God musikalsk jul og nytår i tysk tv
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 19:20

SLAGERMUSIK JUL OG NYTÅR I TYSK TV

Tysk public-service-tv svømmer over med gode slagermusik-programmer jul og
nytår. På visse tidspunker sender begge public-service-kanaler
slagermusik-programmer på samme tidspunkt, så da må man prioritere. Jeg
anbefaler ARD som de bedste. Nytårsaften er der f.eks. slager hele aftenen
på begge kanaler.

Man kan se følgende på de almindelige kanaler:

23/12:
Kl. 20.15-22.45 ZDF: Wilkommen (programvært Carmen Nebel)

24/12:
Kl. 18.15-20.00 ARD: Weihnachten auf gut Aiderbichl (programværter er
slagersangerne Marc Piercher og Francine Jordi)
Kl. 17.00-18.00 ZDF: Alle Jahre wieder
Kl. 18.00-19.00 ZDF: Mein allerschønstes weihnachtslied
Kl. 19.15-20.15 ZDF: Heiligabend
Kl. 20-15-22.30 ZDF: Weihnachten (programværter er slagersangerne Marianne
og Michael)

31/12:
Kl. 20.15-01.00 ARD: Silvesterstadl (programvært er slagersangeren Andy
Borg)
Kl. 20.15-22.15 ZDF: Das grosse Andre Rieu silvestergalla
Kl. 22.15-23.45 ZDF: Die Zdf hitparty
Kl. 00.20-08.45 ZDF: Die Zdf kultnacht - das beste auf disco

Som man kan se er der slager på begge kanaler hele nytårsaften. Jeg kan
fortælle at ARD sender det mest ægte slager, mens ZDF fra kl. 22.15 er mere
Helene Ficher/D.j. Utzi-agtig denne aften. Men bare rolig. Det er stadig
slager, så man bliver ikke snydt. Jeg anbefaler "Silvesterstadl" på ARD. Det
er et knaldhamrende program. Det bliver optaget på bånd hvert år. Så
detttt.....

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 19:29

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Kl. 00.20-08.45 ZDF: Die Zdf kultnacht - das beste auf disco
>
> Som man kan se er der slager på begge kanaler hele nytårsaften.

Der var da vist en smutter på ZDF kl. 00.20. Det har sgutte meget med
schlager at gøre, men er et langt disco-party.
Tror lige jeg skal på ZDF efter midnat når nytårsraketten er fyret af :)

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 19:45

> Der var da vist en smutter på ZDF kl. 00.20. Det har sgutte meget med
> schlager at gøre, men er et langt disco-party.
> Tror lige jeg skal på ZDF efter midnat når nytårsraketten er fyret af :)

Ja på med plateau sålerne og guldglimmerjakken
Hold kæft en bunke lort ellers,,,,det er fandeme godt man har 34
TV-programmer, der ikke er tyske. Så kan man jo undgå det værste
Har iøvrigt de tyske placeret "nederst" på remoten sammen med det franske
TV5.

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 19:57

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in message

> [...]
> TV-programmer, der ikke er tyske. Så kan man jo undgå det værste
> Har iøvrigt de tyske placeret "nederst" på remoten sammen med det franske

Har ikke en eneste tysk kanal på favoritlisten på min YouSee-box, og ZDF
kommer kun på de 2-3 timer der er disco :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 20:08

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Har ikke en eneste tysk kanal på favoritlisten på min YouSee-box, og ZDF
> kommer kun på de 2-3 timer der er disco :)

Jamen så har jeg til gængæld 36 tyske, 2, engelske og een fransk fra
ASTRA-analog på satellit. Så kan det gå lige op.
Bruger dog kun 9 af kanalerne. Nemlig ARD, ZDF og de 7 regionale ARD-kanaler
fra de enekelte delstater, f.sks. NDR

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 23-12-08 08:45

> Jamen så har jeg til gængæld 36 tyske, 2, engelske og een fransk fra
> ASTRA-analog på satellit.

Overvej at give dig selv en digital modtager i julegave. Så har du endnu
flere tyske kanaler Og der bliver færre og færre analoge signaler fra
satellit. Og ikke mere herfra om dette emne, da det nok hører til i
dk.teknik.satellit.

Mvh
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 20:15

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Hold kæft en bunke lort ellers,,,,det er fandeme godt man har 34
> TV-programmer, der ikke er tyske. Så kan man jo undgå det værste

HOV! - Jeg glemte da en masse slagermusik-rpogrammer. Der er jo alle de
regionale ARD-delstatskanaler, f.eks. NDR.

24/12: Der sendes sammenlagt 6 slagermusikprogrammer fordelt på de enkelte
ARD-kanaler, samtidig med at begge de to store public-service-kanaler ARD og
ZDF en del af aftenen
også sender slager på samme tid.

PYHHHH.......

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 20:06

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Der var da vist en smutter på ZDF kl. 00.20.

SV: Upsadasse dusse da - den smuttede lige. Booob-booob-booob.

> Det har sgutte meget med schlager at gøre, men er et langt disco-party.

