 14:11

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in news:49510bb6$0$15887
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jim Reeves - Senor Santa Claus

Min far var Jim Reeves fan, og havde vist alle plader der kunne skaffes.
Han har indtil flere julesange på samvittigheden og vi hørte stortset
aldrig andet juleaften. For mig vil hans stemme altid være forbundet med
julehygge.

Fra : Max

Dato : 25-12-08 14:42

Hej Kent

> [...]
> skaffes. Han har indtil flere julesange på samvittigheden og vi hørte
> stortset aldrig andet juleaften. For mig vil hans stemme altid være

En stor stemme med en utrolig personlighed i, jeg lærte ham at
kende gennem min mor, men høre faktisk selv til en årgang der
ikke burde kunne lide den slags. Men en gang imellem lytter jeg
nu altså til Jim, og specielt til jul høre han lige som til.

--
Mvh Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-12-08 17:06

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Allerførst, der er intet der kan slå Boney Ms "Marys boy child" og "Oh my
lord". Det er de to jeg sætter allerøverst, hvad angår den mere
traditionelle
julemusik-lyd. Det er totalt uden konklurrence de bedste.

Hvis vi så skal tage de mere sjove fest-julesange, så er nr. 1 "Rocking
around the christmastree" medd Mel og Kim

Når de skal synges på dansk er der intet som slår "Søren banjomus" med Otto
Brandenburg.

Og angående de rigtigt pjattede julesange er der også "Rocking around the
christmastree" med Michael Bundesen, hvor han synger sån lidt dansk-agtigt
på spansk, hvis man kan sige det sådan.. Den er rigtig sjov skråstreg
knaldhamrende.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-12-08 11:57

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> traditionelle
> julemusik-lyd. Det er totalt uden konklurrence de bedste.

Ikke for at sige noget ondt om Boney M....

Men den er nu bedre med Nina & Frederik.

Men ellers er også Shubi40 ikke så dårlig

M.V.H....Benny..

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-12-08 21:29

On Tue, 23 Dec 2008 09:12:44 +0100, "Michel" <nosp@mthanks.dk> wrote:

Bing Crosbys White Christmas, der dog har fået konkurrence af Elvis
Presleys Blue Christmas i den nye duet-indspilning med Martina
McBride.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-12-08 21:36

On Tue, 23 Dec 2008 09:12:44 +0100, "Michel" <nosp@mthanks.dk> wrote:

Mit bud på de sjoveste julesange:

Tom Petty (husker heller ikke titlen på denne sang og kan ikke lige
finde den på reolen, men han synger noget om alle de ting han ønsker
sig til jul og han afslutter med nogle ønsker på nogle specielle
guitarer.)

Backseat (husker ikke titlen på deres eneeste julemelodi)

En eller anden sang The Voice og "Kaos Krew" indspillede for nogle år
siden og udgav til fordel for Rigshospitalet. Flemming Antony
medvirkede på den. Tror sangen hed: Marokko har ingen juletræer.

Sweethearts (de kaldte sig vist noget andet): Feliz navidad - eller
Fik Lis nok i nat.

Linje 3: Bedste blev kørt over af et rensdyr.

Fra : Karsten Jensen

Dato : 23-12-08 21:38

On Tue, 23 Dec 2008 21:36:08 +0100, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

>On Tue, 23 Dec 2008 09:12:44 +0100, "Michel" <nosp@mthanks.dk> wrote:
>

>Mit bud på de sjoveste julesange:

Glemte også lige Shubiduas (De kaldte sig noget andet på
orignal-albummet) 12-days of X-mas som de har lavet i en forrygende
reggae-version.

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-08 22:55

Karsten Jensen wrote:
> Glemte også lige Shubiduas (De kaldte sig noget andet på
> orignal-albummet) 12-days of X-mas som de har lavet i en forrygende
> reggae-version.

Shu-Bi-40

Et ret cool album faktisk.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-01-09 16:34

"Karsten Jensen" <k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> skrev i meddelelsen
> On Tue, 23 Dec 2008 09:12:44 +0100, "Michel" <nosp@mthanks.dk> wrote:
>

> Mit bud på de sjoveste julesange:

Der er jo også den der med "Fede Finn og Funny Boyz" som går på melodien
"Kærligheden brænder", men hvor de har sat en
juletekst på, som er en anelse småsjofel.
Det kan man da vist roligt sige.

