Hjælp mig med at samle den ultimative riff~
Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 15:27

Jeg har besluttet jeg vil have riffet rock for fuld skrue i bilen, så jeg er
ved at lave en liste af numre jeg skal have med.
Er der nogen der har flere gode forslag der bare SKAL med på listen?

Her er dem jeg indtil nu har valgt:

AC/DC - Back in black
Aerosmith - Walk This Way
Deep Purple - Burn
Guns'n'roses - Sweet Child o mine
Led Zeppelin - Black Dog
AC/DC - Thunderstruck
Deep Purple - Black Night
Black Sabbath - Paranoid
Focus - Hocus Pocus

/Alex

Fra : Max

Dato : 21-12-08 15:32

Hej Alex

> Jeg har besluttet jeg vil have riffet rock for fuld skrue i bilen, så

Min erfaring siger mig at den kommer til at hænge dig ud
af ørene.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 15:45

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Min erfaring siger mig at den kommer til at hænge dig ud
> af ørene.

Nope, så ville det være sket for længst

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-12-08 22:24

> Min erfaring siger mig at den kommer til at hænge dig ud
> af ørene.

> Mvh Max

Ja, det kan da ikke passe at det er nødvenduigt at spilde tid med at lave
sådan en cd. Der er så mange forskellige radiostationer.
Det er da bare at finde den man bedst kan lide og så stille ind på den. Så
kan man flytte til en anden, hvis man bliver træt af
den ene. Det er da meget mere knaldhamrende.
En cd med det samme om og om igen, er der ikke meget knaldhamrende ved.

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 21-12-08 22:33

Hej Åge

> Ja, det kan da ikke passe at det er nødvenduigt at spilde tid med at
> lave sådan en cd. Der er så mange forskellige radiostationer.

Problemet med radiostationer er at de spiller musik
du kan holde ud at høre på.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 22:40

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> En cd med det samme om og om igen, er der ikke meget knaldhamrende ved.

Og det kommer fra dig?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-12-08 11:57

> "Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> Og det kommer fra dig?

Det er vel nogenlunde det samme, som at du belærer os om, hvad der er musik,
og selv skal have hjælp til at lave en cd til bilen )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 16:07

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> Det er vel nogenlunde det samme, som at du belærer os om, hvad der er
> musik,
> og selv skal have hjælp til at lave en cd til bilen )
>
> M.V.H....Benny..

Sv: Jeg troede faktisk han var et unikum hvad angår musik. Så det sert
faktisk mystisk ud at han skal have hjælp til at finde ud af hvad der er
godt.

Nå men ok. Lad os hjælpe ham.

Inga, Katinga, og sm,ukke Charley (Gasolin)
Du gør mig hidsig lille Lizzi (Tyggegummibanden)

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 16:30

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

Her er mere hjælp:

Zehn kleine jagermeister (Die toten hosen)
http://www.youtube.com/watch?v=LKXUNRrYQd0&feature=related

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 16:33

> Zehn kleine jagermeister (Die toten hosen)
> http://www.youtube.com/watch?v=LKXUNRrYQd0&feature=related

Øhhh... det er da hverken rock eller noget med et riff

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 19:35

> Øhhh... det er da hverken rock eller noget med et riff

Han troede nok du mente rillet

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 16:32

> [...]

> Sv: Jeg troede faktisk han var et unikum hvad angår musik. Så det sert
> faktisk mystisk ud at han skal have hjælp til at finde ud af hvad der er

Det kaldes udefrakommende inspiration Åge. No man is an island!

