Russiske varer i København?
Fra : Biker-Torben®

Dato : 16-12-08 11:24

Hej

Findes der ikke en butik med russiske varer og specialiteter (madvarer og
drikke) i København?

Jeg planlægger en middag med russisk tema og ville gerne snuse rundt efter
nogle autentiske produkter og f.eks. russiske øl.

--
Venlig hilsen
Torben

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 16-12-08 12:22

"Biker-Torben®" <skriv_ikke_til_denne_mail@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:494781a6$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg planlægger en middag med russisk tema og ville gerne snuse rundt efter
> nogle autentiske produkter og f.eks. russiske øl.

Det er nok den her:

Russiske Delikatesser
Enghavevej 61
København V
Tlf.: 33 79 33 46
Tirsdag-fredag 10-18, lørdag 10-16, søn-man lukket.

mvh
Anders

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-12-08 13:24

Anders Halskov-Jensen wrote:

> Det er nok den her:
>
> Russiske Delikatesser
> Enghavevej 61
> København V
> Tlf.: 33 79 33 46

Der lå ganske rigtigt en butik med russiske varer på den adresse men den
er lukket for et par år siden.

Men måske kan nogle af disse links være til hjælp:

Øl:
http://www.baltika.dk

Og måske kunne en mail til Dansk-russisk forening give noget:
http://www.dkrus.dk/

Ebbe

Fra : Marianne

Dato : 16-12-08 14:30

> [...]
> Hej
>
> Findes der ikke en butik med russiske varer og specialiteter (madvarer og

Synes der ligger en på Vester Voldgade i Kbh

mvh
Marianne

Fra : Jan Birk

Dato : 16-12-08 17:00

Hej,

Jeg har lovet at servere foie grais nytårsaften. Men et par stykker
sætter sig i mod. Hvad er det nærmeste jeg kan komme på foie grais uden
at det er det?

Og - et tillægs spørgsmål Hvordan serveres det (jeg skal bruge det
til en lille forret blandt flere forretter).

Pft

/Jan

Fra : Max

Dato : 16-12-08 19:11

Hej Jan

> Jeg har lovet at servere foie grais nytårsaften. Men et par stykker
> sætter sig i mod. Hvad er det nærmeste jeg kan komme på foie grais
> uden at det er det?

Til at starte med kan du spørge i din egen tråd, ikke i
en der omhandler russisk mad :)

--
Mvh Max

Fra : Jan Birk

Dato : 16-12-08 19:32

> Til at starte med kan du spørge i din egen tråd, ikke i
> en der omhandler russisk mad :)

Ja, det var en fejl. Var ikke ude på at stjæle tråden

Fra : Gert Krabsen

Dato : 16-12-08 20:31

Jan Birk skrev:
> Hej,
>
> Jeg har lovet at servere foie grais nytårsaften. Men et par stykker
> sætter sig i mod. Hvad er det nærmeste jeg kan komme på foie grais uden
> at det er det?

Tja, foie gras er jo 'bare' gåse- eller andelever i den absolut fede
ende, så et-eller-andet fedt (se nedenfor).

> Og - et tillægs spørgsmål Hvordan serveres det (jeg skal bruge det
> til en lille forret blandt flere forretter).

Mange måder: Fersk, ristet, som terrine (min favorit) - afhængig af
sammenhæng og tid til rådighed til tilberedning.

Det er som skrevet i den fede ende, så tilbehøret skal kunne spille op
til det.

Et forslag kan være lidt ristet brød og solbærsyltetøj!

Hvilket giver associationer til et alternativ: Et stykke moden brie, et
salatblad og en klat solbærsyltetøj. Til forret vil nogenbestyrtet
udbryde! Ja, hvorfor ikke?

Fra : Ralph

Dato : 16-12-08 17:32

> [...]
> Hej
> Findes der ikke en butik med russiske varer og specialiteter (madvarer og

Min kære storesøster køber Stryhns og Piratos på den Danske Ambassade i
Washington DC hvor hun bor, mon ikke den rusisske ditto i Kbh. har lignene
tiltag.

--
Ralph

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 16-12-08 11:52

On Dec 16, 6:31 pm, Jan Birk <jan.b...@ivalid.domain.null> wrote:

> Ja, det var en fejl. Var ikke ude på at stjæle tråden

Jeg laeste saa den post om leverpostej og piratos lige efter din post
- der naaede leg lige at overveje, hvordan i alverden det kunne blive
til "erstatnings fois gras"

I London har den Danske Kirke en mad biks.

Hanne i London