Når der går politik i musik
Fra : Ukendt

Dato : 10-12-08 23:31

Ham Niels Hausgaard ?

Ham den hyggelige fra Nordjylland...
Ham den lune...

Hvorfor fanden går han ind i politik ??
Jeg har tabt alt for dên nar.
Hans shows er sku' også blevet
selvfede og trivielle.

http://jp.dk/indland/indland_politik/article1540245.ece

Fra : Max

Dato : 11-12-08 00:10

Hej Eque

> Hvorfor fanden går han ind i politik ??

Han har jo været i politik så længe han har stået
på en scene, du må da være noget fantasiforladt
hvis du aldrig har opdaget det før.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 17:19

> Hej Eque

> Han har jo været i politik så længe han har stået
> på en scene, du må da være noget fantasiforladt
> hvis du aldrig har opdaget det før.

Har du eksempler på tidligere episoder,
hvor han er pustet op i medierne som nu ?

Fra : Max

Dato : 11-12-08 17:32

Hej Eque

> Har du eksempler på tidligere episoder,
> hvor han er pustet op i medierne som nu ?

Ja, men tag dog den diskusion i dk.politik gruppen,
den har intet at gøre i en musik gruppe.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 00:11

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
> Ham Niels Hausgaard ?

> [...]
Tjah, det er nu ikke nogen nyhed. Han har været involveret i den kritiske
del af EU-debatten i 20 år mindst og også offentligt deltaget i den i mange
år.
Det er ikke ualmindeligt at kunstnere blander sig. Forud for afstemningen i
1992 købte Kim Larsen en hel reklameblok på TV2 for at spille sin video
Danas Have.

Niels Hausgaard, Kim Larsen, du og jeg har ligesom alle andre i samfundet
lov til at blande os i debatten. Så kan du være enig eller uenig i den
aktuelle sag, men hvis sagsøgerne mener de har noget af have det i, er de i
deres gode ret til at lade det prøve ved retten.
Så kan de få medhold eller ej og så er den sag prøvet og ude af verdenen.

Men når du himler sådan op kan man tydeligt fornemme, at det er fordi du er
politisk uenig med Hausgaard, det er da fair nok. Men havde du råbt ligeså
højt, hvis det havde været en sag, du var enig i?

Fra : Max

Dato : 11-12-08 00:33

Hej Allan

> Men når du himler sådan op kan man tydeligt fornemme, at det er fordi
> du er politisk uenig med Hausgaard, det er da fair nok. Men havde du
> råbt ligeså højt, hvis det havde været en sag, du var enig i?

Hvis man pludslig bliver politisk uenig med Hausgaard må det jo være
fordi man aldrig før har fattet hvad han har sagt :)

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 00:43

> Hvis man pludslig bliver politisk uenig med Hausgaard må det jo være
> fordi man aldrig før har fattet hvad han har sagt :)
>
> --
> Mvh Max

Ja nogle er jo mere tungnemme end andre

Fra : Max

Dato : 11-12-08 00:52

Hej Allan

> Ja nogle er jo mere tungnemme end andre

Måske man skal tænke lidt på det gamle ordsprog:

Den der tager skæg for skæg og alvor for alvor,
ja han har ikke fattet nogen af delene.

:)

--
Mvh Max

Fra : Mathias

Dato : 11-12-08 10:55

Allan Krautwald skrev:

> Ja nogle er jo mere tungnemme end andre

Det er såmænd bare ikke alle der er jyder

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 11:00

"Mathias" <mathias@-vaek-supermathias.dk> skrev i en meddelelse

> Det er såmænd bare ikke alle der er jyder

Vi har jo alle vore problemer

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 17:21

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> politisk uenig med Hausgaard, det er da fair nok. Men havde du råbt ligeså
> højt, hvis det havde været en sag, du var enig i?

Ja det er klart.
For jeg hader politikere, som i dên grad
blander politik og musik/underholdning
Kan de ikke holde tingene
adskildt, så er det ikke 'rigtig kunst'
men musikken og kendiseffekten
anvendes i politisk øjemed i håb
om det virker bedre. Derfor.

