Populæreste Beatles-sange
Fra : Ukendt

Dato : 15-12-08 11:41

Vi har tidligere haft en lang og indædt debat om hvor kendt og populær
sangen Obladi Oblada med Beatles egentlig er.
Nu har en af USAs førende radiostationer WCBS i New York lavet en liste over
de populæreste Beatles-sange.
Jeg er langt fra enig i alle numre på listen og en del af dem kan godt undre
mig en hel del.
Men jeg kan konstatere, at Obladi Oblada ikke er fundet "værdig" til
overhovedet at komme på listen
Listen kan ses via følgende link:
http://www.wcbsfm.com/Top-40-Beatles-Songs/2058282

Stationen kan iøvrigt varmt anbefales, hvis man vil lytte til de største
klassikere fra 60'erne, 70'erne og 80'erne. Dog skal man være opmærksom på,
at de indtil den 26. december kun spiller julemusik, men derefter er det
"back to normal".

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-08 12:26

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> wrote in message

> [...]
> undre
> mig en hel del.
> Men jeg kan konstatere, at Obladi Oblada ikke er fundet "værdig" til

Jeg er i hvert tilfælde enig i top-10, selv om der også er et par stykker
længere nede der undrer mig.
Men det er klart at singlerne ligger hvor de ligger.

/Alex

Fra : Martin Bak

Dato : 15-12-08 17:46

> Jeg er i hvert tilfælde enig i top-10, selv om der også er et par stykker
> længere nede der undrer mig.

Det er jeg så ikke. Jeg begriber ikke at "Cant bye me love" ligger så højt
oppe. Det er faktisk den der undrer mig mest på hele listen.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-08 18:08

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in message

> Det er jeg så ikke. Jeg begriber ikke at "Cant bye me love" ligger så højt
> oppe. Det er faktisk den der undrer mig mest på hele listen.

Hvorfor ikke? Det var da et af deres allerstørste hits, som røg direkte ind
på 1. pladsen i England, og hoppede fra nr. 27 til nr. 1 i U.S.A., hvilket
ingen anden single nogensinde havde gjort.
Den solgte over 1 mill. alene i England.

http://en.wikipedia.org/wiki/Can%27t_Buy_Me_Love

/Alex

Fra : Martin Bak

Dato : 16-12-08 08:25

> [...]
> hvilket ingen anden single nogensinde havde gjort.
> Den solgte over 1 mill. alene i England.

Fordi den, i mine ører, er nogenlunde ligeså gumpetung som ObLaDi-ObLaDa.
Bevares, den har da et fængende refrain

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-08 10:26

> Fordi den, i mine ører, er nogenlunde ligeså gumpetung som ObLaDi-ObLaDa.
> Bevares, den har da et fængende refrain

Ok, jeg tror jeg misforstod dig før.
Jeg vil give dig ret i at sangen ikke har kvaliteter der berettiger den til
at blive sådan et hit, men sådan har jeg det også med Spice Girls. Det man
ikke kan forstå, må man bare lære udenad

/Alex

Fra : Max

Dato : 15-12-08 12:54

Hej Allan

> Jeg er langt fra enig i alle numre på listen og en del af dem kan
> godt undre mig en hel del.

Jeg kan sige det samme, men jeg vil heller ikke kunne sætte dem
op i nogen rækkefølge, hvilke man foretrækker syntes jeg afhænger
meget at tidspunket og ens eget humør.

Dog mangler jeg A Day in Life på listen.

--
Mvh Max

Fra : Per H

Dato : 15-12-08 13:37

der er vel 2 kanaler.

http://www.1011hd2.com/

per

Fra : Anders Strand Peders~

Dato : 15-12-08 14:11

Per H <tramanden@gmail.com> skrev:

>der er vel 2 kanaler.
>
>http://www.1011hd2.com/
Det er rigtigt. Faktisk har CBS indtil flere stationer.
Men tilbage til emnet Beatles. Så findes der i Canada en
station, som spiller i Beatles i alle afskygninger:
http://www.beatlesradio.com/
/ Anders

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-08 15:19

"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse

> der er vel 2 kanaler.
>
> http://www.1011hd2.com/
> --

Jo, men det er den der spiller julemusik nu, der er den normale oldies
kanal.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-12-08 15:47

Allan Krautwald skrev:

>Listen kan ses via følgende link:
>http://www.wcbsfm.com/Top-40-Beatles-Songs/2058282

Så kan man se hvilke man hurtigst bliver træt af at høre på hvis man hører
radio, da de fleste radioværter har fået den ide, at det der menes er mest
populært, skal råspilles på en måde, så man til sidst dårligt kan høre på
det, uden at være ved at brække sig af det !

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-08 16:00

> [...]
> populært, skal råspilles på en måde, så man til sidst dårligt kan høre på
> det, uden at være ved at brække sig af det !

Tjoh men med en playliste på mange tusinde numre (i modsætning til dansk
radios få hundrede) går der nok lidt tid inden du brækker dig