> Inga, Katinga, og sm,ukke Charley (Gasolin)

Den kommer med

> Du gør mig hidsig lille Lizzi (Tyggegummibanden)

Så hellere originalen med Beatles

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 19:38

> Så hellere originalen med Beatles

En mindre korrektion...originalen er med Larry Williams. Men John Lennon
gjorde det klart bedre

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-12-08 11:45

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Sv: Jeg troede faktisk han var et unikum hvad angår musik. Så det sert
> faktisk mystisk ud at han skal have hjælp til at finde ud af hvad der er

Hej Åge

Tja, det ved jeg ikke... Jeg gør aldrig noget specielt ud af musikken til
bilen, for noget sådan, ender altid med, som Max skrev, at hænge en langt ud
af halsen.... Lige nu, er det et 2 GB SD kort, og for at sige det ærligt....
Det er ALT FOR STORT, for man kommer aldrig til enden, og hver gang man ikke
husker at slukke radioen, før man hiver nøglen ud, starter den forfra.... Så
man får aldrig hørt de sidste... Men de første, får man hørt rigtigt
ofte.... Så jeg er ligefrem ved at overveje nogle 128 MB kort, hvis de
overhovedet findes.... Men så måske Max 512 MB...

Men indrømmet.... Midnigt blue, eller Only for you, med Louise Tucker... Så
får den lige lidt ekstra på volumen knappen.... Sommetider sker det, at der
har sneget sig et forkert kort med, og er det F.eks Mc.Vicar med The Who,
kan det jo godt være, man kom til at køre en omvej hjem.... For det ville jo
nærmest være helligbrøde at stoppe den før tiden, og til andre tider,
skråler man bare med på Damp & Co.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-08 12:54

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> [...]

> ofte.... Så jeg er ligefrem ved at overveje nogle 128 MB kort, hvis de
> overhovedet findes.... Men så måske Max 512 MB...

Du kunne jo også overveje at anvende mp3 CDer, hvor musikken så er anbragt i
mapper efter albums, titler eller whatever. De indeholder som bekendt 700 MB
og koster omkring 1,50 kr. stk og er nemme at have med at gøre.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-12-08 13:39

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
MB
> og koster omkring 1,50 kr. stk og er nemme at have med at gøre.

Hej Allan

Tja, det kunne man jo gøre.... Men nu er CD afspillere til biler ikke lige
det bedste herude, hvor turen til byen, medfører 2,5 km grusvej.... Så SD
kort og USB sticks er ganske fine, ingen bevægelige dele. Alt det samme, kan
du jo også gøre på SD kortet. Ja man er vel faktisk nødt til at lægge det i
kataloger, ellers kan man jo kun lægge 256 mb på det. Problemet opstår jo
også kun, når man glemmer at slukke radioen, før man tager nøglen ud.... Det
er ikke teknikken der svigter, men det fjummer der betjener den.... Og jeg
siger ikke, hvem han er

M.V.H....Benny..

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-12-08 15:54

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> Jeg har besluttet jeg vil have riffet rock for fuld skrue i bilen, så jeg
> er ved at lave en liste af numre jeg skal have med.
> Er der nogen der har flere gode forslag der bare SKAL med på listen?

Deep Purple med "Smoke On The Water"

Og så må du endeligt ikke glemme denne her:
http://www.youtube.com/watch?v=DKnKH0OJYXU
En rigtig vaskeægte klassikker

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 18:24

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> Og så må du endeligt ikke glemme denne her:
> http://www.youtube.com/watch?v=DKnKH0OJYXU
> En rigtig vaskeægte klassikker

Aaaarrrrghhhhhh...... Død ved kølle!!!!!!

Fra : Søren Nielsen

Dato : 21-12-08 16:04

Alex Linaa wrote:
> Er der nogen der har flere gode forslag der bare SKAL med på listen?

Iron Maiden - The Trooper
Accept - Metal Heart
Bon Jovi - Dry County
Dio - Holy Diver
Dire Straits - Tunnel Of Love
Judas Priest - Painkiller

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 18:25

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> Iron Maiden - The Trooper
> Accept - Metal Heart
> Bon Jovi - Dry County
> Dio - Holy Diver
> Dire Straits - Tunnel Of Love
> Judas Priest - Painkiller

Gode forslag, der er en 3-4 stykker af dem der kommer med :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 16:20

> "Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> Gode forslag, der er en 3-4 stykker af dem der kommer med :)

Her er flere:

My coo ca choo (Alvin Stardust)
The Wild One (Suzi Quatro)
Hell raiser (Sweet)
Valk on life (Dire Streets)
Ballrum blitz (Sweet)
Wärst du doch in Düsseldorf (Die toten hosen)
http://www.youtube.com/watch?v=F6cayjOZ36s (Den er måske lidt for støjende -
det ved jeg ikke)

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 16:30

> Her er flere:
>
> My coo ca choo (Alvin Stardust)
> The Wild One (Suzi Quatro)
> Hell raiser (Sweet)
> Valk on life (Dire Streets)
> Ballrum blitz (Sweet)

Wow, der ER musik som vi begge kan holde ud at høre på :)
Men riffet rock er det nu ikke, selv om det er gode gamle numre.