Og politisk ?
Aner ikke hvad han stemmer på.
Det var blot hans ageren på den politiske
scene jeg kritiserer.

Fra : Max

Dato : 11-12-08 17:39

Hej Eque

> For jeg hader politikere, som i dên grad
> [...]

Er du total blind, eller hvad er der galt. I de sidste
par tusinde år har næsten alle kunstnere været
meget politiske aktive, utrolig mange af dem har
faktisk mistet livet eller deres statsborgerskab
på gruns af deres kunst. Så "rigtig kunst" må faktisk
siges at være kunst med et politisk budskab i.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 20:37

> Er du total blind, eller hvad er der galt.

Ja jeg har ikke levet i et par tusinde
år, så kender nok ikke mit kunstneriske
bagland så godt som visse andre, så dine
to spørgsmål dêr, uden spørgsmålstegn,
er vel derfor på sin plads.

> I de sidste
> par tusinde år har næsten alle kunstnere været
> meget politiske aktive, utrolig mange af dem har
> faktisk mistet livet eller deres statsborgerskab
> på gruns af deres kunst.

Se, sådanne ekstremistiske aktører har
heldigvis aldrig været tilhørende mine
interesser.

> Så "rigtig kunst" må faktisk
> siges at være kunst med et politisk budskab i.

Det er jeg så ikke enig i.
Måske man skulle anmelde
en Hausgaard CD ud fra endten
de musikalske værdier, eller
de politiske ditto. Jeg vælger
det første. Så at han stiller sig på
barrikaderne og fare frem med
bål og brand, anmeldelser osv.,
det er ikke passende for sådan
en nordjysk bondeknold, som nok
for de fleste står som en god
poetisk beskriver af situationen
hos familien kakkelbord anno 2008.

Fra : Max

Dato : 11-12-08 20:58

Hej Eque

> Se, sådanne ekstremistiske aktører har
> heldigvis aldrig været tilhørende mine
> interesser.

Nej, men de er der trods alt og påvirker den
verden du lever i uanset om du vil det eller ej.

> Det er jeg så ikke enig i.
> [...]

Der er ingen musik i Hausgaard, kun indpakket
grov satire.

Måske er det folk som netop dig og en hel masse
andre der kikker på ham for hyggens skyld, han i
virkeligheden tager pis på.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 21:41

> Nej, men de er der trods alt og påvirker den
> verden du lever i uanset om du vil det eller ej.

Det vil jeg da godt.
Men direkte, aldrig i livet.
Alt hvad der sker rundt omkring
i den verden vi nu lever i, påvirkes altid
af eet eller andet. Men i Hausgaard-tilfældet
ved ALLE på forhånd, det blot er kendiseffekt
og ganske behageligt men unødvendig varm luft
som ikke fører noget med sig.

> Der er ingen musik i Hausgaard, kun indpakket
> grov satire.

Det er nok dên jeg godt ka' li'.
Hans skarpsynethed og maleriske
beskrivelse af 'kakkelbordene'.
Men grov ? Ikke rigtig grov..

> Måske er det folk som netop dig og en hel masse
> andre der kikker på ham for hyggens skyld, han i
> virkeligheden tager pis på.

Jeg kender ikke hans motiver, slet ikke de politiske,
hvis der er nogle. Og jeg må ærligt indrømme, jeg
synes ikke hans tekster evner at tage pis på nogen
medmindre man er nærtagende ??

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 21:35

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Se, sådanne ekstremistiske aktører har
> heldigvis aldrig været tilhørende mine
> interesser.

Pas på du ikke går helt i kredsløb
Til disse ekstremistiske aktører hører bl.a. også hele Danmarks Kim Larsen,
John Lennon og mange andre pæne mennesker.

> Det er jeg så ikke enig i.
> [...]

