Tysk slager-musik som nærmer sig POP - hva~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-12-08 11:51

EN LIDT ANDEN FORM FOR SLAGERMUSIK - som nærmer sig POP

Der vil jo nok nu brede sig en trend omkring tysk slagermusik rundt omkring
i Danmark, p.g.a. medieinteressen omkring Freddy Breck, vil jeg gerne høre
hvad man mener om denne type hårdtslående slagermusik - som jeg synes ligger
meget tæt på pop. '

Jeg giver lige et link til to af de sidste to års nok største tyske hits,
som faktisk lå tæt på pop. Det er selvfølgelig sidste års "En stjerne" som
jeg hentyder til. En sang som hittelige i hele det nordlige Europa sidste
år. I Tyskland med "Dj. Utzi (populær slagersanger fraØstrig - hittede for
år tilbage med "Hey hey baby" her i landet)

DJ UTZI (Ein stern - kæmpehit i 2007) - ysk udgave)
www.youtube.com/watch?v=DKnKH0OJYXU

JANNES (hollandsk udgave)
http://www.youtube.com/watch?v=bMHvLw8xSQo

HELENE FISHER (synger "Mitten af paradis" - kæmpoehit i 2008
http://www.youtube.com/watch?v=XsrFh2L_j6s&feature=related

Hvad synes man om den genre - Er det pop, slager eller volksmusik ?????

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-12-08 12:11

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> EN LIDT ANDEN FORM FOR SLAGERMUSIK - som nærmer sig POP

Her er noget lidt hen i samme stil. Det her er sateme vildt. Det er dæleme
noget som kan flytte rundt på huse og biler, når man tænder for musikken.
det er virkelig hot. Der er banken og råben,
og luftalarmer som hviner. Milde moses.

Jeg synes der lyder godt. Hvad synes i. Er det noget i mener nærmer sig pop
??? - jeg kender ikke meget til popmusik.

HOT BANDITOZ
http://www.youtube.com/watch?v=X865ieTIhBM

http://www.youtube.com/watch?v=MbvjQn0FC3w

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-12-08 12:13

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg synes der lyder godt. Hvad synes i. Er det noget i mener nærmer sig pop
> ??? - jeg kender ikke meget til popmusik.

tja ... hver sin smag siger jeg bare :)

/thomas

Fra : Michel

Dato : 21-12-08 08:13

Hej,

> Jeg synes der lyder godt. Hvad synes i. Er det noget i mener nærmer sig
> pop ??? - jeg kender ikke meget til popmusik.

Det er vel nærmest en sammensmeltning af schlager og dance. Men kunne vel
godt kaldes pop.

Jeg har i øvrigt to cd'er med Hot Banditoz, tre med DJ Ötzi og skam også Nik
P's med "Ein Stern...", så der er altså andre end Åge, der synes om den
slags musik.

Mvh
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-12-08 10:35

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg har i øvrigt to cd'er med Hot Banditoz, tre med DJ Ötzi og skam også
> Nik P's med "Ein Stern...", så der er altså andre end Åge, der synes om

--------

Worvv manner. Du har bare det bedste indenfor det der mere hårdtslående
slager.

Jeg tor faktisk også du har den her, eller at du i hvert fald kender den.
Jeg synes at den er overgod ligesom "Eien stern mit deine name tragt" (eller
noget i den retning)

http://www.youtube.com/watch?v=27RuuaXOkwU

Gættede jeg rigtigt?

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 21-12-08 11:34

Hej Åge,

> Jeg tor faktisk også du har den her, eller at du i hvert fald kender den.
> Jeg synes at den er overgod ligesom "Eien stern mit deine name tragt"
> (eller noget i den retning)

Ja, selvfølgelig kender jeg "Mitten im Paradies" med Helene Fischer, og den
er da også i cd-samlingen, der blandt andet inkluderer ca. 500 cd'er med
tysk schlager og volkstümliche Musik (den moderniserede version af den ret
trælse trut-i-hornet-musik). Formidabel sang med Helene! Hvis du kan lide
den slags, så kan jeg anbefale Andrea Berg, der også blander de gode
melodier med et ret tungt dance-beat. Jeg har seks cd'er med hende, og de er
virkelig fremragende. Kig med her:

http://www.youtube.com/watch?v=02Wl093EB1k <-- Du hast mich tausendmal
belogen (Andrea Berg)

Og søg efterfølgende på youtube.com efter mere med hende, for der er meget
mere at komme efter.

Mange hilsner
Michael

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-12-08 13:09

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> Hej Åge,

> Ja, selvfølgelig kender jeg "Mitten im Paradies" med Helene Fischer,

Sv: Nårh ja. Det er sgu da også helt klart, selvfølgelig, hehe.

>og den er da også i cd-samlingen, der blandt andet inkluderer ca. 500 cd'er
>med tysk schlager og volkstümliche Musik (den moderniserede version af den
>ret trælse trut-i-hornet-musik).

SV: Huuuu ha. Det var ikke så lidt. Med så mange plader er det da helt
klart, at der også er hel masse plader med "Høhner" og "Bernhard Brink" og
"Uta Bresan" og "Michael Wendler". Det må der være.

> Formidabel sang med Helene!

SV: "Formidabel". Sagde du "formidabel"?. Det er er for mildt i den
sammenhæng. Jeg mener det må være de sidste mange års største kanonslag af
en slager. Jeg hørte den i MUSIKANTENSTADL og jeg tror jeg har hørt den
10-20 gange indtil nu. Jeg har lige hørt den indtil flere gange nu. Det
risler en koldt ned ad ryggen, så fantastisk hun synger den sang, især
omkrædet er u-oveertruffen. Det er lige før man hopper op på borde og stole
og hopper og danser. Jeg har sjældent hørt noget så godt.

> Hvis

Sv: "Hvis", sagde du "hvis". Det er den slags jeg er totalt kanon vild med
(og hollandsk) selvfølgelig. Men også det mere "trut-i-hornet-musik". Der
skal være plads til afveksling, eller bliver det for meget.

> [...]
> hende, og de er virkelig fremragende. Kig med her:
> Du hast mich tausendmal belogen (Andrea Berg)

Sv: Jeg kender godt Andrea Berg og hendes "Du hast mich tausendmal beloren".
Den er i verdensklasse. Da jeg hørte den første gang steg temperaturen 20-30
grader. Den er så utrolig fantastisk ubeskrivelig knaldhamrende god. Den er
meget i samme stil som "Mitten im paradis" og "Ein stern mit deine name".
Rutmisk og livlig. Ded prøjsere kan altså bare det der. Det er mærkværdigt
hvorfor den slags hårdslående slager ikke kan blive lanceret i Danmark? -
Det er jo ikke trut-i-hornet-musik.

Mange tak for linket, men jeg klendte det godt i forvejen. Jeg har hørt
Andreas kanon-plade op til flere gange. Men du (i) får lige et par links i
samme stil, til nogle mega-succeer:

BERNHARD BRINK (Ich wär so gern wie du)
http://www.youtube.com/watch?v=xKjebU4AW68

SIMONE (1000 mal geträumt)
http://www.youtube.com/watch?v=MEskKwHvqoA

UTA BRESAN (Ich hab den Sommer bestellt)
http://www.youtube.com/watch?v=ioVwXGeNiV8

......men jeg blander tingene, lige som de store tyske musikshow også gør, så
jeg hører også en masse af sådan noget hsom herunder. Jeg vil tro at du
(måske) kan lide den med Sonja.

SONJA WEISENSTEINER - Hey Du!
http://www.youtube.com/watch?v=4cI1Pe_1GQI&feature=related

MONIQUE - Was für ein Mann
http://www.youtube.com/watch?v=U7PyCE0L19U&feature=related

Fra : Michel

Dato : 22-12-08 15:41

Hej Åge,

> SV: Huuuu ha. Det var ikke så lidt. Med så mange plader er det da helt
> klart, at der også er hel masse plader med "Høhner" og "Bernhard Brink" og
> "Uta Bresan" og "Michael Wendler". Det må der være.

De fleste er opsamlinger, men Höhner, Bernhard Brink og Uta Bresan er da på
nogle af dem. For lidt over ti år siden havde jeg fornøjelsen at sammensætte
et radioprogram på NDR1, hvor man kunne skrive en håndfuld sange, som man
gerne ville udsætte lytterne for, og så var der en studievært, som
præsenterede dem. Jeg var lidt spændt på, om en dansker fra det
kjøvenhavnske ville komme i betragtning, men jeg skrev til dem og fik svar
nogle uger efter, at de havde programsat mit ønskeprogram. Én af sangene var
"Nie mehr" med Bernhard Brink

> Det er mærkværdigt hvorfor den slags hårdslående slager ikke kan blive
> lanceret i Danmark?

Ja! Men "Du hast mich tausendmal belogen" var faktisk på vist den første
"Tyske schlagerhits", der blev udsendt for en del år siden, hvoraf en del af
sangene på disse cd'er dog var dårlige repræsentanter for en udmærket genre.
Men igen - man kan jo købe musikken hjemmefra uden større problemer
(www.jpc.de , www.amazon.de , www.derclub.de osv). Og ellers har man jo
altid en undskyldning for at suse et par dage til guddommelige Berlin.

I øvrigt tak for linkene, som jeg skal have kigget på og lyttet til.

Og så bliver det ikke bedre end "Wenn es dich gibt" med Evelin (denne
version er delvis på engelsk):

http://www.youtube.com/watch?v=nM6EpFbwv7E

Ikke blot at hun kan synge, men hun er bestemt heller ikke værst at se på!
I øvrigt er der ikke tale om såkaldt "tre-akkord-musik". Sangen holder
sig såmænd på to akkorder, men det gør den ikke dårligere...

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 16:41

> [...]
> I øvrigt er der ikke tale om såkaldt "tre-akkord-musik". Sangen
> holder sig såmænd på to akkorder, men det gør den ikke dårligere...

Hej Michael

Tak linksene. Det var en rigtig god sang.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-12-08 11:31

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
pop
> ??? - jeg kender ikke meget til popmusik.

Hej Åge

Umiddelbart, glad underholdning, som automatisk får fødderne til at flytte
sig.

Men umiddelbart, sådan en fornøjelig blanding af moderne musik, og gamle
travere...

Jo det kan vel godt kaldes lidt poppet, ja næsten disko agtigt.

Men jooh.... Fint party musik

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-12-08 13:25

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> Men jooh.... Fint party musik
>
> M.V.H....Benny..

