Løs forbindelse
Fra : Steen Andreasen

Dato : 13-12-08 21:24

Hej

Jeg har en løs forbindelse til min navigator (Garmin), der i nogle tilfælde
slukker af sig selv. Jeg har mistanke til stikforbindelsen bag på
instrumentet og har forsøgt at "massere" stikket ved at montere og afmontere
dette nogle gange. Resultatet har ikke været overbevisende.

Jeg ved at man kan købe noget kontaktrens, der sprøjtes på
stikforbindelserne og efter sigende skulle fjerne de belægninger der måtte
være her. Hvilken type kontaktrens skal jeg bruge? Eller ligger problemet et
helt andet sted.

Mvh Steen

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-08 22:21

Hvis ike man lige har noget af det rigtige kan man lige prøve med alm. wd40.

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Poul Bak

Dato : 13-12-08 23:23

Kan du ikke fremprovokere fejlen ved at massere stikket , er fejlen nok ikke
her.
Oplever du problemet konstant, når det er varmt, den har kørt længe eller
lignende, prøv at finde en konstant der frem provokere fejlen, det vil
hjælpe en del.

MVH

Poul Bak

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-08 09:23

Det kan jo også være den er gået i stykker. Husk du kan få en ny på
gatantien de første 2 år og derftere en ny til halv pris i mange år.

Nogle fordele er der jo trods alt ved at give lidt mere for en Garmin.

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Bent Pedersen

Dato : 14-12-08 09:45

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:4944c24d$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Det kan jo også være den er gået i stykker. Husk du kan få en ny på
> gatantien de første 2 år og derftere en ny til halv pris i mange år.

Siger du at man kan få en ny til halv pris ved ombytning med en gammel? Det
har jeg aldrig hørt om før. Hvor henvender man sig?

mvh
Bent

Fra : Niels

Dato : 14-12-08 10:26

Garmin har fast pris på reparationer gå ind på deres hjemmeside og se prisen
Niels

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-08 19:13

Ja, nemlig. Det burde jeg måske have skrevet tydeligere. De 2 jeg har sendt
til "reperation" blev begge returneret i for af en ny.

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Bent Pedersen

Dato : 14-12-08 09:46

"Steen Andreasen" <steen.andreasen@humleby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være her. Hvilken type kontaktrens skal jeg bruge? Eller ligger problemet

Du skal ikke bruge WD40. Køb noget kontaktrens beregnet til fatninger i
lysrør-armaturer. Det indeholder en smule smøremiddel, som - måske - kan
hjælpe til at forhindre at forbindelsen irrer i fremtiden.

mvh
bent

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-08 19:14

Hvorfor ikke ? Det er jo også bare tynd olie....

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

"Bent Pedersen" <bentp@email.dk> wrote in message

snip

Fra : BoA

Dato : 14-12-08 22:32

Bjarke M. Christensen skrev:
> Hvorfor ikke ? Det er jo også bare tynd olie....

Njaeh - ikke helt. Det kommer lidt an på
hvilket produkt man anvender. Egentlige
"kontaktrens" produkter til prof brug,
som fx "Philips Service-spray",
indeholder som oftest forskellige
oxid-opløsende stoffer foruden
opløsningsmiddel/smøremiddel. I nogle
sammenhænge foretrækker man helt rene og
tørre kontakter og slutter så af med et
sprøjt af "kontakt-vask" der består af
tri-chlorethylen eller tilsvarende. I
andre tilfælde er det bedst med
"smørende" kontaktrens som fx.
philips-sprayen, der efterlader en tynd
smørefilm, som beskytter mod yderligere
oxidering og hæmmer gnistdannelse. Disse
egenskaber har WD-40 ikke. Kontaktrens
fås bl.a i elektronikforretninger -
eller prøv at spørge på det lokale
tv/hi-fi værksted.

--
BoA
(gl. servicetekniker )

Fra : Steffen Skov

Dato : 15-12-08 09:07

Hejsa
Efter at have brugt begge dele i mange år kan jeg ikke se anden forskel end,
at WD40 måske tørrer lidt hurtigere end rigtig kontaktrens.
http://elektronik-lavpris.dk/advanced_search_result.php?keywords=kontaktrens&search_in_description=1&osCsid=333599da6e7439da4636fe70bb6e0e50
Hilsen Steffen
--
"E´baad" Pd26 nr.18, Århus.

Fra : Anders Jacobsen

Dato : 14-12-08 11:17

> [...]
> instrumentet og har forsøgt at "massere" stikket ved at montere og
> afmontere dette nogle gange. Resultatet har ikke været overbevisende.

Det har jeg også haft, det lader dog til det er gået i sig selv af
uforklarlige årsager. Jeg kunne fremprovokerer det ved kun at sætte stikket
halvt i, så virkede den fint...