Southern Comfort
Fra : Grethe Hoff

Dato : 19-12-08 20:06

Hei gruppe!
I mangel av Drambui, kjøpte jeg forrige jul Southern Comfort. Den falt ikke
i smak og jeg sitter fremdeles igjen med en 1/2 flaske. I år har jeg endelig
funnet Drambui hos SuperBest!! Stor var min overraskelse.
Men nå sitter jeg her altså med min halve flaske med Southern Comfort som
ingen vil ha. Har noen et forslag om jeg kan bruke resten av Southern
Comfort til noget?? Eller er den bare til å slå ut?

Forøvrig Riktig God Jul til dere alle!

Grethe
deilig å være norsk i DK

Fra : Max

Dato : 19-12-08 20:41

Hej Grethe

> Southern Comfort til noget?? Eller er den bare til å slå ut?

Du kan jo gøre som millioner andre, drikke det.

--
Mvh Max

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 19-12-08 21:12

On Fri, 19 Dec 2008 20:40:55 +0100, Max wrote:

> Hej Grethe

> Du kan jo gøre som millioner andre, drikke det.

Mine bedstefoældre havde en julegris gående. Den åd og drak alt hvad der
blev smidt ind til den og den ville have nydt en Southern Comfort
--
Venlig hilsen
Mikkel

Fra : Max

Dato : 19-12-08 21:22

Hej Mikkel

Var der nogen der sagde "en firbenet affaldskværn" ? :)

--
Mvh Max

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 19-12-08 21:50

Max skrev:
> Hej Grethe

> Du kan jo gøre som millioner andre, drikke det.

Aldrig hælde sådan noget ud! Kan man ikke bruge den i
en dessert, sovs eller lignende?

--
Herluf :·)

Fra : kim rasmussen

Dato : 19-12-08 22:49

Southern Comfort og sprite og is .......
Klassiker..
Hilsen Kim og God Jul

Fra : Hippo J.

Dato : 03-01-09 18:22

kim rasmussen skrev:
> Southern Comfort og sprite og is .......
> Klassiker..
> Hilsen Kim og God Jul

Eller 7up som jeg foretrækker :)

Fra : Ivar

Dato : 19-12-08 23:53

Grethe Hoff skrev:

> Men nå sitter jeg her altså med min halve flaske med Southern Comfort som
> ingen vil ha.

En Southern Comfort kalder vi i her på Fyn for en Sy'lig.

Det er for øvrigt mere reglen end undtagelsen, at Southern Comfort
bliver udtalt forkert. Begyndelsen af Southern bliver ofte udtalt
som south, og ikke som det bliver i sangen It Never Rains In Southern
California.

Her er Albert
http://www.youtube.com/watch?v=XVP07Fg7frM

Og her en Sy'lig
http://www.youtube.com/watch?v=br2RppHStVE

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Ralph Køster

Dato : 20-12-08 00:03

Prøv at tisse i det...det kan da kun komme til at smage bedre.

Bare min mening.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 20-12-08 16:28

Ivar wrote:

> Og her en Sy'lig
> http://www.youtube.com/watch?v=br2RppHStVE

Yep, den video er sygelig...

Ebbe

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 20-12-08 01:11

Grethe Hoff skrev bl.a.:

> Forøvrig Riktig God Jul til dere alle!

Tak i lige måde. Og er du norsk i Århus, så vil Overkommandoen og
Undertegnede da gerne hjælpe dig af med det 'væmmelige' fluidum!

--
Jørgen Grandt
- Er det ikke morsomt der findes mennesker som

Fra : Grethe Hoff

Dato : 20-12-08 17:02

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jørgen Grandt
> - Er det ikke morsomt der findes mennesker som
> ikke finder det morsomt jeg finder morsomt. Nej?

Litt mere vestover...min samboer var da i OK i Norge....hehe...og han liker
heller ikke det *væmmelige fluidum*.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 20-12-08 02:00

"Grethe Hoff" <grethe---@ceroy.dk> wrote in

> Har noen et forslag om jeg kan bruke resten av
> Southern Comfort til noget??

Den er slet ikke så ringe endda i varme drikke. Både kakao men især kaffe,
ja selv de mere moderne kaffevarianter som cappuccino, Macciato, Latte og
hvad de ellers hedder klæder SoCo fortrinligt.

Southern Coffee istedet for Irish Coffee...

Og ellers kan smagen kamoufleres ganske godt med ananas- eller tropisk
juice evt. som eksotisk velkomstdrink (Nytår?).

Min egen favorit er SoCo og grapejuice. Men jeg er vist ret alene Det
er iøvrigt år siden jeg har fået SoCo.