Sv: det er i hvert fald noget med luftalarmer, så man falder ikke i søvn.
Men det kunne altså være interessant om nogle pop-folk kunne fortælle hvad
de mener om den der form for hårdtslående og hårdtpumpede slager. Disse
nedenstående links er
kendetegnende for genren. For mig lyder det da som om der er en masse
pop-agtigt i sangene, som kunne tiltrække pop-folk. Men det passer måske
ikke. Nogen kunne jo
prøve at lytte og forklare.

TIL POP-FOLK. Hvis nogen af jeg måske på et tidspunkt måske skulle få tid
til at lytte på nedenstående links, kunne nogen så ikke prøve at beskrive
hvorfor de ikke vil lytte til det. Vi kender jo ikke rigtigt denne for for
hot-slager i Danmark. Vil man gerne ønske sig at høre sådan noget på den
pop-radio man evt.lytter til?

Bernhard Brink: http://www.youtube.com/watch?v=xKjebU4AW68
Francine Jordi: http://www.youtube.com/watch?v=sKQ3VyTs5qc&feature=related
Simone: http://www.youtube.com/watch?v=MEskKwHvqoA
Uta Bresan: http://www.youtube.com/watch?v=ioVwXGeNiV8
Andrea Berg: http://www.youtube.com/watch?v=02Wl093EB1k

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-12-08 12:24

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in

> Hvad synes man om den genre - Er det pop, slager eller volksmusik
> ?

Lidt rytmebox og el spade gør ikke et slager nummer til pop.

Rendyrket, uforfalsket slager. Det er kun teknik og farvelade der adskiller
dem fra 30 år gammel slager musik.

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 13:45

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> Hvad synes man om den genre - Er det pop, slager eller volksmusik ?????

Ud over at schlagermusikken tilsyneladende har opdaget Boss DS-1 et halvt
århundrede efter alle andre, så er det stadig traditionel tysk sclagermusik.
Ikke noget nyt under solen der i forhold til for 50 år siden.
Og for du nu ikke behøver at spørge eller Google, så er her en DS-1:
http://www.bosscorp.co.jp/products/en/DS-1/

Nej, lad os få noget musik hvor en guitar med overdrive virkelig kommer til
sin ret:

http://www.youtube.com/watch?v=VrOQNJNzD1g

Ahhh, det lettede, når man nu ikke fik billet til Parken

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-12-08 14:08

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Og for du nu ikke behøver at spørge eller Google, så er her en DS-1:
> http://www.bosscorp.co.jp/products/en/DS-1/

SV: Du godeste for en larm

> Nej, lad os få noget musik hvor en guitar med overdrive virkelig kommer
> til sin ret:
> http://www.youtube.com/watch?v=VrOQNJNzD1g

SV: Himmel og hav

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 14:37

> SV: Du godeste for en larm

Øh nej, den siger ikke noget før du smider en guitar igennem den.
Men jeg er overbevist om det er sådan en fætter de har brugt på nummeret med
Helene Fisher, så det....

>SV: Himmel og hav

Nej, Grøn Cecil og Jack D
Nu valgte jeg med vilje et nummer der har meget dybe rødder i 50'er-rock, og
også med elementer fra glamrocken. Jeg havde egentlig håbet du ville have
været i stand til at smide fordommene, og bare lytte til musikken, men der
tog jeg så igen fejl.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-12-08 14:53

Jeg havde egentlig håbet du ville have
> været i stand til at smide fordommene, og bare lytte til musikken, men der
> tog jeg så igen fejl.

SV: Jojo men problemet er bare, at det skærer i ørerne og larmer så
infertilt.
På Helenes sang er det øhhhhhh....... afdæmpet larm, og kun periodevis. Sån
passende til sangen.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-12-08 14:54

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> infertilt.

= ups "infantilt"

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 15:03

> = ups "infantilt"

Altså frit oversat, "Undommeligt" i forhold til Helenes sang, som er fra
bedsteforældregenerationen, selv om hun er halvt så gammel som rockdrengene.
En eller anden udvikling eller nogle gener er gået frygteligt galt i
Tyskland

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-12-08 16:34

> [...]
> bedsteforældregenerationen, selv om hun er halvt så gammel som
> rockdrengene. En eller anden udvikling eller nogle gener er gået

SV: NÅ! - hvis der skulle være gået noget galt der, hvad vil man så sige at
der skulle være gået galt med nedenstående sangerinde?
http://www.youtube.com/watch?v=LPPFz7xfQyo

og ham her: http://www.youtube.com/watch?v=zaccUM6dxCk

og øhhhhh. hvad med det her: http://www.youtube.com/watch?v=XSNTj-RRiAI

hehe

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 16:52

> [...]

> SV: NÅ! - hvis der skulle være gået noget galt der, hvad vil man så sige
> at der skulle være gået galt med nedenstående sangerinde?

At hun musikalsk og mentalt er 80 år gammel - Fandme synd

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 16:58

> En eller anden udvikling eller nogle gener er gået frygteligt galt i
> Tyskland

Germaniserings programmet i 30'erne og 40'erne?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-12-08 17:40

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Germaniserings programmet i 30'erne og 40'erne?

Hehe og Hmmm..... Hvad med Holland. Her lyder det ligesådan. Og de har jo
altså ikke været igennem et germaniseringsprogram. Mærkværdigt.
http://www.youtube.com/watch?v=STAZ4Xqetl4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=RERoBXjSYZU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=YSVxYaMJTdM&feature=related

Mon Allan har en forklaring på det?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 18:23

> Hehe og Hmmm..... Hvad med Holland. Her lyder det ligesådan. Og de har jo
> altså ikke været igennem et germaniseringsprogram. Mærkværdigt.
> [...]

Jeg tror du overvurderer schlagermusikkens betydning i Holland (og Tyskland
for den sags skyld). De gange jeg har været i Amsterdam, er det godt nok
ikke den slags musik der er kommet ud af højttalerne nogen af de steder jeg
har besøgt.

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-08 18:34

> [...]
> for den sags skyld). De gange jeg har været i Amsterdam, er det godt nok
> ikke den slags musik der er kommet ud af højttalerne nogen af de steder

Næeh og for os der kender noget til hollandsk radio, er det heller ikke
ligefrem det, der er den fremherskende genre

Fra : Noone

Dato : 22-12-08 00:40

> [...]
>ikke den slags musik der er kommet ud af højttalerne nogen af de steder jeg

Før man kritisere Tyskland (der må siges at være blandt de få lande
der har produceret de største kunstnere igennem tiderne) kan man jo
kigge på sit eget lille land (Danmark) og se hvad der produceres her.
Både hvad angår dansk-top-musik (DK´s pinlige svar på underlødig
schlager), men også alle andre genre.

Hold kæft hvor er dette et fattigt land hvad angår musik i forhold
til f.eks Tyskland.

Vågn dog op!

MVH,
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 01:22

"Noone" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> Hold kæft hvor er dette et fattigt land hvad angår musik i forhold
> til f.eks Tyskland.

Det gælder vel næppe tysk umpha umpha schlager?

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 11:24

"Noone" <no@no.no> wrote in message

> [...]
> kigge på sit eget lille land (Danmark) og se hvad der produceres her.
> Både hvad angår dansk-top-musik (DK´s pinlige svar på underlødig

Det må du gerne uddybe. Hvilke store kunstnere på verdensplan hentyder du
til, ud over de klassiske komponister? (Hvor vi også har Carl Nielsen)

> Hold kæft hvor er dette et fattigt land hvad angår musik i forhold
> til f.eks Tyskland.

Hvad kommer der ud af Tyskland nu, som er Så godt mener du?
Nu skal du også lige tage i betragtning at der bor 55 mill. mennesker i
Tyskland og kun 5 i Danmark, så alene mængden må være ret meget større.
Statistisk bør der også komme mere godt, jo mere der produceres.

> Vågn dog op!

Jeg er helt vågen, og stadig ikke i stand til at se hvad du mener.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 17:04

> Nu skal du også lige tage i betragtning at der bor 55 mill. mennesker i
> Tyskland og kun 5 i Danmark, så alene mængden må være ret meget større.
> Statistisk bør der også komme mere godt, jo mere der produceres.

SV: Helt klart, men så skulle der jo også statistisk komme mere gylle. Og
det gør der IKKE. Og det skyldes højst sansynligt at der i tyskland er tale
om at det er professionelle folk som beslutter hvem der skal lanceres, på
baggrund af dygtighed. Her i landet stemmer tilfældige borgere og nogle
båt-nakker giver point og alt det der.

> Jeg er helt vågen, og stadig ikke i stand til at se hvad du mener.

SV: Jeg synes da det er meget tydeligt skrevet af ham

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 18:00

> SV: Helt klart, men så skulle der jo også statistisk komme mere gylle. Og
> det gør der IKKE.

Vi har helt klart forskellige definitioner på gylle kan jeg se.

> [...]
>professionelle folk som beslutter hvem der skal lanceres, på baggrund af
>dygtighed. Her i landet stemmer tilfældige borgere og nogle båt-nakker

Øhhh nej, her i landet, som i Tyskland, lanceres der det der er et marked
for, længere er den ikke. Det er også derfor vi ikke er belemrede med
tyskernes schlagermusik.

> SV: Jeg synes da det er meget tydeligt skrevet af ham

Ok, jeg kan godt se hvad han mener, men ikke at det giver nogen mening, for
det er slet og ret ikke sandt. Blev det klart for dig nu?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 18:14

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

Blev det klart for dig nu?

SV: ??? Nej.

Hilsen Åge

Fra : Noone

Dato : 23-12-08 01:31

On Mon, 22 Dec 2008 11:23:46 +0100, "Alex Linaa" <www.linaa.com>
wrote:

>"Noone" <no@no.no> wrote in message

>Det må du gerne uddybe. Hvilke store kunstnere på verdensplan hentyder du
>til, ud over de klassiske komponister? (Hvor vi også har Carl Nielsen)

Ja, nu nævner du selv de klassiske..Carl Nielsen når ingen af dem til
sokkeholderne (!) Central Europa (Tyskland) har produceret klassiske
komponister i overmål...

> [...]
>Tyskland og kun 5 i Danmark, så alene mængden må være ret meget større.
>Statistisk bør der også komme mere godt, jo mere der produceres.

Der bor nu altså 80 milioner (de 55 var før genforeningen
Nu siger jeg jo selv - IGENNEM TIDERNE - for ja, jeg indrømmer at
verden som helhed i dag er dekadent, falsk og klam...og det smitter
naturligvis også af på musikkulturen.