Det er tit det du kalder "bondeknoldene" der rykker verdenen. Men selvklart
ville du ikke have faret sådan frem, hvis manden havde kæmpet for et
synspunkt, du var enig i.
Som jeg skrev tidligere har alle ret til at deltage i demokratiet og jeg
synes det er fint at få prøvet den her sag ved domstolene, for kun derved
kan den lægges i graven.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 21:50

> [...]

> Larsen,
> John Lennon og mange andre pæne mennesker.

John Lennon har heller aldrig sagt mig noget.
Det er nærmest noget jeg husker fra fortiden af.
Men for flere af de gamle er jeg sikker på, han står for noget
af det mest unikke denne verden har skabt. Om ikke
andet, så har han en del karisma folk tog til sig.

Kim Larsen har måske røget en smøg eller to,
men har formået at få medieomtale, uden at
miste glimtet i øjet eller gøre det til en
lummer forestilling.

> Det er tit det du kalder "bondeknoldene" der rykker verdenen.

I hvilken og hvis verden ?
Det kommer vidst an på hvilken
verden man føler man tilhører.

> Men selvklart
> ville du ikke have faret sådan frem, hvis manden havde kæmpet for et
> synspunkt, du var enig i.

Jeg har ikke taget stilling til, om grundloven
er 'misbrugt', så det kan jeg ikke vurdere på
nuværende tidspunkt.
Så ikke klart. Måske diffust.
Jeg havde ikke noget imod, da
de gennemførte rygeloven. Kim Larsen
har jeg intet imod, selvom han synes
det var 'for dårligt', og jeg synes det er helt OK.

> Som jeg skrev tidligere har alle ret til at deltage i demokratiet

demokrati er godt.
Det burde gælde alle.

> og jeg synes det er fint at få prøvet den her sag ved domstolene, for kun
> derved
> kan den lægges i graven.

Den er jo afgjort.
Som jeg skrev tidligere, så er det
bare medieliderlighed uden substans.
Udført på en lummer måde.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 22:29

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> Kim Larsen har måske røget en smøg eller to,
> men har formået at få medieomtale, uden at
> miste glimtet i øjet eller gøre det til en
> lummer forestilling.

Hvorfor bringer du rygeloven på banen? Det var ikke den jeg sigtede til.

> I hvilken og hvis verden ?
> Det kommer vidst an på hvilken
> verden man føler man tilhører.

Ja det er da aldrig magthavere der ændrer noget, med mindre de bliver
presset til det nedefra. Elementært.

> Jeg har ikke taget stilling til, om grundloven
> er 'misbrugt', så det kan jeg ikke vurdere på
> nuværende tidspunkt.

Næeh det er jo derfor sagen kommer for retten. Jeg vil personligt tvivle på,
at der er noget at komme efter. Men synes det er fint at få det afklaret.

> Den er jo afgjort.
> Som jeg skrev tidligere, så er det
> bare medieliderlighed uden substans.
> Udført på en lummer måde.

Noget vrøvl. Der er anlagt en sag, som retten har taget og derfor er den
ikke afgjort.
Jeg kan ikke se der er noget medieliderlighed i det. Det er kun godt at også
kendte folk giver udtryk for holdninger. Og endelig virker det givet ikke
popularitetsfremmende, de der er enige med ham ændrer det ikke noget for og
de som er uenige med ham, vil måske ligesom dig udtrykke vrede.

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 22:58

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor bringer du rygeloven på banen?

Er det et problem for dig ?

> Det var ikke den jeg sigtede til.

Nu sigter jeg ikke. Mere bredhagl...
Princippet kunstnere og den offentlige debat..

> Ja det er da aldrig magthavere der ændrer noget, med mindre de bliver
> presset til det nedefra. Elementært.

Presset ?
Kan ikke forestille mig, Fogh
føler sig det mindste presset.
Herregud. En entertainer fra
Nordjylland ? *S*

> Næeh det er jo derfor sagen kommer for retten. Jeg vil personligt tvivle
> på,
> at der er noget at komme efter. Men synes det er fint at få det afklaret.