SV: Nej, dettttt......... Jeg havde så travlt med at få samtlige
musikprogrammer med på listen. Så den smuttede lige. Men jeg er da
overordentlig glad for at
du på listen fandt et program som du vil se. Uanset genren.

> Tror lige jeg skal på ZDF efter midnat når nytårsraketten er fyret af :)

SV: Nå, jamen det var hyggeligt. Jeg kigger nok også lige forbi, for at se
hvad det er for noget disko-dasko stort diskoparty. Jeg ved ikke hvilken
disko-stil
de bruger i priogrammet. Om det er sån noget Gloria Ganer-agtigt eller Boney
M-agtigt. håber på det sidste.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 20:10

> SV: Nå, jamen det var hyggeligt. Jeg kigger nok også lige forbi, for at se
> hvad det er for noget disko-dasko stort diskoparty. Jeg ved ikke hvilken
> disko-stil de bruger i priogrammet.

Øh, er der mere end én?

> Om det er sån noget Gloria Ganer-agtigt eller Boney M-agtigt. håber på det
> sidste.

Jeg tror du kan være ganske sikker på at møde dem begge i det program, ikke
at jeg mener de tilhører forskellige genrer

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 20:20

> Øh, er der mere end én?

SV: Ja, det tror jeg enhver vil mene. Dem der er rigtigt inkarnerede
disco-fans og vil have den ægte vare, har vist ikke meget til overs for
Boney M.
De vil i stedet have have Gloria Ganer og Berry Wight.
I den sammenhæng bliverBoney M mere betragtet som nogfet
slager-disko-halløj. Det tror jeg du kan spørge næsten enhver inkarneret
disco-fan om, og det vil de mene.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 20:36

> [...]
> I den sammenhæng bliverBoney M mere betragtet som nogfet
> slager-disko-halløj. Det tror jeg du kan spørge næsten enhver inkarneret

Jeg har en kammerat der nok er Danmarks mest inkarnerede disco-fan, og han
er godt nok lodret uenig med dig.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 20:55

> Jeg har en kammerat der nok er Danmarks mest inkarnerede disco-fan, og han
> er godt nok lodret uenig med dig.

Det bestyrker min tro på at slagermusikken griber mere og mere om sig.

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 21:06

> Det bestyrker min tro på at slagermusikken griber mere og mere om sig.

Boney M, 70'erne.... De griber vist ikke noget mere

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 21:59

> Boney M, 70'erne.... De griber vist ikke noget mere

SV:

Spiller de ikke sammen mere da? - Jeg mener da, at have set dem i
slagermusik-show fra Tyskland sidste år.

PS: men er dog ikke helt sikker

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 22:07

> Spiller de ikke sammen mere da? - Jeg mener da, at have set dem i
> slagermusik-show fra Tyskland sidste år.

Jo, en del af dem gør, jeg så dem i Holstebro sidste år sammen med Suzy
Quatro.
Men deres fanskare er sgu ret begrænset, så man kan vist ikke tale om at
noget griber om sig.

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 23:27

> Jo, en del af dem gør, jeg så dem i Holstebro sidste år sammen med Suzy
> Quatro.
> Men deres fanskare er sgu ret begrænset, så man kan vist ikke tale om at
> noget griber om sig.

Ja et af de der håbløse oldies acts med kun et originalt medlem.
The Anímals optrådte her i byen for et par år siden....trommeslageren var
eneste oprindelige medlem. Havde det så endda været Eric Burdon...for crying
out loud.

Fra : Michel

Dato : 23-12-08 08:58

> [...]
> anbefaler ARD som de bedste. Nytårsaften er der f.eks. slager hele aftenen

Jeg har i de sidste mange år fejret nytårsaften med Silvesterstadl tilsat
skaldyr, en god grøn salat og et glas hvidvin eller to.

Man kan mene, hvad man vil om musikgenren, men ægte stemning er der absolut.
Selv om jeg mener, at Andy Borg er lidt en katastrofe. Han minder mig lidt
om brøleren fra reklamerne. Karl Moik var langt mere festlig på den rigtige
måde, for man kunne se på ham, at han oprigtigt havde det sjovt og ikke blot
var hyret til at styre showet.

Disco-natten fra ZDF bliver optaget på HDD'en. Som barn af 70'erne er jeg
vild med de lalleglade disco-hits, selv om det ikke er noget, man bør snakke
højt om

Mvh
Michel

Fra : Ole Thomsen

Dato : 23-12-08 09:24

"Michel" <nosp@mthanks.dk> wrote in message

> Man kan mene, hvad man vil om musikgenren, men ægte stemning er der
> absolut.

Jeg tror det kommer an på øjnene der ser det

> Disco-natten fra ZDF bliver optaget på HDD'en. Som barn af 70'erne er jeg
> vild med de lalleglade disco-hits, selv om det ikke er noget, man bør
> snakke højt om

Jeg synes disco har vundet meget ved at komme på afstand

Arh, jeg må lige have fundet mine Grace Jones frem. Nogen der har hørt
hendes nye?

Ole Thomsen