/Alex

Fra : Max

Dato : 22-12-08 17:18

Hej Alex

> Wow, der ER musik som vi begge kan holde ud at høre på :)
> Men riffet rock er det nu ikke, selv om det er gode gamle numre.

Det næste bliver vel at du vil høre Status Quo ?

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 18:01

> Det næste bliver vel at du vil høre Status Quo ?

Nah, der trækker jeg nok grænsen. Én 40 år lang rille

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 20:26

> Det næste bliver vel at du vil høre Status Quo ?
>
> --
> Mvh Max

SV: Århhh shit. Hvordan kunne jeg glemme at foreslå ham "Status Qou". Han
skal da have noget Bethoven-rulleri. Huhaaaaa hvor det ruller.

Status Qou
Roll over bethoven
http://www.youtube.com/watch?v=uMAb9SU6jzc

Electrick Light Orchestra
Hold on tight http://www.youtube.com/watch?v=8TLmpL2AzLs

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 20:48

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

og der flere her

MUD - Tiger feet
http://www.youtube.com/watch?v=d2sMuVPMkkk&feature=related

WALKERS - Streeptease
http://www.youtube.com/watch?v=06AWAN87hTw&feature=related

GARY GLITTER - The wanderer
http://www.youtube.com/watch?v=bwZlnuD6lg0&feature=related

BEATLES - Revolution
www.youtube.com/watch?v=87yq372R4Ts

BEATLES - Back to Ussr
http://www.youtube.com/watch?v=keZ0p7dLsoM

ROLLING STONES - Satisfaction
http://www.youtube.com/watch?v=ulVDM0a49Lw

ROLLING STONES -Honky tonk woman
http://www.youtube.com/watch?v=faEEro38pEA

MANFRED MAN - ha ha said the clovn
http://www.youtube.com/watch?v=uPHQSJ3KVBA&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 20:53

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

De bliver ved med at komme væltende.

BENT FABRIC - Jukebox
http://www.youtube.com/watch?v=KMU_J-AAycc

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 21:11

> De bliver ved med at komme væltende.
>
> BENT FABRIC - Jukebox
> http://www.youtube.com/watch?v=KMU_J-AAycc

Du har altså misforstået opgaven Åge. Jeg spurgte efter riffet rock, og ud
over Rolling Stones' "Satisfaction", er der ingen af dem du har nævnt der
passer ind, selv om der faktisk er nogle gode numre imellem.

http://da.wikipedia.org/wiki/Riff

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 22:03

> Du har altså misforstået opgaven Åge.

SV: Øhhhh nå!

> Jeg spurgte efter riffet rock,

Sv: "riffet rock" ?????????

> og ud over Rolling Stones' "Satisfaction", er der ingen af dem du har
> nævnt der passer ind, selv om der faktisk er nogle gode numre imellem.´

SV: Nå, ok. Jeg troede bare det var et eller andet indforstået ord for at
spille noget ind på en cd og at det skulle være noget rigtigt rock-værk.

Ups

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 22:10

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> Sv: "riffet rock" ?????????

Jeg postede da et link i det sidste indlæg.
Et riff er en figur, der i rockmusikken som regel er udført på guitaren.
Deep Purple og Led Zeppelin er fornemme eksponenter for den genre, men den
figur der går igen på guitaren i "Satisfaction", er også et riff.
Håber det blev klarere nu.

> SV: Nå, ok. Jeg troede bare det var et eller andet indforstået ord for at
> spille noget ind på en cd og at det skulle være noget rigtigt rock-værk.

