Slæbested eller lign. omkring Lønst
Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 26-12-08 13:29

Hej derude

Er der nogen derude som har kendskab til slæbested eller isætning af båd
(5m RIB) fra stranden omkring Lønstrup? Vi skal afsted på dykkertur og
det vil give mere mening at isætte der end at gøre det fra enten løkken
eller hirtshals, men jeg kan ikke lige finde noget om mulighederne for
isætning i det område.

Men der sidder måske nogle folk derude som ved noget vi andre ikke ved? ,-)

Mvh
Thomas

Fra : Per Svendsen

Dato : 27-12-08 16:46

> Er der nogen derude som har kendskab til slæbested eller isætning af båd
> (5m RIB) fra stranden omkring Lønstrup? Vi skal afsted på dykkertur og

> Mvh
> Thomas

Hej Thomas

Er det ikke bare at køre ned på stranden og bakke ud i vandet, ligesom
kutterne gør

mvh Per

Fra : Sode

Dato : 27-12-08 17:30

Nok ikke med mindre man har en hardcore 4 hjulstrækker, hvis det er i
Lønstrup

VH/Sode

Fra : Lars Clement

Dato : 27-12-08 18:05

hva med den her ?

http://slaebesteder.dk/

--
Venligst

Lars Clement
mitefternavn@hejlsnet.dk

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-12-08 20:17

Lars Clement wrote:
> hva med den her ?
>

> http://slaebesteder.dk/

Der er ikke nogen angivelser i nordvestjylland på trods af det hvert
fald ikke er helt korrekt... Er meget sikker på der bla. er slæbested i
såvel Hirtshals som Løkken, udfordringen ligger blot i at der er 10 sm
sejllads ud til vraget hvis vi vælger en af disse, mens der kun er 5sm
hvis vi kan få båden i fra Lønstrup.

Men hvis nu lige der var nogen som havde været i det nabolag og lagt
mærke til om lystfiskere kunne smide deres både i, så kunne det jo også
lade sig gøre med en RIB... (vægt ca. 350kg inkl alt)

Mvh
Thomas

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-12-08 20:15

Sode wrote:
> Nok ikke med mindre man har en hardcore 4 hjulstrækker, hvis det er i
> Lønstrup

Ja, jeg her luret at det ser rimelig stejlt ud på de billeder jeg har
fundet fra stranden ved Lønstrup... men der har engang været en
redningsstation, mon en sådan ikke har haft en form for slæbested?

Jeg har med success bakket båden i ved stranden længere nordpå, men der
var stranden dejlig flad og meget hård at køre på. En primera er ikke
just en 4WD

Mvh
Thomas

Fra : Sode

Dato : 28-12-08 05:48

Nørlev strand et par km syd for lønstrup er der ingen problmer

VH/Sode

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-12-08 19:52

Sode wrote:
> Nørlev strand et par km syd for lønstrup er der ingen problmer

OK glimrende det skriver jeg bag øret.

Vi ville dog forsøge et vrag der lå længere nordpå (kaldet Navigator) så
vi endte med at køre til Tornby Strand og sætte RIB'en i der, desværre
kunne vi ikke finde vraget så vi endte med at tage længere sydpå. Men
ellers en rigtig fin dag på havet, var ca. 6sm fra kysten med 20cm
bølger og 40-50cm dønninger, lidt koldt men sådan er det jo engang
imellem

Thomas

Fra : Calle e mann fro Syn~

Dato : 28-01-09 00:49

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.invaliddk> skrev i meddelelsen
> [...]
> isætning i det område.
>
> Men der sidder måske nogle folk derude som ved noget vi andre ikke ved?

der går da en rampe ned til vandet ved siden af redningsstationen i
Lønstrup!

--
Venlig hilsen
Calle.