Minivindmøller bliver lettere at få godken~
Fra : Harding Larsen

Dato : 23-12-08 14:47

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 26-12-08 08:21

"Harding Larsen (slet QI95P)" <harding@QI95Plarsen.tdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:12300404630.327717467328817@dtext.news.tele.dk...
> Se:
>
> http://ing.dk/artikel/94506-minivindmoeller-bliver-nemmere-at-faa-godk

Ovenstående indlæg er sendt til nyhedsgruppen dk.fritid.sejlads, men vel
ikke særlig relevant for gruppen.

Stækstrømsreglementet gælder ikke skibe, medmindre rederen engagerer en
elektriker fra land til at udføre el-arbejde om bord.

Installationer på skibe bør ikke interessere kommunen - skibe kommer og
går - stilles der særkrav, finder skibene andre havne.

Havne med skibe er i øvrigt en attraktion og det er begrædeligt, at nogle
havne omdannes til et tomt vandhul omkranset af tomme, usælgelige lejligheds
karreer.

Hilsen Peter

Fra : Harding Larsen

Dato : 27-12-08 14:37

Hej Peter,

Jeg tror at du skal betragte indlægget som en forlængelse af mit
indlæg den 17/12 i strengen: "Generator på Skrueskselen" som
Emil Lønneberg startede den 14/12.
Mit indlæg drejede sig om sikkerhed ved anvendelse af vindmøller.
Tidligere i strengen var det kommet frem at producenterne af små
vindmøller nu gik uden om Danmark.
Skal vi ikke udelade stækstrømsteglementet i denne omgang?

Dine kommentarer vedr. lejlighedskomplekser ved havnene (på
vinterpladserne) er relevante. Det tager DS sig af for tiden.
Alle kan jo se at havne uden de nødvendige faciliteter ender som
vandhuller i en mennesketom strandpark.
Er havnene vedkomne er der mange mennesker her, og selvfølgelig
skal der være bygninger i nærheden både med lejligheder,
forretninger og restauranter.
Desværre har mange kommunalbestyrelsesmedlemmer ikke se den
helhed; men kun baseret deres stemme på den kortvarige profit.
Jeg har selv fremhævet det for kommunalbestyrelsens medlemmer i
havneudvalget i Kastrup og foreslået dem at se lidt på mere
sydligt placerede havne.
De mente blot at de var klogere og ville ikke lave noget som de
andre havde. De ville hellere have en tom havn som
Bevaringsforeningen kunne give dem en medalje for.
Den kommunale restaurant har haft 10 forpagtere som har måttet
give op grundet de kommunale regler der ikke var forenelige med
en overskudsgivende forretning.
Opposionen har lige fra begyndelsen tordnet, at millionbøffen
skulle sælgers. Nu vil den del af kommunalbestyrelsen der har
haft absolut flertal, indtil der kom en afhopper, sælge retten
til at drive restaurant; men ikke bygningen og inventar. Det
virker besynderligt og er nok medvirkende til at mange nok vil
sætte deres kryds ved kommunalevalget et nyt sted.

Mvh/Harding

Fra : claus.b.p.

Dato : 28-12-08 00:48

"Harding Larsen (slet Y9MR6)" <harding@Y9MR6larsen.tdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:12303854550.117903928902411@dtext.news.tele.dk...
//
> Den kommunale restaurant har haft 10 forpagtere som har måttet
> give op grundet de kommunale regler der ikke var forenelige med
> en overskudsgivende forretning.
Imponerende ikke?
Men ifølge de kommunale "Vismænd" var det vel bare 10 inkompetente
forpagtere....

Mvh. Claus

Fra : Harding Larsen

Dato : 28-12-08 15:18

Måske?

Når åbningstider m.m bestemmes politisk (ikke noget natteroderi,
men alm. åbningstid) og i nogle tilfælde er forpagtningsafgiften
omsætningsbestemt, så vil noget gå galt.
Prøv at se omstændighederne ved den sidste ansættelse:

http://www.taarnby.dk/dagsordener/kommunalbestyrelsen/kommunalbes
tyrelsen_2007/referat_30102007.htm

Der var kun service til 80; men der blev lover penge til indkøb
til de resterende 120 sæt, ny installation af det gamle
køleanlæg, da det brugte for 50.000,- kr strøm om måneden.
Heller ikke det blev lavet.
Forpagteren opsatte en pølsevogn som skaffede indtægten til at
dække de 50.000,-.
Det socialdemokratiske flertal kunne ikke lide røde pølser så de
ville have vognen fjernet selvom det ikke var nævnt at
restautøren ikke måtte sælge pølser.
Bådudstyrsforretningen må til gengæld godt.
Det tog forpagteren så ilde op at han desværre undlod at betale
den månedlige leje 25.000,- og det var opsigelsesgrund.
Han havde inden for det år han var forpagter banket restauranten
op.

Mvh/Harding

Fra : claus.b.p.

Dato : 28-12-08 21:17

"Harding Larsen (slet F9Y6T)" <harding@F9Y6Tlarsen.tdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:12304743310.162134546202683@dtext.news.tele.dk...
> Måske?

Tænk at et socialdemokratisk byråd ikke kan lide røde pølser... Hvordan
skal det dog gå dem næste år i fælledparken? Og hvad bliver det næste? Og
hvorfor kan politikere ikke lære af egne og andres erfaringer? Find selv på
flere spørgsmål! (Can safely be used in another afsnit)

Hvis dette indlæg er svært at få hoved og hale på, så prøv at svare under, i
stedet for over det forrige indlæg Harding. Jeg ved godt det er dig meget
imod, men det er bare for at hjælpe os andre, der ikke husker så godt.

Førhen var forenings- og klubliv drevet af entusiasme og interesse, det
forsvinder desværre med indførelsen af politisk styring og tænkning.

God bag-jul og godt nytår til de der stadig er med.

Mvh. Claus

Fra : Harding Larsen

Dato : 29-12-08 12:50

Hej Claus,

Ja det er en forunderlig verden med meget pølsesnak.
Pølse for og pølse bag, pølsen har dog den samme smag.

Bruger du Google har du ikke problemer med læsning, her er kun
indlæggene og i den rækkefølge som de afsendes.

Godt Nytår.