Vi hører ikke mere i dên sag.
Jeg sagde det samme i debatten
jøders tradition/omskæring/DF.
Det gik også i sig selv igen.
Så, varm luft. I dên grad.

> Noget vrøvl.

Næh nikke nej.

> Der er anlagt en sag, som retten har taget og derfor er den
> ikke afgjort.

Måske ikke direkte retsligt, men det er den, hvis du spørger folk.
De fleste vil sige, det blot er varm luft og ikke lægge mere
i dêt. Du mener jeg heller ikke selv, der er noget at komme efter.

> Jeg kan ikke se der er noget medieliderlighed i det. Det er kun godt at
> også
> kendte folk giver udtryk for holdninger.

Alle, kendte og ukendte, må jo sige deres mening. Klart nok.

> Og endelig virker det givet ikke
> popularitetsfremmende, de der er enige med ham ændrer det ikke noget for
> og
> de som er uenige med ham, vil måske ligesom dig udtrykke vrede.

Nu er min uenighed ikke defineret med ordet 'vrede'.
Og jeg gentager gerne, jeg har ikke selv vurderet
og taget stilling til, om grundloven er misbrugt mv.,
så jeg kan ikke sige, jeg er hverken enig eller uening
med ham...har kun forholdt mig til, en kendis farer
frem med nærmest bål og brand. Så dêt 'vredens kort'
må du gerne ta' op fra bordet igen.
Ellers godt spillet:,o)

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 23:29

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

....har kun forholdt mig til, en kendis farer
> frem med nærmest bål og brand.

Aaaah så det havde været i orden, hvis han havde været ukendt?

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-08 15:07

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Eque" <-> skrev i en meddelelse
>>
> ...har kun forholdt mig til, en kendis farer
>
> Aaaah så det havde været i orden, hvis han havde været ukendt?

Ja.
Da jeg har en holdning til kombinationen
musiker/kunstner og politik, ville det derfor havde
været iorden, hvis han havde været en ukendt hvem-som-helst.

Fra : Max

Dato : 12-12-08 15:16

Hej Eque

> Da jeg har en holdning til kombinationen
> musiker/kunstner og politik, ville det derfor havde

Hvilke kunstnere og musikere kan du egentlig lide ?

--
Mvh Max

Fra : ASKF

Dato : 20-12-08 00:02

Eque ytrede sig i <49418cdd$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med
dette:

>"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

>Presset ?
>Kan ikke forestille mig, Fogh
>føler sig det mindste presset.

Åh jo, der var mange jurister ved universiteterne som var uenige med
juristerne i ministeriet, så Fogh skal nok være lidt nervøs for hvilken
konklussion Landsretten og måske efterfølgende Højesteret kommer frem
til. Det kan nemlig føre til en reel rigsretsag mod ham, resten af
regeringen og den del af folketinget som stemte for.

>Herregud. En entertainer fra
>Nordjylland ? *S*

Vendsyssel tak, Jylland har kun gået til fjorden siden begyndelsen af
1800-tallet da Vesterhavet brød gennem og gjorde Limfjorden til en
kanal.

Mener også at Hausgaard fra tid til anden har gjort lidt ud af
forskellene mellem dem søndenfjords fra (altså de indvandrede) og så de
rigtige vendelboere.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 20-12-08 09:47

ASKF skrev bl.a.:

> Vendsyssel tak, Jylland har kun gået til fjorden siden
> begyndelsen af 1800-tallet da Vesterhavet brød gennem
> og gjorde Limfjorden til en kanal.

Ja og nej.

Thy, Hanherred og Vendsyssel blev til Nørrejyske Ø
efter gennembruddet i 1825. Men ifølge SDE, som ikke
er opdateret med de nye regioner og kommuner,
omfattedes Nordjyllands Amtskommune af Himmerland,
Øster Han Herred og Vendsyssel samt Læsø.