Så blev du så meget klogere

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 23:25

> Så blev du så meget klogere

Don't count on it

Fra : Ralph

Dato : 21-12-08 17:55

> Er der nogen der har flere gode forslag der bare SKAL med på listen?

SKAL det være +20 år gammelt? Ellers:

Dave Matthews Band - Space Between
http://www.youtube.com/watch?v=YvkX3t5LgVI

Verve:
http://www.youtube.com/watch?v=Zx3m4e45bTo

Steve & Co.
http://www.youtube.com/watch?v=3UKMyhId1co&feature=related

Lidt tysk tråd (den starter først 2 min. inde)
http://www.youtube.com/watch?v=_k-vPv-XEpg&feature=related

Eller dansk:
http://www.youtube.com/watch?v=TH6yEiKo_PM

Lidt klassisk rock:
http://www.youtube.com/watch?v=WG294M_kYWM

Verdens sejeste trommeslager:
http://www.youtube.com/watch?v=b7QyuEHUKog

Prøv så at lære denne basgang, jeg har ikke prøvet, men det virker noget
random:
http://www.youtube.com/watch?v=b1N7hBoXQEg&feature=related

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 18:31

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

> SKAL det være +20 år gammelt?

Nope det behøved det ikke. Der var bare i 70'erne at genren opstod.

> Verve:
> http://www.youtube.com/watch?v=Zx3m4e45bTo

Damn jeg elsker det nummer, tak :)

Og tak for en masse andre gode forslag som passer på min cd.

Fra : aab

Dato : 22-12-08 21:13

> Damn jeg elsker det nummer, tak :)

Det er også et godt nummer; men er de ikke sluppet
lidt billigt fra det. Det er jo bare Andrew Oldhams
udgave af Rolling Stones-nummeret »The Last Time«
de har brugt som underlægning.

http://www.youtube.com/watch?v=cVuh1Ymve2I

Fra : Ole Thomsen

Dato : 21-12-08 18:08

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in message
> Jeg har besluttet jeg vil have riffet rock for fuld skrue i bilen, så jeg
> er ved at lave en liste af numre jeg skal have med.
> Er der nogen der har flere gode forslag der bare SKAL med på listen?

Ram Jam - Black Betty

http://www.youtube.com/watch?v=lMLnDuzgkjo

Ole Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 18:45

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> wrote in message

> Ram Jam - Black Betty
>
> http://www.youtube.com/watch?v=lMLnDuzgkjo

Awsome :)

Fra : Max

Dato : 21-12-08 18:27

Hej Alex

> Er der nogen der har flere gode forslag der bare SKAL med på listen?

En masse med Jimmi Hendrix, Gary More, Stewie Ray Vaughan,
Rolling Stones, bare for at nævne et par stykker :)

--
Mvh Max

Fra : Per

Dato : 21-12-08 22:07

Max wrote:
> Hej Alex

> En masse med Jimmi Hendrix, Gary More, Stewie Ray Vaughan,
> Rolling Stones, bare for at nævne et par stykker :)

Mötley Crue - Kickstart my heart.

http://www.youtube.com/watch?v=v0Y2g3zOzZM

Du vil automatisk køre vildere, når du hører nummeret

/ Per

Fra : Max

Dato : 21-12-08 22:34

Hej Per

> Mötley Crue - Kickstart my heart.

> Du vil automatisk køre vildere, når du hører nummeret

Det kan jeg love dig at jeg ikke vil.

--
Mvh Max

Fra : Per

Dato : 21-12-08 22:09

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 22-12-08 06:56

Alex Linaa skrev:

> Er der nogen der har flere gode forslag der bare SKAL med på listen?

ZZ Top: Give me all your lovin':

http://www.youtube.com/watch?v=Zeh4XUjGBS8

/Henrik

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-12-08 08:24

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> wrote in message

> ZZ Top: Give me all your lovin':

Hæ, var faktisk lige på vej med et par ZZ Top. De er oplagte

Men vi mangler stadig kongerne af genren.

