Kokosmælk
Fra : Marianne

Dato : 22-12-08 07:20

Hej

Jeg har i år valgt at lave en del af julemaden efter Oscar Umahro Cadogan's
opskrifter.

Heri indgår kokosmælk til en slags ris a l'amande (hvor ris er skiftet ud
med byg (hvilket jeg nu ikke gør)). Kokosmælken skal laves af kokosmel +
vand.

Den måde at fremstille kokosmælk husker jeg fint fra mine første forsøg udi
madlavningskunsten tilbage i '70'erne (!), men siden er kokosmælk på dåse jo
kommet frem. Er 'kokosmælk' lavet på mel + kogende vand det samme som
kokosmælk på dåse?

mvh
Marianne

Fra : Ukendt

Dato : 22-12-08 11:20

> [...]
> dåse jo kommet frem. Er 'kokosmælk' lavet på mel + kogende vand det samme

kan dette bruges:
http://www.thaitable.com/Thai/Ingredients/coconut_milk.htm#coconut%20milk

Kasper

Fra : Marianne

Dato : 22-12-08 19:58

"Kasper" <Tjae> skrev i en meddelelse

> kan dette bruges:
> http://www.thaitable.com/Thai/Ingredients/coconut_milk.htm#coconut%20milk
>
> Kasper

Jatak - det tyder jo på. at man må i gang med en nød og en blender for at få
det mest autentiske produkt. Jeg prøver

mvh
Marianne

Fra : jos

Dato : 22-12-08 11:24

Marianne wrote:
> [...]
> kokosmælk på dåse jo kommet frem. Er 'kokosmælk' lavet på mel +
> kogende vand det samme som kokosmælk på dåse?

Til madlavning tror jeg det er hipsomhap!
jeg har i hverttilfælde set adskillige indonesere lave kokosmælk på den
måde.

- men om det skyldes at det er ligesågodt eller at en dåse "skulle købes"
kan jeg selvfølgeligt ikke vide

finn

Fra : Heidi

Dato : 22-12-08 19:51

Marianne wrote:
> [...]
> kokosmælk på dåse jo kommet frem. Er 'kokosmælk' lavet på mel +
> kogende vand det samme som kokosmælk på dåse?

Jeg har også prøvet at lave det med vand og kokosmel, men jeg synes
altså ikke det bliver det samme som fuldfed kokosmælk på dåse. Det kan
godt være smagen er den samme, men konsistensmæssigt kan jeg bedst lide
dåseudgaven.

--
Heidi