ACDC og billetlugen
Fra : Peter T.

Dato : 17-12-08 10:45

Jeg trykkede "køb billet" kl 10:00:08 hos billetlugen.dk i følge pcen.
Klokken er nu 10:44 mens jeg skriver dette og jeg venter stadig. Er der
andre herinde der også sidder i kø? :)

--
Peter T.

Fra : Mette & René Kjær

Dato : 17-12-08 10:58

"Peter T." <usenet170908@hotmail.INVALIDcom> skrev i en meddelelse
Jeg trykkede "køb billet" kl 10:00:08 hos billetlugen.dk i følge pcen.
Klokken er nu 10:44 mens jeg skriver dette og jeg venter stadig. Er der
andre herinde der også sidder i kø? :)

Ja, cirka samme tid gik jeg igang

René

Fra : Mette & René Kjær

Dato : 17-12-08 11:01

"Mette & René Kjær" <dsl289289@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg trykkede "køb billet" kl 10:00:08 hos billetlugen.dk i følge pcen.
> Klokken er nu 10:44 mens jeg skriver dette og jeg venter stadig. Er der

vi må jo sidde i en kø, tror ikke siden er brudt sammen, men kan bare ikke
klare flere

René

Fra : Peter T.

Dato : 17-12-08 11:09

In article <giaikk$b0u$1@newsbin.cybercity.dk>, dsl289289
@vip.cybercity.dk says...

> vi må jo sidde i en kø, tror ikke siden er brudt sammen, men kan bare ikke
> klare flere

Ja. Men EB har skrevet lidt om det nu.

<http://ekstrabladet.dk/musik/dkmusiknyt/article1099491.ece>

--
Peter T.

Fra : Mette & René Kjær

Dato : 17-12-08 11:11

> [...]
@vip.cybercity.dk says...

> vi må jo sidde i en kø, tror ikke siden er brudt sammen, men kan bare ikke

ja og billetlugen hjælper jo ikke ligefrem på det

René

Fra : Mathias

Dato : 17-12-08 11:15

Mette & René Kjær skrev:
> "Mette & René Kjær" <dsl289289@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
>>
> vi må jo sidde i en kø, tror ikke siden er brudt sammen, men kan bare ikke
> klare flere
>
> René

Jeg er lige kommet igennem og har fået bestilt mine billetter. Det tog
omkring en time at komme så langt. Utroligt at Billetlugen kan fortsætte
med at have den tjans når der er så meget bøvl hver eneste gang.

Jeg tror at der kun er siddepladser tilbage nu

Fra : Peter T.

Dato : 17-12-08 11:19

In article <4948d13f$0$90265$14726298@news.sunsite.dk>, mathias@-vaek-
supermathias.dk says...

> Jeg tror at der kun er siddepladser tilbage nu

:( Vi er otte drenge, der ikke vil have siddepladser.

--
Peter T.

Fra : Mette & René Kjær

Dato : 17-12-08 11:36

> [...]
> supermathias.dk says...

> :( Vi er otte drenge, der ikke vil have siddepladser.

der bliver piiiiisse varmt den dag og man kan slet ikke holde ud og være på
plænen, hehe
se nu positivt på det

René

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-12-08 11:58

Mathias <mathias@-vaek-supermathias.dk> wrote:

> Utroligt at Billetlugen kan fortsætte
> med at have den tjans når der er så meget bøvl hver eneste gang.

Måske fordi det er dyrt og kompliceret at skulle håndtere 10.000 vis af
brugere på _én_ gang ... især når det kun er til de 10-15 gange om året
hvor alle tossere skal se et eller andet faleret band .. ;)

/thomas

Fra : Mette & René Kjær

Dato : 17-12-08 12:03

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> brugere på _én_ gang ... især når det kun er til de 10-15 gange om året
> hvor alle tossere skal se et eller andet faleret band .. ;)

som netop topper hitlisterne, men tag du bare ind og hør britney.

René

Fra : Peter T.

Dato : 17-12-08 12:13

In article <giam8l$c8e$1@newsbin.cybercity.dk>, dsl289289
@vip.cybercity.dk says...

> som netop topper hitlisterne, men tag du bare ind og hør britney.

Jeg tror du overså hans smiley. :)

--
Peter T.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-12-08 12:15

Mette & René Kjær <dsl289289@vip.cybercity.dk> wrote:

> "Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> som netop topper hitlisterne, men tag du bare ind og hør britney.

jeg skulle måske have sat nogen <irony></irony> tags omkring ?

/thomas

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-12-08 07:59

Thomas von Hassel skrev:

> Måske fordi det er dyrt og kompliceret at skulle håndtere 10.000 vis af
> brugere på _én_ gang ... især når det kun er til de 10-15 gange om året
> hvor alle tossere skal se et eller andet faleret band .. ;)

Eftersom det ikke kun er i Danmark, at der findes rockkoncerter og
internet, burde man vel kunne skaffe den nødvendige kapacitet ved at
tænke lidt mere internationalt.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-12-08 16:14

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote:

> Eftersom det ikke kun er i Danmark, at der findes rockkoncerter og
> internet, burde man vel kunne skaffe den nødvendige kapacitet ved at
> tænke lidt mere internationalt.

Tja, billetnet er ejet af Tickemaster en af de største i verden og selv
de havde problemer med store arrangementer ..

/thomas

Fra : Peter T.

Dato : 17-12-08 17:33

In article <1is3p38.ddqbm21el4n0gN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk says...

> Tja, billetnet er ejet af Tickemaster en af de største i verden og selv
> de havde problemer med store arrangementer ..

Ikke desto mindre undrer det mig, at der stadig er problemer med et
sådan projekt, som at sælge billetter til ACDC online. Og jeg vil ikke
gøre mig klog på teknikken bagved, da jeg som forbruger forventer, at
den slags simpelthen skal virke.

Jeg er temmeligt meget irriteret på billetlugen.

--
Peter T.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-12-08 20:39

Peter T. <usenet170908@hotmail.INVALIDcom> wrote:

> [...]
> den slags simpelthen skal virke.
>
> Jeg er temmeligt meget irriteret på billetlugen.

problemet er at det er nemt at lave et system som bare skal spytte en
masse data ud, f.eks. et nyhedssite ... men hvis du skal have
kooridneret et bestillingssystem så er det pisse svært at skalere .. for
ikke at sige umuligt ..

/thomas

Fra : Steen BJ

Dato : 17-12-08 14:58

> [...]

> Jeg trykkede "køb billet" kl 10:00:08 hos billetlugen.dk i følge pcen.
> Klokken er nu 10:44 mens jeg skriver dette og jeg venter stadig. Er der

Nogen der er kommet igennem de sidste par timer?