Metallica - Suicide & Redemption

http://www.youtube.com/watch?v=mHW1ji8DQr8

Ole Thomsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 11:46

> Men vi mangler stadig kongerne af genren.
>
> Metallica - Suicide & Redemption
>
> http://www.youtube.com/watch?v=mHW1ji8DQr8

cool, keep'em coming

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 11:45

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> wrote in message

> ZZ Top: Give me all your lovin':
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Zeh4XUjGBS8

Den er helt klart en seriøs kandidat :)

Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-12-08 08:35

> [...]
> er ved at lave en liste af numre jeg skal have med.
> Er der nogen der har flere gode forslag der bare SKAL med på listen?

Den her falder nok lidt udenfor, men den er en af favoritterne på min
all-time-high-køre-bil-musik-liste

Prodigy - Diesel Power

http://www.youtube.com/watch?v=mtUae3TlczM

Ole Thomsen

Fra : SV-e

Dato : 22-12-08 12:53

Alex Linaa wrote:
> [...]
> ved at lave en liste af numre jeg skal have med.
> Er der nogen der har flere gode forslag der bare SKAL med på listen?

Jackson Browne

Runing on empty

http://www.youtube.com/watch?v=bww2prhAWEA

Fra : SV-e

Dato : 22-12-08 13:04

Alex Linaa wrote:
> [...]
> ved at lave en liste af numre jeg skal have med.
> Er der nogen der har flere gode forslag der bare SKAL med på listen?

David Lindly & El ryoX

Mercury blues

http://www.youtube.com/watch?v=p_ggb31cpIk&feature=related

Fra : Max

Dato : 22-12-08 13:11

Hej SV-e

> David Lindly & El ryoX
>
> Mercury blues

så skal "Quarter of a Man" da også med.

--
Mvh Max

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 22-12-08 17:05

Alex Linaa skrev:

> Er der nogen der har flere gode forslag der bare SKAL med på listen?

Da du tidligere har afsløret, at du er Blackmore-fan, kan du
også overveje "Ariel" med Rainbow:

http://www.youtube.com/watch?v=82giP6Wz4hU

/Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 18:04

> Da du tidligere har afsløret, at du er Blackmore-fan, kan du
> også overveje "Ariel" med Rainbow:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=82giP6Wz4hU

Jeps, top dollar :)
Grunden til jeg søgte anden inspiration var faktisk, at jeg ellers ville
"komme til" at fylde hele cd'en med Blackmore. I bund og grund må han siges
at være ophavsmanden til hele genren.

/Alex

Fra : Steen BJ

Dato : 22-12-08 18:04

> [...]

> ved at lave en liste af numre jeg skal have med.
> Er der nogen der har flere gode forslag der bare SKAL med på listen?

Jeg ville gerne have følgende med på sådan en CD

Status Quo: Whatever you want
The Who: Who are you
Rainbow: Since you've been gone
Alice Cooper: Under my wheels
BTO: Sladgehammer
Bad Company: Canøt get enough
Boston: Rock n Roll band
Cheap Trick: Clock strikes ten
Jime Hendrix: Hey Joe
Danko Jones: Dance
The Darkness: One way ticket
Dio: Holy diver
Europe: Secret society
Gotthard: All we are
Kig's X: Over my head
Kiss: Strutter
Lenny Kravitz: California
Montrose: Rock candy
Nazareth: Razamanaz
Slash's snakepit: Been there lately
Starfighters: Ally cat blues
Sweet: Peppermint twist
Ted Nugent: Still raising hell

og sikkert mange andre. Kan du spiller mp3 i biler, kan der sikkert være
100 numre på en CD

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 18:21

"Steen BJ" <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote in message

> Jeg ville gerne have følgende med på sådan en CD

<klip en lang fed liste>

Wow, tak. Det er guf

> og sikkert mange andre. Kan du spiller mp3 i biler, kan der sikkert være
> 100 numre på en CD

Har en bilradio med USB, så der kan være mange flere på en stick :)

Fra : Steen BJ

Dato : 23-12-08 08:19

> [...]

> <klip en lang fed liste>
>
> Wow, tak. Det er guf

> Har en bilradio med USB, så der kan være mange flere på en stick :)

Jamen så har Backstreet Girls og Den Danske Mafia lavet nogle fede
jule-EP'er der næsten skal med....inden julen er ovre

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 24-12-08 11:26

> Jeg har besluttet jeg vil have riffet rock for fuld skrue i bilen, så jeg
> er ved at lave en liste af numre jeg skal have med.
> Er der nogen der har flere gode forslag der bare SKAL med på listen?

