Jul det er cool
Fra : Ralph

Dato : 20-12-08 22:54

Nu har jeg hørt MC Einar hvert eneste år siden 1988 mindst een gang om dagen
op til jul, jeg har ALTID troet at han havde samplet en gammel film med
Dirch Passer med strofen "du godeste, er det allerede jul?" Nu viser det sig
at det er hans bedstemor der resiterer, se evt. selv 3.55 min. inde i
videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=2IUiFazN-nQ

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-08 23:03

> [...]
> med Dirch Passer med strofen "du godeste, er det allerede jul?" Nu viser
> det sig at det er hans bedstemor der resiterer, se evt. selv 3.55 min.

Det er en sang som taler til et 'elske-hade' forhold
til julen. En sang som får folk til at mindes 'gamle dage'.
Et nostalgitrip som ikke er passende i en moderne
verden, med mindre det er jul.,o)

Fra : Steen BJ

Dato : 20-12-08 23:57

Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> at det er hans bedstemor der resiterer, se evt. selv 3.55 min. inde i

Einar var/er godtnok en spøjs mand - så ham i DR2's temaaften, og han er
tilsyneladende lige så original som altid

Fra : Ulrik

Dato : 22-12-08 00:12

Ralph wrote:
> [...]
> at det er hans bedstemor der resiterer, se evt. selv 3.55 min. inde i

Hej...

Når jeg ser videoen, ser jeg bare en masse tegnede still-billeder. På
intet sted fremgår det, at omtalte strofe skulle være resiteret af hans
bedstemor, "lånt" fra en film eller noget som helst andet!?
Har vi set den samme video?

Mvh
Ulrik

Fra : Henrik Laursen

Dato : 22-12-08 00:42

Ulrik <you.dont@need.it> wrote in

> [...]
> intet sted fremgår det, at omtalte strofe skulle være resiteret af
> hans bedstemor, "lånt" fra en film eller noget som helst andet!?

Jeg må indrømme at jeg synnes det lydder mere som Einar selv der
siger de ord og ikke en ældre dame.

--
Henrik Laursen

Fra : Ralph

Dato : 22-12-08 17:02

"Ulrik" <you.dont@need.it> skrev i en meddelelse
> intet sted fremgår det, at omtalte strofe skulle være resiteret af hans
> bedstemor, "lånt" fra en film eller noget som helst andet!?
> Har vi set den samme video?

Ja og nej, denne var den eneste jeg kunne finde i farten - min mening var at
præcisere hvilken strofe jeg mente, jeg har oplysningen fra DR2's temaaften
om julesange, der er der både interviews og afspilning af sangen live i
studiet.

--
Ralph

Fra : EnjoyNews

Dato : 22-12-08 16:17

> [...]
> med Dirch Passer med strofen "du godeste, er det allerede jul?" Nu viser
> det sig at det er hans bedstemor der resiterer, se evt. selv 3.55 min.

Jeg undrede mig egentlig over at de sagde de ingenting tjente på den fordi
de havde glemt at spørge om lov til at bruge sleigh ride...
Det forstår jeg ikke helt..
Hvis de ikke har fået lov senere hen ville sangen jo have været trukket
tilbage fra markedet. Da den ikke er det må de jo senere have fået lov og så
går komponist royalties til sleigh ride komponisterne og tekstforfatter
pengene til MC Einer folkene da der jo ikke er noget tekst på sleigh tide i
deres sang.

Jeg kan ikke lige få øje på en mulighed der gør at de ingen penge får.

Og hvis der er noget jeg har misset, vil de jo i hvert fald få penge fra
Gramex da de udbetaler penge til dem der fremføre sangen, altså sangere,
musikere osv.

Så at de ingenting tjener hopper jeg ikke helt på.