Bådplads i Århus
Fra : news.stofanet.dk

Dato : 06-12-08 20:24

Hej

Jeg er lige flyttet til Århus, og mangler en bådplads til min Danboat 33.

Nogen der kender en god, og billig, marina - hvor det er til at få plads ? -
hvad hedder den der ligger nede i byen, der hvor de gamle træ både ligger
ovre i hjørnet ?

vh

Jesper

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 06-12-08 21:15

Hej Jesper

Velkommen til Århus. Jeg ligger selv i Bådlauget Krogen (www.krogen.biz),
som holder til i fiskerihavnen indenfor træskibshavnen. Krogen er det
billigste bud i Århus-området, men henvender sig primært til mindre
både/fiskerfartøjer på op til omkring 30 fod.

Der er dog enkelte undtagelser fra reglen, så du kan jo prøve at henvende
dig til bestyrelsen. I Krogen opereres der med "midlertidige pladser" i det
yderste bassin (overfor træskibshavnen). Her er man selv med til at udlægge
og vedligeholde flydebroerne (som er fremstillet af paller og gamle
olietønder!), og man kan i princippet blive smidt væk med dags varsel, når
og hvis kommunen en dag får lyst til at fylde bassinet op, men det har vist
lange udsigter med det.

De midlertidige pladser gør, at det ikke bør være helt umuligt at få en
plads indenfor overskuelig fremtid, og en lille insider-information: der er
rigtig mange af pladserne, der har stået tomme hele sommeren, selv om de
vist teoretisk set er besat. Pladsholderne er blot ikke kommet i vandet.

I træskibshavnen yderst huserer Træskibsforeningen, men en Danboat er vist
ikke så voldsomt meget af træ, at den kan komme i betragtning til en plads
her...

Held og lykke med jagten!

--

Venlig hilsen