Ostekage, savner inspiration
Fra : Steen Suder

Dato : 22-12-08 10:12

Jeg skal lave en ostekage til en familiekomsammen efter jul.
Værten forventer nok den sædvanlige med kiks i bunden, ostemasse i midten og
frugt + gele på toppen.

Jeg vil bare gerne lave noget andet... ideer? Evt. nogle kendte/klassikere
(som jeg bare ikke kender - jeg kender nemlig stort set ikke nogen andre
ostekager

--
Steen Suder

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-12-08 10:31

Steen Suder skrev:

> Jeg skal lave en ostekage til en familiekomsammen efter jul.
> Værten forventer nok den sædvanlige med kiks i bunden, ostemasse
> i midten og frugt + gele på toppen.

Sådan en opskrift har jeg her (hvis der ikke skulle komme andre) -
en rigtig slankeostekage:

· http://knoter.zone237.dk/2008/11/ostekage-med-blaabaergele.html

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 22-12-08 03:00

On 22 Dec., 10:30, Klaus Alexander Seistrup <kl...@seistrup.dk> wrote:

> Sådan en opskrift har jeg her (hvis der ikke skulle komme andre) -
> en rigtig slankeostekage:
>
>  ·http://knoter.zone237.dk/2008/11/ostekage-med-blaabaergele.html

Hvor er der slanke i den opskrift ?

MVH
Malmberg

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 22-12-08 11:36

"Kasper Malmberg" <malmberg@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 22 Dec., 10:30, Klaus Alexander Seistrup <kl...@seistrup.dk> wrote:

> Sådan en opskrift har jeg her (hvis der ikke skulle komme andre) -
> [...]

....lige til højre for ironien, sandsynligvis........

Anders

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-12-08 11:52

Anders Halskov-Jensen skrev:

> Hvor er der slanke i den opskrift ?
>
> ...lige til højre for ironien, sandsynligvis........

Deromkring, ca. ;)

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 22-12-08 05:36

On 22 Dec., 11:51, Klaus Alexander Seistrup <kl...@seistrup.dk> wrote:

> Deromkring, ca. ;)
>
> Mvh,
>
> --
> Klaus Alexander Seistruphttp://klaus.seistrup.dk/

tja.. der kan man bare se

Ironi på skrift kan være noget farligt noget

MVH
Malmberg

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-12-08 23:38

Kasper Malmberg <malmberg@gmail.com> wrote in news:b2a30472-71b7-4536-9a51-
89c8ac2287a1@s20g2000yqh.googlegroups.com:

> Ironi på skrift kan være noget farligt noget

Her i gruppen skal de fleste indlæg helt bogstaveligt tages med et gran
salt

Fra : Max

Dato : 23-12-08 00:13

Hej Steen

> Jeg vil bare gerne lave noget andet... ideer? Evt. nogle
> kendte/klassikere (som jeg bare ikke kender - jeg kender nemlig stort
> set ikke nogen andre ostekager

Jeg vil lige spørge, vil du lave ostekage ?

--
Mvh Max

Fra : Steen Suder

Dato : 23-12-08 08:49

Max wrote:

> Hej Steen

> Jeg vil lige spørge, vil du lave ostekage ?

Jeg både skal og vil.

--
Steen Suder

Fra : Max

Dato : 23-12-08 09:07

Hej Steen

> Jeg både skal og vil.

Ok, det var mig bare ikke helt klar.

Ja, så er der jo den traditionelle Manhattan Cheesecake

http://www.sandcastle.dk/Artikler/Ost.jpg

eller også kan man gå i den anden grøft og lave en Tiramisu

http://www.sandcastle.dk/Artikler/Ost1.jpg

--
Mvh Max

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-12-08 01:19

Steen Suder wrote:
> [...]
> (som jeg bare ikke kender - jeg kender nemlig stort set ikke nogen andre

Jeg kan anbefale denne variant med Bailey:

http://www.mad-og-drikke.dk/opskrift-kage.php?madopskrift=708

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 23-12-08 04:02

On Tue, 23 Dec 2008 01:19:11 +0100, Kim Jensen wrote:

> Jeg kan anbefale denne variant med Bailey:

- eller Southen Comfort? Grethe donerer sikkert gerne sin halve flaske
--
Venlig hilsen
Mikkel

Fra : Kim Jensen

Dato : 23-12-08 12:26

Mikkel Mikkelsen wrote:
> - eller Southen Comfort? Grethe donerer sikkert gerne sin halve flaske

Hehe, ja, det var selvfølgelig også en mulighed