Ostefyre med sesam
Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-12-08 19:06

Ingredienser:

· 150 g hvedemel
· 150 g smør
· 50 g sesamfrø
· 25 g reven parmesan eller pecorino
· 1/2 tsk salt

Fremgangsmåde:

Alt blandes, rulles til to pølser, som lægges koldt til de er faste.
Skæres i tynde skiver. Bages i ca. 10 minutter ved 200 °C.

Opskriften rækker til to plader.

--
Klaus Alexander Seistrup
http://xrl.us/ostefyre

Fra : Steen Suder

Dato : 22-12-08 10:04

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> [...]
>
> Alt blandes, rulles til to pølser, som lægges koldt til de er faste.
> Skæres i tynde skiver. Bages i ca. 10 minutter ved 200 °C.

En ven taler om en vaiant fra en eller anden international kogebog:

1/3 mel
1/3 smør
1/3 ost (valgfri variant/er)

--
Steen Suder

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-12-08 11:53

Steen Suder skrev:

> 1/3 mel
> 1/3 smør
> 1/3 ost (valgfri variant/er)

Det ku' jeg prøve en anden go' gang. Jeg forestiller mig osse
at knust chili eller andre krydderier ku' være et hit.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-12-08 23:50

Klaus Alexander Seistrup <klaus@seistrup.dk> wrote in news:gijc6k$b70$1
@zdani.szn.dk:

> Ingredienser:

Små toppe af revet parmesan sat på en bageplade med god afstand og i en
varm ovn til de er gyldne i kanten, er osse godt.