The Blade (1995)
Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 08-12-08 08:33

Nu har jeg igen og igen læst om Tsui Harks "The Blade" og den film vil jeg
altså gerne se Men jeg synes det volder mig nogle problemer at finde et
sted at købe den.

Nogen der har set den og kan kommentere på filmen?

Nogen der ved hvor den kan købes?

Mvh. BK

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-12-08 09:46

"Brian Kjeldsen kjeldsen@ mail.dk>" <brauner<punktumFJERN DETTE> wrote in
message news:493ccdc2$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

http://www.play.com/DVD/DVD/4-/1790/Blade/Product.html

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 08-12-08 16:22

"Peter Larsen" <spak@spak.dk.com> skrev i en meddelelse

> "Brian Kjeldsen kjeldsen@ mail.dk>" <brauner<punktumFJERN DETTE> wrote in
> message news:493ccdc2$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> http://www.play.com/DVD/DVD/4-/1790/Blade/Product.html

Det er desværre ikke den. Det er en asiatisk film. Ellers tak for hjælpen

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-12-08 22:32

"Brian Kjeldsen kjeldsen@ mail.dk>" <brauner<punktumFJERN DETTE> wrote in
message news:493d3ba0$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Peter Larsen" <spak@spak.dk.com> skrev i en meddelelse

> Det er desværre ikke den. Det er en asiatisk film. Ellers tak for hjælpen

haha, ja, det må du undskylde, der var jeg lidt for hurtig :D

Fra : Tue Sørensen

Dato : 08-12-08 01:59

On 8 Dec., 08:33, "Brian Kjeldsen" <brauner<punktum>kjeldsen@<FJERN
DETTE>mail.dk> wrote:
> Nu har jeg igen og igen læst om Tsui Harks "The Blade" og den film vil jeg
> altså gerne se Men jeg synes det volder mig nogle problemer at finde et
> sted at købe den.

Nå, du er måske ikke på internettet?

> Nogen der har set den og kan kommentere på filmen?

Ja. Det er en af de eneste film som jeg har præsteret at se to gange
inden for ganske få år, uden at kunne huske (før til allersidst, anden
gang) at jeg havde set den før. Med andre ord ikke en film der bliver
i hukommelsen (og jeg har ellers en ret god hukommelse for film).
Begge gange fandt jeg den ganske middelmådig (jeg nedjusterede vist
min personlige IMDb rating af den fra 5 til 4 da jeg havde set den
anden gang, som straf for at den ikke havde sat sig bedre fast i
erindringen). Der er hundredevis af bedre kung fu film derude; du kan
f.eks. starte med Iron Monkey eller Blade of Fury (http://www.imdb.com/
title/tt0108622/), som efter min ydmyge mening er en hel del bedre.

Ham der spiller hovedpersonen i The Blade, Man Cheuk Chiu, er ellers
supercool, og en mægtig sej skuespiller. Desværre har han ikke været
med i ret mange gode film. Dog var han fin som skurken i Fong Sai Yuk
(1993 - Man Cheuk's første film - helten var jo Jet Li).

> Nogen der ved hvor den kan købes?

Den kan da købes alle steder. De har den f.eks. på asian-movies.dk -
men den er godt nok ikke på lager lige nu (der er så 21 dages
leveringstid). Den haves også på Amazon.co.uk:
http://www.amazon.co.uk/Blade-Xin-Xiong/dp/B00004SPG2/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1228725727&sr=1-1

- Tue

Fra : Brian Kjeldsen

Dato : 08-12-08 16:24

DETTE>mail.dk> wrote:
> [...]

>men den er godt nok ikke på lager lige nu (der er så 21 dages
>leveringstid). Den haves også på Amazon.co.uk:

Okay, har godt nok ikke lige søgt efter den fornylig, men sidste gang jeg
søgte efter den, var den ingen af de steder jeg kendte. Men så faldt jeg
bare lige over endnu en anbefaling af den idag...så var jeg så åbenbart for
hurtig.

- Tue