Lille soldat
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-12-08 18:03

Er der nogen, der har set den, eller er alle blevet skræmt væk af
markedsføringen? Jeg så nogle meget flade klip med dårligt engelsk,
men endte med at være begejstret. Den er stramt fortalt og ret
underholdende i sekvenser, og også den gode underlægningsmusik er med
til at holde skruen i vandet. Man kan godt kalde det en "problemfilm"
om prostitution og trafficking, men den skærer ikke noget budskab ud i
pap. Det er også ret interessant, den måde den bruger krigen på som
noget, der indlysende har påvirket den hjemvendte soldat stærkt, men
som kun får lov at ligge og snurre i hendes og vores baghoved.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-12-08 15:44

Peter Brandt Nielsen skrev:

> Er der nogen, der har set den, eller er alle blevet skræmt væk af
> markedsføringen? Jeg så nogle meget flade klip med dårligt engelsk,
> men endte med at være begejstret.

Konen og jeg gav den begge 3,5 på vores 4-skala. I IMDb'en gav jeg den
9. Og så har jeg på forhånd tildelt Trine Dyrholm en Bodil for det
formidable spil.

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 15-12-08 13:20

Jørgen Grandt skrev:

> Konen og jeg gav den begge 3,5 på vores 4-skala. I IMDb'en gav jeg den
> 9. Og så har jeg på forhånd tildelt Trine Dyrholm en Bodil for det
> formidable spil.

Den får hun givetvis. Måske får Finn Nielsen også en -- i starten
virkede han som en lidt komisk dansk mand, men han endte som en led
satan af en gangster.

Fra : Per Vadmand

Dato : 15-12-08 23:31

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Den får hun givetvis. Måske får Finn Nielsen også en -- i starten
> virkede han som en lidt komisk dansk mand, men han endte som en led
> satan af en gangster.

Finn Nielsen er en fremragende og alt for lidt brugt skuespiller.

Per V
--
Pleased to meet you, hope you get my name - but what's puzzling you is
the nature of my game

Fra : Newt Bridges

Dato : 19-12-08 02:01

On 2008-12-15 02:02:39 +0100, Peter Brandt Nielsen
<peterbrandtnielsen@gmail.com> said:

> [...]
> noget, der indlysende har påvirket den hjemvendte soldat stærkt, men
> som kun får lov at ligge og snurre i hendes og vores baghoved.

Traileren skræmte mig langt væk. Endnu en omgang "socialrealistisk pis"
om livets skyggeside. Kan vi som nation ikke producere andet andet
"problemfilm" og dårlig animation?

Er ikke sikker på at filmen skildrer en hjemvendt soldat særligt
repræsentativt i øvrigt.

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-12-08 09:07

Newt Bridges skrev bl.a.:

> Traileren skræmte mig langt væk. Endnu en omgang "socialrealistisk
> pis" om livets skyggeside. Kan vi som nation ikke producere andet
> andet "problemfilm" og dårlig animation?

Er du til "Far til fire", så trøst dig. Der kommer garanteret flere!
Film altså.

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Hvad gør det man er en dårlig taber,
når bare man er bedst til at vinde!

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 19-12-08 05:11

Newt Bridges skrev:

> Traileren skræmte mig langt væk. Endnu en omgang "socialrealistisk pis"
> om livets skyggeside. Kan vi som nation ikke producere andet andet
> "problemfilm" og dårlig animation?

Det var min pointe, at den er andet og mere end bare socialrealistisk
problemfilm. At afvise en film, fordi den har et emne, er lidt
snævert.

Jeg synes, der er forholdsvis stor variation i dansk film for tiden:
Flammen & Citronen, Blå mænd, Frygtelig lykkelig, Anja & Viktor, To
verdener.

> Er ikke sikker på at filmen skildrer en hjemvendt soldat særligt
> repræsentativt i øvrigt.

Næppe. Men det behøver den heller ikke.