Spm., mulig filmmusik?
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-12-08 01:29

Hej allesammen.

Jeg har prøvet at spørge i musikgruppen, nu prøver jeg her:

Hvilken march er dette?
http://www.bmwmc.dk/March.mp3

Jeg sidder her og er ved at gå op i en spids.
Jeg VED jeg har hørt den før, men hvor og hvad den hedder - det er det,
der er ved at drive mig til vanvid.
Det er muligt at det er en film jeg har hørt den i, men jeg er sgutte
sikker - så enhver hjælp til at hitte titlen er velkommen.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Peter Heide

Dato : 11-12-08 03:59

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Det er muligt at det er en film jeg har hørt den i, men jeg er sgutte
> sikker - så enhver hjælp til at hitte titlen er velkommen.

hmmm. set mange film , men det dér, kan være hvad som helst. hvordan fandt
du den mp3 ??

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-12-08 08:24

Peter Heide skrev:

> "Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i meddelelsen
-klip-
> hmmm. set mange film , men det dér, kan være hvad som helst. hvordan
> fandt du den mp3 ??

Musikfilen har jeg selv indspillet ud fra et klip på YouTube, der intet
havde med film at gøre.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Max

Dato : 11-12-08 13:59

Hej Aragorn

> Musikfilen har jeg selv indspillet ud fra et klip på YouTube, der
> intet havde med film at gøre.

Er der ikke en mulighed for at spørge personen der har lagt
klippet op på YouTube ?

--
Mvh Max

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-12-08 16:31

Max skrev:
> Hej Aragorn

> Er der ikke en mulighed for at spørge personen der har lagt
> klippet op på YouTube ?

Det skal undersøges, takker for input.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-12-08 13:23

In news:49405fcd$0$90262$14726298@news.sunsite.dk,
Aragorn Elessar <AragornDK@gmail.com> typed:
> [...]
> Det er muligt at det er en film jeg har hørt den i, men jeg er sgutte
> sikker - så enhver hjælp til at hitte titlen er velkommen.

Ih altså, hvor jeg dog kender det. Jeg har det selv lige sådan, man kan
blive vanvittig når musikken bliver ved med at poppe op i hovedet, og man
ikke kan finde ud af hvad titlen er. Det er en flot march, men jeg mener
ikke at have hørt den før.

Det lyder som et stykke militærmusik, men var der slet ikke ledetråde af
nogen art i det klip fra Youtube ?

Jeg prøver at lede videre, det kunne jo være..........

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-12-08 16:23

Tove Krieger skrev:
> [...]
> nogen art i det klip fra Youtube ?
>
> Jeg prøver at lede videre, det kunne jo være..........

Hej Tove.

Det er klart en ,ilitærmarch af en slags, men den virker noget
overdrevet i forhold til de fleste almindelige march-musikstykker, synes
jeg.
Jeg føler mig dog rimeligt fristet til at fise ind på Amazon, søge på
"march", og så gå i gang fra en ende af - du kender garanteret det at
man bliver så HAMRENDE stædig, så det bare SKAL opklares!

Selve videoen fra YouTube omhandler en flok Luftwaffe-"esser" fra 2.
verdenskrig, så det er klart et forsøg værd fra min side at søge på det.
Du kan se videoen (- med marchen) her:
http://www.youtube.com/watch?v=B6EpTmaruwU

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-12-08 16:41

Aragorn Elessar skrev:
- en længere efterlysning på en marchtitel....

....og så er det man har gevaldig lyst til at bide i bordkanten.
På videoen fra YouTube, som jeg har nævnt i en tidligere post, står der
titel og soundtrack nævnt...*pandeklasker*... det er "Luftwaffe March"
fra filmen "Slaget Om England".
Jeg skal nok læse mere grundigt en anden gang...inden jeg spørger her i
grupperne, altså...

Venlig hilsen

Aragorn...*ralle*

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-12-08 16:49

Aragorn Elessar skrev:

> [...]