--
Herluf :·)

Fra : Per H

Dato : 11-12-08 00:51

On Wed, 10 Dec 2008 23:31:04 +0100, "Eque" <-> skrev:

>Ham Niels Hausgaard ?

> [...]

Nu kan jeg sku lide ham endnu mere

per

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 01:02

Fra : Alex Linaa

Dato : 11-12-08 01:44

On 11 Dec., 00:09, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:

> Han har jo været i politik så længe han har stået
> på en scene, du må da være noget fantasiforladt
> hvis du aldrig har opdaget det før.

Du har fuldstændig ret i, at Hausgaard altid har haft politik med på
scenen.

Men i starten var det mere generelt, med lune, og uden den fordømmende
selvfedme som jeg synes han er ved at tillægge sig. Det er lidt
ligesom han har mistet sin selvironi og sin selvkritik et eller andet
sted på vejen, hvilket ødelæggger det som han kunne i starten, nemlig
at ironisere over alt og alle, incl. sig selv.

/Alex

Fra : Max

Dato : 11-12-08 16:54

Hej Alex

> [...]
> sted på vejen, hvilket ødelæggger det som han kunne i starten, nemlig
> at ironisere over alt og alle, incl. sig selv.

Vi kan vidst godt blive enige om at fornyelse ikke er hans stærke side,
gammel og tandløs er nok en for hård dom, men det kunne begynde
at ligne lidt :)

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-12-08 10:04

"Eque" <-> skrev i en meddelelse
> Ham Niels Hausgaard ?

> [...]

Sådan taget i betragtning, at dette, ikke har det fjerneste med hans scene
optræden at gøre, må det vel være dig, der mener, at fordi du måske ikke er
enig i den sag, så også lader det gå ud over hans shows.

Niels Hausgaard har masser af andet politik med på scenen, så der skulle
være nok at gå efter, hvis det var det man ville, men lige denne sag... Har
han vist aldrig nævnt på scenen.... Da jeg er helt overbevist om, at denne
tager han dybt seriøst, og så driver han næppe gæk med den.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 17:31

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Sådan taget i betragtning, at dette, ikke har det fjerneste med hans scene
> optræden at gøre,

For mit vedkommende har det noget med hans sceneoptræden at gøre.
Han gør brug af sit 'kendisvåben', og som een skrev tidligere, så
er han førhen så elskede ironi ført helt ud i livet. Og det gør det
vammelt.

> må det vel være dig, der mener, at fordi du måske ikke er
> enig i den sag, så også lader det gå ud over hans shows.

Jeg lader det ikke gå ud over hans show, synes blot de
ikke er som før. Og efter hans offentlige 'krig' kan man
ikke undgå at ta' det med i vurderingen af et show.
Er det for at underholde, eller for at komme i avisen
næste dag.

> Niels Hausgaard har masser af andet politik med på scenen, så der skulle
> være nok at gå efter, hvis det var det man ville

Ja Signe Svendsen. Hun gjordet det fint fornylig, og nogle
vittigheder er sjove og enkelte stykker musik dejlige iørefaldende.

> , men lige denne sag... Har
> han vist aldrig nævnt på scenen.... Da jeg er helt overbevist om, at denne
> tager han dybt seriøst, og så driver han næppe gæk med den.

Han burde i stedet forblive politiker istedet for at underholde
med to kasketter på.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-12-08 12:41

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> Han gør brug af sit 'kendisvåben', og som een skrev tidligere, så
> er han førhen så elskede ironi ført helt ud i livet. Og det gør det

Nej, det gør han ikke... Niels Hausgaard er en ud af 25 andre, der har
sagsøgt statsministeren.
pressen valgte så, at opsøge ham. Hvorfor, det må pressen svare på... Men
sikkert fordi han var den, der var lettest at træffe.

> [...]
> ikke undgå at ta' det med i vurderingen af et show.
> Er det for at underholde, eller for at komme i avisen

Jamen er det ikke fordi, der er noget du ikke har opdaget ?
Niels Hausgaard har da været politisk aktiv i mange år.
Så det er da bestemt ikke noget nyt.