Men lad mig nævne et par af fortidens store navne :

Scorpions, Alphaville, Kraftwerk, Boytronic, Helloween, Kreator,
Accept, Nena,Rage, Sodom, Böhse Onkelz, Puhdys,Gamma Ray, Karat,
Deuter, City, Nina Hagen, Doro, Einstürzende Neubauten, Die Ärzte

Nutidige :

Hanz Zimmer, Lacrimosa, Rammstein, Diary of Dreams, Blind Guardian,
Wumpscut, Blutengel, Herbert Grönemeyer, UDO, Das Ich, Deine Lakaien,
Untoten, No More, Girls Under Glass,Project Pitchfork, Subway to
Sally, In Extremo, Die Krupps,

Og der kunne nævnes MANGE MANGE flere...men ovenstående er der i det
mindste en lille chance for at de små-ignorante danskere har hørt om
(!)

Alle disse navne har solgt millioner og atter milioner (og ikke kun i
Tysklnand)...nævn bare nogle få danske navne der tilnærmelsesvis kan
tåle sammenligning og har samme status og berømmelse...

>Jeg er helt vågen, og stadig ikke i stand til at se hvad du mener.
>
>/Alex

Du må se at få fat på nogle sovepiller

-Anders

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-08 16:59

"Noone" <no@no.no> skrev i meddelelsen

> Hold kæft hvor er dette et fattigt land hvad angår musik i forhold
> til f.eks Tyskland.
>
> Vågn dog op!

> MVH,
> Anders

Hej Anders'

Hvor har du ret. Hvor er Danmark et musikalsk underudviklet land. Og jeg
taler om alle musikgenrer i almindelighed. Musikalk er vi et underlødigt
land, uden npogen som helst musikkultur.

Nu nævner du Tyskland, men hvis vi prøver at bevæge os lidt sydligere til
Østrig, som har en størrelse som vi bedre kan sammenligne os med, så er det,
ligesom Tyskland, et så gennemmusikalsk et land som man kan forestille sig.
De er førende på flere forskellige genrer, slager, volksmusik, klassisk
musik, D.J.-Utzi-musik og jeg ved snart ikke hvad-musik. De kan alt. De har
en veludviklet musikkultur.
Danmark har en underlødig Bilka-musikkultur. Vi gider ikke lancere
kvalitets-musik indenfor noget som helst. Vi går op i at hive Peter, Carl
Otto, Henrik eller Børge op på en scene , vise ham i tv, give nogle point og
næste. Skidt med om de kan synge. Det er jo billigt.
I Tyskland og Østrig lancerer de et nyt musiknavn på baggrund af at de
skal kunne spille, ikke at de har været på "En scene godaften" og alt det
der. De lancerer bare lige pludseligt et nyt navn, som vi intet har hørt om.
De har været gennem pladeselskabernes nåleøje og kvalitetsfilter. Det er
pladeselskaberne som skaber navnene, på baggrund af gruppers og sangeres
kunne. Kan de ikke spille eller synge, så er det bare ud af vagten. Sådan! -
Vi lancerer underlødig musik på stribe gennem alle disse shows. Jeg
ville ønske at det var pladeselskaberne der via egen kvalitetskontrol, selv
skaber navnene. Pladeselskaber som jo burde være dygtige til sådan noget, da
det er deres levevej. Men nej. De hopper bare på showene. de kan ikke selv.
Det vil faktisk sige at vi stort set ikke har folk som via professionel
musik-indsigt, helt selv beslutter hvad der skal lanceres af musik i
Danmark. Vi lader showene bestemme. Der er overhovet intet kvalitetsfilter.
Helt grelt er det at enhver kan lave en cd ude på sit eget toilet. Intet
kvalitetsfilter er inde i billedet. Tsk..... tsk... det er sørgeligt her i
landet.

Det er ikke musikkultur. Lær dog noget af Tyskland, både hvad angår slager
og pop. Det hele simpelthen. Vi er et musikalsk u-land.

Hilsen Åge

Fra : Noone

Dato : 23-12-08 01:34

On Mon, 22 Dec 2008 16:58:58 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er ikke musikkultur. Lær dog noget af Tyskland, både hvad angår slager
>og pop. Det hele simpelthen. Vi er et musikalsk u-land.

jeg har ikke så meget at tilføje...jeg er så godt som enig!
Især i denne forfærdelige nutid er Danmark virkelig et musikalsk
u-land. Der var trods alt nogle rigtig gode navne tilbage i 80´erne
(indenfor alle genre) - lige fra pop til heavy metal

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-12-08 17:35

> [...]
> u-land. Der var trods alt nogle rigtig gode navne tilbage i 80´erne
> (indenfor alle genre) - lige fra pop til heavy metal

Jeg synes faktisk at det er ligesom om der er et skillepunkt midt i 80-erne.
Da stoppede kvalitetskontrollen i Danmark, hvporefter musikkulturen
forsvandt stille og roligt.
Der er nok ikke mange der er u-enige i at en gruppe som ABBA var
kvalitetsmæssigt i verdensklassse. Og da de stoppede var de ligesom om
musikkulturen forsvandt.
Kun Tyskland, Østríg, Schweiz, Holland og Flandern beholdt sin
musikkultur. I 70-erne stod disse lande i kø for at skænke os de
alllerbedste kvalitetsorkestre med
enorme hits til følge. Hvad med nedenstående grupper og hits:

One way wind (The Cats) Holland
DingAdong (Teach In) Holland
Paloma Blanca (George Baker selection) Holland
BZN (Holland)
Trojan horse (Luv) Holland
Rote rosen (Freddy Breck) Tyskland
Marys boy child (Boney M.) Tyskland
Hansi Hinterseer (Østrig)
I see a star (Mounth and maacneal) Holland
Helmut Lotti FLANDERN
Is everybody happy (Albertt Vest) Holland
Missisippi (Pussycat) Holland

Det var så det lidt mere populæragtige.

Indenfor klassisk har Holland f.eks. Andre Rieu

Jeg husker tydeligt fra 70-erne at der var mange gange jeg blev vældig
fashineret af enkelte sange på hitlisten. jeg husker at jeg syntes at det
dog var nogle fantastiske sange og at det lød helt ecceptionelt godt. Nogle
årtier senere fandt jeg ud af at Tyskland og Holland faktisk var blandet ind
i de sange som jeg var så fachineret af. Nemlig ovenstående sange.

Hilsen Åge

Fra : Egon Stich

Dato : 25-12-08 12:06

> [...]
> 80-erne. Da stoppede kvalitetskontrollen i Danmark, hvporefter
> musikkulturen forsvandt stille og roligt.

Det hele kommer derpå an, hvad man forstår ved "kultur".
I DK forholder det sig jo således, at der ingen tråde findes til noget
oprindeligt.
Altså reel folketradition.

I 1800 tallet blev der skrevet en frygtelig masse bras til borgerdøtrenes
klaverer.
Se blot danmarks melodibog.

De såkaldte "folkemindesamlere", som var populære i salonerne, foretog
censur og gendigtning af materialet, idet set jo skulle "passe til
smagen"---
Borgerskabets, forstås.

I modsætning til faktisk alle vore omliggende lande, erstattedes
originalitet med salonmusik.

Hvilket jeg tror, er en væsentlig årsag til det åndsløse danske
musikkulturliv.

Vi lever som snyltere på kulturnationers arvemasse.

Og lader os villigt spise af med skodprodukter, idet ikke kvalitet men
kvantitet - penge til udgiverne - bestemmer udbuddet.

Vor såkaldte public service system udbyder reelt alene ganske begrænsede
udbud genremæssigt.
Hvilket igen betyder yderligere ensretning af publikum.

Dansen om guldkalven her erstattet diversitet og kvalitet.

Musikkultur i danmark?

Tvivlsomt.
Kopiprodukter - utallige.

Egon

Fra : Noone

Dato : 28-12-08 01:16

> [...]
>Hvilket igen betyder yderligere ensretning af publikum.
>
>Dansen om guldkalven her erstattet diversitet og kvalitet.

Ha ha! Godt skrevet! Helt enig!

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-08 17:48

> [...]

> u-land. Der var trods alt nogle rigtig gode navne tilbage i 80´erne
> (indenfor alle genre) - lige fra pop til heavy metal

Tænk, jeg synes faktisk det er længe siden den danske musikscene har været
så spændende som nu, og med så mange gode navne.
Sådan i flæng: Spleen United, Carpark North, Volbeat, Blue
Foundation...........

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-12-08 19:08

> [...]

> så spændende som nu, og med så mange gode navne.
> Sådan i flæng: Spleen United, Carpark North, Volbeat, Blue

............... hvorefter man måbende kan spørge. Øhhh hvad er det for nogle
grupper ????

Den er sikkert meget spændende, men samtidig plat uden sidestykke.

Vi skal lige huske at flere af de grupper jeg nævnte er kendt af ALLE
aldersklasser. Det du nævner aner jeg ikke hvad er?

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-08 23:10

> .............. hvorefter man måbende kan spørge. Øhhh hvad er det for
> nogle grupper ????

Det er da bare nogle af de populæreste grupper i Danmark, ikke andet :)

> Den er sikkert meget spændende, men samtidig plat uden sidestykke.

Hvordan kan du sige det, når du aldrig har hørt grupperne?

> Vi skal lige huske at flere af de grupper jeg nævnte er kendt af ALLE
> aldersklasser. Det du nævner aner jeg ikke hvad er?

Det siger jo ikke noget som helst om noget hvad du kender.
Alle jeg kender, fra mine børns alder op til min, kender de fleste af dem,
og min kære mor er vild med Carpark North.
Se det i øjnene Åge, du er en anakronisme der har mistet evnen til at ville
og kunne begejstres af noget der er nyt, og derfor hænger du fast i den
samme rille som for 40 år siden.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-12-08 21:49

> Hvordan kan du sige det, når du aldrig har hørt grupperne,

Ups, det var meningen at min kommentar skulle forstås som svar på indlægget
som lød:
CITAT START
Tænk, jeg synes faktisk det er længe siden den danske musikscene har været
så spændende.
CITAT SLUT
Altså en lille smart bemærkning om at den danske musikscene heeeelt sikkert
aldrig har været så spændende som nu - men samtidig heller
aldrig har været så plat.

> og derfor hænger du fast i den
samme rille som for 40 år siden.

Jov det kan du på en måde have ret i, om end det bliver sagt på en "sjov"
måde. Måske også som for 50 år siden. det er nmere rigtigt. Altså hvad angår
musikgenrer. Men ikke hvad angår genrernes nyudgivelser. Der følger jeg
fuldt med og kender de flest af nutiden allerstørste topnavne, som. f.eks.
Jannes, Kandis, Klostertaler, Kim og Hallo, Feldberger, Draufganger, Hansi
Hinterseer, Christer Sjøgren, Helmuth Lotti, Ole Ivars, Scandinavia og Svend
Ingars, for bare at nævne et udpluk.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-08 19:38

> Sådan i flæng: Spleen United, Carpark North, Volbeat, Blue
> Foundation...........

