Gammelt indlæg om ismelding
Fra : Ukendt

Dato : 13-12-08 18:00

Kan I huske Ole for laaang tid siden havde et indlæg med en gammel lydfil
med en ismelding, hvor oplæseren var lige ved at falde i søvn ?? ret
morsomt.

Da jeg faldt over lydfilen forleden sad jeg og undrede mig over iskoderne og
satte mig for at finde ud af hvorledes de skal fortolkes.

Nu har jeg fundet en mand i Århus, der tilfældigvis havde interesseret sig
det i vinteren 63. Han havde nogle gamle notater og avisudklip liggende. Er
det ikke utroligt hvad man kan finde i verdenen ?

Hvis der er nogen der vil hygge sig lidt med dette på en kold december
aften, så har jeg lagt det hele (midlertidigt) på:

Lydfilen:
http://www.maximalt.dk/ng/Arkiv%209.363-Ismelding%20%20230363%2011.40-11.55.mp3

Noter og avisudklip:
http://www.maximalt.dk/ng/iskoder01.jpg
http://www.maximalt.dk/ng/iskoder02a.jpg
http://www.maximalt.dk/ng/iskoder02b.jpg
http://www.maximalt.dk/ng/iskoder03.jpg
http://www.maximalt.dk/ng/iskoder04.jpg

Bjarke

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Ole Pagh

Dato : 14-12-08 21:48

Jeg spillede lydfilen for en kollega der er lidt op i årerne og som har
en fortid inden for det maritime, og han sagde at årsagen til at det
læses så langsomt var at man skulle kunne nå at skrive den del af
ismeldingen ned som var i 'klar tekst'.

- Det synes jeg lyder som en plausibel forklaring, for det var jo inden
vi fik Navtex, computere og andet djævelskab.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)