> Ja Signe Svendsen. Hun gjordet det fint fornylig, og nogle
> vittigheder er sjove og enkelte stykker musik dejlige iørefaldende.

Nu kunne jeg alligevel aldrig finde på at gå til et Niels Hausgaard show,
hvis det var fordi jeg ville høre en forrygende guitar solo.....
Jeg ved hvad et Niels Hausgaard show er for noget, og hvis det viste sig,
stort anderledes, tror jeg, at jeg ville blive skuffet.

> Han burde i stedet forblive politiker istedet for at underholde
> med to kasketter på.

Nu har han været begge dele, i vel godt og vel 30 år....
Så det går da egentligt meget godt.... Selv syntes jeg da han fint har holdt
sine egne politiske anskuelser ude af sine shows, og mere slået på
generelle, og somme tider lidt temmeligt humoristisk udformede platheder....
Som F.eks det med en ganske bestemt hund, som ofte optager en stor del af
showet.... Det ville såmænd ikke forbavse mig, hvis det var hans egen hund,
der er brugt som model ...

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-08 15:15

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse

> Nej, det gør han ikke... Niels Hausgaard er en ud af 25 andre, der har
> sagsøgt statsministeren.

Det gør så de andre lige så vamle..,o)

> pressen valgte så, at opsøge ham. Hvorfor, det må pressen svare på... Men
> sikkert fordi han var den, der var lettest at træffe.

Ud af 25 måske kendisser ? Yearh:,o)

> Niels Hausgaard har da været politisk aktiv i mange år.
> Så det er da bestemt ikke noget nyt.

Vi snakker om to ting.
Jeg ved da godt, mange udøvere 'kværner' samfundet og
stiller spørgsmål på forskellig vis, og fred være med dêt. Men det jeg
opponerer imod er,
at han stiller sig op og puster sig op. Dêt er der min film knækker.

> Nu kunne jeg alligevel aldrig finde på at gå til et Niels Hausgaard show,
> hvis det var fordi jeg ville høre en forrygende guitar solo.....

Kunne jeg heller ikke. TV og et fornuftigt anlæg kan
bringe een et brugbart stykke af vejen.

> Jeg ved hvad et Niels Hausgaard show er for noget, og hvis det viste sig,
> stort anderledes, tror jeg, at jeg ville blive skuffet.

Spiller han heavy ville jeg nok også lukke.

> Nu har han været begge dele, i vel godt og vel 30 år....

Det er nu første gang jeg bemærker, han nærmest for
forsideplads og nyder mediebruset.

> og somme tider lidt temmeligt humoristisk udformede platheder....

Det er dêt han nok er mest kendt for. Som skrevet før,
hans skarpsind og humoristiske måde at beskrive hr. og
fru kakkelbord. Altså de små sjove hverdags-ting.
Og ja, der er mange gode eksempler.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-12-08 11:49

"Eque" <-> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <ingen@brugbar.inv> skrev i en meddelelse
>

> Det gør så de andre lige så vamle..,o)

Det ville da være dejligt med en forklaring på dette.
Men det er næppe den rette gruppe for dette....
Men dine anskuelser ville sikker være interessant læsning.

> Ud af 25 måske kendisser ? Yearh:,o)

Skal jeg ikke kunne sige... Det er de nok, hver for sig, i deres kredse.

> [...]
> opponerer imod er,
> at han stiller sig op og puster sig op. Dêt er der min film knækker.

Hvem har sagt, han kværner samfundet.... Han og en del andre, er af den
mening, at Statsministeren har afgivet Dansk suverænitet, uden at der er
afholdt folkeafstemning om det... Hvilket ifølge Grundloven kræves, for at
kunne afgive suverænitet. Hvad der er endnu værre... De kan risikere at
have ret....

> Det er nu første gang jeg bemærker, han nærmest for
> forsideplads og nyder mediebruset.

Altså lad os lige slå fast... Du fandt noget i Avisen....
Det er altså dig, der fører NH frem, og IKKE NH.