Uha nu står Åge da helt af

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-12-08 21:51

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Uha nu står Åge da helt af

Sv: Om Åge stårt af, kommer an på hvad det er for noget musik. Jeg aner ikke
hvem de grupper er og hvad de spiller.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-12-08 11:53

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Sv: Om Åge stårt af, kommer an på hvad det er for noget musik. Jeg aner
> [...]

At du ikke kender en gruppe, er en ærlig sag.... Men når du har fået
navnene, så er det vel din egen opgave, at prøve at lytte til dem.... Så kan
du tage stilling til, om de efter din mening, er værd at lytte til. Men går
du ind til musik, med en forkert indstilling, kommer du også ud med en
forkert indstilling.... For du gav den jo aldrig en chance...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-12-08 22:01

> [...]

> du ind til musik, med en forkert indstilling, kommer du også ud med en
> forkert indstilling.... For du gav den jo aldrig en chance...

Hej Benny

Ved du hvad, Benny?. Jeg giver som regel altid musik en chance. Men når jeg
ved at noget er P3-agtig, og når jeg samtid ved aflytning af omtalte station
ved at der aldrig aldrig aldrig nogen sinde har været spillet en sang som
jeg kunne lide på denne station, og når jeg yderligere er ret sikker på at
det er sån noget P3-agtig, eller lokalradio-agtig musik som Alex omtaler, så
virker det altså som ren tidsspilde at undersøge sagen nærmere. Jeg mener
noget man næsten 99% sikkert ved i forvejen, det gider man altså ikke spilde
tid på at finde ud af. Og HVIS man gider så er det jo 99% sikkert en rigtig
antagelse man har. Og så sparede man en masse tid. Computeren tager nok tid
i forvejen.
Jeg ved jo af års erfaring at jeg intet ABSOLUT INTET kan lide på P3
eller de kommercielle lokalradioer (øhhh minus een, hehe). Hvis det modsatte
pludselig skulle blive tilfældet, så ville det være fordi pludselig begyndte
at vende 180 grader i musikstil.
Men prøv at give et link til hver af grupperne, så får vi se om jeg ikke
havde ret. Jeg gvil vove at gå op til 99,9% sikker.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-12-08 13:42

> [...]

ikke
> havde ret. Jeg gvil vove at gå op til 99,9% sikker.

Hej Åge

Jamen du er jo netop gået ind i det, med den holdning, at det kan du ikke
li'.... Så det kan du ikke li'....

Hvis en Radio's lytterskare er F.eks 39 år i snit, vil de naturligvis spille
den musik, som er kendetegnende for denne aldersgruppe.... Min ældste
Broder, er den første generation af Elvis fan's.... Og han er stadig
glødende Elvis fan... Men pudsigt nok, er hans yndlingsnummer, Mytteriet på
Bounty, og allerhelst med John Mogensen... Sådan har det også været alle
dage.... Jeg kan huske, at den sang han, før han fik sin første
motorcykel... Otto Brandenburg, har også altid været et af hans idoler,
hvilket det også stadig er....

Ens musiksmag, skulle jo gerne udvikles, gennem hele livet.... Første gang
jeg hørte Birthe Kjær, var jeg solgt... Det samme gælder Deep Purple.... The
Who røg også bare direkte ind.... Lige så, gjorde John Mogensen.... Men
indrømmet, rækken er blevet en hel del længere.... Gruppen er, tilføjede
F.eks Runrig til rækken.... Men altså lige som så mange andre grupper, så
kommer de først, når deres plader er blevet billige.... For før når de
sjældent herop.... Jeg regner med, at Love Shop, når herop, når sidste
medlem af gruppen dør.... Der skal åbenbart mere end en Hilmer Hassig til,
at vække dem, som skal tjene noget af deres brød, ved at sælge deres
musik.... Så de lider jo nok ingen nød, og lægger derfor, åbenbart hverken
sjæl eller kræfter i deres arbejde.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-08 15:16

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> Jamen du er jo netop gået ind i det, med den holdning, at det kan du ikke
> li'.... Så det kan du ikke li'....

SV: Jo, hvis jeg kan lide det, så kan jeg da lide det. Men hvis jeg ved at
jeg ikke kan lide det, så kan jeg ikke lide det. Altså hvis det rygtes at P3
pludselig er begyndt at spille en masse musik i stil med Kandis, så vil jeg
selvfølgelig begynde at lytte nærmere efter denne station. Men i øjeblikket
er jeg så tæt på at kunne udstede en statsgaranti, som man kan være, på at
jeg synes at en ny plade som de er begyndt at spille lyde skærkkelig. Selv
uden at jeg har hørt den. Det er det der med sansynlighedsudregning. Chancen
er måske 1 til 1000 på at jeg kan lide sangen.

> Ens musiksmag, skulle jo gerne udvikles, gennem hele livet....

SV: Der kan man sige at min smag har taget et par store ændringer de sidste
4 år. Fra næsten kun at kunne lide dansktop og skandinavisk danseband, synes
jeg nu rigtigt godt om tysk slager. Det aller sidste er at jeg nu er faldet
for hollandsk slager. Har lige købt 4 hollandske cd-er, med Romana, Danny
samt to boxen med forskellige artister, som f.eks. Frans Bauer, Jannes og
Marianne Weber.
Med bortset fra det. Jeg lyttede lige til nogle YouTube numre med de fire
orkestre som Alex nævnte og som jeg ikke kendte.
For mig lød de alle fire som det mest infantile larm jeg kunne forestille
mig og oveni det var alle videoerne direkte tåbelige. Nu fik jeg så bare
spildt en masse tid på at udersøge noget jeg godt vidste i forvejen.
Men jeg vil garantere for at jeg nok skal begynde at teste P3
grundlæggende den dag det rygtes at de er igang med at ændre stil og så vil
jeg være helt anderledes omhyggelig med at høre musikken.
Jeg kan kun mindes 2 plader indenfor de sidste 10 år som jeg har kunnet lide
på P3. men benny, du givel vel lige et praj den dag du opdager at P3 hart
sat et stilskifte igang. det kan jo godt være der så bliver en masse jeg kan
lide.
De to P3-sange jeg kunne lide var: "Hey heeeeey baby", med D.J. Utzi og
Joy Gutmans "Schappi das kleine krokodil", som svømmede hele vejen op gennem
Nilen.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-08 23:11

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in message

> Uha nu står Åge da helt af

Næh, det er allerede sket for længe siden

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-08 23:32

> Næh, det er allerede sket for længe siden

Jo men når du oplister alle de "fremmede" grupper, så skal det da gå helt
galt

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-12-08 22:02

> Næh, det er allerede sket for længe siden

Sv: Ja, han stod faktisk af allerede da Alex omtalte en gruppe første gang,
for en del år siden.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-08 15:53

> [...]

> så spændende som nu, og med så mange gode navne.
> Sådan i flæng: Spleen United, Carpark North, Volbeat, Blue

Tænk, jeg synes faktisk det er længe siden den HOLLANDSKE musikscene har
været så spændende som nu, og med så mange gode navne, som f.eks. Jannes.
Her er et klip hvor han synger til et med et tusintalligt publikum. Til Alex
kan jeg lige oplyse at publikum er selvfølgelig er pensionister over 70 år,
selv om de allesammen ser ud til at være under eller omkring 20 år gamle.
Sminke kan gøre meget.¨Vi nupser lige klippet her:
www.youtube.com/watch?v=L5YkHkSjy0U
En helt ny slagerstjerne er selvfølgelig Danny Hoekstra: Se og lyt her hvad
han slog igennem med i år:
http://www.youtube.com/watch?v=dbWsyTZUFZw&feature=related

OG

Tænk, jeg synes faktisk også det er længe siden den TYSKE musikscene har
været så spændende som nu, og med så mange gode hits, som f.eks. Andrea
Bergs "1000 mal belogen http://www.youtube.com/watch?v=02Wl093EB1k
og ikke mindst den nye superstjerne Helene Fisher med sin "Mitten im
paradies" http://www.youtube.com/watch?v=KKnC8KR5m5o
Vi må heller ikke glemme Monique, med sin "hey schøner mann".
http://www.youtube.com/watch?v=iAY-BnluYZE&feature=related
og ikke mindst Sonja Weisenstener med "Hey du"
http://www.youtube.com/watch?v=4cI1Pe_1GQI&feature=related

Jo der sker meget spændende og nyt på den hollandske og tyske musikscene.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-08 16:24

> [...]
> 70 år, selv om de allesammen ser ud til at være under eller omkring 20 år

Øhhh, det er jo børn på 12-13 år Åge. De er lige så lidt som 70-årige udtryk
for noget som helst i det store musikbillede.

Det jeg har hørt som det helt store navn de gange jeg har været i Holland
inden for de sidste år, er dem her:
http://www.youtube.com/watch?v=reGlno9aUpw

> Jo der sker meget spændende og nyt på den hollandske og tyske musikscene.

Det er jo ikke nyt Åge, det er gammel suppe på nye dåser.
Tysk, hollandsk, østrigsk, eller hvor det nu kommer fra. Schlagermusik er og
bliver schlagermusik, og er ret ens uanset hvilket sprog man fremfører det
på, og hvem der synger det. Vær nu lidt mere åben, og kom uden for den lille
snævre schlagerkasse. Der er en verden af musik du mangler at opdage.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-08 18:41

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Øhhh, det er jo børn på 12-13 år Åge.

SV: Nå for pokker da. Hvorfor i alverden hopper og danser de til slager???
Jeg har forstået det sådan, på diverse "musikeksperter" at det gør man kun
når man er over 70 år. Nu står der pludselig flere tusinde tilskluere som
alle er 12-13 år, og jubler som vilde dyr foran en scene hvorfra hollands
populæreste slagersanger giver den gas. I rigtig Kandis stil.
Det synes jeg altså godt kolliderer fuldstændig med det vi tidligere har
hørt, eller får forsøgt forklaret. Er aldersgrænsen sat ned fra 70 år til 13
år?. Det var sgu noget af et spring.
var det muligt at få en nærmere forklaring?

> De er lige så lidt som 70-årige udtryk for noget som helst i det store
> musikbillede.

