film om amrikansk og japansk soldat på en ~
Fra : killerkurt43@hotmail~

Dato : 10-12-08 06:44

hej...

Leder efter en ældre film om amrikansk og japansk soldat på en øde ø,
de ved ikke at 2 verdenskrig er slut, men kæmper videre i en slags
had / afhængigheds forhold...

Håber i kan hjælpe...

Mvh

Simon

Fra : JYH

Dato : 10-12-08 15:04

killerkurt43@hotmail.com wrote:
> hej...
>
> Leder efter en ældre film om amrikansk og japansk soldat på en øde ø,
> de ved ikke at 2 verdenskrig er slut, men kæmper videre i en slags
> had / afhængigheds forhold...

Mon ikke det er "Hell in the Pacific" med Lee Marvin og Toshiro Mifune
fra 1968? Dansk titel: "Duel i Stillehavet".
http://www.imdb.com/title/tt0063056/

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-12-08 12:26

"JYH" <jyh@jyh.jyh> wrote in message

> Mon ikke det er "Hell in the Pacific" med Lee Marvin og Toshiro Mifune
> fra 1968? Dansk titel: "Duel i Stillehavet".
> http://www.imdb.com/title/tt0063056/

Nu har du jo fundet den rigtige, men så kan jeg jo tilføje, at der er med
lidt god vilje lavet en genindspildning, i form af filmen her
http://www.imdb.com/title/tt0089092/

Bjarne K.

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-12-08 12:41

In news:4940f877$0$15888$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Bjarne K. <nej@niet.ne> typed:
> "JYH" <jyh@jyh.jyh> wrote in message

> Nu har du jo fundet den rigtige, men så kan jeg jo tilføje, at der er
> med lidt god vilje lavet en genindspildning, i form af filmen her
> http://www.imdb.com/title/tt0089092/

Man kan vist ikke, selv med lidt god vilje sammenligne de to film. Jeg har
også set dem begge. og de er hver for sig rigtigt gode og velspillede, men
på ingen måde sammenlignelige. Dejlige skuespillere alle fire.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-12-08 13:01

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> wrote in message
> Man kan vist ikke, selv med lidt god vilje sammenligne de to film. Jeg har
> også set dem begge. og de er hver for sig rigtigt gode og velspillede, men
> på ingen måde sammenlignelige. Dejlige skuespillere alle fire.

Ja, du har ret Tove. Genindspilning er ikke det rette ord, men "Hell in the
pacific" står da under Movie Connections under filmen på IMDB, så der er
åbenbart andre der har fundet de to film sammelignlige

Bjarne K.

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-12-08 13:33

In news:494100d6$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Bjarne K. <nej@niet.ne> typed:
> [...]
> in the pacific" står da under Movie Connections under filmen på IMDB,
> så der er åbenbart andre der har fundet de to film sammelignlige

Den eneste måde hvorpå de to film ligner hinanden, er at de to par i filmene
er store modsætninger, Lou Gossett er oven i købet en "alien", men jeg kan
sagtens forstå hvad du (og IMDB) mener. Jeg vil meget gerne se begge film
igen.

Fra : ASKF

Dato : 14-12-08 17:05

Tove Krieger ytrede sig i
<4941085a$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>sagtens forstå hvad du (og IMDB) mener. Jeg vil meget gerne se begge film

Da jeg så "Enemy Mine" tænkte jeg også på ""Hell in the pacific". Der er
dog rigeligt med forskelle til at den på ingen måde kan siges at være et
remake, men der er dog hentet en god del tematisk inspiration.
"Hell
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : killerkurt43@hotmail~

Dato : 10-12-08 07:18

On 10 Dec., 15:03, "JYH" <j...@jyh.jyh> wrote:

> Mon ikke det er "Hell in the Pacific" med Lee Marvin og Toshiro Mifune
> fra 1968? Dansk titel: "Duel i Stillehavet".http://www.imdb.com/title/tt0063056/

Det tror jeg faktisk det er, siger mange tak for hjælpen..