> Det er dêt han nok er mest kendt for. Som skrevet før,
> hans skarpsind og humoristiske måde at beskrive hr. og
> fru kakkelbord. Altså de små sjove hverdags-ting.
> Og ja, der er mange gode eksempler.

Tja, det er vel også det der går mest tid med, samt at gå og hygge sig med
sine heste.

M.V.H....Benny..

Fra : Henrik Laursen

Dato : 11-12-08 16:18

"Eque" <-> wrote in news:49404329$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Ham Niels Hausgaard ?

> [...]
Synnes det er helt fint at den idiot til Fogh slæbes i retten, jeg har
aldrig brudt mig om den mand eller hans parti, for de har sgu de sidste
mange år ødelagt en masse for os med deres skøre påhit.

--
Henrik Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 17:32

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> skrev i en meddelelse

> Synnes det er helt fint at den idiot til Fogh slæbes i retten,

Så skal du ikke stemme på Venstre.

> jeg har
> aldrig brudt mig om den mand eller hans parti,

Jeg synes de gør det helt fint. Aldrig har det
gået så godt i danmark.

> for de har sgu de sidste
> mange år ødelagt en masse for os med deres skøre påhit.

Nej. For de fleste er det vejen frem.
Ellers var de ikke ved magten, basalt set.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 12-12-08 15:29

"Eque" <-> wrote in news:49414086$0$56796$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> [...]
> gået så godt i danmark.

> Nej. For de fleste er det vejen frem.
> Ellers var de ikke ved magten, basalt set.

Og det er den blinde ignorence der gør at det går af helvedes til i landet.
Ja desværre er der folk der ikke kan lugte sandheden og derfor bliver ved
med at sætte deres X ved Venstre.
See the truth, det går af røven til for landet, både her og ude i den store
vide verden, hvor at Danmark har fået et pisse dårligt ry efter Fogh kom
til magten, man skulle tro at Fogh er en reinkarnation af enten Hitler,
Stalin eller Mussolini med den damaging politik han fører.

Jeg har aldrig stemt på Venstre eller eks. Dansk Folkeparti fordi de to
er skadelige for Danmark og allerede har skadet Danmark.

--
Henrik Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-08 16:36

> Og det er den blinde ignorence der gør at det går af helvedes til i
> landet.

Det går bedre end nogen sinde.

> Ja desværre er der folk der ikke kan lugte sandheden og derfor bliver ved
> med at sætte deres X ved Venstre.

Hvilken sandhed ?
Tallene siger, det aldrig har gået så godt i danmark før.

> [...]
> til magten, man skulle tro at Fogh er en reinkarnation af enten Hitler,
> Stalin eller Mussolini med den damaging politik han fører.

Fogh er nok den bedste repræsentant for danmark
hvad politisk ledelse angår. De er jo vilde med ham.

> Jeg har aldrig stemt på Venstre eller eks. Dansk Folkeparti fordi de to
> er skadelige for Danmark og allerede har skadet Danmark.

Det er folk som dig, der prøvet at skade danmark.

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-08 11:50

"Henrik Laursen" <nomail@dont-like-spam.com> wrote in message

> Og det er den blinde ignorence .....

Kan I ikke flytte det over i dk.politik? Det har vist efterhånden ikke ret
meget med musk at gære.

/Alex

FUT til news:dk.politik

Fra : Per H

Dato : 11-12-08 23:23

On Wed, 10 Dec 2008 23:31:04 +0100, "Eque" <-> skrev:

> [...]

jeg er ligeglad om de går ind i politik, men jeg ser meget gerne at de
adskiller det. Hvad faen var det for en dansk sanger der for et par
år siden i en koncert stillede sig op og sagde noget om at man ikke
skulle stemme på DF. Tror sku ovenikøbet de kongelige var med, så det
kom jo i tv-

man går vel til koncert for at høre deres musik, og ikke deres
kommentar omkring deres politiske holdninger. Men han vidste jo godt
hvornår han skulle kommer ud med det..