SV: Jeg troede faktisk at det var de alleryngste i befolkningen som var mest
interesserede i musik. jeg synes ellers de sidder og de går og de cykler og
de spiller fodbold, samtidig med at drøner med musik ind i ørerne af dem.
Mon ikke vi skal lave det om til at:
1: Dem under 13 år er ikke repræsentative for musikbilledet, hvis de hører
musik som Alex ikke kan lide (Dog hvis de hører musik som Alex kan lide)
2: Dem over 13 år og under 60 år er repræsentative foir musikbilledet (Dog
ikke hvis de hører slagermsuik)
3: Dem over 70 år er ikke repræsentative for musikbílledet, hvis de hører
musik som Alex ikke kan lide (Dog hvis de hører musik sopm Alex kan lide)

Det øåbner igen op for et mysterium. Hvilke alderklasser er repræsentative
for den danske musikscene???.
1: Hvis man er mellem 13 og 60 år
2: Hvis man er mellem 27 og 43 år og går med briller
3: Hvis man er mellem 32 og 82 år og bor på Vestfyn
eller hvilke betingelser skal opfyldes??? - Indtil nu ved vi at alle under
13 og over 70 er udelukket.

> Det jeg har hørt som det helt store navn de gange jeg har været i Holland
> inden for de sidste år, er dem her:
> http://www.youtube.com/watch?v=reGlno9aUpw

> Det er jo ikke nyt Åge,

Sv: Nej ok. Men der er da i hvert fald fra i år

> Der er en verden af musik du mangler at opdage.''

SV: Ro på - ro på. Jeg kan love, at jeg flyder over af oplevelser fra P3 og
kommercielle lokalradioer.
Jeg er faktisk et helt oplevelsescenter, i den forbindelse. Men det er ikke
kun gode oplevelser. Uha uha. ´
Nu kunne jeg faktisk godt tænke mig at vide hvad Alex mener om denne
studievært, som er showmaster på Tysklands mest setge slagermusikshow. Når
showet kører igang fra de store tyske haller, er det ham som leder løjerne.
MEN han bryder da alle Alex`s regler. Gør han ikke? - Han er 25 år og er
showmaster på et slagermusikshow. OG han er selv professionel slagersanger
og en af de mest populære.
Kan det forklares ? - Han er vel ikke repræsentativ for noget som
helst.
http://www.youtube.com/watch?v=hD5kVrM79yM

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-08 19:42

> [...]

> 13 år?. Det var sgu noget af et spring.
> var det muligt at få en nærmere forklaring?

12-13-årige børn kan du da få til hvad som helst. Hverken deres personlighed
eller deres musikopfattelse er udviklede på det tidspunkt.
Det er sgu da let at betale en flok præ-pubertetsbørn til at skabe sig
tossede i TV, ja de gør det sikkert gratis.

> Indtil nu ved vi at alle under 13 og over 70 er udelukket.

Se det har du for så vidt ret i. Disse grupper er ikke der hvor man skal
lægge sit musikalske talent, hvis man vi have kredit for kreativitet og
nytænkning.

> Sv: Nej ok. Men der er da i hvert fald fra i år

Genren er fra 1940, stort set uændret.

> Kan det forklares ? - Han er vel ikke repræsentativ for noget som
> helst.
> http://www.youtube.com/watch?v=hD5kVrM79yM

Han er da et lalleglad fjols der ikke ville have en chance uden for
Tyskland. Iscenesat og orkestreret som en børnudsendelse fra 1960. Ikke min
kop te.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-12-08 11:34

> [...]
> Det er sgu da let at betale en flok præ-pubertetsbørn til at skabe sig
> tossede i TV, ja de gør det sikkert gratis.

Dertil ville jeg svare... At sidste gang, jeg så Smokie, stod alle folk med
engangslighteren hævet over hovedet, og altså min mening om den oplevelse må
vel nærmest betegnes som hårrejsende.

Det var ganske enkelt, den værste musikalske oplevelse, jeg endnu har
oplevet... Og til trods for, at jeg ikke er særligt vild med Opera, vil jeg
hellere overvære 5 hele Opera'er, end bare gentage den time med Smokie....
Som jeg ellers syntes ganske udmærket om...

Så så meget for, hvornår folks musikopfattelse, eller personlighed er
udviklet... Så gad vide, hvad Smokie har måttet betale, for at få folk til
at opføre sig sådan, netop den dag, hvor de forhåbentligt, gav deres livs
værste optræden....
For det kan vel næppe blive værre.

Så forekommer børn mig, at være langt mere ærlige. Så hvis de ser ud til at
more sig... Tja, så tror jeg på de gør det.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-08 18:51

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Det jeg har hørt som det helt store navn de gange jeg har været i Holland
> inden for de sidste år, er dem her:
> http://www.youtube.com/watch?v=reGlno9aUpw

SV: Jeg har lige lyttet. for mig lyder "musikken" som ren støj. Det runger i
hele huset og sangerinden skriger som en besat, så det ikke er til at holde
ud. Men jeg hørte den helt ud. da jeg jo er åben for at teste ukendt musik
fik den chancen. Den dumpede med glans. På en scale hvor 10 er bedst og 0 er
dårligst, vil jeg give den O - med pil nedad.

Jeg vil foreslå dig et navn fra
Tyskland, som er meget fremme i øjeblikket. Og hvor musikken er fornem og
seriøs og melodiøs. Det synes jeg er i verdensklasse.
Det er selvfølgelig Semino Rossi, som stammer fra Argentina. den ene tenor,
kunne man kalde ham. Her er der tale om kultur.

http://www.youtube.com/watch?v=-yy3dqT6FOk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-12-08 19:06

> [...]
> musik fik den chancen. Den dumpede med glans. På en scale hvor 10 er bedst
> og 0 er dårligst, vil jeg give den O - med pil nedad.

Det eneste gode ved det klip, var optagelserne med den smukke ugle.

Næ, så hellere Åges musik - det er da til at holde ud.

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-08 19:46

> [...]

> musik fik den chancen. Den dumpede med glans. På en scale hvor 10 er bedst
> og 0 er dårligst, vil jeg give den O - med pil nedad.

Nå da. Det er ellers "kun" Hollands populæreste band, og deres største
salgssucces.
Kan være du skulle ændre opfattelse af hvad der er populært i Holland, og så
nøjes med deres marginalmusik. Du skulle jo nødigt have skadet dine sarte
ører.

> Jeg vil foreslå dig et navn fra
> Tyskland, som er meget fremme i øjeblikket. Og hvor musikken er fornem og
> seriøs og melodiøs. Det synes jeg er i verdensklasse.

Hans stemme er da ikke en brøkdel så god, og heller ikke så spændende og
indfølt som Sharon Den Adel fra Within Temptation. Han er en metervare, og
hun er et unikum

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-12-08 19:50

> [...]
> indfølt som Sharon Den Adel fra Within Temptation. Han er en metervare, og

Axel, det kan man jo aldrig blive enige om - smag og behag er jo forskellig.

Jeg synes heller ikke, at hun synger godt, det skal jeg ærligt indrømme.

Og jeg kan efterhånden også forstå, at Åge kun svarer på indlæg, hvor han
kan være uenige med folk - aldrig på dem, der giver ham ret.
Og direkte spørgsmål vælger han også at overse.

Men der er måske kun plads til slagermusik i hans hovede. *GG*

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-08 19:58

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> wrote in message

> Axel, det kan man jo aldrig blive enige om - smag og behag er jo
> forskellig.

Ja, heldigvis da :)

> Jeg synes heller ikke, at hun synger godt, det skal jeg ærligt indrømme.

Fair nok, men du sammenligner sikkert heller ikke alt med Hansi Hinterseher
som reference

> Og jeg kan efterhånden også forstå, at Åge kun svarer på indlæg, hvor han
> kan være uenige med folk - aldrig på dem, der giver ham ret.
> Og direkte spørgsmål vælger han også at overse.

Der har du ramt sømmet lige på hovedet. Jeg synes faktisk jeg afholdt mig
fra at skrive nedsættende om schlagermusik i denne tråd, men det ender
uvægerligt med at Åge på et eller andet tidspunkt skriver at alt andet end
schlagermusik er noget lort, og så er vi der igen.

> Men der er måske kun plads til slagermusik i hans hovede. *GG*

Spot on :)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-08 20:11

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Men der er måske kun plads til slagermusik i hans hovede. *GG*
>
> mvh Eva

SV: hehe. ja, ikke ret meget andet i hvertfald.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-08 20:09

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

Sharon Den Adel fra Within Temptation.

Sv: øhhhhh........hmm. Nå hende¨.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-12-08 11:40

> [...]
tenor,
> kunne man kalde ham. Her er der tale om kultur.

Jeg tror faktisk at i snakker totalt forbi hinanden.... Alex's link kan jeg
da godt se, kunne sikkert være et udmærket nummer, som en koncertoplevelse,
men da på ingen måder et nummer jeg ville spille i et festligt lag. Og da
slet ikke uden video'en.... For så er jeg bange for, at publikum ville være
gået, inden den kom igang.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-08 19:32

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Øhhh, det er jo børn på 12-13 år Åge. De er lige så lidt som 70-årige
> udtryk for noget som helst i det store musikbillede.

SV: Øhhh... hvad så her. Her synger Thomas Berge (han er ca. 20 år idag) for
en halv bydel, ser det ud til. Igen et jublende publikum som kun er 12-13 år
gamle.
PS: Jeg vil dog mene de er 20-25 år. Men lad det nu ikke skille os. Vi kan
jo sætte grænsen op for dem der er u-repræsentative for musik, til 25 år -
altså så man
skal være mellem 25 og 60 år, for at betyde noget.
Der er mange ting som kollider med det vi tidligere har hørt.
http://www.youtube.com/watch?v=xYEermE_bJ0

og her spiller "Hot Banditoz" mens en hob af gymnnasie-elever jubler.
http://www.youtube.com/watch?v=X865ieTIhBM

men hehe. de har sikkert fået øl og så er de ikke repræsentative pog så e
under 20 år og så er de ikke repræsentative og så jubler de til slager og så
er de ikke repræsentative.

Jeg vidste altså ikke alle de regler som Alex har opstillet. Jeg kan
efterhånden godt forstå der er så mange der kan lide pop. det er svært at
kunne opfylde alde beingelserne for at kunne tælle med i statistikken. Når
det pop, så er der trods alt ingen betingelser der skal opfyldes. Det gør
det jo noget nemmere at komme med i statistikken.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 26-12-08 19:48

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> Jeg vidste altså ikke alle de regler som Alex har opstillet.

Jeg har da ikke opstillet nogen regler. Det eneste jeg har gjort er at
påpege det forkerte i din argumentation, når du påstår at den musik som
vores forældregeneration lytter til, og nogle rollinger hopper til, er
udtryk for hvad der er populært generelt i befolkningen, for du er
eddermademe langt fra sandheden der

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 00:21

> Det jeg har hørt som det helt store navn de gange jeg har været i Holland
> inden for de sidste år, er dem her:
> http://www.youtube.com/watch?v=reGlno9aUpw

Usædvanlig flot nummer

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-12-08 19:13

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> En helt ny slagerstjerne er selvfølgelig Danny Hoekstra: Se og lyt her
> [...]