Hej Alex. Der er vist ikke nogen, der har nævnt disse - om de SKAL med er
vel mest op til dig men jeg håber, du skal køre en rigtig lang tur! :

Beatles: Day Tripper
http://www.youtube.com/watch?v=V2UYRoti-tY

Og faktisk endnu bedre i Cheap Tricks version (hvis altså du kan finde en
ordentlig optagelse):
http://www.youtube.com/watch?v=_tSgyepdzOA

Beatles: Birthday (sjov video, i øvrigt)
http://www.youtube.com/watch?v=3Xpeami317s

Beatles: I Feel Fine
http://www.youtube.com/watch?v=PykzyxWYS3Y

Kinks: You Really Got Me
http://www.youtube.com/watch?v=dvyDWGF290M

Eller lidt "tungere" med Mott The Hoople
http://www.youtube.com/watch?v=4pbDfP39_6A

Santana: Soul Sacrifice
http://www.youtube.com/watch?v=XnamP4-M9ko

Allis Cooper: School's Out
http://www.youtube.com/watch?v=AeZxRYXZ154

Steppenwolf: Born To Be Wild
http://www.youtube.com/watch?v=xm5DPlNCmtk

The Who: Summertime Blues
http://www.youtube.com/watch?v=IfPUYE6TKRE

Cream: Strange Brew
http://www.youtube.com/watch?v=a3cELfFjXvY

Cream: Sunshine of Your Love
http://www.youtube.com/watch?v=d_voCiFA3YY

Cream: Crossroads
http://www.youtube.com/watch?v=rkm9OiYvmPc

Link Wray: Rumble
http://www.youtube.com/watch?v=0lo_YinURnY

Link Wray: Jack the Ripper
http://www.youtube.com/watch?v=D8wO1EplWww

Måske lidt væk fra genren - men jeg synes stadig den er fantastisk og bedre
end Stones' udgave - Bette Midler: Beast of Burden
http://www.youtube.com/watch?v=GTog4W7Q248

Bachmann-Turner Overdrive: Not Fragile
http://www.youtube.com/watch?v=RCB_a-d9NYw

Nazareth: Razamataz
http://www.youtube.com/watch?v=AW2dcU1xC5A

Boston: More Than A Feeling
http://www.youtube.com/watch?v=IcsVPis1iNs

Thin Lizzy: The Boys Are Back In Town
http://www.youtube.com/watch?v=L8UoUXmKH_A

Og lidt dansk til afvekslingen

Shu-bi-dua: Stærk Tobak
http://www.youtube.com/watch?v=R54QR5uwNkg

Gasolin': Sjagge
http://www.youtube.com/watch?v=wqJH6c6ObT8

Fra : Ukendt

Dato : 24-12-08 12:41

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> wrote in message

> Hej Alex. Der er vist ikke nogen, der har nævnt disse - om de SKAL med er
> vel mest op til dig men jeg håber, du skal køre en rigtig lang tur! :

<klip en lang liste>

Wow, tak Steen, der er guf på den liste

/Alex

Fra : SV-e

Dato : 24-12-08 14:56

Alex Linaa wrote:
> [...]
> ved at lave en liste af numre jeg skal have med.
> Er der nogen der har flere gode forslag der bare SKAL med på listen?

Ved ikke om den her er nævnt, gidder ikke læse hele tråden igennem, men
en fed riffet sang:
http://www.youtube.com/watch?v=nCPbL4yA7ik

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 28-12-08 12:31

Alex Linaa skrev:
> [...]
> ved at lave en liste af numre jeg skal have med.
> Er der nogen der har flere gode forslag der bare SKAL med på listen?

Dire Straits - Down to the waterline
-||-    - Industrial Decease
AC/DC - Highway to Hell
Metallica - Enter Sandmen
Sandmen - 5 minutes past lonelines (ved ikke lige om den går an)

Mvh,
Rasmus Bertelsen