per

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 23:35

> [...]
> adskiller det. Hvad faen var det for en dansk sanger der for et par
> år siden i en koncert stillede sig op og sagde noget om at man ikke

Tjoh, den holdning kan man da godt have uden problemer. Men det er altså
ikke noget ukendt fænomen, hverken her i landet eller i udlandet.
Sidst stod næsten samtlige kunstnere i kø for at støtte Obama ved
præsidentvalget.
Men det er vel sådan generelt, at støtter en kunstner ens egne synspunkter,
har man ikke så store problemer med det.
Havde Bruce Springsteen støttet McCain, ville det ikke have vakt begejstring
hos mig
Omvendt har jeg det totalt perfekt med at en sanger stiller sig op og
kritiserer DF.
Men om det er passende at gøre det eller ej, kan sagtens være en diskussion
værd. Jeg er blot af den opfattelse, at sangere og andre kunstnere har samme
ytringsfrihed som alle os andre.
Vi så jo også den meget omtalte tegner Kurt Westergaard optræde på DFs
landsmøde og han er vel også en slags kunstner.

Fra : Per H

Dato : 11-12-08 23:47

On Thu, 11 Dec 2008 23:35:27 +0100, "Allan Krautwald"
> [...]

>Tjoh, den holdning kan man da godt have uden problemer. Men det er altså
>ikke noget ukendt fænomen, hverken her i landet eller i udlandet.

Man kommer jo i tvivl om det er deres politiske mening man kommer for
at høre, eller deres musik, Man kan måske få ødelagt hele festen hvis
de brøler ud med holdninger, man bestemt ikke er enige i.

per

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-08 23:59

> Man kommer jo i tvivl om det er deres politiske mening man kommer for
> at høre, eller deres musik, Man kan måske få ødelagt hele festen hvis
> de brøler ud med holdninger, man bestemt ikke er enige i.

Ja jeg forstår godt dit synspunkt og det er da også sjældent man er ude for
det...og jeg ville i den situation også helst være fri for det

Fra : Per H

Dato : 12-12-08 00:03

On Thu, 11 Dec 2008 23:35:27 +0100, "Allan Krautwald"
<allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Havde Bruce Springsteen støttet McCain,
McCain... Er det han pensionisten.. Fatter slet ik hvad han skulle
stille op for- Nå det var lige min hurtige mening.

>ville det ikke have vakt begejstring
>hos mig
Så var der vist noget man havede misforstået.

per

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 12-12-08 08:08

Eque skrev:

> Det gør så de andre lige så vamle..,o)

> Ud af 25 måske kendisser ? Yearh:,o)

Af de andre, der er med i sagsanlægget, er der kun én anden fra
underholdningsbranchen, Ib Spang Olsen. Mange af dem er helt ukendte.
Listen fremgår af stævningen, som kan ses her:

http://publikationer.folkebevaegelsen.dk/Lissabonstaevning.pdf

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-08 16:42

Men Hausgaard er så den ene,
som tråden hidtil har handlet om.
De andre er dermed gjort irrellevante.

Fra : paladsrevolution@gma~

Dato : 15-12-08 04:17

On 11 Dec., 16:17, Henrik Laursen wrote:

> Synnes det er helt fint at den idiot til Fogh slæbes i retten, jeg har
> aldrig brudt mig om den mand eller hans parti, for de har sgu de sidste
> mange år ødelagt en masse for os med deres skøre påhit.

Jeg prøver at sætte mig ud over det politiske, men undres istedet over
at fordi du er uenig i politikeren, partiet og de

Hvorfor er han en idiot?
Hvad er det han har ødelagt for dig (os) ?

Har du overvejet at han (og partiet) faktisk er blevet valgt ind i
folketinget - bl.a. af ham / hende der måske sidder lige ved siden af
dig?

At du ikke bryder dig om ham er en smags sag, men hvorfor så hadsk?
(Jeg har ikke stemt på ham, men lever med at han er der hvor han er)