Han synger da pænt og er til at holde ud at høre på.

Men Åge - kan du huske Heintje?

Han er også fra Holland og kom frem, da han vel var omkring de 10 år.

Hans stemme var formidabel - her er en smagsprøve:

http://www.youtube.com/watch?v=RMPlwMpNz_I

Han synger stadig, men nu er hans stemme bare god - ikke fantastisk.

Heldigvis har jeg CD`en med alle drengen Heintjes sange - den bliver ofte
hørt.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-08 20:05

> Han synger stadig, men nu er hans stemme bare god - ikke fantastisk.
>
> Heldigvis har jeg CD`en med alle drengen Heintjes sange - den bliver ofte
> hørt.
>
> mvh Eva

Ja, man kan jo ikke komme udenom at det er verdensklasse. Helt klart. Nu er
det jo en del år siden han var barne-slagerstjerne og da synes jeg jo at det
er utroligt som Tyskland og Holland holder gang i genren. Man behøver ikke
på nogen måde gå tilbage i tiden for at finde børne-slagerstjerne. De bliver
lanceret på samlebånd. og holder stilen.

Men du får lige en link tilbage med en du nok ikke kender. det er hollandske
"Demis" Jeg tror han var fremme samtidig med "Heintje". Og det er et åbent
spørgsmål hvem der synger bedst. Jeg kan ikke afgøre det. Ved ikke om du
eller andre kan. Her synger han sin udgave af "Gadan". Det er den sang som
"Jannes" synger noget hurtigere den dag i dag. Til slut i videoklippet
fortæller han at han godt kan lide "Demis Roussos" og det er jo et godt
tegn.

Her er DEMIS udgave af "Gadan"
http://www.youtube.com/watch?v=wH6mguUAmb8

Her er JANNES udgave af "Gadan" i en koncertoptagelse og i en sjov optagelse
(Der er noget forskel på hans og DEMIS`s udgave skal jeg love for)
http://www.youtube.com/watch?v=vcJWrniFWQM
http://www.youtube.com/watch?v=c3sAquAQb1w

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 26-12-08 22:08

> [...]
> behøver ikke på nogen måde gå tilbage i tiden for at finde
> børne-slagerstjerne. De bliver lanceret på samlebånd. og holder stilen.

Nu er det jo ikke den slags der spilles mest af i radioen herhjemme - tror
jeg da ikke.

> [...]
> den sang som "Jannes" synger noget hurtigere den dag i dag. Til slut i
> videoklippet fortæller han at han godt kan lide "Demis Roussos" og det er

Ham kender jeg godtnok ikke.
Han synger godt - men Heintje er bedre, synes jeg.
Ja, Demis Roussos, ham kan jeg også godt lide - synger han egentlig mere?

> [...]
>
> Her er JANNES udgave af "Gadan" i en koncertoptagelse og i en sjov
> optagelse (Der er noget forskel på hans og DEMIS`s udgave skal jeg love

Ja, der er forskel på de to udgaver - men de er begge gode, synes jeg.

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-08 23:54

> Nu er det jo ikke den slags der spilles mest af i radioen herhjemme - tror
> jeg da ikke.

SV: haha, nej dettt... Da skal du nok bo i Vestjylland for at kunne høre
sådan noget i radioen. Der kommer masser at hollandsk og tysk slager dagen
lang hele ugen, på LIMFJORD PLUS.

> Ja, Demis Roussos, ham kan jeg også godt lide - synger han egentlig mere?

SV: Han synger, indspiller plader og synger i samme stil som han plejer og
har gjort siden 1968. Jeg giver lige et link til det der vist nok er hans
nyeste hans nyeste hit. Tror det er lidt over 1 år gammelt.
http://www.youtube.com/watch?v=WttGOqDX9Vw
På tysk tv kan man se og høre den slags musik konstant. Mange af de
sangere og grupper som er gået i glemmebogen herhjemme p.g.a. den nationale
radio- og tv-boycot af underholdningsmusik, er vildt kendte dernede. Hvem
herhjemme ved f.eks. at der stadig kommer nye hit med Roger Witteger, James
Last, Les Humpries Singers, Albert West, Albert Hammond, Wind, Boney M. og
D.J. Utzi? Nej vel.
Disse sangere og grupper har da stadig årlige hits. Men det er desværre
kun public-service-tv-stationerne i Tyskland, Østrig og Schweitz som kører
uden boycot af underholdningsmusik. Så hvis man godt kan lide sådan noget
musik, fra grupper som man troede forlængst var ophørt med at eksistere, så
bliver man nødt til at se musikshowene præsis fra disse lande. Her har
grupperne fortsat derers karriere. Kun resten af verden er koblet fra.
Man kan selvfølgelig ikke orke at se alle show, så kan man ikke lave
andet end at se show. Derfor kan jeg da lige give et tip til de to mest
populære show-serier, som hver kommer 6 gange om året.
Det er eurovisionsprogrammerne:
FESTE DER VOLKSMUSIK http://www.mdr.de/feste-der-volksmusik/ (Hver gang
lanceres flere forskellige børneslager-sangere og tit i stil med Heitje)
og MUSIKANTGENSTADL http://www.musikantenstadl.tv/ (Mere fornemt program -
kor og orkester og hele sovsen)
(Her kan du se sende-terminen)
Når de sendes, er det altid ca. 3 timer en lørdag aften fra kl. 20.15 - og
altid på ARD (Tyskland) eller ORF (Østrig) eller SF (Schweitz)

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-12-08 00:38

> [...]
> sådan noget i radioen. Der kommer masser at hollandsk og tysk slager dagen

Ja, jeg bor i København - og er for længe siden holdt op med at høre radio
*GG*

> [...]
> og har gjort siden 1968. Jeg giver lige et link til det der vist nok er
> hans nyeste hans nyeste hit. Tror det er lidt over 1 år gammelt.

Tak for linket - gode gamle Demis

> [...]
> Witteger, James Last, Les Humpries Singers, Albert West, Albert Hammond,

Flere af dem troede jeg ikke eksisterede mere - det har du ret i.

> [...]
> Når de sendes, er det altid ca. 3 timer en lørdag aften fra kl. 20.15 - og
> altid på ARD (Tyskland) eller ORF (Østrig) eller SF (Schweitz)

Takker Åge - men jeg kan desværre ikke se tysk TV overhovedet.

Så jeg må nøjes med mine CD´ ere - har navne som Freddy Breck, Roy Black,
Rex Gildo, Jûrgen Marcus og flere med blandede solister.
(Men nok ingen af de nye navne - er der nogen, der synger i stil med
ovennævnte?)

Hørte forresten i dag, at Tom Jones optræder i "Året der gik" på TV 2 - det
er sq store sager *GG*

Mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-08 02:05

> [...]
> Rex Gildo, Jûrgen Marcus og flere med blandede solister.
> (Men nok ingen af de nye navne - er der nogen, der synger i stil med

SV: Stort set alle nye navne i disse show synger sådan noget, som du nævner
der. Og det er ligegyldigt hvilken alder de har. Alle teenage-grupperne
spiller sådan noget.
Jeg ved godt det kan være svært at forstille sig at dette virkelig kan
passe. Det er så diamentralt modsat af hvad vi kender her i landet. Da jeg
så det første show, troede jeg det var en drøm. Du kan prøve at forestille
dig de store danske slagere fra 60-erne og 70-erne. Sådan kører det bare
videre i Tyskland, Østrig og Schweitz.
Hvis vi inkluderer alle de regionale public-service-kanaler har man ca.
4,5 timers musikshow hver uge i den bedste sendetid , KUN med sådan noget
musik. Det skal der meget til at kunne forestille sig. Men sådan er det.
Men tilbage til det med om de nye navne synger som dem du nævnte. Det kan
jeg bedst fortælle dig ved at give dig et par links til tidens største hits,
som er lanceret i disse show, i Tyskland. Alle linksene er typisk hvad man
kan forvente i disse show. Og KUN sådan noget. Der kommer intet POP-musik
eller rock. Måske liiige et nummer eller to, men det bærer man over med. 9
ud af 10 plader er i den stil du nævner.
Her er lidt ny tysk musik med tidens navne fra Musikantenstadl:
http://www.youtube.com/watch?v=aIGrh3O7WIA
http://www.youtube.com/watch?v=_x7RkPTvapY
http://www.youtube.com/watch?v=h2KIsLabQyQ
http://www.youtube.com/watch?v=qoYW1HbQW_0
http://www.youtube.com/watch?v=oHATv7Pw0q0
http://www.youtube.com/watch?v=HSoNV07MnmY
http://www.youtube.com/watch?v=2gb-h13tiGs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=k2Xfw2NKYUY
http://www.youtube.com/watch?v=wrBunug_RKs
http://www.youtube.com/watch?v=KHHxho4kVkU
http://www.youtube.com/watch?v=wgNsp5qL5Mk
http://www.youtube.com/watch?v=sFL_yB9dK0I
http://www.youtube.com/watch?v=43v8Y_yHB7E
http://www.youtube.com/watch?v=4Kj-mdec9p0

Her er lidt ny tysk musik med tidens navne fra Feste der volksmusik
http://www.youtube.com/watch?v=VgeidV6g00M
http://www.youtube.com/watch?v=8gMJL_7M6OQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=oQ5HPUFFvRI
http://www.youtube.com/watch?v=iLABABhD5Dc

> Hørte forresten i dag, at Tom Jones optræder i "Året der gik" på TV 2 -
> det er sq store sager *GG*

SV: Det er ik`k så ring`e enda.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-12-08 10:09

> [...]
> over med. 9 ud af 10 plader er i den stil du nævner.
> Her er lidt ny tysk musik med tidens navne fra

Tak for alle de gode links - herlig glad musik.

Det kan da godt være, at hovedparten af befolkningen herhjemme ikke gider
den musik - men kune de så ikke se noget andet bare 1 time om ugen?

Forresten så jeg da flere publikummer, der ikke var hverken børn eller
oldinge - hvordan kan det mon gå til? *GG*

Helmuth Lotti og Hansi Hinterseer har jeg CD´ er med, så dem kender jeg
godt.

Der er også en tysk sanger, der hedder Tom Astor, ham er jeg også ret
begejstret for.

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 10:51

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan da godt være, at hovedparten af befolkningen herhjemme ikke gider
> den musik - men kune de så ikke se noget andet bare 1 time om ugen?

Jamen så skal de jo bare se TV2 Charlie, som sender noget dansk musik af den
slags, mindst en time om ugen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-08 11:35

> Jamen så skal de jo bare se TV2 Charlie, som sender noget dansk musik af
> den
> slags, mindst en time om ugen.