Fra : Grethe Hoff

Dato : 20-12-08 16:58

"Grethe Hoff" <grethe---@ceroy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ingen vil ha. Har noen et forslag om jeg kan bruke resten av Southern
> Comfort til noget?? Eller er den bare til å slå ut?

Hjertelig takk for alle gode og humoristisk forslag til hva jeg kan bruke
den til. Jeg tror jeg gir den til min sønn med de diverse forslag .

--
Grethe
deilig å være norsk i DK

Fra : Flinkesen

Dato : 21-12-08 14:54

"Grethe Hoff" <grethe---@ceroy.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ingen vil ha. Har noen et forslag om jeg kan bruke resten av Southern
> Comfort til noget?? Eller er den bare til å slå ut?

Den skal du selvfølgelig bruge til "små kolde" nytårsaften eller ved en
anden festlig lejlighed. Du kan jo smage dig frem, men følgende opskrift
skulle være tålelig.
3/5 Southern Comfort og 2/5 Roses Lime hældes i en blender, fyld en stak
isterninger oveni og blend det hele til isterningerne er knust. Hæld nu op i
shotsglas og gi' den gas

God jul

JK

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-12-08 22:52

Grethe Hoff wrote:
> I mangel av Drambui, kjøpte jeg forrige jul Southern Comfort. Den falt ikke
> i smak og jeg sitter fremdeles igjen med en 1/2 flaske. I år har jeg endelig
> funnet Drambui hos SuperBest!! Stor var min overraskelse.

Wow! Sikken en modstand mod den fantastiske drik. Smag og behag er i den
grad (heldigvis) forskellig. Jeg elsker SC!

Prøv den i en cocktail som fx Alabama Slammer
(http://www.idrink.com/v.html?id=5258).

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 22-12-08 06:56

On Sun, 21 Dec 2008 22:51:40 +0100, Kim Jensen wrote:

> Wow! Sikken en modstand mod den fantastiske drik. Smag og behag er i den
> grad (heldigvis) forskellig. Jeg elsker SC!

I dette tilfælde tror jeg ikke det har så meget med smag og behag at gøre.
Der er en del snobberi i denne guppe. Populære varer, de sælges i stort tal
til hr. og fru. Jensen, betragtes automatisk som ikke-fint.
--
Venlig hilsen
Mikkel

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 22-12-08 14:25

"Mikkel Mikkelsen" <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> tal
> til hr. og fru. Jensen, betragtes automatisk som ikke-fint.

Pas nu på. Den slags bemærkninger plejer de at tage ret ilde op. Jeg taler
af erfaring.

Steen.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 22-12-08 14:39

Steen Jakobsen skrev:

> Pas nu på. Den slags bemærkninger plejer de at tage ret ilde op. Jeg
> taler af erfaring.

Er det derfor du nu hedder Jakobsen?

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Hvad gør det man er en dårlig taber,
når bare man er bedst til at vinde!

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 22-12-08 16:54

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen

> Er det derfor du nu hedder Jakobsen?

Dén forstod jeg ikke. Har det noget at gøre med at være sen? Der har jeg jo
altid lært: Bedre sent end aldrig

Steen.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 22-12-08 17:40

Steen Jakobsen skrev:

> Dén forstod jeg ikke. Har det noget at gøre med at være sen? Der har
> jeg jo altid lært: Bedre sent end aldrig

Du kommenterede Mikkels udsagn om at populære varer, der sælges i stort
tal til hr. og fru Jensen, automatisk betragtes som ikke-fine. Og da du
har erfaring for at den slags bemærkninger kan blive taget ilde op, gik
jeg ud fra du måske selv havde heddet Jensen engang og ikke længere
ville udsættes for slige fordomme.

Fra : Max

Dato : 22-12-08 17:15

Hej Mikkel

> [...]
> gøre. Der er en del snobberi i denne guppe. Populære varer, de sælges
> i stort tal til hr. og fru. Jensen, betragtes automatisk som

Hvor ser du det henne i denne gruppe ?

--
Mvh Max

Fra : Inger D.

Dato : 22-12-08 11:13

> Har noen et forslag om jeg kan bruke resten av Southern Comfort til
> noget??

Jeg så en gang Jamie Oliver lave en sobet med Southern Comfort. Jeg har ikke
selv prøvet den, men det så lækkert ud. Jeg har ledt lidt på nettet og
fundet denne opskrift:

http://blog.allthedumbthings.com/2008/01/11/

Håber det kan give lidt inspiration.

Inger D.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 22-12-08 12:50

> [...]
> ingen vil ha. Har noen et forslag om jeg kan bruke resten av Southern
> Comfort til noget?? Eller er den bare til å slå ut?

Sæt en CD på med Janis Joplin. ! Så er en 1/2 måske ikke nok.

God Jul

Ole