Foie grais - erstatning
Fra : Jan Birk

Dato : 16-12-08 19:33

Hej (Prøver lige min egen tråd

Jeg har lovet at servere foie grais nytårsaften. Men et par stykker
sætter sig i mod. Hvad er det nærmeste jeg kan komme på foie grais uden
at det er det?

Og - et tillægs spørgsmål Hvordan serveres det (jeg skal bruge det
til en lille forret blandt flere forretter).

Pft

/Jan

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 16-12-08 21:04

Jan Birk <jan.birk@ivalid.domain.null> writes:

> Og - et tillægs spørgsmål Hvordan serveres det (jeg skal bruge det
> til en lille forret blandt flere forretter).

Når der er flere forretter, hvorfor så lave en "erstatning"? Kan folk
så ikke bare spise det de bryder sig om og har lyst til? Personligt
vil jeg ikke spise foie grais, men så undgår jeg det da bare.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Jens Bruun

Dato : 16-12-08 21:33

"Jan Birk" <jan.birk@ivalid.domain.null> skrev i en meddelelse

> Jeg har lovet at servere foie grais nytårsaften. Men et par stykker
> sætter sig i mod. Hvad er det nærmeste jeg kan komme på foie grais
> uden at det er det?

Du kan ikke servere fois gras uden at servere det. It's simple as that.

Personligt ville jeg nok finde nogle andre mennesker at fejre nytårsaften
med.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Gert Krabsen

Dato : 16-12-08 22:02

Jens Bruun skrev:
> "Jan Birk" <jan.birk@ivalid.domain.null> skrev i en meddelelse

> Du kan ikke servere fois gras uden at servere det. It's simple as that.

Det er vist heller ikke spørgsmålet - men nærmere et ønske om at få
alternative forslag.

> Personligt ville jeg nok finde nogle andre mennesker at fejre nytårsaften
> med.

Hvoffer dog det?

...nogle spiser foie gras - andre ikke
...nogle spiser hvidløg - andre ikke
...nogle spiser kød - andre ikke
...nogle drikker øl - andre vin

fordi venner har andre madvaner og -præferencer end selv kan man da godt
være sammen med dem..

Hvis Jan får gæster, hvoraf nogle nyder foie gras, og andre helst vil
være fri, så er det fint at prøve at tage hensyn til begge parter.

Fra : Padre

Dato : 17-12-08 01:19

On 16 Dec., 19:33, Jan Birk <jan.b...@ivalid.domain.null> wrote:

> Og - et tillægs spørgsmål    Hvordan serveres det (jeg skal bruge det
> til en lille forret blandt flere forretter).

Hvad med små glaserede vandbakkelser fyldt med en blanding af smør og
foie gras (50-50 vistnok)

Jeg har desværre ingen opskrift, men jeg har fået det serveret engang,
og det smagte fantastisk.

--
padre

Fra : jos

Dato : 17-12-08 10:39

Padre wrote:

> Hvad med små glaserede vandbakkelser fyldt med en blanding af smør og
> foie gras (50-50 vistnok)
>
> Jeg har desværre ingen opskrift, men jeg har fået det serveret engang,
> og det smagte fantastisk.

Hvis det er af politiske grunde, må man da kunne sige at ideen er et
fifty-fifty kompromis

finn