Jeg tror den er her:
Luftwaffe March - From The Battle Of Britain

http://www.youtube.com/watch?v=jTFRjW28mTQ

--
Herluf :·)

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-12-08 17:04

In news:4941365a$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> typed:

> Jeg tror den er her:
> Luftwaffe March - From The Battle Of Britain
>
> http://www.youtube.com/watch?v=jTFRjW28mTQ

Nemlig, og komponisten er Ron Goodwin. Det hjælper altid når man prøver i
fællesskab.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-12-08 17:20

Tove Krieger skrev:
> Herluf Holdt, 3140 typed:

> Nemlig, og komponisten er Ron Goodwin. Det hjælper
> altid når man prøver i fællesskab.

Selvfølgelig. Jeg har en lp med Ron Goodwin, som jeg
købte i 1967 p.g.a. nummeret "Miss Marple's Theme".

Der er også en march med på pladen. 633 Squadron March:
Cornish Sinfonia - 633 Squadron - Ron Goodwin
http://www.youtube.com/watch?v=ul7T7AZAu2U

--
Herluf :·)

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-12-08 18:08

Tove Krieger skrev:
> In news:4941365a$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> Herluf Holdt, 3140 <herlufholdtFJERN@privat.dk> typed:

> Nemlig, og komponisten er Ron Goodwin. Det hjælper altid når man prøver
> i fællesskab.

Nemlig - takker for hjælpen.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-12-08 18:07

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Jeg tror den er her:
> Luftwaffe March - From The Battle Of Britain
>
> http://www.youtube.com/watch?v=jTFRjW28mTQ

Jeps - titlen er dog "Aces High", komponist: Ron Goodwin, som der nævnes
længere nede i tråden, og den kan findes som nævnt længere nede, på
soundtracket til filmen "Battle Of Britain":
http://www.moviegrooves.com/shop/battleofbritain.htm

Jeg takker og bukker, nu ved jeg hvad jeg skal ønske mig i julegave.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Max

Dato : 11-12-08 18:19

Hej Aragorn

> Jeps - titlen er dog "Aces High", komponist: Ron Goodwin, som der

Oprindelig hed den Luftwaffe March, men efter ønske fra mange
militærorkestre
blev titlen ændret.

--
Mvh Max

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-12-08 18:19

Max skrev:
> Hej Aragorn

> Oprindelig hed den Luftwaffe March, men efter ønske fra mange
> militærorkestre
> blev titlen ændret.

Okæh...så mangler jeg bare at hitte den oprindelige, tyske
Luftwaffe-march - sådan een MÅ der næsten være, når man tænker på
hvorledes de der tøskere var pjattede med pomp, pragt og militærtamtam
dengang.
Den anden (fra filmen) er jo lavet specielt til filmen.

Venlig hilsen

Aragorn. Selv af tøsk oprindelse. :-/ Men med en masse godt blandet
grundigt ind undervejs i familiehistorien.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Max

Dato : 11-12-08 19:24

Hej Aragorn

> [...]
> Luftwaffe-march - sådan een MÅ der næsten være, når man tænker på
> hvorledes de der tøskere var pjattede med pomp, pragt og militærtamtam

Ja, og det skulle ikke undre mig at den stadigvæk bliver brugt.

> Den anden (fra filmen) er jo lavet specielt til filmen.

Ja, og så af en englænder :)

> Aragorn. Selv af tøsk oprindelse. :-/ Men med en masse godt blandet

Vi stammer vel alle sydfra ?

--
Mvh Max

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-12-08 19:34

Max skrev:
> Hej Aragorn

> Ja, og det skulle ikke undre mig at den stadigvæk bliver brugt.
**********
Humbum, det skal undersøges...*googler*
**********

> Ja, og så af en englænder :)
**********
Ja, lieber gott...*gnæk*
**********

> Vi stammer vel alle sydfra ?

**********

I bund og grund, og helt oprindeligt: Ja.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 11-12-08 21:56

Max skrev:
> Hej Aragorn

> Ja, og det skulle ikke undre mig at den stadigvæk bliver brugt.
-klip-

Jojow:
Fliegermarch: http://www.youtube.com/watch?v=HjYooluqcW0
Det er så - så vidt jeg har kunnet grave frem - den officielle march for
det moderne Luftwaffe.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Max

Dato : 11-12-08 22:14

Hej Aragorn

> Fliegermarch: http://www.youtube.com/watch?v=HjYooluqcW0
> Det er så - så vidt jeg har kunnet grave frem - den officielle march
> for det moderne Luftwaffe.

