Gangstativerne
Fra : Martin Bak

Dato : 18-12-08 22:13

Har i set de gamle udvikle sig fra totalt afvisende overfor alt nyere end
Johnny Reimars velmagtstider og alle andre genrer end Åge Classic, til at
live fuldstændigt op og næsten være med på beatet.

Det er dog alligevel en utrolig forvandling.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-12-08 22:46

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Det er dog alligevel en utrolig forvandling.
>
> --
> Martin

___

Ja, jeg og jeg har faktisk en drejbog til en ny udsendelses-rækker på måske
52 afsnit.

Programmets handling skal nu være at fem 20-årige og fem 30-årige får
100.000 kr. hver. Det skal være pop-fanitikere, men de skal prøve hvem af
dem som kan lave en cd med 12 numre ud i slager-genren. De 100.00 kr. skal
de selv forvalte på bedste måde for at få cd-en lavet og få reklameret for
den på den måde selv ønsker, tv/aviser/plakater og hvad ved jeg. Herefter
skal de forsøge at få solgt flest mulige cd-er på en måned. Den gruppe der
vinder får 100.000 kr. hver til sig selv samt et 14-dages ferieophold i den
hollandske koloni "Aruba" som er en eksotisk hollandsk ø ud for Venezuela i
Sydamerika. Flere rejsebeskrivelser fra ferierende danske på øen fortæller
hvordan hollandsk slager vælter ud fra beværtninger.

I udsendelsen skal de to grupper oplæres i genren af f.eks. lederen af
Kandis, Kim og Hallo eller Blue Hawai og så skal de følge i disse gruppers
koncert-kølvand i hvert afsnit.

Lyder det ikke som en rigtig god serie ?

Nu kalder man den anden serie "gangstativerne"". denne her serie som jeg
foreslår, kunne man f.eks. kalde noget i retning af "Næseringene".

Hilsen Åge

PS: En lille ændring. Måske skulle hele serien optages på Aruba. der skulle
det hele foregå og så skulle de synge på hollandsk. Hmmmmm....

Her er en lille video fra en anden hollandsk ø som hedder Saba. Det er også
en hollandsk koloni. Her ser vi et neger-orkester fra øen, spille
slagermusik. Det kunne være sjovt at serien skulle foregå på en af de
hollandske palmeøer.

http://www.youtube.com/watch?v=Y0nmxIWq0k8&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ralph

Dato : 18-12-08 22:51

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kandis, Kim og Hallo eller Blue Hawai og så skal de følge i disse gruppers

Helt ærligt, synes jeg det er en fin ide. Jeg er sikker på at Kanal5 vil
give en flaske rødvin for den.

Jeg var iøvrigt på Fur idag, hvorfor er din garage gul, når dit hus er rødt?

--
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-12-08 22:57

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg var iøvrigt på Fur idag, hvorfor er din garage gul, når dit hus er
> rødt?
>
> --
> Ralph

-----

DU GODESTE - er huset blevet rødt lige pliudselig ????????¨- Det skal jeg
lige ud at se.

Fra : Ralph

Dato : 19-12-08 00:00

> DU GODESTE - er huset blevet rødt lige pliudselig ????????¨- Det skal jeg
> lige ud at se.

Bor du ikke i nummer 16?

--
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-12-08 23:02

--

sv:
Ja og angående den hollandske trope-ø Aruba. Her er lige et videoklip med et

Lokal musik fra Aruba
http://www.youtube.com/watch?v=WhGN288hkoA

mere eksotisk musik her
http://www.youtube.com/watch?v=XSNTj-RRiAI

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-08 11:04

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message
> Har i set de gamle udvikle sig fra totalt afvisende overfor alt nyere end
> Johnny Reimars velmagtstider og alle andre genrer end Åge Classic, til at
> live fuldstændigt op og næsten være med på beatet.

Hvad mener du?
Jeg synes ikke de rigtig gamle har ændret sig, men den nye generation af
"gamle" er jo opvokset med rockmusik, så selvfølgelig påvirker det deres
smag at de har en musikalsk påvirkning fra ungdomsoprøret.

/Alex

Fra : Martin Bak

Dato : 19-12-08 13:51

> [...]
> "gamle" er jo opvokset med rockmusik, så selvfølgelig påvirker det deres
> smag at de har en musikalsk påvirkning fra ungdomsoprøret.

Det jeg mener er, at det fra starten af programserien blev poienteret af de
gamle selv, at de ikke kunne fordrage rytmisk musik, det var bare larm og
bum-da-bum osv.
Nogle af dem lyttede kun til klassisk, andre til viser og den slags.

Her efter 3 (?) afsnit ser vi de samme gamle være anderledes med på spøgen.
De er engagerede og råber yeah yeah, og nyder helt åbenbart musikken og dens
udtryk. Deres grænser er tydeligvis rykket, og de har såmænd ligefrem fået
smag for det rytmiske. Man ser dem f.eks. sætte det på hjemme hos dem selv,
tilsyneladende af ren lyst.

De gamle _er_ altså rigtige gamle. Gennemsnitsalderen er over 80.

Det er da tankevækkende, at musikalsk opdragelse således åbenbart kan gå
begge veje. Mange af os andre er blevet indført i klassisk musik, bare fordi
det var noget man "skulle". Fornægtere af rytmisk musik kan åbenbart på
samme måde, ved en seriøs indførelse, komme til at sætte pris på dén musik.

--
Martin
www.martinbak.dk/