titel på film med Pernille Højmark?
Fra : Sven

Dato : 22-12-08 17:29

Hej.
jeg leder efter en lidt ældre film, med Pernille Højmark i hovedrollen som
Eva. Hun starter som medarbejder på en fabrik/systue eller lign., og der er
hun rimelig rapkæftet, og ender med at blive fyret. Derefter går hun helt i
hundene, bliver alkoholiker, mens hendes barn/børn må klare sig selv mere
eller mindre. Først da hun er ved at sætte ild til hele deres lejlighed,
beslutter hun sig til at gøre noget ved det. Hun starter op som sanger i et
lokalt kirkekor.

Hvad hedder denne film? Og findes den på DVD?

Sven

Fra : F. Hansen

Dato : 22-12-08 18:35

Se om du kan genkende en af titlerne http://www.imdb.com/name/nm0406064/

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-12-08 18:58

In news:494fc05a$0$90272$14726298@news.sunsite.dk,
Sven <nogen@med.ca> typed:
> [...]
> gøre noget ved det. Hun starter op som sanger i et lokalt kirkekor.
>
> Hvad hedder denne film? Og findes den på DVD?

Det må være TV-filmen "Eva" fra 1994. Det var en rigtig god film, og
Pernille Højmark spillede fortræffeligt.

Jeg tror ikke den er udkommet på DVD. Det var en TV-film på DR1.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Henrik Laursen

Dato : 23-12-08 01:10

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in

> [...]
> Pernille Højmark spillede fortræffeligt.
>
> Jeg tror ikke den er udkommet på DVD. Det var en TV-film på DR1.

Er den heller ikke, ellers ville den være at finde i DR's netbutik.

--
Henrik Laursen

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 29-12-08 20:32

On Mon, 22 Dec 2008 18:58:16 +0100, "Tove Krieger"

jeg har den på whs

--
MvH Bo M Mogensen
Some wish beer was rain , but it aint ( stephen king )