Du kan jo prøve at skrive til dem og spørge, mon ikke de har en
presseafdeling man kan maile med ?

http://www.luftwaffe.de

--
Mvh Max

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-12-08 11:40

Max skrev:
> Hej Aragorn

> Du kan jo prøve at skrive til dem og spørge, mon ikke de har en
> presseafdeling man kan maile med ?
>
> http://www.luftwaffe.de

Det var der. Mit spørgsmål:

Hallo.

Was ist der jetzige officielle Marsch für die Luftwaffe?
Ich danke im vorraus.

Mit freundlichen grüssen

u.s.w.

---------------

Guten Morgen.

wir danken Ihnen für Ihre Anfrage und Ihr Interesse an der Luftwaffe.
Bei dem Marsch der Luftwaffe handelt es sich um den Fliegermarsch.
Hier einige externe Informationen zum Marsch.

http://de.wikipedia.org/wiki/Fliegermarsch

Mit freundlichen Grüßen

***** ******
Hauptfeldwebel

---------------

Så skulle dén ged vist være i hus!

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 15-12-08 12:00

In news:4946350e$0$90266$14726298@news.sunsite.dk,
Aragorn Elessar <AragornDK@gmail.com> typed:

> Så skulle dén ged vist være i hus!
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn.

Hej Aragorn.

Hvis du spurgte mig, så ville jeg til enhver tid foretrække Ron Goodwin's
march. Fliegermarch er bestemt ikke nogen "'ørehænger" i forhold til den,
den er faktisk ret kedelig.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-12-08 16:35

Tove Krieger skrev:
> [...]
> Goodwin's march. Fliegermarch er bestemt ikke nogen "'ørehænger" i
> forhold til den, den er faktisk ret kedelig.

der har jeg det så lige omvendt - jeg synes at Goodwins march er lige i
overkanten - du ved, på den noget opulente, pompøse måde, hvor
"Fliegermarsch" virker mere let, munter og lystig.
Mæeeehn...sådan har man jo hver sin smag.
Jeg ville nu godt høre "Fliegermarsch" udsat for det tøske luftvåbens
trutten i messing; det kunne være at det gav den det rette schwung,
eller hvad det nu hedder.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Max

Dato : 15-12-08 17:53

Hej Aragorn

> wir danken Ihnen für Ihre Anfrage und Ihr Interesse an der Luftwaffe.
> Bei dem Marsch der Luftwaffe handelt es sich um den Fliegermarsch.

Jeg tænkte nok du ville få svar dernedefra, de opføre sig altid
eksemplarisk og svare når man skriver, og specielt når spørgsmålet
stilles på tysk, ja så falder det dem jo let at svare.

> Hier einige externe Informationen zum Marsch.

Noget specielt at den er så gammel som 1912, må være lavet samtidig
med at værnet er oprettet.

> Hauptfeldwebel

Stillgestanden :)

> Så skulle dén ged vist være i hus!

Ja, såmænd. Når jeg ser/høre nedenstående kommer jeg til at tænke
på min egen tid i et eksercerkorps :)

http://www.youtube.com/watch?v=EH-wEuOiF6I

--
Mvh Max

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-12-08 19:37

Max skrev:
> [...]
> eksemplarisk og svare når man skriver, og specielt når spørgsmålet
> stilles på tysk, ja så falder det dem jo let at svare.

Ordnung muss sein! ;oD
Spøg til side, hver gang jeg har haft henvendt mig til et tysk firma, er
der som regel faldet et svar ret prompte - dette er ikke altid tilfældet
med danske firmaer...*ralle*
Dog måtte jeg rekvirere tolkeassistance fra en veninde som kan det der
sprog...selv strækker mine tøsk-kundskaber sig til "Haben sie
franschbroten?", plus et par andre løse brokker. *sgrunt*
Rimeligt upraktisk når man som jeg fedter med hjemmesider om (primært)
tyske motorcykler...*gnæk*...men det kommer vel hen ad vejen.