Vi skal lige huske, at vi alle betaler til public-service-kanalerne. De er
forpligtede til at alsidigt udbud. Vi er ikke alle teenagere mellem 13 og 17
år.
Det skal kunne ses på de ordinære kanaler. Og ro på - ro på. Der er masser
af plads, der er massevis, en masse masse masse plads, så ingen opdager det.
Heller ikke hvis der skulle komme 1 time hver uge i den bedste sendetid. Vi
har nemlig nogen gange ens teenager-musik-på-scene-godaften på begge
kanaler.
De pop-interesserede kommer slet ikke til at opdage det. Og så grådige
og ensporede er de popinteresserede da heller ikke, at de ikke gladeligt
vil give lidt af deres overflod af pop-programmer. Det vil da være svært at
forestille sig. Så egoistiske tror jeg da ingen folk er.
Så bare rolig.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 12:31

> Jamen så skal de jo bare se TV2 Charlie, som sender noget dansk musik af
> den
> slags, mindst en time om ugen.

Lige præcis.
Man sender heller ikke death metal, reggae, free jazz, eller andre typer
marginalmusik med et begrænset publikum, på de landsdækkende kanaler i prime
time. Så ville man som programdirektør ikke være sin opgave voksen.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-08 14:00

> [...]

> Man sender heller ikke death metal, reggae, free jazz, eller andre typer
> marginalmusik med et begrænset publikum, på de landsdækkende kanaler i

SV: I GUDER! - det har jo ligesom ikke rigtigt noget at gøre med den
almindelige folkelige underholdningsmusik ? ? ?

> Så ville man som programdirektør ikke være sin opgave voksen.

SV: Nej, de er ikke deres opgave voksen, den flok forvoksede babyer som
styrer dansk tv og radios programudbud.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-12-08 14:25

> [...]
> almindelige folkelige underholdningsmusik ? ? ?

> SV: Nej, de er ikke deres opgave voksen, den flok forvoksede babyer som

Alle over 40 bliver efterhånden skiftet ud - de satser på forvirrede
teen-age værter, der ikke er til at holde ud (undtagen for andre i samme
aldersgruppe.)

For min skyld måtte de da gerne sende jazz, heavy og andre slags musik, jeg
ikke gider høre - jeg kan sagtens finde noget andet at foretage mig.

mvh Eva

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 14:44

> Alle over 40 bliver efterhånden skiftet ud - de satser på forvirrede
> teen-age værter, der ikke er til at holde ud (undtagen for andre i samme
> aldersgruppe.)

Måske, men hvad har det med diskussionen om schlagermusik at gøre? Tro
endelig ikke at det er værterne, der bestemmer indholdet.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-08 15:25

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Måske, men hvad har det med diskussionen om schlagermusik at gøre? Tro
> endelig ikke at det er værterne, der bestemmer indholdet.

SV:
Nej, men hvad hjælper det at de håndplukkes af forvoksede babyer på 40 år.
I Tyskland var de blevet smidt på porten for længe siden og bedt om at
komme tilbage når de mentalitetsmæssigt var blevet voksne og fornuftige.
Måske generaldirektøren og visse andre skulle tage at ræse deres
forestillede
ungdom ud i den lokale ungdomsklub.
Det var vi andre bedst tjent med.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 15:31

> [...]
> I Tyskland var de blevet smidt på porten for længe siden og bedt om at
> komme tilbage når de mentalitetsmæssigt var blevet voksne og fornuftige.

Så vi skulle, for nu at blive i det nedladende sprog, i stedet have nogle
slikkede glamour-porno-konger, der er født gamle, og derfor kun kan køre i
den samme rille som deres forældre?

> Måske generaldirektøren og visse andre skulle tage at ræse deres
> forestillede ungdom ud i den lokale ungdomsklub.

Hvad er der galt med ungdommelig begejstring?

> Det var vi andre bedst tjent med.

Tal nu bare for dig selv Åge, og de 2-3 andre ligesindede. Der er vist ikke
ret mange andre der vil med under den gamle hat af stilstand som du agiterer
for.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-08 15:43

> Hvad er der galt med ungdommelig begejstring?

SV: Intet, hvis man derved kommer til at forestille sig selv som 15 årig
igen, så er det da helt fint -
men man skal bare lige huske at vi er en blanding af aldersklasser her i
samfundet.
Men man bliver altså ikke yngre af at lefle, hvis det er det det drejer sig
om.
Det kan faktisk komme til at virke sådan, at de unge så bliver dem der er
fornuftigere end forældrene. Det hører man tit om, at de er. Jeg er
tilbøjelig til
at give ret.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 16:09

> [...]
> samfundet.
> Men man bliver altså ikke yngre af at lefle, hvis det er det det drejer

Det du kalder leflen, er nok det vi andre kalder afslappethed.
Du lyder sgu som mine forældre lød under ungdomsoprøret. Men de var dog så
kloge at de i stedet for at kæmpe mod det der uvægerligt ville ske, valgte
at leve med det og få det bedste ud af det.

Du er en gammel stivnakke Åge, og fred være med det, hvis du ikke altid
råbte så højt om moralens forfald og sædernes forandring som et onde her i
offentlige fora. Du står altså rimelig alene, så mon ikke du bare skulle
nyde at du faktisk har den musik du kan lide i dit lokalområde, og så lade
samfundet udvikle sig derhen hvor samfundet vil udvikle sig?
Der er i hvert tilfælde ikke meget du kan gøre ved det, ud over at være en
mavesur gammel mand

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 15:27

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in message

> Måske, men hvad har det med diskussionen om schlagermusik at gøre? Tro
> endelig ikke at det er værterne, der bestemmer indholdet.

Nope, det er efterspørgslen og populariteten. Ellers ville stationerne godt
nok hurtigt miste deres lyttergrundlag.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 16:41

> Nope, det er efterspørgslen og populariteten. Ellers ville stationerne
godt
> nok hurtigt miste deres lyttergrundlag.
>
> /Alex

Jeps og der er kun en smule efterspørgsel ude i 7. kartoffelrække i det
nordvestlige Jylland.
Var der et marked ville vi sikkert være mange, der kunne få en pæn hyre for
at spille det på forskellige radiostationer.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-12-08 11:52

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Måske, men hvad har det med diskussionen om schlagermusik at gøre? Tro
> endelig ikke at det er værterne, der bestemmer indholdet.

Det skal jeg ikke kunne sige, men han får skylden, hvis det opfattes som
noget L...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-12-08 13:28

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> Det skal jeg ikke kunne sige, men han får skylden, hvis det opfattes som
> noget L...
>
> M.V.H....Benny..

Ja, og via hans (skråstreg) hendes egen selvrespekt afgør vedkommende selv
hvad vedkommende vil stille op til af platheder. Og ja selvrespekt
er vist en by på månen, for danske tv-værter generelt set. Selvfølgelig med
undtagelser.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-12-08 14:46

> [...]
> hvad vedkommende vil stille op til af platheder. Og ja selvrespekt
> er vist en by på månen, for danske tv-værter generelt set. Selvfølgelig

Tja, men sommetider må man vel bare passe sit arbejde...

Det er jo ikke altid, at ens arbejdsgiver lægger lige så meget i ens
arbejde, som man gerne selv ville, og syntes at han burde.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 15:26

> [...]

> Alle over 40 bliver efterhånden skiftet ud - de satser på forvirrede
> teen-age værter, der ikke er til at holde ud (undtagen for andre i samme

Jeg tror ikke den der med musik for de unge på 40 holder længere. Jeg selv
er pænt over 40, og jeg har absolut intet forhold til hverken dansktop eller
tysk schlagermusik. Jeg er opvokset med rockmusikken på samme måde som alle
andre på min alder og faktisk helt op til 60

> For min skyld måtte de da gerne sende jazz, heavy og andre slags musik,
> jeg ikke gider høre - jeg kan sagtens finde noget andet at foretage mig.

Jeg har det fint med at de spiller noget af den marginalmusik som jeg godt
kan lide på andre kanaler end de landsdækkende. Faktisk har DK4 en hel del
lækker jazz, og VH1 har tung rockmusik. Så jeg klager ikke som Åge, og jeg
ser det heller ikke som en konspiration at det ikke er den musik de spiller
på DR og TV2. Hvorfor i alverden skulle de belemre resten af befolkningen
med dansktop, goth metal, og jazz, når det beviseligt ikke er det de fleste
vil høre?

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-08 15:50

> Jeg er opvokset med rockmusikken på samme måde som alle andre på min alder
> og faktisk helt op til 60
^
SV: Sån noget pjat-snak. Tal ikke for mig. Jeg er langt under 60 - jeg er
vokset op med dansktop og slager

> Hvorfor i alverden skulle de belemre resten af befolkningen med dansktop,
> goth metal,

SV: Hehe, Dansktop, punkrock, heyvy metal, goth metal, nazirock og sån noget
tsk tsk.... - Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde. Jeg vælger at tage
en kop kaffe.

Hilsen Åge

Ps. Hvad skulle vi gøre uden Tyskland, Østrig, Schweitz, Holland og Flandern
? - sørgeligt at det er de eneste lande som ikke har forvoksede babyer, men
i stedet voksne fornuftige mennesker indenfor medieverdenen.

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 16:10

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> SV: Sån noget pjat-snak. Tal ikke for mig. Jeg er langt under 60 - jeg er
> vokset op med dansktop og slager

Nu er du jo også beviseligt en afviger Åge, lev med det

> SV: Hehe, Dansktop, punkrock, heyvy metal, goth metal, nazirock og sån
> noget tsk tsk.... - Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde. Jeg vælger
> at tage en kop kaffe.

Jamen velbekomme :)

Fra : Max

Dato : 27-12-08 17:29

Hej Åge

> [...]
> Flandern ? - sørgeligt at det er de eneste lande som ikke har
> forvoksede babyer, men i stedet voksne fornuftige mennesker indenfor

Hvorfor har du valgt at emigrere til danmark når dine sympatier
ligger helt andre steder ?

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-12-08 12:17

> [...]
men
> i stedet voksne fornuftige mennesker indenfor medieverdenen.

Man er vel opvokset med den musik, man selv valgte at vokse op med.

Jeg går ud fra, at jeg voksede op, nogenlunde som alle andre... Og der er
desværre ikke så langt til de 60, som jeg gerne selv havde set.... Og jeg
føler jeg er opvokset med næsten alle genrerne.... Dengang hed de ganske
vist, noget andet, hvilket somme tider giver anledning til nogen forvirring,
for det jeg kalder noget musik, kalder andre noget andet.

Så jeg har åbenbart været her, i al den tid, som i har.... Og jeg er ganske
enkelt, helt pr automatik, gledet ind i næsten alle genrer, lige fra
Gissemand & Olga Svendsen til Black Sabbath.... Mon ikke Schlager også
befinder sig et eller andet sted, der i mellem.

