rødfisk opskrift søges
Fra : søren brix

Dato : 15-12-08 09:43

Hej Ng

Jeg skal lave noget med rødfiske filet stykker i aften...men jeg mangler en
opskrift på det er der nogen herinde der har en go´en ??

og helst uden alt for meget smør og fløde da chefin er på WW

vh

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-08 09:57

"søren brix" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> en opskrift på det er der nogen herinde der har en go´en ??
>
> og helst uden alt for meget smør og fløde da chefin er på WW

Hej Søren

www.madforsjov.dk er der under både forretter og hovedretter nogle lækre
opskrifter.

mvh
Peter

Fra : Gert Krabsen

Dato : 15-12-08 10:51

søren brix skrev:
> [...]
> en opskrift på det er der nogen herinde der har en go´en ??
>
> og helst uden alt for meget smør og fløde da chefin er på WW

Rødfisk er en suveræn fisk!. Min favorit - helt uden fløde:

Ristet rødfisk på spinat med kalve-portvinsglace:

En halv flaske portvin, en halv flaske kalvefond og et løg koges ind til
ca. en deciliter eller mindre - meget kraftig sauce. Ca. halvvejs
blendes løget med stavblendernen. Dermed er det med til at tykne, så der
ikke behøves smør.
Eventuelt kan man til sidst montere med en lille klat smør, men det er
ikke nødvendigt.

Hel (ikke hakket) spinat optøs i en gryde. Undervejs hældes en
spiseskefuld af kalve-portvinssaucen i, det tager det 'flade' i
spinatsmagen.

Rødfisk steges hårdt på pande - på 'skindsiden', skal ikke vendes, så
går de fra hinanden. Steges nogle minutter, til kødet bliver 'hvidt'

Arrangeres på opvarmede tallerkner med fisken ovenpå spinaten og
glace'en i end tynd ring rundt om. Ser utrolig flot ud!

Skal der mere 'fyldstof'til, så lidt pillede aspargeskartofler.

Server gerne en kraftig bourgogne til..

(opskriften stammer oprindelig fra Henrik Rosdahl på Penny Lane i Aalborg)

Fra : Gert Krabsen

Dato : 15-12-08 12:29

Meget vigtig forglemmelse: Vi snakker hvid portvin