The Day The Earth Stood Still
Fra : Morten Steen

Dato : 11-12-08 08:55

Ét ord : skuffende! Nej, det er næsten ikke dækkende nok... sikke noget hø.

Den formår slet ikke at opbygge et nogenlunde hæderligt spændingsniveau, og
den møgunge der er på slæb det meste af filmen, ville have bedst af et par
syngende lussinger. (Om det er karakteren eller skuespilspræstationen der
gør det, er på vippen).

Og moralen, som formentlig virkede interessant i 1951, er så kvalmende, at
man tror det er løgn.

Gider ikke engang at gå i detaljer, med fare for spoilers, for så er der
nogen der springer indlægget over, og der SKAL advares om denne film! ;)

Nej, jeg overdriver naturligvis, men den VAR virkelig skuffende/ringe, og
kan bestemt ikke anbefales.

Jeg giver 2 ud af 6. Én til Gort, og én til John Cleese!

Morten

Fra : Henrik Laursen

Dato : 11-12-08 12:15

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> wrote in

> [...]
> og kan bestemt ikke anbefales.
>
> Jeg giver 2 ud af 6. Én til Gort, og én til John Cleese!

Det er måske ligefrem nærmere en genindspildning af
"The Day The Earth Stood Stupid" (Futurama eps based på den originale film)

--
Henrik Laursen

Fra : Steen BJ

Dato : 11-12-08 14:13

Morten Steen <morten.x@film.dk> wrote:

> Ét ord : skuffende! Nej, det er næsten ikke dækkende nok... sikke noget hø.

HVA'?

Jeg har sådan glædet mig til den film!
Hmpf....så må jeg hellere springe den over

Fra : Morten Steen

Dato : 11-12-08 14:16

> HVA'?
>
> Jeg har sådan glædet mig til den film!
> Hmpf....så må jeg hellere springe den over

Ja, beklager meget. Havde også selv store forventninger, men det kunne den
slet, slet ikke leve op til.
Jeg kan fornemme på kommentarerne på IMDB, at jeg ikke er den eneste der har
det sådan. :)

Morten

Fra : Kim2000

Dato : 11-12-08 16:06

"Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> slet, slet ikke leve op til.
> Jeg kan fornemme på kommentarerne på IMDB, at jeg ikke er den eneste der

Jeg er en af dem, der synes halvtresser udgaven er hammergaber, så jeg får
sikkert en positiv overraskelse, når jeg engang finder som dvd til 49 kr.

Fra : Steen BJ

Dato : 11-12-08 17:30

Kim2000 <kim2000@surfer.dk> wrote:

> "Morten Steen" <morten.x@film.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er en af dem, der synes halvtresser udgaven er hammergaber, så jeg får
> sikkert en positiv overraskelse, når jeg engang finder som dvd til 49 kr.

Den er sikkert billig på januarudsalget

Fra : PerX ...

Dato : 14-12-08 19:53

In article <4940c77c$0$28240$6c36adad@news.usenetserver.com>,
morten.x@film.dk says...
> Ét ord : skuffende! Nej, det er næsten ikke dækkende nok... sikke noget hø.

Så er du nok enig med BBC's anmelder Mark Kermode *g*

http://www.youtube.com/watch?v=Wpmuba_rVYE