> Noget specielt at den er så gammel som 1912, må være lavet samtidig
> med at værnet er oprettet.

Sådan cirka.

> Stillgestanden :)

Jawohl! *klak* *vift*

> Ja, såmænd. Når jeg ser/høre nedenstående kommer jeg til at tænke
> på min egen tid i et eksercerkorps :)
>
> http://www.youtube.com/watch?v=EH-wEuOiF6I

Lieber Gott...

Mit frien...jaja, med venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Max

Dato : 15-12-08 19:58

Hej Aragorn

> Rimeligt upraktisk når man som jeg fedter med hjemmesider om (primært)
> tyske motorcykler...*gnæk*...men det kommer vel hen ad vejen.

Jeg læser og taler det næsten som et ekstra modersmål, men det kniber
lidt med at skrive det da rutinen er gået lidt fløjten :)

Jeg drømmer tit om den her, vi er født samme år :)

http://www.bmwmc.dk/images/_models/r26.jpg

--
Mvh Max

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-12-08 20:03

Max skrev:
> [...]
> lidt med at skrive det da rutinen er gået lidt fløjten :)
>
> Jeg drømmer tit om den her, vi er født samme år :)

Rutine betyder en del hvad angår det skrevne sprog - uanset om det er
dansk eller ej.

Og hvad angår bimmerne, så er det en nydelig ældre model du har fundet
dig der.
Selv er jeg en noget yngre årgang:
http://www.bmwmc.dk/images/MCTC_2006/03/images/fullsize/PICT0219.JPG

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Max

Dato : 15-12-08 20:40

Hej Aragorn

> Og hvad angår bimmerne, så er det en nydelig ældre model du har fundet
> dig der.

Ja, ikke. Havde fornøjelsen at se en sidste sommer i Nymindegab, det gav
længsel efter en rygsæk med kaffe og fiskestang og dansk sommer :)

> Selv er jeg en noget yngre årgang:

Ok, ja jeg er altså mest til solo cykel :)

Desværre er de gamle maskiner jo temlig kostbare hvis man da ikke
ønsker at renovere et total vrag, så jeg nøjes med at drømme :)

--
Mvh Max

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 15-12-08 21:25

Max skrev:
> [...]
>
> Desværre er de gamle maskiner jo temlig kostbare hvis man da ikke
> ønsker at renovere et total vrag, så jeg nøjes med at drømme :)

Solocykel: Ditto her, men R69'eren der holdt med sidevogn, og så var det
bare om at pløkke løs med kameraet, da ejeren gav tilladelse dertil.

Mig giver det længsel efter lunt vejr, høj sommer, kringlede landeveje,
fiskestang, Roskilde Fjord og en spandfuld thermokaffe i sidetasken.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-12-08 16:57

In news:4941316c$0$90266$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
> verdenskrig, så det er klart et forsøg værd fra min side at søge på
> det. Du kan se videoen (- med marchen) her:

Hej igen Aragorn.

Tror at jeg har fundet den. Den hedder tilsyneladende bare "Luftwaffe
March", men så må vi prøve at finde komponisten.

Min mand er også ved at blive vanvittig, når jeg stædigt prøver at finde
løsningen på et spørgsmål.

Prøver fortsat på at finde ud af hvem komponisten er.

http://www.youtube.com/watch?v=7Vtkn_-KlQ4&NR=1

Fra : Zeki

Dato : 11-12-08 19:11

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej allesammen.
>
> Jeg har prøvet at spørge i musikgruppen, nu prøver jeg her:
>
> Hvilken march er dette?
> http://www.bmwmc.dk/March.mp3

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener helt klart at den optræder i en af de
der store krigsfilm med Michael Caine. Måske 'Battle of Britain' eller
'Bridge Too Far'.

Har i hvert fald hørt den før i en film!

Fra : Max

Dato : 11-12-08 19:25

Hej Zeki

> Har i hvert fald hørt den før i en film!

Ja, som det er fastslået, i The Battle of Britain.

--
Mvh Max