hurrrahh en fri mand
Fra : HO

Dato : 18-12-08 18:48

lidt OT
Men ville lige dele glæden med jer.
Kolding Motorbåds klub har meldt sig ud af Dansksejlunion.
Herligt at spare alle disse kroner.
Dermed også udmeldelse af den automatiske / tvungne medlemskab af Codan
forsikring.
Dejligt at være fri for dobbelt forsikring og alle de nyttesløse
sejlerblade.
En rigtig god dag.

Med venlig hilsen
Hans Olsen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-08 23:47

Hvor meget sparer man på hhv det ene og andet ?

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Harding Larsen

Dato : 19-12-08 11:15

Ja det er altid bekvemt selv at kunne bestemme.

Klubberne betaler pr. medlem ca 76,-/år
Forsikringsaftalen kan ses her:
http://www.sejlsport.dk/sw7394.asp

DS har langt fra levet op til forventningerne fra bredden og
produktet Danske Bådejere er næsten dødt.
Jeg tror ikke at bredden vil acceptere det og vil nok komme med
indvendinger på næste generalforsamling i DS.

I Sejlerbladet nn 4/2008 har der været en artikel med
overskriften "Medlemskrav er ikke ulovligt i Lystbådehavne"
Indholdet er noget vrøvl der ikke er i pagt med virkeligheden.
Sådant noget skal DS holde sig for gode til og i stedet bruge al
deres energi på sejlerne, eliten og i særlig høj grad bredden.

M.h.t. sejlerbladet. Er man medlem af en Specialklub under DS,
og det er gratis, så kommer sejlerbladet til formanden i klubben
og så kan medlemmerne selvfølgelig også se det.

I Sejlerbladet er der ingen artikler om motorbåde.
Da mange motorbådsklubber er medlemmer under DS ville et vink
med en vognstang om et motorbådsblad være på plads.
Når det ene blad hedder Sejler kunne det andet hedde Motor.

Mvh/Harding

Bjarke M. Christensen <Bjarkegrevestranddk> (snabel-a) (punkt)

Fra : HO

Dato : 19-12-08 16:22

tidligere total kontingent:
i alt kr. 625,-
her af DS kr. 80,- (for noget jeg hadede at få ind af døren)
og forsikring til en selskab jeg hadede kr. 185,- (har ikke brug for
forsikringen - da jeg har kasko i mit eget forsikringsselskab.)
Endnu en gang HIP hip hurraaaahhhh.

Med venlig hilsen
Hans Olsen

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:494ad2f3$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-08 22:59

Tvungen forsikring er da også et næsten kommunistisk indgreb i menneskets
frihed. Det ville jeg også hade.

Interessant at DS bidraget er 80,- Det betalar jeg gerne. - men accepeterer
fuldt ud at andre ikke ser værdien i det.

Jeg betaler 900,- om året i vores sejlklub. Nu ved jeg at det i hvert fald
det ikke er DS der er skurken ....

Bjarke

Fra : HH

Dato : 19-12-08 06:06

Jeg er medlem af en sejlklub, og checkede derfor for nogen tid siden
forsikringstibudet fra Codan. Baggrunden var, at jeg oprindeligt var
forsikret i Noreuropa, som blev til Allianz, som solgte til Alka, som
så solgte bådforsikringen til Pantaenius. Og jeg havde bare sejlet med
hele vejen. Men tilbudet fra Codan kunne slet ikke matche det jeg
allerede havde fået hos Pantaenius, til trods for at jeg kunne krydse
af i alle rabatrubrikerne for duelighedsbevis, medlemsskab etc.

Så min mening er at tilbudet fra Codan gennem DS er rigtigt dårligt!

Og jeg er helt enig med Harding i kritiken af "Danske Bådejere". Man
skal lede længe efter noget med så dårlig opbakning og støtte, fx. har
jeg et spørgsmål om en manglende funktionalitet stående i forum fra
den 28. marts med manglende løsning fra DS - til trods for at
velfungerende forum-software findes i løsninger hvoraf der går 13 på
dusinet, til og med i gratis!

Jeg har nævnt denne problemstilling overfor min egen klub, så må vi se
om der kommer noget ud af generalforsamlingen.

Hans-Henrik

Fra : Harding Larsen

Dato : 19-12-08 17:07

Codan er ikke den dyreste men Ærø er den billigste i den test vi
har lavet i B-31 klubben.
Det er vigtigt at se på betingelserne fra hvert enkelt selskab
om hvordan de passer med ens krav/ønsker.

M.h.t. den kommende generalforsamling i DS så må klubberne mere
på banen. De må kritisk forholde sig til de krav der blev
stillet på en tidligere generalforsamling fra bredden og så
spørge ind til om de krav er opfyldt.
Der skal andre gangarter til for fremtiden.

Mvh/Harding

Fra : Poul Erik Støve Jako~

Dato : 20-12-08 17:46

I Musholmbugtens Baadeklub hr vi også meldt os ud og meldt os
ind i Danmarks Tursejlereforening Dt koster kun kr. 300,00 om
året uanset antal medlemmer-
Her kan man via sin klub på et medlemsskab inklusib
ansvarsforsikring for kr. 285,00 om året

Poul Erik Jakobsen

Fra : Lars Thorborg

Dato : 20-12-08 20:02

Husk ved udmeldelse af DS fraskriver man sig retten til at bruge f.x. en
masse ankerbøjer udlagt i danske farvende. Håber I respekterer dette...

Lars Thorborg
Frederikssund Sejlklub, medlem af DS

"Poul Erik Støve Jakobsen" <poul.erik.jakobsen@privat.dk> skrev i en
meddelelse news:12297920080.30379567044098@dtext.news.tele.dk...

Fra : Harding Larsen

Dato : 20-12-08 20:29

Det er helt rigtigt Lars,

Dansk sejlunions klubber har udlagt ca. 150 ankerbøjer på
naturskønne og gode ankerpladser. Ankerbøjerne er gule og med
sort mærket “DS” (Dansk Sejlunion). For benyttelse af bøjerne
gælder følgende regler:

Benyttelse af bøjen er forbeholdt medlemmer af klubber
tilknyttet Dansk Sejlunion (Flensburg Yacht Club er medlem af
DS. FYC’s stander er hvid med to vandrette linier og med et
skjold der viser to løver).
Hækflag og klubstander skal føres.

I temaet "Klubliv" i DLS kan klubstanderne på medlemsklubberne
ses.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-08 20:31

Ja, det må jo være konsekvensen. Betaler man ikke, så bruger man heller ikke
deres services.

Hvis mange melder sig ud, kan man jo blive nødt til at udstede
"klistermærker" eller vimpler til dem der har betalt, så man kan se om man
må bruge ds faciliteterne.

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige