Høflighed/pyramidebyggeri/AmericanBeauty
Fra : Bo Warming

Dato : 09-12-08 01:08

Høflighed/pyramidebyggeri/AmericanBeauty
Jeg hader resourcespild. Som det siges klogt i nedenstående citater er
høflighedsritualer mellem mennesker så spildagtige som at stable sten i
unyttige pyramide-dynger for at ære ... en DØD person

Hvis jeg gør som jeg har lyst til , udfører ting nemt, opnår
behovstilfredssttillelse med minimalt besvær, så bidrager jeg til en bedre
verden, hvor ALLE har hvert minut fyldt med meningsfulde udfordringer og
ikke fører pseudoliv, som borgerskabet gør i "American Beauty"

Hvis jeg soler mig som jeg har lyst på Bjelkes Alle, er jeg et lysende
eksempel for alle på hvordan opnås størst mulig lykke for flest mulig
mennesker.
Når børnehaven sætter politiindsats ind mod livsglæde, er det en borgerpligt
at råbe vagt i gevær og kritisere meningsløst magtmisbrug, så ikke det
griber om sig.
Oprør mod vanetænkning gør livet spændende. "American Beauty" har fine
eksempler på det - og det gælder også den tilsvarende ny film af samme
instruktør "Towelheads". Livet skal være sjovt. Det er sjovt at provokere
konstruktivt. Det er win-win.

"Man kan sagtens være venlig overfor dem, man er ligeglad med. Wilde
Hø Good manners are made up of petty sacrifices. Ralph Waldo Emerson
1803-1882
Hø< Høflighed betyder som regel, at man ikke siger til folk, hvad man
tænker. Katharina Hepburn
Hø< Høflighed er en form for opførsel, som man ofte fejlagtigt anser for
gode omgangsformer. Harry Ruby
Hø Høflighed er fiktiv velvilje. Samuel Johnson
Hø Høflighed er reguleret ligegyldighed. Paul Valéry
Hø Høflighed er velvilje i småting. Thomas Babington Macaulay
Hø Høflighed koster ingen penge. (Ordsprog)
Hø Man kan sagtens være venlig overfor dem man er ligeglad med. Wilde
Hø Overdreven høflighed skjuler forræderi. (Ordsprog)
hø Smilet er en social pligt. og smil der dækker over gab skaber rynker.
Stendal
høf actor Der findes ingen bedre grund til at være høflig end overlegenhed.
Marie von Ebner-Escenbach
Høf Hvis du ingen penge har, så vær høflig. Dansk ordsprog
høf Høflighed er ofte kendetegnet på en kejtet beskedenhed. Nietzsche
Høf meba Godmodigheden, venligheden, den hjertelige høflighed er
stedsesprudlende udløb for den uegoistiske trang og har langt mægtigere
bygget med på kulturen end de meget mere berømte udslag af den, som benævnes
medlidenhed, barmhjertighed og opofrelse. Nietzsche
høf mih Der findes en hjertets høflighed; den er beslægtet med kærlighed. Af
den udspringer den ydre opførsels mest passende høflighed. Goethe
Høf Smilet er en social pligt
høfHu Smiles form the channel of a future tear. Byron (1788-1824)English
Poet
høfl Rædde mennesker er i almindelighed meget høflige. Charles Dickens
(1812-1870)English Novelist
høfl "Jeg er høflig mod landsbyboerne, som mod alle små ærgrelser : at vise
brod mod de små, synes mig en visdom for igler."
høfl De behageligste selskaber er den, hvor deltagerne viser hinanden munter
ærbødighed. Goethe
høfl Der gives en hjertets høflighed, den er beslægtet med kærligheden. Af
den udspringer den naturligste høflighed i den ydre verden. Goethe
Høfl Gode manerer består af lutter små ofre. Ralph Waldo Emerson
Høfl Gæstfrihed er en dyd, som får os til at give mad og husly til folk, der
ikke behøver nogen af delene. Ambrose Bierce 1842-1914
Høfl Hvis du ingen penge har, så vær høflig. Dansk ordsprog
høfl Høflighed - den mest acceptable form for hykleri.Ambrose Bierce
1842-1914
Høfl Lad det aldrig komme til klart, åbent fjendskab med personer du har som
fjender. Inddæm og nedton konflikter. Udskældninger og åbent had er de
afmægtiges privilegium. Høflig overflade gør det muligt at levere de
hårdeste hug. Klaus Kjøller
høflFf Å glede seg over et rosende ord er hos mange mennesker bare en
hjertelig høflighet - og netop det motsatte av åndelig
forfengelighet.Nietzsche
høflKÆkæ Romantisk kærlighed er blot et skridt videre end høflighed. Anonym