Hilsen Åge

Fra : Ulrik

Dato : 23-12-08 23:41

Hej

Skal det være på dansk, er der ingen over / ved siden af Shubiduas
live-udgave af "White Christmas / Rap jul"! (Jaja, jeg ved det - det er
ikke _helt_ på dansk)

Det skulle da lige være "Den himmelblå" ;)

Glædelig jul allesammen
Ulrik

Fra : Jeppe

Dato : 24-12-08 09:51

Michel wrote:
> [...]
> Familien Danmarks sarkastiske julesang, hvor børnene får en "julestesolid".
>

> Nå, nu gik jeg igen i juleselvsving, men hvad er jeres andres

Springsteen and the E-street band:
http://www.youtube.com/watch?v=iSgEDKjmT5o&feature=related

God jul

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 24-12-08 11:14

slade - merry christmas everybody
http://www.youtube.com/watch?v=0A8KT365wlA

Mistletoe and Wine by Cliff Richard
http://www.youtube.com/watch?v=asq7TW4bRBU

Shakin Stevens Merry Christmas Everyone
http://www.youtube.com/watch?v=iF86nM8g8Jw

VH og glædelig jul til alle
Pernille

Fra : Sophus Vørsing \(267~

Dato : 28-12-08 01:15

> [...]
>
> Måske er der mange, der efterhånden har fået nok af julemusik, men jeg kan
> ikke få nok . Og jeg vil da gerne høre, hvad jeres bud på de bedste

God julemusik for mig er:

Mahalia Jackson -- Silent Night Holy Night
http://www.youtube.com/watch?v=RY1_fUL022g
eller i denne version:
http://www.youtube.com/watch?v=V6gnRvumDiA&feature=related

Donna Summer - O Holy Night
http://www.youtube.com/watch?v=T5zNEmU_L7k&feature=related
(Bare jeg dog kunne skaffe denne i en bedre version)
eller denne version Jussi Bjorling-O helga natt.
http://www.youtube.com/watch?v=ufnjnwzz82k&feature=related
eller denne John Berry - O Holy Night
http://www.youtube.com/watch?v=mIDLhJGDPUY

Jakub Jan Ryba: Czech Christmas Mass :
http://www.youtube.com/watch?v=7nRUh5E70Kk
http://www.youtube.com/watch?v=eGpZS9h1-ug&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Cj_eLrWzNtQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=SmHgxl4qlr0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=f58hVDDO2P8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=sYkTYQ-flqk&feature=related

Mvh Sophus

Fra : vildkatt@gmail.com

Dato : 03-01-09 22:55

On Dec 23 2008, 9:36 pm, Karsten Jensen <k-
j_absolute_no_spamm...@direkte.org> wrote:
> [...]
> Fik Lis nok i nat.
>
> Linje 3: Bedste blev kørt over af et rensdyr.

Sorry for bothering, but I just wanted to ask if you've might send me
the text for this song Feliz Navidad by Sweetharts? I'm Swedish and
heard it on the radio the other week, when it was Chritsmas, and
wanted so badly to fint the text fot it. Could not fint it though, and
the song is played a little to fast for me to follow it through. I'd
love to have in on Danish, so that I can train on translating it for
my self.
Love to hear from you!
/Jessica
vildkatt@gmail.com

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-01-09 15:37

<vildkatt@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> Fik Lis nok i nat.
>
> Linje 3: Bedste blev kørt over af et rensdyr.

Jeg tilslutter mig dem som de to sjoveste

Hwa? - Det ved jeg ikke

Hilsen Åge

Fra : Ralph

Dato : 04-01-09 16:12

<vildkatt@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Svenska flickor kan få mig alt... jeg skriver på dansk det er vel smartest
når du nu er ved at lære det.

Jeg har lige planket teksten fra www.Sweethearts.dk , der er desværre kun
det første minut ca. så fader den, men værs'go:

Feliz Navidad, fik Lis noget i nat
Fik hun julegaver af julemanden da han først tog fat
Fik Lis nok i nat og tænkte hun at,
det lissom Oman det virker bekendt når han kalder mig skat
Hun kom i kanen med julemanden, hun glemte alt om både gud og fanden
Hun råbte Åh nu mister jeg forstanden, tag mig med til drømmeland

Feliz Navidad, fik Lis noget i nat
Fik hun julegaver af julemanden da han først tog fat
Hva så mis min skat, hvor var du nat,
fik du julegaver af julemanden, var han skæg at fat'
Nej da min ven, jeg lå i min seng,
men hvor var du hen' hva' tid kom du hjem min dreng
det var da mig der var julemanden

--
HoHo
Ralph