Men indrømmet, der var visse ting dengang, som blev sorteret fra.... Men det
var sådan set, ris til egen røv... For det er næsten altsammen, blevet taget
op senere.... Så det var ikke fordi man ikke kunne li' musikken... Måske,
det bare ikke var in' at lytte til ( Hvad man sikkert alligevel gjorde i
smug ) på den tid, og med den omgangskreds man nu havde.

Så jeg kan da kun sige lige som Christian Anders, at hvis der er en mulighed
for en musikalsk oplevelse, uanset genre, så " Geh' nicht vorbei " Hvilket
forresten er et pragtfuldt nummer...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 16:46

> [...]
alle
> andre på min alder og faktisk helt op til 60

Den med musik for de unge på 40 holdt op med at eksistere omkring samme tid
som det store boom med ny musik satte ind i de tidlige 60'ere. Det er noget
der hører til vores forældres generation.
Jeg er faktisk sikker på, at jeg til koncerter med f.eks. Rolling Stones har
set folk på over 60 og helt ned til omkring 15 år. Det er blot endnu et
bevis på, at rockmusikken er universel og den helt fremherskende musikform.
Og da det forholder sig sådan vil vi i løbet af relativt få år også se
rockfans på 70 år eller mere.
Der bliver satame gang i plejehjemmene senere i det her århundrede

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 16:55

> [...]
> noget
> der hører til vores forældres generation.

Just præcis, plus et par håndfulde afvigere i en lille enklave i
Nordvestjulland :)

> [...]
> set folk på over 60 og helt ned til omkring 15 år. Det er blot endnu et
> bevis på, at rockmusikken er universel og den helt fremherskende

Det er også min erfaring. Den festival jeg arbejder for (www.mosstock.dk)
har 90% rockmusik på programmet, og både bestyrelse og en god del af
publikum er godt på den anden side af de 50.
De rockkoncerter jeg har været til på det seneste viser samme billede som du
har observeret, og for pokker hvor er det lækkert at kunne gå til Goth
Rock-koncert sammen med sine børn

> Og da det forholder sig sådan vil vi i løbet af relativt få år også se
> rockfans på 70 år eller mere.
> Der bliver satame gang i plejehjemmene senere i det her århundrede

Zeppelin på anlægget, Jack D i kopperne, og hænderne godt opppe på
sygeplejerskernes lår - Rock'n'fuckin'roll

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-08 18:32

> og hænderne godt opppe på sygeplejerskernes lår -

SV: Gris
- ØF ØF

Fra : Max

Dato : 27-12-08 18:35

Hej Allan

> Der bliver satame gang i plejehjemmene senere i det her århundrede

Du behøver nu ikke vente, jeg høre ofte rock musik på plejehjemmet,
sidst var det CCR for fuld skrue :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 19:36

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> SV: Gris
> - ØF ØF

Uden tvivl, og hvorfor skulle det ændre sig bare fordi jeg kommer på
plejehjem engang?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-12-08 12:24

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> SV: Gris
> - ØF ØF

Men du ville gerne bytte plads ))

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-12-08 12:23

> [...]
> rockfans på 70 år eller mere.
> Der bliver satame gang i plejehjemmene senere i det her århundrede

Tja, men hvis vi så husker Alex's udtalelser om Præ-teenagere ved Åge's
Schlager shows...
Kan det så ikke siges, at gå lige op ?... Så må den vel være nogenlunde
tilsvarende universel ?
Der menes publikum jo, at være de rene oldtidsfund, hvilket jo så åbenbart
ikke helt, er i overensstemmelse med sandheden.... For der var jo åbenbart
også..... Alle aldersklasser.... Hvilket jeg ikke finder noget noget odiøst
i.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 15:21

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> SV: I GUDER! - det har jo ligesom ikke rigtigt noget at gøre med den
> almindelige folkelige underholdningsmusik ? ? ?

Jo, det er lige så marginalt, har har et lige så lille publikum totalt set.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-12-08 11:49

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> SV: Nej, de er ikke deres opgave voksen, den flok forvoksede babyer som
> styrer dansk tv og radios programudbud.

Er vi ikke allesammen det ?

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-12-08 13:34

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i meddelelsen

> Er vi ikke allesammen det ?
>
> M.V.H....Benny..

Sv: Åårhhhhhh....... hehe. Men det er i hvert fald ikke os allesammen som
hedder Kenneth Klummer

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-12-08 14:48

> Sv: Åårhhhhhh....... hehe. Men det er i hvert fald ikke os allesammen som
> hedder Kenneth Klummer

Det er nu nok de forskellige programchefer der bestemmer en del der....

Den anden tager sig vist mest af økonomien og styringen generelt.... Hvilket
han vist indtil videre har gjort ganske godt. Så at kalde ham Klummer, tror
jeg ikke er helt retfærdigt.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-08 11:28

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Der er også en tysk sanger, der hedder Tom Astor, ham er jeg også ret
> begejstret for.
>
> mvh Eva

Ja, Tom Astor er rigtig god. Forresten er Tysklands 3 største topnavne
indenfor country Tom Astor, Linda Feller og Truck Stop. Det er dem de
spiller mest i disse show.
Tom Astor var med i et jule-show for få dage siden. Her er han i en
optagelse fra showet Musikantenschencke,fra Mdr
www.youtube.com/watch?v=QqOCQAGVkAE
Her er TRUCK STOP i en optagelse fra Die nacht des deutsches schlagers, fra
Ndr www.youtube.com/watch?v=0wkc5A4_jsI
Her er LINDA FELLER i en optagelse fra Musikantenstad
www.youtube.com/watch?v=CkXchMN2lqQ

Du skrev også at du forresten så flere publikummer, der ikke var hverken
børn eller oldinge - hvordan kan det mon gå til? *GG*
Jeg ved ikke hvordan det kan gå til. Men det er ganske normalt. Jeg vil
gætte på at slager-sangere og grupper har en gennemsnitsalder som er 30-40
år lavere end det vi ser i Danmark.
Det skyldes jo at man kører korstog mod den slags musik i dansk og europæisk
tv. Ikke mange tør hoppe med på den karriere, når de ikke kan blive
ordentlig kendt. Tv er altfgørende.
TV i Tyskland, Østrig, Schweitz, Holland og Flandern kører direkte modsat
politik. I sammenligning med slager har man næsten boycot af pop-musik i
disse lande. Altså lige omvendt.
Jeg har kun hørt om noget meget sjældent pophalløj midt om natten, hvor det
ikke generer nogen. Og så MGP selvfølgelig. Resten er dejlig slager.
Det viser hvad tv betyder.

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-12-08 14:28

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> "Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

Denne er min favorit med Tom Astor

http://www.youtube.com/watch?v=Nqh985Dmad4&feature=related

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-08 02:13

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Takker Åge - men jeg kan desværre ikke se tysk TV overhovedet.

SV: Hvis du køber en parabol og smider op på taget, så har GRATIS alle de
tyske kanaler. En analog modtager kan man nok finde brugt til 100 kr. Jeg
fik min for 50 kr.
Hvis du bor i lejlighed tror jeg nok man kan få nogle meget små paraboler
til at stille i vindueskarmen, ligesom en potteplante. Så er der musik for
alle pengene, øhh ingen penge mener jeg.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-08 00:43

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> wrote in message

> SV: haha, nej dettt... Da skal du nok bo i Vestjylland for at kunne høre
> sådan noget i radioen.

For en gangs skyld er jeg fuldstændig enig med dig Åge, og lad det gerne
forblive sådan.

> På tysk tv kan man se og høre den slags musik konstant. Mange af de
> sangere og grupper som er gået i glemmebogen herhjemme p.g.a. den
> nationale radio- og tv-boycot af underholdningsmusik

Glem nu dine konspirationsteorier Åge, der er ingen boykot.
Du er bare så heldig (for dig) at bo i det område i Danmark hvor der er et
marked for den slags musik, men i resten af landet er musiksmagen altså ret
meget anderledes.
Kan du ikke bare nyde at du har den musik du kan lide i dit område, og så
stoppe den hetz mod nogle spøgelser du tror med djævlens vold og magt
forhindrer vi andre i at høre det? Fakta er at vi bare ikke gider at have
det, længere er den ikke.
Og hvorfor blive ved med at hidse sig op over at vi faktisk alle har det vi
gerne vil have?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-12-08 12:08

> [...]
> det, længere er den ikke.
> Og hvorfor blive ved med at hidse sig op over at vi faktisk alle har det

Nu var du jo helt god til, selv at foreslå, at publikum var betalt for at
ligne nogle, der kunne lide det.
Bare for at kommentere dine konspirationsteorier ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-08 12:27

> [...]

> ligne nogle, der kunne lide det.
> Bare for at kommentere dine konspirationsteorier ))

SV: Lad os i den forbindelse lige skyde ind at publikum io de store tyske
musikshows sandelig betaler cool cash for at være med i disse show. Det er
direkte udsendelser og selv forpremieren skal man betale for at være med
til. Og når både børn, unge og gamle hopper og danser og klapper og synger
med, så er det ret indlysende at det er fordi de kan lide det.
Hvorfor i alverden skulle man betale flere hundrede kroner for at være
med i et 3-timers-program med noget som man ikke kan lide??? - Så må det da
være fordi man har så mange penge at man ikke aner hvad man skal bruge dem
til. Når de jubler og svinger med flag i disse show, så er det da i hvert
fald ikke noget DE er betalt for - tværtimod har de selv betalt i dyre
domme, for at få lov til at være med. Og sikkert også selv betalt for
flagene. hehe

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-12-08 12:45

> [...]
> fald ikke noget DE er betalt for - tværtimod har de selv betalt i dyre
> domme, for at få lov til at være med. Og sikkert også selv betalt for

Hej Åge

Tja, det var jo noget i den retning jeg mente....

Ser de ud til at more sig, gør de det sikkert også.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-12-08 12:01

> [...]
> Ja, Demis Roussos, ham kan jeg også godt lide - synger han egentlig mere?

> Ja, der er forskel på de to udgaver - men de er begge gode, synes jeg.

Det må man nok svare ja til.... Selvom den sidste udgivne plade kom i 2006,
som var en Live...
Men der skulle efter sigende komme en ny studio cd i 2009....

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-12-08 20:26

> [...]
> sin ret:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=VrOQNJNzD1g
>
> Ahhh, det lettede, når man nu ikke fik billet til Parken

Tja, det er vel ikke sådan, når man ikke rigtigt ved, om man er vekselstrøm
eller jævnstrøm.

Det eneste jeg ved med sikkerhed, er at der er en jævn strøm af veksler

M.V.H....Benny..